MethodDraine Detox kuuri alkaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna Manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nanna Manna

Uusi jäsen
13.01.2009
2
0
1
Noniin, ajattalin itsekin kirjoittaa omasta kuuristani tänne jos siitä olisi jollekkin muulle apua :)

Oon 21 vuotias, ja lähtöpaino on tasan 76 kg

Elikkä elikkä, tänään aloitin kuurin, ihan hyvä olo vielä, tosin kahvia ja tupakkia tekisi hirveästi mieli, mutta kestää kestää! Kahvin sijasta otin sen päivän lähtölaukausu juoman, eli puolikkaan sitruunan mehu ja kuumaa vettä =) On tuo litku kyllä hassun makuista, työkaverilla oli sitä sitruuna-persikka, mut itse otin omenan. Olisi pitänyt kyllä ottaa se toinen :D

Aloitus päivä on muuten sujunut ongelmitta, mutta se kuinka paljon pitää nestettä juoda on vielä vähän hakusessa, detox litku on kyllä mennyt ihan hyvin, mutta en oo nyt yhtään varma et paljon oon juonu vettä sen lisäks. No ehkä se ei haittaa jos juo "liikaa" vettä :D

Niin ja tässä olisi vielä pieni tiivistys methoddraine kuurista:
Eli tarkoitus on puhdistaa keho ennen slim kuuria, tosin detox ja slim juomaa voi juoda muutenkin, eli siis ei tarvii vetää mitään tiettyä ruokavaliota, mut tosin silloin se ei puhdista niin hyvin.

Detox litku tehdään 1,5 litran pulloon joka pitäisi saada alas päivän aikana, sen lisäksi 1,5 litraa vettä tai vihreää teetä.

Mitä ruokaan tulee niin aika iso osa perusruokatarvikkeista on kielletty, esim. Maitotuotteet,lihatuotteet,sokeri,kofeiini,tupakka,alkoholi jne.

Sen sijaan kasviksia ja kalaa saa syödä :) ja hyvin maistuikin tonnikalarisotto tänään.

Liikuntaa pitää harrastaa vähintään 30 min, per päivä, eli ylös ulos ja lenkille :) samoin ihon puhdistus pitää muistaa päivittäin, ja saunominen onkin suotavaa :)

Eipä nyt tule muuta näin mieleen, kysymyksiä voi toki laittaa :) Kirjoittelen huomenna taas lisää :) :wave:

p.s, siinä veden juomisessa kannattaa kuitenkin pysyä kohtuudessa. sellasen jutun kuulin, et joku nainen oli ollut laiharilla ja sitten telkkaa katsoessaan oli juonut 4litraa vettä 2 tunnin sisällä. jos noin paljon juo noin lyhyessä ajassa, siinä voi käydä jotenkin niin että solujen suolatasapaino(???) järkkyy tai siis että soluista liukenee suola pois, ja siitä jotenkin seuraa se, että aivot turpoaa. Ja henki lähtee.

Että LIIALLISUUKSIIN ei kannata vettä lipittää, se pari litraa päivässä on varmaan ihan riittävästi :whistle:

En eilen ehtinyt koneelle, mutta muistan kyllä lukemat :) eli, paino oli eilen aamulla 74,8 eli -1,2 kg lähtenyt nesteitä. Tänä aamuna vaaka näytti 74,5 eli vain - 300 gr lähtenyt eilisestä, senkin luulen johtuneen siitä etten eilen kerennyt liikkumaan, koska olin käytännössä katsoen koko päivän töissä :( mutta toisaalta, olen ammatiltani siivoja eli olen periaatteessa saanut koko päivän hyötyliikuntaa :D

Muuten olo ihan hyvä, varsinkin kun ei tee mieli kauheasti tupakkaa :o sitä vieläkin ihmettelen, kuitenkin 4 vuotta polttanut, mutta siis ihan hyvä vaan! :D Tekee kuurista helpomman. Keho tuntuu jo näinkin äkkiä pirteämmältä, taidan rakastaa tätä kuuria Tänään ajattelin yrittää tehdä tummasta riisistä ja hirssistä sellaisia lepuskoja. Käyttäisi vähän niinku leivän korvikkeena. Siitä olen kyllä ylpeä että tipatonta tammikuuta on jo mennyt 14 päivää :) Hyvä hyvä

