metsästyskoira ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koirafani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koirafani

Vieras
Heip,

haluaisin tietää kokemuksia teiltä, jotka omistatte metsästyskoiran ja perheessänne on pieniä lapsia.

Minkä rotuinen on koiranne? Minkä ikäinen lapsenne? Miten yhdessä elo sujuu?

Meille perheeseen tulisi nyt ottaa metsästyskoira (kanakoira esim. setteri, pointteri tai saksanseisoja) ja mietin eri rotuja kun on pieni lapsi perheessä. Meillä on ns. koirakokemusta kyllä, mutta itselläni ei ole näistä metsästysroduista kokemuksia....

olisin siis oikein iloinen jos joku ystävällisesti kertoisi kokemuksistaan ja näin helpottaisi esim. rotuvalintaamme.

Itse pidän tärkeänä, että koira olisi meillä perheenjäsenenä eli ei ulkokoirana ja lapsemmekin oppisi arvostamaan eläimiä sekä olemaan niiden kanssa luontevasti.

kaikille koiraihmisille mukavia "lenkkejä" koira-ystävänne kanssa!

Löytyy 2 lksaksanseisojaa ja sekarotuinen suomen pystykorva. Pystykorva on vuoden vanha, toinen seisoja 5 (tuli meille tosin vasta keväällä) ja toinen seisoja sit 3kk. Nää seisojat on ns. mun, ja pystis miehen. Lapset -98, -99 ja -04. Ei mitään ongelmaa. Ja aina ollut metsästyskoiria, ajokoiraa. terrieriä, noutajaa... Saksanseisoja on myös aivan ihana seurakoira. Tietenkin suotavaa että sillä metsästetään, mutta sitäkään ei voi ympäri vuoden tehdä. Jos haluat niin sähköpostia voi laittaa os. rutinoffi@luukku.com, tai sit yy:tä. Oon rekkautunu tällä nimellä mutta nyt en vaan kirjautunu.

Meillä 2 vuotias bretoni ja kaksi viisi vuotiasta lasta. rodusta ei ole mitään muuta kuin positiivista sanottavaa. Bretoni sopii kyllä lapsiperheeseen aivan täydellisesti, rakastaa lapsia, on kärsivällinen, vahtii niitä pihalla, hakee hellyyttä niiltä ja on kaikin puolin aivan napakymppi. Koira myös meillä metsästyskoirana. Myös se asia on lapsille hyvin tärkeää. Näkevät metsästyksen koiramme työnä.

ehdottomasti suosittelen!!

kaiken lisäksi on koht. pienikokoinen ja uskomattoman rauhallinen sisällä. Vaatii kylläkin aika paljon liikuntaa, mutta niinhän metsästykoirat muutenkin.

Hei,

Kiitokset teille vastauksistanne. Tämä antaa meille nyt hyvän mahdollisuuden harkita tosissaan kanakoiraa kotiimme kun vauva on pieni. Ihana kuulla, että ei tarvitse siirtää tätä johonkin "hamaan tulevisuuteen"....

Olemmekin miettineet alusta asti narttua ja jo pitenpään on minun ja mieheni ajatuksia lähellä ollut saksanseisojat. Tämä johtuu osittain siitä, että tuttavapariskunnallamme on kaksi urosta (karkkari ja lk), joiden kanssa miehenikin on käynyt metsällä. Itse olen myös viettänyt näiden mainioiden kavereiden kanssa aikaa alusta asti...

Koira tulisi meilläkin metsästyskäyttöön ja metsästysmahdollisuudet olisivat hyvät. Myös tuosta ulkotarhasta olen saanut monelta hyvää palautetta ja sellainen ehdotomasti tulisi myös meidän koirallemme.

Nyt vaan pitänee alkaa tutkimaan, että onko tulossa pentuja tai suunnitteilla hyvistä vanhemmista nyt tulevaisuudessa.

Pretonia olen nähnyt kanakoiraharrastajien koulutustilaisuuksissa, mutta muuten se on minulle kaukausempi tuttavuus. Kiitokset myös tästä vinkistä. Käyn tutustumassa netin kautta myös tähän rotuun ja kasvattajiin. Uskonkin, että kun me yksi koira saadaan koulutettua niin kaveriksi sille hankitaan pian sen jälkeen myös toinen metsästyskoira.

-nauttikaa mukavista metsästyshetkistä ja siitä ihanasta nuotiokahvista!

Koirafani =)

Meillä oli aikoinaan paljonkin Suomen omia ajokkeja ja kaikki olivat TOSI ystävällisiä ja kilttejä lapsille....Voiskin sanoa että riippuu siitä miten koiria pidetään!Tällä hetkellä kokemusta ajokoirista, hirvikoirista, sakemannista ja rottiksista... :)

Meillä itsellämme on punainen irlanninsetteri ja koiruus oli rapiat 6-vee kun vauva tuli taloon.Kyllähän se aluksi koiraa kummastutti ja sitä nyyttiä piti vahtia mutta yhteiselo on sujunut ihmeen hyvin.Meillä on tytölläkin ns.säännöt koiran suhteen eli ruokakupilla ei ropelleta ja koiran täytyy antaa olla rauhassa jos se on "omalla paikalla".Toisaalta aina on muistettava että eläin on aina eläin,en jätä näitä lapsukaisiani kahdestaan ilman aikuista..Tällä hetkellä tyttö on 2-vee ja osaa komentaa ja hoitaa koiraa (ja kissaa)ja on aina todella nätisti kohdellu eläimiä,ei siis mitään repimistä tai härnäämistä.Itse ainakin suosittelen eläinten pitoa jos vain mahdollista.Irlanninsetteri rodultaan sopii lapsiperheeseen ja muutenkin se on vilkas ja eloisa koira(ehkä liiankin vilkas joskus)!Kannattaa varmistaa jos setteriin päädytte että se on jalostettu metsästyspuolen vanhemmista(,näyttelysetterit ovat aivan "oma rotunsa")eli eipä muuta kuin onnea koiravauvan etsintään :p

Uusimmat

Yhteistyössä