miehel raha+asema

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arvot??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arvot??

Vieras
Tämä nyt ei tänne palstalle välttis kuulu, mutta odottajana (rv 20) kummastelen miten miehelle tärkeintä voi olla palkan suuruus ja työasema?! Onko kenelläkään muulla näin?

Meille on tulossa vauva ja nyt miehellä olisi mahdollisuus saada (tosi hyvä ja mielenkiintoinen) työpaikka paikkakunnalta, jonka läheisyydessä myös minulla olisi työsopimus voimassa ä-loman jälkeen. Tähän asti työpaikkani on ollut 600 km päästä kodistamme:( Siis mies jo sanoi ottavansa työn vastaan, mutta palkka voi olla hieman alhaisempi kuin nykyisessä työpaikassa ja jos ei saa samaa palkkaa kuin aiemmin, ei ota tätä työtä vastaan. Vitun itsekästä! Nykyiseltä kotipaikkakunnaltamme töitä en saa..eli mies valitsee itsekkäästi paremman palkan ja minun työttömyyden (tai 600km matkustelut työpaikalleni), kuin sen että molemmilla olisi suht. hyväpalkkaiset työt.

... miksi mies on noin vitun itsekäs...ajattelee vain itseään ja palkkaansa?? Miksei voi ajatella meitä perheenä (ollaan aviossa), jossa tehdään kaikkien etujen mukaan.

No sainpahan kertoa kuinka vituttaa...vaikka tuskin nämä asiat kovin monen odottajan mielenkiintoa herättää, sillä tuskin monellakaan noin itsekästä miestä on:(..

haluaisin tulevan vauvan kanssa olla miehelleni etusijalla:(

Jos siis asutte samassa taloudessa!!!!!!!!!!!!!!

Eikö kannata ajatella TALOUDEN tuloja?!

Taitaisi olla aika roimasti isommat tulot teillä äippäloman jälkeen jos olisitte molemmat TÖISSÄ!

Kuin että jos sinä olisit työttömänä. Onko miehesi palkka niin roimasti parempi nykyisessä työssä, että että se kompensoi työttömyytesi, ties miten pitkäksi aikaa!!!

Nyt saa mies taipua! Ei parin sadan euron takia luovuta mielenkiintoisesta työpaikasta ja ""tuomita"" toista työttömäksi!

Sulaa hulluuttta olisi tuo!

Niinpä....siks ku sika...oma asema ja palkkahan ne on josta puhutaan..vaimon palkka paljon kiinnosta...vaikka sama talous ja vielä sama tili!!!!

Miehen palkka tippus n. 3200=>3000...mun palkka 2350 (+tänä vuonna ollut 400€ puhtaana enemmän stipendinä => mulle 2000 käteen , vähä enemmän mieheltä) ...ei tosiaan kompensoi sen palkka mun palkkaa... mutta minkäs mä teen:(.. miehen nähen en tahtois asiaa itkeskellä..joten teen sen sitte nyt itsekseni:(

Typerä ja itsekäs mies...harmittaa!

Itse omaa miestä seuraillessani, olen huomannut hieman vastaavaa.
Kai se on jotain typerää ""alkukantaista"" käytöstä, jolloin miehen on ollut ""pakko"" huolehtia yksin perheestä, kun puoliso on kotona huolehtimassa lapsikatraasta.
Ottaako se miehisyyden päälle, jos vaimokin käy töissä..en tiedä..?? Voihan se olla jotain miehen tahtoa hallita. Pääsee sanomaan, että minähän se rahan tähän talouteen tienaan, et sinä.

Oma mieheni on viikot reissutyössä. Jos erehdyn mainitsemaan, että perheaika käy vähiin tai nalkutan miehen olevan aina väsynyt kotona, niin siitä koituu mahdoton sanasota. Mies loukkaantuu verisesti ja perustelee työnsä: Teidän vuoksihan minä työtä teen, en suinkaan omasta vapaasta tahdosta. Että teillä olisi kaikki hyvin ja teillä olisi rahaa ostaa ""leipää"" kaupasta.

