Miehellä vuosia muita naisia

  • Viestiketjun aloittaja mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti
mitä tehdä
Tää on varmaan aika yleinen keskustelu täällä, mutta kysympä vähän neuvoa teiltäkin ennen kuin päätän mitä teen.

Tarina siis tämä: Lähipiirissäni on kohta 40- vee mies. Erittäin hyvän näköinen, mukava, ystävällinen ja sosiaalinen. Miehellä on puoliso ja kaksi lasta (ei mitään pikkulapsia enää). Niiden vuosien ajan, kun olen tämän miehen tiennyt, hänellä on ollut valtavasti suhteita muihin naisiin. Suhteet ovat kestäneet n. vuoden ja sen lisäksi kaikkea pienempää säätöä. Mies on narahtanut jollain lailla joskus, mutta saanut selitettyä asiat niin, että vaimolla ei taida olla aavistustakaan kaverin tekosista. Nykyisen heilastelunsa kanssa mies on ollut kohta puolitoista vuotta. Takana on yhteisiä viikonloppuja ja matkoja.

Minulle sivusta seuranneena on nyt tullut mitta täyteen. Miehelle sanominen ei auta mitään. Onko oikein ja kohtuullista, että kerron tälle vaimolle? Tiedän, että jos minä paljastan tietoni, miestä ei pelasta enää mikään. Selittelyillä hän ei enää siinä vaiheessa selviä.
 
pettäjät suohon
On oikein ja kohtuullista paljstaa mies. Tosin sinuna tekisin sen mahdollisimman anonyymisti. Et nimittäin taatusti halua tuohon välien selvittelyyn mukaan! (kokemuksen rintaäänellä). Sanansaattaja ammutaan aina ensimmäisenä -sanonta nimittäin pitää yllättävänkin hyvin paikkansa.

Paljastaaksesi tilanteen vaimolle sinulla on oltava nimiä, päiviä, aikoja ja paikkoja tiedossa. Ehkä jopa mikäli tiedät miehen selitykset näistä asioista vaimolle, niin paljasta myös ne. Kerää faktat kasaan ja toimita vaimon tietoon.

Hommaa esim. prepaid-liittymä ja soita siitä ilman puhelutietoja vaimolle. Tai laita viestiä. Tai hommaa netistä anonyymi sähköpostiosoite ja pistä meiliä tai kortti tai jotain. Mutta todellakin suosittelen, ettet tee tätä paljastusta omalla nimelläsi ja kasvoillasi. Tuohon tulevaan lusikoitavaan soppaan nimittäin et halua uimaan mukaan...
 
aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
MIKSI sinä niin haluaisit tehdä?
Mies on työkaverini, olen katsellut näitä toilailuja vuosia. Lähinnä rupeaa säälittämään se kotona oleva nainen, joka ei koskaan saa kutsua mukaan sinne, minne muiden puolisot saattavat tulla. Mies tulee yksin tai sitten heilansa kanssa. Mies on avoimesti suhteessa tähän toiseen naiseen, kertoilee mitä on tapahtunut viikonlopun aikana jne jne.

Tiedän, että se ei ole minun asiani. Mutta olen itse tullut petetyksi ja olisin sen kyllä halunnut tietää, varsinkin, kun muut sen tiesivät.

 
mies1
Ei kannata seota ja vaivata päätänsä asioilla, jotka eivät kuulu sinulle. Siis anna heidän selvittää elämänsä.
Jos vaimo tietääkin tai jos vaimo on onnellinen tietämättömänä.
 
tsirp654
Niin, tuollaisissa tapauksissa yleensä vaimo tietää tai tietää, ettei halua tietää. "Oikeassa" salasuhteessa tuskin ollaan noin avoimesti yhdessä, siihen Suomi on liian pieni maa. Tietysti avioliitossa on varmaan paljonkin vialla, mutta ongelma on ehkä monimutkaisempi kuin se, että mies on sika (mitä hän kyllä varmaan onkin). Nainen on omat omituiset syynsä pysyä suhteessa.

Itse saattaisin kertoa vain, jos tuntisin naisen niin hyvin, että olisin varma että hänellä ei oikeasti ole aavistustakaan ja että hän haluaisi tietää miehensä toilailuista.
 
Kokemus sekin
Yksi ukkomies kertoi pettäneensä vaimoaan kuuden eri naisen kanssa kahden vuoden sisällä. Oli jäänyt kiinni x4 ja osannut selittää vaimolle oikeilla sanoilla tapahtuneet.
Tuo jonkun kirjoittama profiili sopii lähes tismalleen yksiin tämän miehen suhteen.

 
pettäjät suohon
Mä en taas ymmärrä, miksi pitäisi olla hissukseen ja sulkea silmänsä. Anonyymisti on niin kätevä ilmoittaa ja sittenhän vaimo voi tehdä itse päätöksen sulkeeko silmänsä vai tekeekö muita ratkaisuja.

