Merkonomin palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva merkonomi(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva merkonomi(ko)

Vieras
Olen miettinyt opiskelua oppisopimuksella merkonomiksi tilitoimistossa. Paljonko on siis merkonomin palkka? Vielä kivempi jos joku osaisi sanoa mitä nimenomaan oppisopimuksessa saa palkkaa kun sehän ei tiete yhtä paljon kun ollaan väliin koulussakin..

tai sitten oikea vastaus on, ettei ole olemassa merkonomin palkkaa. Merkonomit on erilaisissa työtehtävissä ja palkka on aina työkohtainen eikä koulutuskohtainen. Kaupan kassa tai siivooja tienaa erilailla kuin tehtaassa linjalla tai sihteerinä. Kokemuskin ratkaisee. Palkka voi olla kaikkea 1400 ja 3400 välillä tai sen jommalla kummalla puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Riippuu ihan siitä mitä tekee. Aikanaanhan Soneran johdossa oli merkonomi, joka varmaan nosti hiukka enenmmän palkkaa, kuin esim. palkanlaskijana toimiva merkonomi...

Soneran Koponen tais tienata hiukkasen enemmän kuin normaali merkonomi ja tienaa muuten vieläkin. Tos muuten huomaa et fiksut pärjää vähemmälläkin koulutuksella. Itse olen myös merkonomi ja viime vuonna tienasin 60.000?. En kylläkään merkonomihommissa:-)

Yhteistyössä