mie taidan olla pulassa.. onko mahdollista, että kaksi apteekin raskaustestiä näyttää väärän negan?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SyysYö

Aktiivinen jäsen
28.08.2010
2 496
1
36
hornantuutti
toisaalta raskaus olisi toivottu ja iloinen asia, mutta nyt vaan sattuu olemaan hemmetin huono ajankohta!! olin jokin aika sitten ensiavussa jossa pumppasivat täyteen vahvoja kipulääkkeitä, syön reumalääkettä jonka aikana ei saisi raskautua.. ja joulukuun lopussa on neuropolin aika, jota odotan kuin kuin kuuta nousevaa mutta ei niitä tutkimuksia voi tehdä odottavalle :O :headwall: olen siis tehnyt jokin aika sitten, eri päivinä & pienellä välillä kaksi testiä, jotka molemmat näyttivät negaa. mutta tänä aamuna tissini sitten alkoivat vuotaa, edellisraskaudessa käyttämäni c-kupin liivit alkavat olla taas sopivat, hengästyttää, vi""aa ja väsyttää. jos ne tekemäni testit olivat viallisia, mie olen pahassa kusessa ja sikiö myös!!! :'( tämä ei helkkari vieköön voi olla todellista..

Viimeksi muokattu:
todennäkösesti ehdit abortin tekaseen. lapsella on oikeus syntyä rauhallisiin ja hyviin olosuhteisiin.. itsekkäästi teet jos synnytät lapsen huonoon tilanteeseen vaan siks et "no ku itellä tulee huono omatunto abortista".

ja kyllä ne testit voi näyttää virheellisesti, jotku lääkkeet ja sairaudet voinee vaikuttaa.

Sitten kiireesti labraan ottamaan verikokeesta raskaustesti, ne on ainakin varmempia kuin kotona tehdyt virtsasta mitatut hormonimäärät. Jos oletkin raskaana, niin parempi tehdä mahdollisimman pian päätös mahdollisesta raskauden keskeytyksestä tai sen jatkamisesta, tarvitset varmaan lääkärille ajan että voit selvittää lääkkeiden aiheuttaman riskin sikiölle. Voit myös itse soittaa teratoligiseen puhelinpalveluun ja kysyä, millaisia riskejä saamasi lääkkeet aiheuttaa.

Mun sisko söi reumalääkkeitä ja kipulääkkeitä ja oli vielä lonkkaleikkauksessa. Mutta koska raskaus oli niin alkutekijöissään, ei ne lääkkeet haitannut kun HETI lopetti testin näyttäessä plussaa. Eihän viinakaan parina ekana viikkona vielä vaurioita. Jos olet raskaana, ole yhteydessä lääkäriisi ja soita teratologiseen.

Anteeksi nyt, mutta miten voit olla raskaana vaikka syöt reumalääkkeitä? Onko ehkäisy totaalisesti pettänyt, vai mistä on kyse? Kun se ehkäiseminen on niin hirveästi helpompaa kuin abortoiminen. Joo... tiedän, että ärsyttävää moralisointia, mutta minua vaan kiinnostaa, miten ihmisten ajatusmaailma toimii.

Anteeksi nyt, mutta miten voit olla raskaana vaikka syöt reumalääkkeitä? Onko ehkäisy totaalisesti pettänyt, vai mistä on kyse? Kun se ehkäiseminen on niin hirveästi helpompaa kuin abortoiminen. Joo... tiedän, että ärsyttävää moralisointia, mutta minua vaan kiinnostaa, miten ihmisten ajatusmaailma toimii.

Ei kai reumalääkkeet raskautta estä?:O

todennäkösesti ehdit abortin tekaseen. lapsella on oikeus syntyä rauhallisiin ja hyviin olosuhteisiin.. itsekkäästi teet jos synnytät lapsen huonoon tilanteeseen vaan siks et "no ku itellä tulee huono omatunto abortista".

Vai että tekaistaan "vaan" yks abortti... siis yks kokonainen ihmiselämä sinne tänne.. Just joo, huhhuh. Miten jotkut voi ajatella noin kylmästi!?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22552251:
Ei kai reumalääkkeet raskautta estä?:O

No kyllä osa niistä estää, itsellä ainakin semmoset rtopit päällä että pitää ainakin 3kk olla ilman ennenkun saa edes ajatella raskautumista. Yhdessä reumalääkkeessä oli muistaakseni 2 vuoden varoaika raskauden suhteen.

No kyllä osa niistä estää, itsellä ainakin semmoset rtopit päällä että pitää ainakin 3kk olla ilman ennenkun saa edes ajatella raskautumista. Yhdessä reumalääkkeessä oli muistaakseni 2 vuoden varoaika raskauden suhteen.

Öh, mä kyllä käsitin että ap nimenomaan pelkää olevasna raskaana koska syö niitä lääkkeitä eikä sillon saisi raskautua. Ja se, ettei saisi raskautua ei kai kuitenkaan tarkoita että EI VOI raskautua? Ja vaikka kuinka huolehtisi ehkäisystä se voi pettää. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. En kyllä tiedä ap:n ehkäisytilannetta.