Elikkäs, pitää muistaa sitten olla varovainen tuon veden kanssa jos noin pahasti voi käydä :O
Mutta Huomiseen sitten :) :wave:

joten kopsaan siis tekstin tänne :) Saisinkohan liittyä seuraan? Detoxia kokeilen ja nestemäisenä on menossa ei siis pillereillä aamun lähtöpaino oli 79.9 alkuun olen saanut laihtumista. Painonpudotusta ei kolmessa viikossa ole juuri ollut mutta senttejä kadonnut.
Liikuntaa meinaan jatkaa, myöskin meinaan syödä (terveellistä ruokaa enkä rupea pelkälle nesteelle kuten ohjeessa sanottiin. Voisin tänne tulla joka aamu laittamaan painon jos sopii? Kun muutenkin aina aamuisin vaa'alla käyn

Tässä lähtötilanteeni 3 viikkoa sitten:80,3 kilon verran, vyötärön ympärys 95, lantio 107 reidet 61.
Tilanne nyt: 79,9kg vyötärö 90.5 lantio 105.5 ja reidet 58 cm.. Nyt kun sentit on katoamassa niin olis kiva vielä saada painon laskukin mukaan

Tänään vaaka näytti 79.2 kiloa. Onkohan mahdollista että nyt jo nesteet lähtenyt liikkeelle jopa yhden päivän jälkeen? :p Innolla odotan huomista onko lähtenyt enemmänkin nesteitä liikkumaan vai nou :laugh:

Mutta totesin eilen illalla ja tänään aamulla että yleiseen vireystilaan kyllä on vaikuttanut ainakin! Paljon paremmin jaksoi jumpata eilen illalla kello 20 salilla ja salille taas reippaana puoli kahdeksan aamulla :) Huomenna vielä jumppa ja sit välipäivä

Blue: Kirjoitin tuohon Slim ketjuun mutta kirjoitan tännekin, että tervetuloa sinne kirjoittamaan kun Detox kuuri loppuu jos jatkat siitä Slimillä. =)
Olen varmaan vielä silloinkin Slim kuurilla kun kahden päivän kuluttua aloitan heti perään uutta pakettia =) . Tsemppiä Detoxille!

...Googlesta tän vanhan ketjun - ja pari muutakin, mutta jatkan tätä vähän lyhyempää. Näitä on ollut mukava lueskella kun itse on orientoitunut pikkuhiljaa kuuriin. Omalla kohdalla kyse on ennen kaikkea puhdistautumisesta ja ruokavalion remontista (sen verran kallis pullo että täytyy yrittää noudattaa ohjeitakin ;) ), kaikki painonpudotus on plussaa (tai siis miinusta, heh heh), mutta odotan sen putoavan jo em. remontin puolesta. Lisäksi olen huomannut, että veden juominen vaikuttaa tosi positiivisesti painon pudotukseen, harmi vaan kun veden juominen on jotenkin itselle niin "vastenmielistä", mutta nyt siis ajatuksena tuon 1,5 l päivittäisen kuuriannostuksen lisäksi juoda 1,5 nestettä muutoin. Wish me luck... B)

Kahvia tulee juotua päivittäin n. 3 kupillista, joille nyt heilutan heipat myös. Tupakkaa en polta enkä lihaakaan syö (olen ovo-lakto-vege), mutta maitotuotteista en luovu, en en en. Ei voi olla parempaa kuin marjasmoothiet ja juustot ja piimä ja ja... Sen verran tingin dieetistä. Sokerit jätän mielihyvin pois (ei tuottane suurempaa tuskaakaan), mutta yhdistän tähän samalla myös jonkun sortin vähähiilarisen dieetin, sen kummemmin päivittäisiä hh-annoksia laskematta (tai kasvisten sorttia valitsematta, kai esim. porkkana ei kuuluisi siihen dieettiin?), kunhan jätän leipää ja pastaa yms. vähemmälle.

