merkkaako sisäsuun aukeaminen synnytystä pian?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikitön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikitön

Vieras
Ennenaikaisten supistusten vuoksi oltu levossa jo pitkään, ulkosuu kauan auki, mutta nyt rv 33 oli myös sisäsuu auennut sormelle, kanavaa 2,5 cm, ja erittäin pehmeä.
Onko ketään jolla sisäsuu olisi ollut vastaavanlaisesti auki, ja vauva kuitenkin pysynyt vielä hyvän tovin sisällä?! Mietityttää että pitääkö tässä oikeasti ruveta kasseja pakkailemaan jo...

no kannattaa kassit kyllä jo valmiina olla :)
selvät merkithän nuo jo on :)
tietysti voi vielä odotuttaa mutta valppaana kantsii olla :)
onko eka vauva? uudelleen synnyttäjällähän voi rueta nopeempaakin tulemaan.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap nikitön:
kolmas vauva, ja tiedän että uudelleensynnyttäjällä paikat valmistautuu aiemmin, mutta tuon sisäsuun aukeaminen huolettaa...

Ei kannata huolestua, sulla on jo ihan hyvin viikoja, ja toisaalta itselläni mm neljännessä raskaudessa sisäsuu oli tuossa vaiheessa kahdelle sormelle jo auki ja silti mentiin laskettuun aikaan asti :hug:

Sisäsuu ja ulkosuu? Antakaas nyt joku mulle anatomian oppitunti, mulla meni ihan ohi..? Kyllä mullakin oli kohdunsuu kauan aikaa ennen synnytystä auki sormelle ja kanavaa alle 3cm ja pehmeä mutta siitä huolimatta poika syntyi yliaikaisena.. mutta kertokaas nyt joku missä sijaitsee tämä ulkosuu? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja ap nikitön:
kolmas vauva, ja tiedän että uudelleensynnyttäjällä paikat valmistautuu aiemmin, mutta tuon sisäsuun aukeaminen huolettaa...

Ei kannata huolestua, sulla on jo ihan hyvin viikoja, ja toisaalta itselläni mm neljännessä raskaudessa sisäsuu oli tuossa vaiheessa kahdelle sormelle jo auki ja silti mentiin laskettuun aikaan asti :hug:

juuri tällaista tietoa kaipasinkin!

mulla kolmas vauva mahassa ja kipeesti supistellut rv 20 eteenpäin. kohdun ulkosuu aina ollut auki ja sisäsuumyös auennut montaviikkoa sitten,oisko ollu 35 kun se todettiin. laskettuaika on tiistaina,joten kyllä se vauva siä kyydissä pysyy. mulla oli 2cm kaulaa jäljellä ja pehmee.

moni ihmettelee tuota ulko ja sisäsuuta. mutta se nipukka mikä tuntuu sormella emättimessä on ulkosuu,siitä alkaa kaulakanava joka loppuu sisäsuuhun. kaulakanava lyhenee kun synnytys lähenee. uudelleen synnyttäjillä tuo ulkosuunipukka on yleensä auki aina,se ei haittaa koska sillä kanavalla ja sisäsuulla vaan on merkitystä.

Yhteistyössä