Metsästäjän koira jatkuvasti meidän pihassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joka ikinen syksy siis sama juttu, tuo metsästyskoira tulee meidän pihalle pyörimään, eikä lähde ennen kun se äijä tulee sitä hakemaan. Pissailee terassin pylväisiin, kiusaa meidän koiraa jne..
Viikonloppuna just hyökki meidän koiran kimppuun joka oli tossa pihalla ja itse pelkään sen verran vieraita koiria etten uskalla sinne väliin mennä. Lisäksi meillä on myös vanha tiibetinspanieli (kuulee ja näkee huonosti.), onneksi se ei ole sattunut olemaan tossa pihalla silloin, kun tuo koira tulee.
Voiko tässä enää mitään tehdä, tuolle metsästäjälle on asiasta jo monta kertaa sanottu, mutta ei mitään vaikutusta.

Eikö sen koiran pitäisi metsästää? Jos se on tuntikausia teidän pihassa, niin se ei ilmeisesti ole toimittamassa metsästystehtäväänsä? Tuleeko se ukko kuitenkin heti hakemaan koiransa kun soitatte?
Soittakaa tästälähtien välittömästi, kun koira ilmestyy teidän pihaan.
Jos se omistaja tekee sellaista, että ei tule heti, vaan viivyttelee, niin sanotte että jos koiraa ei haeta heti kun soitatte, niin eläinsuojeluyhdistys hakee sitten seuraavat kerrat.

[QUOTE="höh";24614318]Eikö sen koiran pitäisi metsästää? Jos se on tuntikausia teidän pihassa, niin se ei ilmeisesti ole toimittamassa metsästystehtäväänsä? Tuleeko se ukko kuitenkin heti hakemaan koiransa kun soitatte?
Soittakaa tästälähtien välittömästi, kun koira ilmestyy teidän pihaan.
Jos se omistaja tekee sellaista, että ei tule heti, vaan viivyttelee, niin sanotte että jos koiraa ei haeta heti kun soitatte, niin eläinsuojeluyhdistys hakee sitten seuraavat kerrat.[/QUOTE]

Ei mulla ole sen ukon puhelinnumeroa, se koira pyörii täällä aikansa kunnes se ukko jostain ilmestyy.
Olen tosiaan luullut, että metsästyskoira keskittyy täysin siihen tehtäväänsä, mutta tuo taitaa olla vähän erilainen yksilö.

[QUOTE="minä";24614325]Pystytä aita pihan ympäri tai tee omille koirillesi aitaus, jossa ne ovat turvassa.[/QUOTE]

on se nyt jos omaan kotiin täytyy rakentaa barrikaadit jonkun muun koiran takia.. >:/

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24614377:
Soitat poliisille ja pyydät noutamaan sen pois

Peesi! Jos se kerta hyökkii oman koirasi päälle, on kyseessä liian aggressiivinen koira irtipidettäväksi. Ja muutenkin, ei irtipidettävien koirien saa tulla pihoille hengailemaan ollenkaan, niillä on ne tietyt paikat, missä niitä saa pitää irrallaan. Oli kuinka metsästyskoira tahansa, viitannet ajokoiraan?

Seuraavan kerran kun se mies tulee hakemaan koiraansa, käytte juttelemassa asiasta. Sanotte asiallisesti, että toivoisitte omistajan pitävän sen liikkumisia tarkemmin silmällä, ettei se tule jatkuvasti teidän pihaan. Kerrotte myös, että koirasta on teille haittaa ja se käyttäytyy aggressiivisesti pikkukoiraanne kohtaan.
Otatte myös omistajan numeron ylös.

[QUOTE="minä";24614396]Heh, vai barrikaadit.. No onhan aitauksen pystyttäminen pienempi paha kuin pelätä jatkuvasti koiriensa puolesta? Vai onko a.p laiska eikä jaksa koirillensa sellaista rakentaa?[/QUOTE]

En kyllä viitsi ruveta isoa (5000neliön) tonttia aitaamaan jonkun metsästyskoiran takia, ollaan sitten vaikka laiskoja.

Se metsästäjä häipyy nopeasti sen koiransa kanssa olen perään huutanut kyllä, että pitää koiransa poissa meidän pihasta, kun jatkuvasti täällä pyörii. Ei vastaa mitään, kerran kysyi mitä haittaa siitä muka on.
Täytyy kysyä poliisilta tosiaan neuvoa jos se nyt vaan jatkuu.

[QUOTE="a p";24614545]En kyllä viitsi ruveta isoa (5000neliön) tonttia aitaamaan jonkun metsästyskoiran takia, ollaan sitten vaikka laiskoja.

Se metsästäjä häipyy nopeasti sen koiransa kanssa olen perään huutanut kyllä, että pitää koiransa poissa meidän pihasta, kun jatkuvasti täällä pyörii. Ei vastaa mitään, kerran kysyi mitä haittaa siitä muka on.
Täytyy kysyä poliisilta tosiaan neuvoa jos se nyt vaan jatkuu.[/QUOTE]

Jos se omistaja luikkii pakoon eikä hänen kanssaan pysty keskustelemaan, niin soita tosiaan poliisille ja kysy neuvoja.
Ehkä olisi parasta soittaa aina poliisit paikalle, kun koira ilmestyy pihaan. Poliisien tehtävä on ottaa se kiinni ja toimittaa kunnan tai kaupungin löytöeläinsuojaan.
Jos koira on vihainen, ei voida olettaa että yrittäisittekään itse ottaa sitä kiinni.
Eiköhän toi ukko ala pitää koiraa simällä paremmin, kun muutaman kerran joutuu hakemaan sen löytöeläintalosta ja maksamaan useita kymppejä siitä lystistä.

[QUOTE="minä";24614325]Pystytä aita pihan ympäri tai tee omille koirillesi aitaus, jossa ne ovat turvassa.[/QUOTE]

Eli, jos vieras koira terrorisoi pihassa, niin se on oma vika jos ei aitaa pihaansa. Ei suinkaan sen koiran omistajan vika, kun ei pidä koiraansa kurissa.
Ja kukahan tän maksaa? Varmaan sen vieraan koiran omistaja maksaisi mukisematta, jos laittaisi laskun sille :)

Yhteistyössä