Meillä myös töissä useampia pettäjiä. Johtaja huoraa minkä ehtii (nussii muutaman alaisen lisäksi yhteistyökumppaneita yms.) ja ainakin neljällä alaisella on vuoden sisällä ollut keskinäisiä säätöjä (yksi avioliitto hajosi, kun mies sai lapsen sekä vaimonsa että työkaverin kanssa miltei yhtä aikaa). Eihän tässä mitään jos olisivat sinkkuja tai eläisivät vapaissa suhteissa, mutta kun työkavereiden pitäisi olla hipihiljaa eikä vaan saa kertoa eteenpäin. Ja sitten nämä pahimmat huoraajat ovat isoimmalla äänellä arvostelemassa toisten parisuhteita.
 
Eräs nainen
Kyllä minä haluaisin tietää jos minua petettäisiin. Mutta voisin kuvitella että sellaisen tiedon saatuaan ihminen ei juuri riemusta hypi, eli ei ehkä kiittele sitä joka informoi.

Mieluummin rehellisessä suhteessa elää kuin petoksessa. Jos toisella osapuolella ei ole muuta tarjota, haluaisin kyllä tietää sen. Etenkin jos olisin aavistellut jotain, mutta mies kieltänyt asian ja vaikka syyttänyt minua mustasukkaisuudesta. Yleensä naiset osaavat aavistaa, mutta mies saattaa sen tyrmätä jotenkin.
 
Ei parane millään
Tuollainen mies ei osaa rakastaa, osaa vain puhua rakkaudesta, jos sitäkään. Naiset ovat objekteja ja aina läytyy uusia halukkaita. Mies pönkittää minimaalista itsetuntoaan uusien valloitusten avulla ja vielä kehuu ainakin mielessään sillä, ettei vaimo tiedä mitään.
Valloituskierrettä on mahdoton lopettaa,koska sittenhän elämästä puuttuisi jännitys ja uutuudenviehätys. Vaimokin on tyytyväisempi, kun mies sitten kotona on esimerkillinen isä ja huolehtivainen aviomies ja tekee kotityötkin nurisematta ja maksaa laskutkin.
 
ennenkin
Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä:
Tää on varmaan aika yleinen keskustelu täällä, mutta kysympä vähän neuvoa teiltäkin ennen kuin päätän mitä teen.

Tarina siis tämä: Lähipiirissäni on kohta 40- vee mies. Erittäin hyvän näköinen, mukava, ystävällinen ja sosiaalinen. Miehellä on puoliso ja kaksi lasta (ei mitään pikkulapsia enää). Niiden vuosien ajan, kun olen tämän miehen tiennyt, hänellä on ollut valtavasti suhteita muihin naisiin. Suhteet ovat kestäneet n. vuoden ja sen lisäksi kaikkea pienempää säätöä. Mies on narahtanut jollain lailla joskus, mutta saanut selitettyä asiat niin, että vaimolla ei taida olla aavistustakaan kaverin tekosista. Nykyisen heilastelunsa kanssa mies on ollut kohta puolitoista vuotta. Takana on yhteisiä viikonloppuja ja matkoja.

Minulle sivusta seuranneena on nyt tullut mitta täyteen. Miehelle sanominen ei auta mitään. Onko oikein ja kohtuullista, että kerron tälle vaimolle? Tiedän, että jos minä paljastan tietoni, miestä ei pelasta enää mikään. Selittelyillä hän ei enää siinä vaiheessa selviä.
Joo kokemusta on samanlaisesta pariskunnasta.
Kun käräytin miehen, joka petti, nainen oli ensin tosi kiitollinen ja helpottunut: ukko saa lähteä heti.
No, eipä mitään: meni viikko, olivat riidelleet, ja ukon selitykset upposivat kuin nyrkki lehmän perseeseen. Pian nainen katkaisi minuuun välinsä: olin yrittänyt hajoittaa parisuhteen. Ukko oli vain viattomasti kerran hairahtanut.

En menisi puuttumaan kenenkään parisuhteeseen. Kyllä nainen tietää, ei vain halua uskoa. varmaan hänellä on omat syynsä.


 
lukijanainen
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
MIKSI sinä niin haluaisit tehdä?
Mies on työkaverini, olen katsellut näitä toilailuja vuosia. Lähinnä rupeaa säälittämään se kotona oleva nainen, joka ei koskaan saa kutsua mukaan sinne, minne muiden puolisot saattavat tulla. Mies tulee yksin tai sitten heilansa kanssa. Mies on avoimesti suhteessa tähän toiseen naiseen, kertoilee mitä on tapahtunut viikonlopun aikana jne jne.

