Miehen ällöttävät tavat

  • Viestiketjun aloittaja aito1
  • Ensimmäinen viesti
aito1
Ajattelin keskustella tästä aiheesta, koska asia tuntuu häiritsevän itseäni nyt niin paljon, että ero on lähellä. takana 3,5 vuotta seurustelua eri osoitteissa, mutta silti miehen ollessa luonani, hänen tapansa ärsyttää niin paljon, että kiehun raivosta. Jopa miehen läsnäolo saa minut ärsyyntymään. Tv:stä en saa katsella mitä haluan, vaan aina hän määrää, repii hampaillaan nahkaa sormen päistä ja puree niitä ja maiskuttelee ja nielee sen jälkeen. Jatkuvia ryökäyksiä,piereskelyjä, toisin sanoen ei mitään fiksuja tapoja. Kaikki asiat jää siihen paikkaan mihin hän on ne käsistään laskenut. Tömistelee jaloillaan eikä osaa tehdä hiljaa mitään. Olenko itse niuho vai olemmeko vain vääriä toisillemme? Onko muilla moisia ongelmia? Riidan tullessa jatkuvaa provosointia ilmeillä ja eleillä,matkii ja tekee toisesta naurettavan ja syyllisen. Auttakaa!
 
..
Ajattelin keskustella tästä aiheesta, koska asia tuntuu häiritsevän itseäni nyt niin paljon, että ero on lähellä. takana 3,5 vuotta seurustelua eri osoitteissa, mutta silti miehen ollessa luonani, hänen tapansa ärsyttää niin paljon, että kiehun raivosta. Jopa miehen läsnäolo saa minut ärsyyntymään. Tv:stä en saa katsella mitä haluan, vaan aina hän määrää, repii hampaillaan nahkaa sormen päistä ja puree niitä ja maiskuttelee ja nielee sen jälkeen. Jatkuvia ryökäyksiä,piereskelyjä, toisin sanoen ei mitään fiksuja tapoja. Kaikki asiat jää siihen paikkaan mihin hän on ne käsistään laskenut. Tömistelee jaloillaan eikä osaa tehdä hiljaa mitään. Olenko itse niuho vai olemmeko vain vääriä toisillemme? Onko muilla moisia ongelmia? Riidan tullessa jatkuvaa provosointia ilmeillä ja eleillä,matkii ja tekee toisesta naurettavan ja syyllisen. Auttakaa!
Olette vääriä toisillenne.
 
Viimeksi muokattu:
tämä vastaus
Alkuperäinen kirjoittaja oot kyllästyny;10463909:
Sen tietää siitä, kun tuollaiset pikku tavat jo ärsyttää. Ei muuta kuin baariin ettimään uutta.
sai minut nauramaan, "Ei muuta kuin baariin ettimään uutta." samalaista, , kun tarpeeksi usein vaihtaa, niin siihen jo tottuu
 
hille2
Ymmärrän, miten jotkut tavat voi ärsyttää. Minulla on ystävätär, joka puree kynsiään jatkuvasti ja sit vielä sillei hassusti nakuuttaa kynttä hampaillaan nap nap. Onneksi ei tarvitse asua saman katon alla, ystävättäressä, jota tapaa vain silloin tällöin, tuollainen ei suunnattomia haittaa. Yhdessä leffaan menosta yritän kieltäytyä aina millloin milläkin tekosyyllä, koska pari kertaa yhdessä leffan katsottuani olin hermoromahduksen partaalla kun joka minuutin välein hypelöidään tukakaa, nenänpieltä jne.
 
FreddieMercury4ever
oma mieheni kyllä pieree, röyhtäilee, älämölöää ja jättää kaikki tavarat käsistään siihen, mihin ne vaivattomimmin saa laskettua - kämppää saa siivota jatkuvalla syötöllä, kun hän ei roskiakaan laita roskikseen, vaan heittää ne tiskialtaaseen. MUTTA ilmeisesti sovimme toisillemme kuitenkin niin hyvin ja rakkautta riittää, etteivät nuo asiat häiritse minua ollenkaan. Eli ehkäpä et ole mieheesi todella aidosti rakastunut, jos nuo asiat sinua häiritsevät... :/
 
Vain
yksinkertaiset rakastuvat tollaisiin yksinkertaisiin miehiin. Järkevä mies ei käyttäydy noin, eikä järkevä nainen huoli tollasin tavoin varustettua miestä. Sama pätee myös toisinperin.
 