Hankala juttu, koska toisalta ymmärrän miestä ja toisaalta omaa näkökantaa.

Mies ei ymmärrä sitä, että naiselle raha ei ole kaikista tärkein asia..

Itselleni tarjoutui hyvä muutaman kuukauden työtilaisuus, jota en sitten kuitenkaan ottanut vastaan. Mieheni oli tyytyväinen ja kommentoi vain, että onhan sinulla tässä kotona ihan riittävästi tekemistä. Se hölmö ennemmin tekee hirmu raskasta työtä ja on ainoa palkansaaja meidän taloudessa, kuin antaisi minun auttaa omalta osaltani. Ja kai siitä pitäisi vielä osata olla kiitollinenkin..

Moi!

Olisiko tämä toinen huonompi palkattu työ yhtä mielenkiintoinen kuin nykyinen? Entäs etenemismahdollisuudet?

En minäkään ottaisi huonompaa työtä. Töissä on pakko olla aika iso osa päivästä/viikosta/kuukaudesta/vuodesta..

Ja olen ollut huonossa töissä ja se heijastaa ihan kaikkiin muuhunkin kun on huonotuulinen työstä johtuen.

miten te annatte miestenne päättää koko tauloudellisen tilanteen? meillä päätökset tehdään yhdessä. vaikka olenhan minäkin tuon huomannut että miehille raha on huomattavasti tärkeämpää kuin naisille. mulle ainakin riittää se että tullaan toimeen ja siihen ei edes mitään 2000E kuukausi tuloja tarvita, että minä olen tyytyväinen :)

Niin, toisaalta ymmärrettävää miehen käytös MUTTA jos työ olisi kuitenkin haastava ja mielenkiintoinen, ja molempien olisi silloin mahdollista toteuttaa itseään työn keinoin, kantaa oma kortensa kekoon perheen talouteen JA pysytellä koossa perheenä (600km työmatkat aika raskaita, voin olettaa...?) NIIN... ei heru ymmärrystä.

Ehkä mies pelkää muutosta ja oman ""statuksen"" alenemista? Kenelle mies on ""vastuussa"" statuksestaan, minkälaisessa kulttuuriympäristössä asutte?
Jos vain sinulle ja itselleen, niin varmasti keskustelu keskustlun jälkeen auttaa teitä löytämään yhteisen ratkaisun.

Aivan järjetöntähän tuo. kyllä mies sen varmasti ymmärtää, ja kaikki muutkin jotka mahdollisesti voisivat ihmetellä, miksi mies luopuu parempipalkkaisesta työstään?
Samassa veneessähän ootte!

Tsemppiä!

Varmaan olisi melko lailla yhtä mielenkiintoinen. Mies siis lupasi jo työnantajalle ottaa työn, mutta silloin raha-asioista ei puhuttu. Tuskin työtä olisi luvannut ottaa, jos ei ajattelisi sen olevan yhtä hyvä kuin aiempi työ... ja tämä asuinpaikkana olisi hänen mielestään kivempi (nätit maisemat jne.). Ja alettiin jo alustavasti täältä etsimään asuntoakin.

Minun työ taas ei tälläkään hetkellä ole superkivaa, mutta täältä voisin myöhemmin löytää paremmankin työn. E-suomesta taas mun alalta (metalliala) potkitaan porukkaa pois, täällä mahdollisuudet työnsaantiin ovat paremmat.

Sain vasta 2 päivää sitten kuulla että saan 5 vuoden sopparin ja tuon kuullessan mies oli tyytyväinen, koska tuolloinhan molemmilla olisi jokin työ tiedossa 'pitemmäksikin' aikaa... no muuttuipa ääni kellossa kun kuuli omasta mahdollisesta palkasta... nyt siis sanoo, että hän voi huolehtia minusta ja vauvasta...eli minä siis työttömäksi... hän huolehtii...aikun kivaa...kuinkahan kauan katselee työtöntä....

En vaan ymmärrä?!