Tiedän, että se ei ole minun asiani. Mutta olen itse tullut petetyksi ja olisin sen kyllä halunnut tietää, varsinkin, kun muut sen tiesivät.
Jos minä olisin elämäni varrella "käräyttänyt" kaikki..kuinkahan kärventynyt olisin itse.

Olen tullut siihen tulokseen että kannattaa pitää ainoastaan omista asioistaan niin hyvä huoli kun vain pystyy.
Tietenkin apua annetaan jos pyydetään, ja muutenkin, mutta se on eri juttu se.

 
just joo
Oletko muullakin tavalla sellainenihminen joka sekaantuu muiden ihmisten yksityiselämään? Tirkistelet ikkunanraosta ja seuraat elämää omasi ulkopulella? Katselet salkkareita niin että sydän hakkaa rinnassa, kun et voi vaikuttaa juonen kulkuun? Vietät unettomia öitä kun maailma ei pyörikään niin kuin sinä hlauaisit?
 
aloittaja
Kiitos kaikille kommenteista!
En olisi uskonut, että niin moni on oikeasti sitä mieltä, että kannattaa olla ihan hiljaa. Kertomuksenne saivat minua ajattelemaan asioita hieman uudelleen, tottahan on, että asia ei minulle mitenkään kuulu. Minusta olisi sangen outoa, jos tämä miehen vaimo tosiaan tietäisi, en millään voi uskoa siihen. Mielestäni hän on autuaan tietämätön asiasta ja uskoo, että mies todellakin on pelikavereidensa kanssa reissussa ja juhlimassa, vaikka totuus on ihan toinen.

 
gehee
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Oletko muullakin tavalla sellainenihminen joka sekaantuu muiden ihmisten yksityiselämään? Tirkistelet ikkunanraosta ja seuraat elämää omasi ulkopulella? Katselet salkkareita niin että sydän hakkaa rinnassa, kun et voi vaikuttaa juonen kulkuun? Vietät unettomia öitä kun maailma ei pyörikään niin kuin sinä hlauaisit?

Eikös tällaiset palstat ole juuri sitä varten, että asioita voi pohtia.. Jotenkin sinuakin kiinnosti, koska luit tämän ketjun läpi. Kaikkihan me ollaan uteliaita! Uteliaisuus on luonnon alkuperäinen koulutustapa.
 
just joo
Alkuperäinen kirjoittaja gehee:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Oletko muullakin tavalla sellainenihminen joka sekaantuu muiden ihmisten yksityiselämään? Tirkistelet ikkunanraosta ja seuraat elämää omasi ulkopulella? Katselet salkkareita niin että sydän hakkaa rinnassa, kun et voi vaikuttaa juonen kulkuun? Vietät unettomia öitä kun maailma ei pyörikään niin kuin sinä hlauaisit?

Eikös tällaiset palstat ole juuri sitä varten, että asioita voi pohtia.. Jotenkin sinuakin kiinnosti, koska luit tämän ketjun läpi. Kaikkihan me ollaan uteliaita! Uteliaisuus on luonnon alkuperäinen koulutustapa.


Juu totta, mutta minulle ei tulisi mieleenikään sekaantua/puuttua toisten ihmisten yksityiselämään ilmiantamalla pettäjäpuoliso. Utelias olisin kyllä, mutta en pistäisi lusikkaani soppaan, joka ei minulle kuulu.
 
aloittaja
Niin.. Kuten tuosta ensimmäisestä viestistä voi lukea, niin kysyinkin, että mitä mieltä muut on, kannattaako kertoa vai ei.

Sen verran voin itsestäni sanoa, että ex:lläni oli suhde toiseen naiseen ja sen tiesivät kyllä tasan tarkkaan kaikki muut paitsi minä. Jos sen joku olisi minulle kertonut silloin, olisin (luonnollisesti) ollut sokissa ja en varmaan heti olisi uskonutkaan, mutta osaan vain kuvitella, mitä selän takanani on puhuttu.
 
Pirita L.
Suvussani oli tapaus missä mies petti naistaan, ja paljastui vanhemmilleni. He näkivät heidät yhdessä. Isä kysyi mieheltä missä mennään, ja myönsihän tämä. Ja sitten esitti että meinaatko jatkaa peliä vai kerrotko vaimollesi. Hän kertoi itse. Vaikka se oli kivuliasta, ja heille tuli ero, oli se lopulta parempi niin. Nainen ei halunnut todellakaan jatkaa. Vanhempani eivät halunneet pitää tämän miehen pettämistä piilossa naiselta, tunsivathan he kummankin. Isä sanoi että olisi ollut mahdotonta käydä vieraisilla ja leikkiä kuin eivät tietäis mitään. Mutta tässä tapauksessa mies itse sitten tuli tulokseen että kertoo vaimolleen juteltuaan isän kanssa. Tavallaan iskä hoiti sen mallikkaasti koska ei kielinyt vaimolle, vaan puhui suoraan miehen kanssa (tosin he olivat sukulaisia ja ystäviä).