Ei se tuosta helpotu
Jonkun tekemänä noita ei huomaa. Toisen tekemänä huomaa joka hetki. Kyse ei ole yksittäisistä asioista, vaan joku isompi miehen persoonassa taitaa ahdistaa sinua. "Olette väärät ihmiset toisillenne" oli ihan oikea vastaus, sillä ei tuo ärsyyntyminen ajan saatossa ainakaan helpotu, vaan vahvistuu. Oli aiheellista tai aiheetonta, ei se silti häviä, turha kiusata itseään ja toistakin, kun ei tuosta tule kuin pitkä riitojen ketju jatkossa. Kun joku ihminen ärsyttää noin paljon, se ärsyttää, ei siihen jatkuvaan ärsytystilaan kannata silloin jäädä. Tuo on kai se Kemiat hiertävät -juttu, vaikka sille olisi olemassa sitten mitä pitkiä psykologisia selityksiä. Kemiat on hyvä arkikielen sana, eikä vähäinen asia ihmissuhteessa. Taidatte olla toistenne voimat imeviä mustia aukkoja, eikä taida olla järkevää elää elämäänsä jatkuvassa kuluttavassa kiehuntatilassa, siinä loukkaa toistakin jatkossa vain tarpeettoman paljon, eikä pysty nauttimaan mistään kauniista ja mukavastakaan yhteisestä. Mutta ennenkuin etsit uutta, selvitä nyt kuitenkin itsellesi, mikä siinä miehessä oikeasti ärsytti, siellä takana, ettet hanki tosiaan toista saman persoonallisuuspiirteen omaavaa tilalle!
 
totta
yksinkertaiset rakastuvat tollaisiin yksinkertaisiin miehiin. Järkevä mies ei käyttäydy noin, eikä järkevä nainen huoli tollasin tavoin varustettua miestä. Sama pätee myös toisinperin.

Totta. Olen törmännyt myös noihin sika-miehiin, lähinnä tosin vain onneksi tuttavapiirissä, en omassa seurustelussa (nuorempana sekin on nähty!) vaan olen löytänyt sisäsiistin miehen itselleni.

Ei tulisi mieleenkään katsella mitään pierevää sikaa, ja poden myötähäpeää kavereideni puolesta, joilla on tollainen sika. Kivaa esimerkkiä antavat muuten lapsilleen, onkohan tullut mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
Läppäri-Lissu
Itse katselin tuollaista miestä melkein 15 vuotta. Alussa miehen tavat eivät olleet niin raivostuttavia ja itsellä taisi olla ruusunpunaiset silmälasit, kun osasin katsoa niitä jotenkin läpi sormien. Miehen junttikäytös lisääntyi sen jälkeen, kun saimme lapsia. Ehdimme kuitenkin ennen lasten syntymää olla monta vuotta yhdessä, mutta isäksi tulo taisi saada miehen lopettamaan sen, että parisuhteen eteen olisi pitänyt tehdä töitä. Lopulta tuntui, että mikä tahansa ärsytti. Jopa samassa pöydässä syöminen tuntui siltä, että kaikki, miten mies syö, ärsyttää: juominen, syöminen, pureskelu jne. Silloin tiesin, että ero on lähellä. Minä en ainakaan keksinyt mitään keinoa, millä olisin voinut enää siinä vaiheessa katsoa asioita läpi sormien, vaan aloin vältellä miehen seuraa, jolloin aloin keksiä lapsille harrastuksia, jottei tarvitse olla kotona, vaan saa arkisin kuskata lapsia kavereilleen, uimaan, jumppakerhoihin jne.

Sanottakoon puolustuksena, että exäni oma isä oli pahin mahdollinen sovinistisika. Ex sentään oli vähän parannellumpi versio siitä. Exässä oli paljon hyviäkin puolia, mutta lopulta nuo sikamaisuudet alkoivat ärsyttää liikaa. Lapset muuten viihtyvät minun luonani paremmin kuin isänsä luona, jos joku epäilee sitä, että minä olen pelkästään nipottaja.
 