Varsinainen sillisalaatti siis luvassa :laugh: , mutta noin muuten, ei paineita.

Itse asiassa SUURIN ongelma tulee mulle ihan takuulla olemaan, krhm, suoraan sanottuna - alkoholi... Elämäntilanteestani johtuen on tullut joka toinen viikonloppu käytyä viihteellä, treffeillä jne. ja niihin on aika luontevasti kuulunut alkoholi. Plus viikottaisen saunavuoron yhteyteen 1-2 oluttölkkiä, namm... Mutta eihän tässä alkkiksia olla, nyt viimeistään on aika varmistaa se seikka ja pysyä kaikki 20 päivää alkottomalla linjalla, kääk... :ashamed:

Jep, näillä puheilla sitten 20 päivää eteenpäin. Jos on muita kuurilaisia niin yhtykääpä joukkoon?

Lähtöpaino mulla näytti aamulla olevan 73,2 kg (itse asiassa normipaino on mulla n. 72 kg, nyt on vaan pari viikkoa tullut elettyä kuin pellossa, joten luulen että ainakin alkuun lähtee aika helpostikin ainakin tuohon oikeaan omaan painooni asti...), tarkoituksena ottaa muitakin mittoja mut just nyt ei jaksa...

Jaa-a, katsotaanpa kuinka sitä jaksaa tilannetta päivittää tänne, mut yritetään. Sunnuntain jatkoa! :)

Eilinen meni ilman suurempia tuskanhikiä, eikä tänäänkään ongelmia (jee, jo 1,5 pvää :p ). Aamupaino 72,6 kg, eli kuten arvelinkin, nopsaan pääsen ainakin lähelle sitä omaa painoa, joka huitelee jossain 72:n tienoilla, plusmiinus. Aamupalaksi paistelin parit munat jonka kanssa join aamusatsin MD:tä, tänään olen töissä napsinut pähkinöitä ja litkinyt vettä. Jatketaan.

samoin kilo elopainoa. Yllättävän kivuttomasti mennyt, siis ettei ole ollut mitään mielitekoja. Johtuisikohan tuosta suuresta nesteen määrästä ettei tunnu paljon mahtuvankaan massuun... B) Kahvista luopuminen ei ole kirvellyt hetkeäkään, sitä mä ihmettelen! Kahvilla oli lisäksi tarjolla pullaa ja keksiä - selkeästi tarvitsen jonkun kuurin johon olen sitoutunut, niin ei tee tiukkaa olla ottamatta, jos yritän muuten vaan "syödä kevyesti", niin siinä on turhan vapaat kädet, vaikka sitten nappaamaan yhden Fanipalan... ;)

Eilen oli varsin touhukas päivä muutenkin, mikä on aina hyväksi dieetillä. ;) Ei ehdi ajatella edes syömistä. Tein tosin ison herkkusalaatin (sal, tom, sip, kurkku, herkkusienet, mozzarella, oliivit) mitä on tänäänkin lounaaksi töissä porkkanoiden + viilin kera.

Että hyvin menee, paino siis tänään 72,2 kg.

Aamulla paino oli 72, joten -1,2 kg kolmessa päivässä, ei paha... ;) No joo, ehkä vauhti ei ole pysyvä, toivottavasti suunta ainakin. Alle 70 kg en ole painanut sitten vuoden 2003 joten niihin lukemiin kun päästään edes hetkeksi niin avot! Toistaiseksi tuntuu ihan iisiltä, harkitsen jopa Slimin vetämistä tähän perään. Heh, tosin voi olla että lähempänä kuurin loppua voi mieli olla eri... :whistle: Mutta nyt alan päästä "vauhtiin", muistan aiemmiltakin laihdutuskerroilta (3 vuotta sitten painoin muuten 82 kg), että kun paino lähtee putoamaan niin se on kuin huumetta, ei nyt niin että tästä mitään syömishäiriötä kehittyisi, mutta tuntuu vaan niin kannustavalta kun painoa lähtee ja kun pääsee parin ekan päivän ohi (jotka nekään ei olleet tällä kertaa edes ollenkaan vaikeat!) niin tulee fiilis että tätä lisää...! (ts. tätä vähemmän :p )