Moikkis,

Ymmärrän, että ottaa päähän...tässä herkässä tilassa varsinkin. Mutta olen edellisen kanssa samaa mieltä, että ei se välttämättä ole kiinni pelkästään rahasta. Johan sen järkikin sanoo, että 200 euroa vähemmän/kk kompensoituu moninkertaisesti sillä, että sinä kävisit töissä. Mutta jos työ ei ole motivoiva tai muuten vaan ""dead end"" niin varmaan miehesi haluaa odottaa muita parempia tarjouksia tai paremminkin kannattaisi itse olla aktiiviinen. Ei teidän parempi yhteinen tulevaisuus varmaan tuohon yhteen torjuttuun työpaikkaan kaadu. Tsemppiä!

Niin, sitä vielä, että
kuinka voit sanoa että miehen nähden et kehtaa asiaa itkeskellä...?? Yritä nyt vaan kehdata!
Kukaan ei ole ajatustenlukija, ja ehkä mies ei vaan hahmota tilannetta samalla tavalla kuin sinä!

Äsköisen viestisi luettuani ei tule kyllä muuta mieleen kuin että mies on kusipää. Anteeksi.
Minkälaisella paikkakunnalla asutte? Itse olen kotoisin hyvin pieneltä paikkakunnalta, ja ymmärrän kyllä että siellä (anteeksi raaka kärjistys) miehet ajattelevat enemmän sitä mitä muut (""koko kylä"") hänestä ajattelee... ei halua olla nössykkä, ja pari sataa euroa jonka HÄN tienaa enemmän
on varmaan tärkeä egon kohottaja... kamalaa ja tyhmää silti.
Vaikeaa mennä sanomaan mitään.

Mies siis oli innostunut työstä ja tästä paikkakunnasta... ainut syy sille ettei työtä ottaisi vastaan on tuo huonompi palkka:(

Mies on tosi kunnianhimoinen, ei vaan hyväksy huonompaa palkkaa.

Mikäli palaamme e-suomeen, hän sanoi ettei minun tarvitse käydä töissä 600km päässä vaan keksitään jotain muuta (eli olen työtön / teemme toisen lapsen perään)... olivat siis molempien mielestä vaihtoehdot. Töitä olen e-suomesta hakenut (paikkoja suht vähän) ei oo onnistunut, koska porukkaa potkitaan pois, ei oteta:(...ja myös mies tajuaa ettei sieltä paikkaa löydy. Sanoo, että voin myös vaihtaa alaa...aikun kivaa sekin...olen jo DI, palkka ok (täällä)...voisin toki kouluttautua siivoojaksi tms. sillä opiskellut olen jo monta vuotta eikä se enään nappaa...tai kaupan kassa..innostaa.... Mies siis laittaisi minut kouluttautumaan uuteen ammattiin jos en oman alan töitä sieltä saa....hauskaa

Nyt en voi olla kummastelematta: kuinka diplomi-insinöörille ei löydy töitä Etelä-Suomesta, mutta jostain 600 km:n päästä löytyy? DI:n palkaksi vähän yli 2000 e / kk on todella alhainen. Tuota palkkaa saavat esim. myyntiassistentit.

Olisikohan miehelläsi kuitenkin joku muukin syy olla lähtemättä sinne 600 km:n päähän kuin 200 euron palkkaero? Mistä hän on kotoisin?

Siis DI:lle varmaan löytyy töitä. Mutta mies siis töissä Porissa (josta/jonka läheisyydestä myös minun pitäisi saada töitä), enhän hesaan/espooseen (tai mitä kukin e-suomena pitää) asti voi matkustella. Eli minulla tarve olisi siis metallialan hommille porista....sieltähän juuri potkittiin ja taas potkitaa pois porukka (ehkä kaikkien mielestä pori ei oo e-suomea ja ei DI-tarkoita että mihin vaan työpaikkaan pääsisi vaan alalle josta on valmistunut). Ei palkkani ole 2000€... vaan 2350 €(verollisena) + 400€ puhtaana = 2000€/kk puhtaana käteen...mielestäni hyvä palkka kun vasta 2,5 vuotta ollut DI...