Öh, mä kyllä käsitin että ap nimenomaan pelkää olevasna raskaana koska syö niitä lääkkeitä eikä sillon saisi raskautua. Ja se, ettei saisi raskautua ei kai kuitenkaan tarkoita että EI VOI raskautua? Ja vaikka kuinka huolehtisi ehkäisystä se voi pettää. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. En kyllä tiedä ap:n ehkäisytilannetta.

No näin minäkin sen käsitin.

No jospa ne menkat nyt ois jonkin muun syyn vuoksi vähän myöhässä, itselläni ei kyllä koskaan ole tullut väärää negaa tai plussaa. En sitä sano ettei jollakin voisi tulla, mutta aika huono tuuri jos kaksi viallista testiä ois ostanut.

Hmm, lähes kaikkia reumalääkkeitä voi raskaana ollessa syödä. Myös solumyrkkyä/trexania jos max.7,5mg/vko, kysäsehän vaikka teratologisesta lääketietokeskuksesta. :)
Eli sen suhteen nou hätä ja leikkauksiakin voidaan tehdä raskausaikana ja jopa kuvata röntgenissä jne. Itse olen siis reumaatikko ja mulla on viides lapsi tulossa ja minut on leikattukin odotusaikana ym.
Vahvoja kipulääkkeitäkin voi raskaana ollessa syödä, kuten Panacod ja Tramadol jne.
Joten rauhoitu nyt ensin ja jospa pyytäisit verestä otettavaa testiä huomenna ja odottele rauhassa.
Sitten jos plussaa niin tutkiskelet itseäsi, että jos voisit valita oman HALUSI mukaan niin tahdotko vauvan? Entä kumppani?
Jos tahdot niin jätä muut asiat lääkärisi murheeksi. :)

Tsemppiä!

Mulla näytti Predictor kaks kertaa negaa, testasin kun menkat oli myöhässä ensin 2 ja sitten 4 päivää. Seuraavalla viikolla tulikin sitten jo selviä raskausoikeita ja myös eri testillä plussa.

predictor on testeistä kalliimpia ja se ei oo koskaan näyttäny mulla raskautta. oon sillä tosin testannut vain kaksi kertaa. samaan aikaan kuitenkin toinen testi näytti plussaa. ja olin raskaana.
clearblue on hyvä testi ja samoten apteekin oma.

[QUOTE="vieras";22553247]Hmm, lähes kaikkia reumalääkkeitä voi raskaana ollessa syödä. Myös solumyrkkyä/trexania jos max.7,5mg/vko, kysäsehän vaikka teratologisesta lääketietokeskuksesta. :)
Eli sen suhteen nou hätä ja leikkauksiakin voidaan tehdä raskausaikana ja jopa kuvata röntgenissä jne. Itse olen siis reumaatikko ja mulla on viides lapsi tulossa ja minut on leikattukin odotusaikana ym.
Vahvoja kipulääkkeitäkin voi raskaana ollessa syödä, kuten Panacod ja Tramadol jne.
Joten rauhoitu nyt ensin ja jospa pyytäisit verestä otettavaa testiä huomenna ja odottele rauhassa.
Sitten jos plussaa niin tutkiskelet itseäsi, että jos voisit valita oman HALUSI mukaan niin tahdotko vauvan? Entä kumppani?
Jos tahdot niin jätä muut asiat lääkärisi murheeksi. :)

Tsemppiä![/QUOTE]

lääkäri taisi sanoa, että tuo trexan pitäisi lopettaa puoli vuotta ennenkuin meinaa raskautua.. joten melko onneton olo on nyt. otin viimeisimmän trexanin samana päivänä, kun tein negatiivisen testin . lapsi olisi kyllä toivottu.. niin miehen kuin itsenikin taholta

Miulla on kolme lasta jotka on syntyneet reumalääkkeiden aikana. Niissä lääkkeissä on monta vaihtoehtoa joita voi käyttää myös raskausaikana. En tosin tiedä mitä lääkettä aloittaja käyttää....

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras lisää;22553269:
etä biologisissa on ainoastaan tuo varoaika aikas joustamaton eli 2v.

Riippuu biologisesta: Remicadessa ei oo sitäkään,sit ävoi käyttää myös raskausaikana lukuunottamatta 12 ekaa viikkoa ja 6vikaa viikkoa.....Ja noissakin "harkinnan mukaan".

Voi ne väärää negaa näyttää, eikä terkkarin testitkään aina totuutta näytä. Mun ystävä teki kaksi negaa kotona ja vielä sairaalassakin (pissasta tosin sielläkin) näytti negaa. Lääkäri meinasi, että kohdussa on kasvain, mutta kasvainpa paljastui ultrassa vauvan aluksi, viikkoja taisi olla jo 16 kasassa.

Yhteistyössä