Hispania
Voihan miehesi käytös olla inhottavaa...mutta onko silloin tällöin piereskely jotain kamalaa? Olemme olleet yli 40 v. naimisissa ja kyllä meillä "laskeskellaan leijoja" silloin tällöin, ei kai kukaan jatkuvasti paukuttele! Sitä jalkojen tömistelyä en ymmärtänyt, hakkaako hän jaloilla lattiaan istuessaan? En myöskään sietäisi sitä takanapäin ilmeilyä, vaikuttaa vähän lapsen asteelle jääneeltä.
 
FreddieMercury4ever
Totta. Olen törmännyt myös noihin sika-miehiin, lähinnä tosin vain onneksi tuttavapiirissä, en omassa seurustelussa (nuorempana sekin on nähty!) vaan olen löytänyt sisäsiistin miehen itselleni.

Ei tulisi mieleenkään katsella mitään pierevää sikaa, ja poden myötähäpeää kavereideni puolesta, joilla on tollainen sika. Kivaa esimerkkiä antavat muuten lapsilleen, onkohan tullut mieleen.

Mielestäni olisi tekopyhää tuomita piereskelevä ja röyhtäilevä mies siksi, että hän piereskelee ja röyhtäilee. Meidän suhteemme ainakin on hyvin avoin - kun olemme kahdestaan kotona, ei tarvitse mennä vessaan lukitun oven taakse, kun paukuttaa. Itse asiassa meillä vessan ovi sulkeutuu vain silloin, kun on vieraita.

Vieraiden kuullen kukaan ei luonnollisesti piere eikä röyhyä. Vaikka kotona omissa oloissaan olisikin aika vapautunut (jopa niin vapautunut, että joitain naisia se ärsyttäisi) niin ei se tarkoita, että olisi samanlainen vieraiden läsnäollessa tai kodin ulkopuolella. Oma mieheni on hyvin siisti, hän pitää hyvää huolta ulkonäöstään ja huolehtii siitä, että vaatteet ovat aina siistit ja puhtaat.

Ja voihan joku minua yksinkertaisena pitää, mutta olen äärimmäisen onnellinen ja kiitollinen siitä, että mieheni ikävät puolet rajoittuvat pieremiseen, röyhtäilyyn ja siihen, ettei hän korjaa jälkiään - ei käy kateeksi niitä naisia, joiden miesten huonoja puolia ovat pettäminen, väkivalta, viina tai uhkapelit.

En ikinä vaihtaisi hellää, turvallista, uskollista, hauskaa, huolehtivaista ja fiksua miestäni pois siksi, että hän välillä pieree minun kuulteni. Pieren minäkin hänen kuullensa.
 
Viimeksi muokattu:
justiin(s)a
Mielestäni olisi tekopyhää tuomita piereskelevä ja röyhtäilevä mies siksi, että hän piereskelee ja röyhtäilee. Meidän suhteemme ainakin on hyvin avoin - kun olemme kahdestaan kotona, ei tarvitse mennä vessaan lukitun oven taakse, kun paukuttaa. Itse asiassa meillä vessan ovi sulkeutuu vain silloin, kun on vieraita.

Vieraiden kuullen kukaan ei luonnollisesti piere eikä röyhyä. Vaikka kotona omissa oloissaan olisikin aika vapautunut (jopa niin vapautunut, että joitain naisia se ärsyttäisi) niin ei se tarkoita, että olisi samanlainen vieraiden läsnäollessa tai kodin ulkopuolella. Oma mieheni on hyvin siisti, hän pitää hyvää huolta ulkonäöstään ja huolehtii siitä, että vaatteet ovat aina siistit ja puhtaat.

Ja voihan joku minua yksinkertaisena pitää, mutta olen äärimmäisen onnellinen ja kiitollinen siitä, että mieheni ikävät puolet rajoittuvat pieremiseen, röyhtäilyyn ja siihen, ettei hän korjaa jälkiään - ei käy kateeksi niitä naisia, joiden miesten huonoja puolia ovat pettäminen, väkivalta, viina tai uhkapelit.

En ikinä vaihtaisi hellää, turvallista, uskollista, hauskaa, huolehtivaista ja fiksua miestäni pois siksi, että hän välillä pieree minun kuulteni. Pieren minäkin hänen kuullensa.
Oma mies osaa käyttäytyä vieraiden kuullen sekä ilman vieraita, jos teillä noin, okei, ei ongelmia, jos tilanne molemmille okei.
Itse en sellaista miestä kyllä toivoisi.