Ei mieheni tarvitse lähtä töihin 600km päähän, sillä mehän asumme tällä hetkellä pohjoisessa (komennus 6 kk), jonka jälkeen yritys olisi valmis palkkaamaan mieheni vakkariksi.. soveimme jo että jäämme, mutta kun palkka laskisi hänellä:(

Ja minulla siis 5 v. soppari täällä.

en halua kuulostaa ilkeeltä mutta tapauksesi kuulostaa epäilyttävästi tutulta. olen lähipiirissä nähnyt näitä miehiä jotka HALUAVAT kontrolloida vaimojensa elämää. heille on mukavampaa olla se joka tuo rahan taloon, niin voivat sitten aina vedota siihen, että ""minä teen töitä jotta te saatte ruokaa..joten sulla ei ole varaa valittaa mistään""
ihan kauheeta ajatella, että joku mies haluu pitää naisen nyrkin ja hellan välissä. oletko koskaan miettinyt, että kyse ei siis olisikaan mistään rahasta, vaan siitä,että olisit hyvin kontrolloitavissa kun olisit kotona ja työtön tai sitten kotona ja vauvan kanssa...eikös nämä olleet ne vaihtoehdot.? sinuna huolestuisin.

NYT mies koville!!!!!

Totta helskatissa jäätte sinne missä teillä MOLEMMILLA on pitkät työsuhteet, MOLEMMILLA mielenkiintoiset työpaikat.

MIKSI ihmeessä SINUN pitäisi luopua urastasi ja mahdollisesti jäädä työttömäksi!!!!

Vain sen tähden että MIEHEN PALKKA tippuisi n.200 euroa!!!

NYT KYLLÄ sanot miehelle, että et todellakaan muuta 200 euron takia ja jää sen takia työttömäksi!

PISTE

No joo...kyllähän tuo kontrolloinnilta toki kuulostaa (koska minulle ei vaihtoehtoja paljon jää)... ja huolissanihan olenkin, sikspä täällä valittelenkin...tahdon synnyttää meille lapsen, jonka jälkeen tahtoisin että yhdessä päättäisimme menenkö töihin (jos asumme työpaikkani läheisyydessä) vai teemmekö toisen lapsen.

Joku mainitsi ettenkö mieheni nähden asiaa itkeskele..sain eilen kuulla ettei hän välttis ota paikkaa vastaan (riippuu täysin palkasta), eilen emme asiasta kovin syvällisesti ehtineet puhua (hän tapansa mukaan meni nukkumaan, koska työasiat mietitytti ja sanoi vain, että paikkaa ei ota jos palkka tippuu), tänään aamulla kun kysyin vielä asiasta hän sanoi että huolehtii kyllä minusta ja vauvasta / vauvoista...

Kaverille kun soitin, ehdotti samaa kun äskeinen eli mies koville! Yritetään, mutta toisaalta olisin halunnut ymmärtää myös mieheni kantaa...tähän mennessä ei ole onnistunut! Aamulla vielä mies sanoi, että älä huolehdi keskity vaan 'hautomiseen'..

Mitenkäs se olikaan....suurimmat erojen / riitojen syyt seksi, raha, kotityöt... meillä ainakin pitää täysin paikkaansa (siis riitojen osalta ainakin tässä vaiheessa). Ei mulle raha oo tärkeetä (kunhan toimeen tulee), miehelle raha taas on tärkeintä...

Vaikka sun palkkasi nyt ei olekaan tämän jutun ydin, niin on se joka tapauksessa mielestäni alhainen.

Katso esim. http://www.tek.fi/tek/tek.html
""TEKin yksityisen sektorin valiokunta on päättänyt alkupalkkasuosituksesta, joka on 2985 euroa/kk. Suositus on voimassa 1.6.2005-30.11.2005. Seuraava suositus annetaan marraskuussa 2005.

Alkupalkkasuositus koskee yksityisen sektorin asiantuntija- ja käyttötehtäviä, joissa viikkotyöaika on 37,5 tuntia. Alkupalkat ovat suositusta korkeammat vaativimmissa tehtävissä, joillakin aloilla mm. kaupallisella alalla, pitempää työaikaa tekevillä, paljon työkokemusta omaavilla sekä pääkaupunkiseudulla.""