Lounakseksi meni tänään kasvissosekeittoa + raejuustoa ja jälkkäriksi pari porkkanaa, viiliä + Valion marjakeittoa. Illalla ajattelin tehdä Aura-keittoa. :heart:

Jatkan yksinpuhelua huomenna. :laugh: Vähän niinku henk.koht. blogi jos nyt sit ei kukaan luekaan... B)

Aamun paino 71,8, joten poistumaa tapahtunut -1,4 kg. Mutta mikä parasta: VÄSYMYS on poissa!! Olen viimeisen kuukauden tjtn ollut todella väsynyt, päiväunia ottanut aina kun mahdollista (välillä kolmeakin tuntia...), nukkunut aamuisin välillä ohi kellonsoiton eikä töissä ole millään jaksanut. Nyt ei tule mieleenkään päiväunia ottaa! Tähän tietty vaikuttaa varmasti sokerin ja hiilarin puutekin, mä uskon. Mahtava olo.

En jaksanutkaan eilen tehdä keittoa, väsäsin vaan "salaatin" (kesäkurpitsaa, purjoa, herkkusieniä, oliivia, paprikaa, manteleita, pilkotut Polarin jämät) ja ryystin varmaan lähemmäs litran smoothieta (maustamatonta jugurttia, piimää, banaania). Työpäivän aikana huolehdin 1,5 l veden saannista, kotioloissa sitten tuo 1,5 l MD-juomaa joten 3 l tulee päivän aikana + mitä sitten muuten tulee juotua (ruoan kanssa, vihreää teetä kahvitauolla, välipalana mehukeittoa, smoothieita...).

Ikävä kuulla, Red Dragon, ettei tabletit auttaneet. Mulla ois jotenkin semmonen kutina ettei itsellekään toimisi - en tiedä mistä moinen kutina edes. :$ Jotenkin mä luotan virtaavan veden voimaan, huuhtelee kilot pois... :laugh: Tjtn.

Täällä kuuri jatkuu hyvin. Paino on näin raportoimattomina päivinä vaihdellut 71,8 - 72,2 kg, tänä aamuna tasan 72 kg. Se se tuntuu olevan se oma paino, tiedä häntä putoaako se siitä edes. Jo olon vuoksi kuitenkin tuntuu hyvältä jatkaa.

Sokeriton, leivätön, pastaton ja riisitön (en voi sanoa edes vähähiilarinen, kun muuten en ole niitä ollenkaan laskenut/kontrolloinut) ruokavalio jatkuu myös. Olen syönyt ihan hyvin enkä pahemmin nälkää ole potenut, mutta määrällisesti aika vähän. Jotenkin tuntui että eilen tuli "mässäiltyä" ihan hirveästi, mutta loppujen lopuksi kun mietin, en syönyt kuin 2 lautasellista keittoa, 3 palaa ruisleipää vaihdellen sulatejuustolla/homejuustolla, viili, 1 annos partaäijää + Valion rasvatonta marjakeittoa, 2 omenaa ja banaani. Onpa paljon - mutta tuntui siltä. Ja toisaalta, eilen en syönyt kasviksia yhtään, voi mua.

Illalla alkoi kurkkua kivistää eikä ainakaan parempaan suuntaan ole mennyt tänään, iski myös nuha joten taidan olla tulossa ihan kipeäksi. :snotty: Aamulla teki tiukkaa juoda edes pari lasia MD:tä kurkkukivun vuoksi, töissä olen juonut muutoin työpäivän aikana sen 1,5 l vettä mutta nyt ei pysty, kylmä vesi tekee kipeää kurkulle. Voisikohan tuota nestettä lämmittää ja juoda teen tavoin...? :whistle:

Paino on ja pysyy 72 kg:ssa, se on näemmä se omapaino eikä hevillä siitä liikahda, ainakaan alaspäin. Tosin viikonloppuna lipsuin sen verran, että pe vedin kaapista löytyneen puolikkaan sipsipussin ja lauantaina kävin kuin kävinkin viihteellä... Enkä siinä juomia tahi kaloreita, hiilareista puhumattakaan laskenut! :ashamed: Plus että eilen en juonut MD:tä.