BTW, kyllä minä tiedän kaveripiirissä joitain miehiä jotka todellakin tekevät em. asioita vieraiden kuullen. Olen jotenkin niin pöyristynyt etten oikein keksi mitään sanottavaa siinä tilanteessa. Niin toimii moni muukin, tulee sellainen kiusallinen hetken kestävä hiljaisuus kun joku sika pieree niin että ilma on ruskeana.
 
Viimeksi muokattu:
ei sikaa säkissä
Oma mies osaa käyttäytyä vieraiden kuullen sekä ilman vieraita, jos teillä noin, okei, ei ongelmia, jos tilanne molemmille okei.
Itse en sellaista miestä kyllä toivoisi.

BTW, kyllä minä tiedän kaveripiirissä joitain miehiä jotka todellakin tekevät em. asioita vieraiden kuullen. Olen jotenkin niin pöyristynyt etten oikein keksi mitään sanottavaa siinä tilanteessa. Niin toimii moni muukin, tulee sellainen kiusallinen hetken kestävä hiljaisuus kun joku sika pieree niin että ilma on ruskeana.

Minulla on kanssa tuttavia, joilla ei ole minkäänlaisia tapoja vaikka on vieraita kylässä. Ei kyllä paljoa huvitakaan enää niitä tavata. En ymmärrä, miksi pitää piereskellä (tietysti ilmoittaen aina, että nyt tulee), kun on porukkaa kylässä. Tai ilmoittaa joka kerta, että nyt menee p*skalle tai k*selle ja kertoa muutenkin näistä toimituksista. Yhdelläkin todella nätillä ja fiksulla naisella on tällainen hirveä otus elättinään. Ihan selkeästi noin suhteen alkuaikana naisella on ne vaaleanpunaiset lasit päässään eikä noita noteeraa. Saas nähdä missä vaiheessa saa tarpeekseen:)

Yksi tuttavapiirini mies on juuri ap:n kuvaileman kaltainen sormien pureskelija ja mussuttaja. Mun miehelläkin menee sen lähellä hermo. Sen lutkuttamisen kuunteleminen on todella hermoillekäyvää. Kaupan päälle vielä ne piereskelyt ja muu äänimaailma.

Otan ap osaa.
 
Viimeksi muokattu:
FreddieMercury4ever
Oma mies osaa käyttäytyä vieraiden kuullen sekä ilman vieraita, jos teillä noin, okei, ei ongelmia, jos tilanne molemmille okei.
Itse en sellaista miestä kyllä toivoisi.

BTW, kyllä minä tiedän kaveripiirissä joitain miehiä jotka todellakin tekevät em. asioita vieraiden kuullen. Olen jotenkin niin pöyristynyt etten oikein keksi mitään sanottavaa siinä tilanteessa. Niin toimii moni muukin, tulee sellainen kiusallinen hetken kestävä hiljaisuus kun joku sika pieree niin että ilma on ruskeana.

No siinähän se ydin onkin, kun se on molemmille ihan okei :) Eli rakastaa toista niin kovin ettei välitä moisesta ollenkaan. Tiedän, etten itsekään ole täydellinen, joten en vaadi sitä mieheltänikään. Ja kun hänen hyvät puolensa ovat niin valtavan hyviä (mm. huolehtii raha-asioistaan, on ahkera töissä, rakastaa minua yli kaiken ja ystäviäkin hänellä on enemmän kuin monella on facebook-kavereita) niin ei pieruttelu ja muut hiukan hassut tavat minua todellakaan haittaa.

