Miehelle soitettiin poliisista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pippa

Jäsen
03.07.2007
316
0
16
Rikospoliisi soitti. Asia koski kesällä 2006 tapahtunutta pahoinpitelyä, jossa sattumoisin oltiin silminnäkijöinä. Oltiin viihteellä ja kaupungilla satuttiin paikalle, kun nuorta miestä pahoinpideltiin. Joku meidän seurueesta soitti poliisille ja odoteltiin ambulanssi ja poliisit paikalle. Kerrottiin oma näkemyksemme tapahtuneesta ja annettiin yhteystiedot.

Miehen piti siis kerrata poliisille, mitä nähtiin. Muuten ihan jees, mutta ei todellakaan kumpikaan muisteta, mitä tapahtui ja missä järjestyksessä. No, mies kertoi suunnilleen sen, mitä muisti. Asia kuulemma nyt vasta menossa syyteharkintaan ja poliisi kyselee silminnäkijöiltä tapahtumasta. Enpä ikinä olisi uskonut, että meihin päin vielä ollaan yhteydessä. Miksiköhän nyt vasta jotain tapahtuu, kun pahoinpitelystä melkein kaksi vuotta aikaa?

Eikä muka aikaisemmin ole otettu lausuntoa teiltä?Yleensä ne otetaan heti tai seuraavana päivänä.Ja aika että menee syyteharkintaan voi kestää mutta ihmettelen että miksi siltikin noin kauan.

Aikaahan niihin menee. Minäkin olin yhdessä jutussa todistajana oikeudessa asti, enkä enää edes muistanut mitä tapahtui kun aikaan oli jo kulunut niin kauan.

Siis kyllähän me siinä paikan päällä kerrottiin, mitä nähtiin. (Tai minä taisin olla aika hiljaa, kun olin ihan hyvässä nousussa ) Ja jotenkin ajateltiin, että ne yhteystiedot otettiin vaan jotenkin varmistukseksi, että ei meille enää soitella. Oikeastaan uskoin, että tilanne on sellainen, että osapuolet sopivat keskenään, eikä juttu etene mihinkään.

Huh, melko pitkä aika tapahtuneesta. Mä olen joskus leikilläni sanonut, että toivottavasti ei koskaan eikä ikinä joudu mihinkään tilanteeseen todistajaksi ja joutuisi sitten oikeuteen. Mulla välillä hankaluuksia muista mitä on edellispäivänä tullut tehtyä, saatika että pitäisi muistaa jotain vuoden tai kahden takaista aikaa, missä ollut mitä tehnyt, mitä ollut päällä ja kenen kanssa kulkenut...mission imbossible. Sais vielä itse syytteet oikeuden halventamisesta ja väärä todistuksen antamisesta tällä muistilla

Yhteistyössä