No mut muuten 2 vk takana parin lipsahduksin (viime viikon 2 flunssapäivänä + eilen jäi juomat juomatta, herkkuja pienen pitsan, ½ sipsipussin, pannaripalan, porkkanakakun palan + lauantain juomisten verran, ei siis ihan paha) eikä sanottavaa muutosta painossa tai olossa muutenkaan, noin niinkun keveyden kannalta, no ehkä vähän vatsasta lähtenyt senttejä. Mutta edelleenkin aiempi väsymys on tipotiessään ja iho myös tosi hyvänä, mutta varmaan jo runsas nesteen nauttiminen on ollut avuksi näihin.

Mullahan on siis se joditon versio kun poden kilpirauhasen vajaatoimintaa, kaveri on vetänyt MD-kuurin sekä jodillisena että jodittomana versiona ja totesi saman, että joditon on tehottomampi. Kunhan nyt kuitenkin naatiskelen pullon loppuun ja jatkan kevennetyllä ruokavaliolla, Slimiin en taida rahojani enää laittaa.

Pieni humpsahdus alaspäin: aamun paino 71,4 kg. Hikiset 1,8 kg siis veks... Mutta emmepä masennu. Mieliteoista olen päässyt eroon (tosin kahviin palasin tänä aamuna... :ashamed: ), enkä enää ajattele kahvipöydässä että "ihan sama vaikka ottaisinkin pullaa, eli otan", vaan nykyään teen valinnan että EN ota. Eipä ne ikinä mikään suuri himo tai heikkous ole ollut, kunhan olen mupeltanut muodon vuoksi. Nyt otan vain jos tekee oikeasti kovasti mieli, no käytännössä 3-4 keksiä olen syönyt. :)

Alkuperäisen ohjeen mukaan viimeinen juomannaatiskelupäivä olisi perjantai, mutta mullahan on tosiaan 2 vai 3 juomatonta päivää ollut tässä, joten juon nyt pullon loppuun. Toisaalta hotsittaisi se Slimikin vetää tähän perään... Ans kattoo.

Ajattelin vielä kirjata lopputuloksen 20 päivän kuurista, josta 2-3 päivänä jäi MD:t nauttimatta. Olin kai ilmeisen ronskilla kädellä annostellut MD:tä veden sekaan, kun pullo riitti kuitenkin juuri siihen päivään, kun sen olisi kuulunutkin loppua.

No, viimeistä päivää seuraavana aamuna paino oli 70,4 kg, eli pudotusta 2,8 kg, mikä ei ihan paha. Väsymyksen poistuminen merkittävin ja paras etu. :heart: Senttejä lähti 1-2 sieltä täältä, mikä tosin menee jo mittausvirheenkin piikkiin.

2 vai 3 päivää kuurin ja normaaliruokavalion (ei mässyjä) noudattamisen jälkeen paino olikin 71,8 kg, eli just se oma paino, mrh. Jep, alkupaino oli 73 ja risat, mutta kuten jo alussa sanoin, oma on just se +-72 kg johon päädyn aina ilman mitään "dieettejäkään".

Laihtumisen kannalta koko MD-kuuri oli yhtä huuhaata, ainakin tuo joditon versio. Ehkä jos olisi Slimin vetänyt perään olisi voinut tulla enempi tulosta, mutta reilun 40 euron hinta oli sen verran suolainen että aikani pulloa hiplailtuani jätin sen hyllyyn. Mutta väsymyksen poistumista en voi tarpeeksi hehkuttaa!! Ja se liittyi kyllä selkeästi tähän kuuriin.

Joten jatkan painon pudotusta terveellä järjellä (ei sillä että tää nyt hihhulia ois), tarkalla ruokavaliolla ja lisätyllä liikunnalla. Aamun paino tänään oli 71,4 kg - ja tarina jatkuu... ;)

Eves has left the building.

Yhteistyössä