Ja sulla sentään on työkokemusta 2,5 vuotta.

Joka tapauksessa toivon, että saat miehesi ymmärtämään tilanteen myös Sinun kannaltasi ja löydätte molemmille sopivan ratkaisun. 200 euroa on loppujen lopuksi pikkusumma, siitähän menee vielä verotkin. Miehesi taitaa pelätä, että saatat saada pian palkankorotuksen ja menet hänen ohitsensa!

just joo..nuo on suosituksia..satavarmaa on että metallialalla nuo alkupalkat ei toteudu!!!!..vai tiedätkös asian muka kokemuksesta (?) epäilen todella suuresti. Ja juurihan mainitsin että työni ei ole supertyydyttävää. Joskin osan työstä saan tehdä kotona (2 päivää etätyötä) sekä jatko-opiskelen palkallisesti..joten siksi 2000€ käteen /kk on kohtuullinen..ei superhyvä, mutta olen tyytyväinen ja tämä on todellakin parempi kuin että olisin ä-loman jälkeen työtön...vai mitä, hoh hoijaa.. enhän minä omaa palkkaani tullutkaan mainostamaan vaan ihmettelen mieheni raha-keskeisyyttä...ei mulla raha-asioihin mitään ihmeintressejä ole...siksi en sitä tajuakaan...miksi hylätä hyvä työ jos palkka tippuu 200... Itse voisin todellakin ottaa huonommankin homman (huonompipalkkaisemmankin)..mutta en tahdo uudelleekouluttautua... ja luultavasti palkka tuleekin tippumaan (hoitovapaa / työtön)...

Tiedän muuten opiskelijakavereideni kautta:
alkupalkat outokummulla 2200-2400...kahdessa vuodessa nousee n. 250€. (Kaverillani 1,5v töissä ei ole noussut lainkaan)
ruukilla:alkupalkka 2400€
miehelleni tarjotaan (kokemusta 3 v metallialalla) 2600-2800 + tuotantopalkkio n. 200 .. eli suunnilleen mainitsemas alkupalkka. Juu paperialan DI saa enemmän (kaverilla n. 3000€/kk)...so(????)

Juttelen toki asiasta vielä miehen kanssa. Saa nähdä.

Luulen että lopun viimein kysymys ei olekaan rahasta, vaan muuttamisesta.

Meillä on hieman samanlainen tilanne, olen itse työssä pääkaupunkiseudulla ja haluaisin äitiysloman jälkeen jatkaa vanhassa työssäni, jossa tienaan melko hyvin. Mieheni on kuitenkin jääräpäisesti päättänyt että asumme hänen kotipaikkakunnallaan maaseudulla ja yrittää myös kovasti vedota että hänelle ei löydy työtä helsingistä päin. Ei pidä paikkaansa, mutta en jaksa väitelläkään, jos hän on valmis minut elättämään omilla tuloillaan niin olkoon sitten niin. Huomaa varmaan että tulee pidemmän päälle kalliiksi.

jos miehesi on noin lyhytnäköisen itsekäs, miten on laita ero tullessa. Onko teillä avioehto miehesi etujen mukaisesti, vai kompensoituuko kotona olo aikasi niin että omaisuus menee puoleksi. Pidä puolesi jo nyt sillä tilanne näyttää pahalta tulevaisuutta ajatellen.

ei oo avioehtoa....kaikki menis puokkiin. (tosi jos asema + raha tärkeintä, kaiketi elatusapu lapselle tulis oleen melko hyvä). Eläkettä tosin työttömänä ei mulle kerry... mies tuli just kotiin...ei aio edelleenkää hyväksyä alempaa palkkaa..vaiks vollotin että miten tässä tulee käymään. Mä voin kuulemma opiskella jotai muuta tai olla kotiäiti...selvä elättäkööt sit koko perheen, vaikka vielä vastaan laitankin...