Pakkohan minun on tunnustaa, että itse olen mieheni sottaiseksi kouluttanut: minulla on nimittäin todella kova pakko-oire siivoukseen, siivoan välillä ihan neuroottisesti enkä kestä minkäänlaista sotkua kotonani. Olen siis jo totuttanut mieheni siihen, että hänen ei tarvitse siivota, koska hän ei yksinkertaisesti ehdi sitä tehdä, koska minä siivoan koko ajan. Monesti vien roskat jo hänen kädestään. Tavallaan se on omalta kannaltani hyväkin, koska hänen seurassaan saan toteuttaa itseäni runsaasti :D

Kyllähän monet naiset ihmettelee miten jaksan tuollaista (mm. miehen sisko sitä aina ihmettelee) mutta minä vain nauran sille, minun elämäni on aivan ihanaa! :D
 
Viimeksi muokattu:
Theofano
Sama juttu kuin Freddiemercurylla; kyllä minunkin mieheni esimerkiksi pieree ja silloin tällöin röyhtäilee. Paha minun on hänelle aiheesta kuitenkaan rutista, koska minäkin olen ihminen, jolla on toimiva ruoansulatusjärjestelmä ja tämä aiheuttaa sen, että MINÄKIN pieren. Eivätkä pieruni suinkaan tuoksu ruusuilta ja pioneilta. Joskus on jotain vatsavaivoja ja silloin sitä pieree jatkuvalla syötöllä. Mieheni ei ole koskaan esimerkiksi vuoteesta minua ajanut vatsavaivojen ja pierujen vuoksi, joten miksi minä ajaisin hänet?

Vessan ovi kyllä pidetään meillä kiinni, mutta en näe hirveästi pointtia säntäillä jatkuvasti vessaan pieremään, jos nyt esimerkiksi olisi noita masuvaivoja. Sitähän pitäisi istua vessassa koko ajan silloin.

Meillä osataan jopa nauraa pieruille.
 
Hispania
Miksi kotona ollessa pitäisi olla koko ajan kuin varuillaan, ettei vain pääse pientä paukkua tai röyhtäisyä!

Kyllä mielestäni koti on se paikka, jossa ollaan vapautuneesti perheen parissa, ei tietenkään näin käyttäydytä jos on vieraita.

Joku ylisiisti nainen kirjoitti siivoushulluudestaan, minä olen nainen, en ole turhan tarkka siisteydestä, saattaa pusero ja housut olla tuolin selkämyksellä viikonkin niitä edes huomioimatta mitenkään.

Jostain syystä aikuiset lapseni eivät ikinä paukuttele ja röyhtäile puolisoidensa läsnäollessa, johtuneeko siitä kun ovat niin korkeastikouluttautuneita, tiedä häntä.

Ajatelkaa kuinka jotkut alkuasukkaat, intiaanit jne, ovat vapaita kaikesta turhasta hienostelusta, ovat varmaan onnellisia ihmisiä!
 
eipä mun
ukko ainakaan röyhtäile tai piereskele. Pari kertaavuodessa saattaa päästä pieru, mutta olen silloin eri huoneessa. Ja mieheni on maanviljelijä, että luulis sellasen olevan röyhtäilijä ja piereskelijä, muttei oo. Olkaa kuin kotonanne ei tarkoita, että saa tehä mitä huvittaa, siis sikailla.
 
sama juttu
Alkuperäinen kirjoittaja eipä mun;10465084:
ukko ainakaan röyhtäile tai piereskele. Pari kertaavuodessa saattaa päästä pieru, mutta olen silloin eri huoneessa. Ja mieheni on maanviljelijä, että luulis sellasen olevan röyhtäilijä ja piereskelijä, muttei oo. Olkaa kuin kotonanne ei tarkoita, että saa tehä mitä huvittaa, siis sikailla.

Sama juttu! Ei ole mitään hienoja koulutuksia mutta sen verran ymmärrämme ettemme piere emmekä muutakaan toisen läsnäollessa. Avioliittoa takana 22v.
 
kaarle
Sama juttu! Ei ole mitään hienoja koulutuksia mutta sen verran ymmärrämme ettemme piere emmekä muutakaan toisen läsnäollessa. Avioliittoa takana 22v.
Ei se mistään koulutuksesta tai korkeasta yhteiskunnallisesta statuksesta ole kiinni, piereekö tai röyhtäileekö ympäristön kuullen. Kasvatuksesta se on kiinni. Olen itse köyhän kansakoulunopettajan poika.

Iskä ei sietänyt koululaisten piereskelyä luokassa, eikä siis kotonakaan.

Pierun, röyhtäyksen, oksennuksen ja ulostamisen pystyy jokainen pidättämään sille soveliaaliseen paikkaan. Onko se niin vaikeaa?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä