Miehellä jotain vikaa selässä, mitähän se voisi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Miehellä on selkä vihotellut sillointällöin, ja sai sitten lääkärin kautta lähetteen fysioterapeutille, joka määräsi selkäranka röntgeniin ja uudestaan lääkäriin.
Kuulema selkä ei liiku tai jotain. Siis että se liike mitä selässä tapahtuu sijoittuu alaselkään.

Jotain taivutuskokeita oli tehnyt, ja joku lukema minkä pitäisi olla vähintään 30, oli miehellä 0.

Onko kellään tietoa mitä ihmettä tää voisi olla? Ei ilmeisesti lihaksiin liittyvää ollenkaan.

sekava selostus, mutta mies ei mulle tarkemmin osannut selittää.

Niinkuin itse totesit, selostuksesi oli todellakin sekava.

Rankaa tutkiessa tehdään "taivutuskokeita" neljään suuntaan sekä tutkitaan kierrot joten tuo kertomasi ei kerro mistään, siitä ei voi päätellä mitään. Jos ft ehdottaa, ei siis voi määrätä ketään rtg-kuviin vaan se oikeus on ainoastaan lääkärillä, rangan kuvausta, silloin hän epäilee jonkinlaista luustoon liittyvää ongelmaa koska rtg-kuvauksella ei voida lihaksia tutkia. Todennäköisesti miehelläsi on aliliikkuvuutta jossain päin rankaa johonkin suuntaan ja tämän vuoksi yliliikkuvuutta toisaalla. Uskon että vaiva saadaan selville ja miehellesi apua.

No mä yritän tiivistää. Ilmeisesti miehellä ei selkäranka taivu kuin alaselästä.

Oli fysioterapeutti sanonut, ettei tää selkä liiku mihinkään.

Ja ft lähetti siis lääkärille viestin, että tarvitsee lähetteen röntgeniin.

Mutta mikä voi aiheuttaa sitä, ettei se taivu?

Yhteistyössä