Siis 200€ palkanalennus ei ole mikään alennus, sehän on vaan joustovara; itsekin vaihdoin työpaikkaa jokin aika sitten, ennen 3800€, nyt 3600€ (myös DI); ei se palkka ole kaikkea, hommat itsessään ja muut firman mahdollisuudet ovat oleellisempia kuin ""sentit"". Mies kuriin...... Oma mieheni sanoi aikoinaan omasta suht alakantissa olevasta palkastaa, että menee hyvin niin kauan kun työ on niin mielenkiintoista, ettei aamuisin harmita töihin lähteä.

Hei nyt vähän jämäkkyyttä! Viestejä lukiessani en voi olla ihmettelemättä, miksi se on sinun miehesi, joka asian päättää? Mikset sinä yhtä hyvin ilmoita (siis tosiaan ilmoita, etkä vikise ja anele), että sinä aiot ottaa sen työsi vastaan ja asua ko. paikkakunnalla? En ymmärrä tuollaista lainkaan. Teillä on selvästi roolit perheessä niin, että mies päättää kaiken ja sinä palvelet häntä palkattomalla ja eläkkeettömällä kotityöllä. No, kukin tavallaan...

Yleensä päätämme asiat yhdessä, nyt kuitenkin olen ä-loman (+parin kk hoitovapaan +kesälomien) takia joka tapauksessa pois työelämästä melkeimpä 1,5 v. Miehen mielestä tuossa välissä voi tapahua mitä vain ja voimme sitten harkita asiaa uudelleen. (ja jos teemme toisen lapsen tämän 5 vuoden sopparin aikana, mikä hyvin ikäni huomioiden on mahdollista => n.3v pois työelämästä...mitä jää...)

Mieheni on aina ollut enemmän työn perään kuin mä. Mä, kun en supertyydyttävää työtä ole saanut, teen työn ilman mitään sen suurempia intressejä siihen...ja sikspä kun 'jo aiemin olen työpaikastani jotain valittanut' en nyt yhtäkkiä viitsi/halua esittää että juuri tää työ on se jonka haluun ja otan vastaan..koska todellisuudesshan olen näissä hommissa siksi että, tyhmyydeltäni, en parempaa paikkaa ole saanut. Olin vain ajatellut että parempi tämä työ kun ei työtä lainkan..(kertyy eläkettä + vähän palkkaa +työkokemusta) jne... eli tästäkin saa jotain!!!!!... ja kun e-suomesta en töitä oo saanut ja mies saisi täältä miksei ottaisi sitä, koska on työstä täällä ollut innostunut (en toki muuten ees pyytäisi ottaan työtä). Mies on nyt 6 kk aikana siis tykännyt työpaikasta, jonka nyt siis sais vakinaiseksi.

No... juttelimme asiasta taas iltasella... ja koska miehen kanssa ei (1v. aviovuoden jälkeenkään) aina niin älyn helppoa ole jutella (ja puoleltani ymmärrys joskus on näyttävästi erittäin heikko), olin ehkä hieman kärjistäen ajatellut että mies valitsee oman parempipalkkaisen työn ja minun työttömyyden...sillä....

kuitenkin miehen pääintressit (eli miehen puheesta koottua):
-jos nyt jo palkka alenee => palkkakehitys perseestä tulevaisuudessakin
-nykyisessä työssä hyvä palkkakehitys 2400€/kk=>3200€/kk (2,5 tai oikeestaan 3 v aikana)
-nyk. työssä hyvä palkkakehitys ehkä tulevaisuudessakin, jolloin etenemismahd. paremat (tarjotussa työssä ei ole samaa varmuutta)
-nyk. työssä vastuullisia tehtäviä...varaa pyytää lisää palkkaa kun asiantuntemus ja vastuullisuus paranee
-tavoittena todellakin on että hänen palkkakehitys olisi niin hyvä, ettei minun pikkuinen 2000€/kk käteen olisikaan mitään (tämä oli vähän yllätys mulle(????))
-eli haluaa tulla niin hyväksi (asiantuntia tms.), jolle palkkatavoite ainakin 150000€/v=12500€/kk (huimaa, mielestäni)... tätä asiaa en tosiaan tiennyt, että tavoitteet työn osalta ovat näinkin korkeat (ja nyk työssä tää vois onnistua paremmin ku paikassa jossa jo alussa palkka on ratkaisijana työhönotossa (????)...
-eli palkkakehitys ennemmin kuin palkka mietityttää...täällä tulevaisuudessa voi käydä huonommin kuin nyk. paikassa (varmuutta ei ole)