Mutta kyllähän se vaimo oli jo epäillyt miehen jatkuvia juoksuja, ja vaikka totuus teki kipeää, niin kyllä hän sen halusi tietää. Hän oli kuiteski mennyt naimisiin siinä oletuksessa että ollaan uskollisia. Nää on vaikeita asioita, en osaa sanoa mikä olis parasta, mutta kerroin tämän tapauksen minkä itse tiiän.
 
möhökki
Toisaalta tältä palstalta tuskin kannattaa kysyä neuvoja. Täällähän suurin osa on varmaan pettäjiä itsekin, mitä noita tunnustuksia tuolta on lueskellut. Ei kukaan pettäjä halua, että heidät käräytetään ja niinpä neuvovat pitämään huolen omista asioistaan.

Päätä itse mitä teet, mutta jos käräytät, niin tee se tosiaan nimettömänä. Itsehän tiedät haluaako petetty nainen tietää asioista, jos sellainen olet itsekin ollut. Olisitko halunnut, että joku olisi kertonut sinulle aikoinaan? Toimi sen mukaan.
 
Kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
MIKSI sinä niin haluaisit tehdä?
Mies on työkaverini, olen katsellut näitä toilailuja vuosia. Lähinnä rupeaa säälittämään se kotona oleva nainen, joka ei koskaan saa kutsua mukaan sinne, minne muiden puolisot saattavat tulla. Mies tulee yksin tai sitten heilansa kanssa. Mies on avoimesti suhteessa tähän toiseen naiseen, kertoilee mitä on tapahtunut viikonlopun aikana jne jne.

Tiedän, että se ei ole minun asiani. Mutta olen itse tullut petetyksi ja olisin sen kyllä halunnut tietää, varsinkin, kun muut sen tiesivät.

Kyllä sinun kannattaa kertoa naiselle miehen pettämisitä.Vaikkapa nimettömällä kirjeellä tai muulla tavalla, että et jää itse kiinni. Minua mies petti koko 3 vuoden suhteen ajan ja v*tutus oli suuri kun asia selvisi minulle. Olisin ollut onnellinen, jos joku olisi kertonut asian minulle aiemmin. En olisi joutunut olemaan narrina vuosia. Toiset miehet ovat niin mestareita valehtelemaan ja se kiltti,herkkä, hana ulkonäkö pettää niin hyvin, että kusetusta ei huomaa. Kerro ihmeessä tälle naiselle.

[viestiä moderoitu]
 
pit.
Mieheni tuttavapiirissä on myös tuollainen tapaus. Tämä kyseinen 50-kymppinen perheellinen mies on tuonut "naisystävänsä" kaikkiin kaveriporukan yhteisiin juhliin jo vimeisen kymmenen vuoden ajan. Mieheni kuittaa asian sanomalla, että nykyään nainen on edes joka kerran sama..

Itse en ole miehen vaimoa tavannut ikinä, enkä haluaisi tavatakaan. Sen jälkeen kun tajusin koko kuvion, olen inhonnut tätä kyseistä miestä suuresti, enkä halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Ihmettelen myös hänen naisystäväänsä, luulisi löytyvän jotain parempaakin, kuin olla ikuinen kakkonen. Toivon, että miehen vaimo tietää ja on valinnut osansa. En kyllä tajua, miten tyhmä täytyy olla, jos ei tuollaista systemaattista pettämistä tajua. Mutta kuitenkin..itse olisin kyllä aivan hajalla, jos minulle paljastuisi jossain vaiheessa, että mieheni olisi viettänyt vuosikymmenet kaksoiselämää, ja siitä olisivat tienneet kaikki paitsi minä itse..

Ja olisin vieläpä kestinnyt kodissani ihmisiä, jotka tietävät mieheni petoksesta..

En antaisi ystävilleni ikinä anteeksi, jos minulta salattaisiin tälläinen asia. Eli kyllä, minäkin kallistun sen puoleen, että kerrot jotenkin, vaikka nimettömällä kirjeellä työkaverisi vaimolle, jos asia sinua noin paljon häiritsee.

Jokainen meistä ansaitsee mahdollisuuden parisuhteeseen, jossa löytyy rakkautta ja kunnioitusta.
 

Yhteistyössä