=> (miehen mielestä)
-jos hän tienaa noin paljon, hän voisi elättää minut ja tulevat lapsemme (mun ei siis tarttis tienata paljoa / yhtään)
-koska oon valittanut työstäni, voisinkin tehdä tulevaisuudessa jotain mielenkiintoisempaa, vaikka oppia uuden kiinnostavamman ammatin (hän siis ei ollut ajatellut että pitää opiskella tms. vaan että jos en nyk työstäni tykkää tai en toista oman alan työtä löydä, mulla ois mahdollisuus valita opiskelu/muu ala..koska asia ei ois rahasta kii..
-haluamme 2 lasta..ja ehkä joka tapauksessa päädymme tekeen ne peräkkäin => mun 5 v. sopparista jäis n. 2v. työajaksi

ok...hienoa...asia selvä(!!!!)...vedin siis hänen sanoistaan aiemmin vääriä johtopäätöksiä..minun ja hänen parastaan lopulta ajatteleekin...mutta mutta...

=> (minun kannaltani)
-raha, raha, palkka,työ,palkka, raha...hoh hoijaaaaaaa.......
-merkitseekö siis mikään muu mitään kuin palkka, tai ainakin palkka / työ =arvo nro 1. (tosi kivaaaaa??)
-mitä merkitsee viihtyisä asuinympäristö, parisuhde, lapset jne...
-uuden mielenkintoisen alan löytäminen ja opiskelu kenties olisikin minulle ok idea (jos oman alan töitä en e-suomesta kerta saa)
-en ainakaan halua olla ikuinen kotiäiti
-olen (joka tapauksessa jossain määrin) riippuvainen miehestäni ja hänen palkastaan eli hänhän tuolla palkallaan maksaisi lähes kaiken yhteisen (ei hyvä!!!)
-mies joutuu, mikäli tulee asiantuntijaksi ja palkka hyvä, matkusteleen paljon eli on paljon poissa kotoa (ei hyvä!!)..
-kenties miehestä tulee työnarkkis (siltä todellakin vaikuttaa) (ei hyvä!!!!)
-kenties löytää uuden naikkosen, joka on kunnianhimoisempi (=enempi hänen kaltainen)
-jos oon työtön (hoidan lapset jne.) eläke ei kerry..
-tulevaisuus (???)
-jos tulee ero saan puolet omaisuudesta + elatusavut lapsille (no ok, mutta..... jos oon ollut riippuvainen miehestä => surkea luuseri)
-jne

On tässä vielä mietittävää....
Lopetan osaltani keskustelun nyt tähän...kiitos kaikille neuvoista. Itse tajusin miehestäni siis väärin asioita ja väärin hänen käsityksiää työpaikan vaihdosta (enkä tiennyt hänen olevan ihan noin kunnianhimoinen....noin rahan perään... pelottavaa) ...edelleen kyllä kaikki mietityttää (todellakin)... mutta koitamme selvitä.. mieheni rakastaa mua ja meidän tulevaa lasta ja toivonpa että toimii / toimimme joka tapauksessa kaikkien etujen mukaan..... saa nähdä mitä lopulta päättääkin...en näiden kaikkien 'perustelujen' vuoksi voi /halua ainakaan pakottaa ottaan hommia täältä pohjoisesta (jämäkkyyttä joo....tai siis ei)....voin toki yrittää keskustella tämän paikan hyvistä puolista ja siitä kuinka palkan ei tarttis olla tärkeintä elämässä...

Anteeksi pitkä paasaus....ja kiitokset siis neuvoista!!!!

nim. tuleva työnarkkarin vaimo

Yhteistyössä