Miehen alkoholinkäyttö

  • Viestiketjun aloittaja She
  • Ensimmäinen viesti
Nunnuli
Täällä vähän samanlaista meininkiä,nyt vklla 20 ja viimeiset 3 kk mies ollut jokaikinen viikonloppu pe ja la ryyppäämässä. Ryyppyreissut venyy aina seuraavaan aamuun asti. Eli kun perjantai-iltana lähtee radalle on ""älykkäässä "" kunnossa vasta maanantaiaamuna. Ennen oltiin yhdessä paljon ulkona ja itsekin olin joka viikonloppu juhlimassa. Nyt on todella yksinäinen olo. Kaikki ystävät ovat lapsettomia ja viihtyvät edelleen ravintoloissa, joten nyt olen joka viikonloppu yksin. Välillä ahdistun niin ettätuntuu että sekoan päästä. En pelkää että mies pettää tai mitään, haluaisin vaan olla hänen kanssaan enemmän. Tiedän että hän haluaa tätävauvaa ja hän on sanonut että kun vauva syntyy hän ei enää juokse ravintoloissa. Tuntuu että jaksanko siihen asti? Ennen odotin viikonloppuja innolla.Nykyään, mitä lähemmäksi viikonloppua tullaan sitä ahdistuneenpi olen. Muutenkin raskausaika heittänyt hormonitasapainon sekaisin, itken helpommin ja herkistyn kaikesta. Miehellä menee hermot kun kitisen ja itken ja haluan hänen tulevan kotiin. ""Hanki kavereita"" hän sanoo mutta kaikki kaverit ovat siis sinkkuja/lapsettomia yms , enkä katso että heillä on ""velvollisuus"" olla viikonloppuiltoja minua piristämässä.
Tälläkin hetkellä istun siis iltaa yksin kotona. Mies työ/ryyppyreissulla toisessa kaupungissa ja tulee vasta huomen iltana takaisin. Puren hammasta, jotta en soita hänelle. Alan kuitenkin vaan itkeä puhelimeen...
=(
 
Kaikki tai ei mitään?
Tuttua tarinassasi. Mieheni ei niinkään vedä lärvejä joka viikonloppu, mutta kotona ollessaan ottaa kyllä vkonloppuna tyyliin siksarin yms. josta nousu lähtee. Lisäksi saattaa viikolla ottaa kaljan tai kaksi iltaisin, kotona tai baarissa. Itse en juurikaan ole käyttänyt alkoholia viikolla, ja tästä meillä on erilaiset näkemykset (kun en ymmärrä miksi pitää viikolla ottaa). Näkemykset tietysti ovat tapetilla säännöllisin ajoin riitojen muodossa..

Yhdessä ollaan oltu lähemmäs kymmenen vuotta, meno on kyllä rauhoittunut alkuajoista. Silti tuo huolestuttaa. Ymmärrän että lapsen tulo perheeseen on miehelle kasvun paikka (ja ikää on miehellä 30+), ja jos ei siihen pysty saa jatkaa omaa elämäänsä miten tykkää. Ja minä jatkan omaani vauvan kanssa. Se ei ole ihanteellinen vaihtoehto, ei tietenkään ole. Kaikki tai ei mitään, jos ei sitten tajua niin menköön.

Ymmärrän että myös tästä edellä mainitusta syystä (vastuu) saattaa vanne alkaa kiristää ja tuntuu että haluaa mennä kun vielä voi. Mielestäni ihan luonnollinen reaktio. Jännittää tuleva. Eikä mies voi ymmrätää samalla tavalla kuin nainen; ei hän fyysisesti tunne raskautta samalla tavalla kuin me. Kyllähän tässä itsekin miettii miten sitä selviää kun vauva syntyy :/

Nämä ovat ristiriitaisia ja vaikeita asioita. Itse olen ainakin tuntenut turhautumista siitä, että en pysty vaikuttamaan toisen käytökseen, en vaikka kuinka haluaisin. En voi ohjailla toisen ratkaisuja, kuten ei hänkään minun! Toivon parasta meille kaikille, sekä sinulle ja miehellesi. Toivottavasti prioriteetit osuu kohdilleen kun tuo pieni käärö putkahtaa maailmaan. Elämä on. Nähtäväksi jää mitä se tuo tullessaan
 
minä
Tekstisi olisi todennäköisesti voinut yhtä hyvin olla äitini kirjoittama reilut parikymmentä vuotta sitten. Ikävä sanoa, mutta jos ne kaverit ja ryyppääminen on nyt elintärkeitä, niin eipä nuo siitä mihinkään vuosien saatossa muuto. Tunnetusti tavat vaan pahenee. Alkoholisti on alkoholisti ja alkoholismi on sairaus. Ja alkoholisti ei tarkoita rapajuoppoa, joka juo perheen rahat. Ja jossain vaiheessa elämää se alkoholi alkaa hallita elämää enenevässä määrin.

Isäni on oikea seurapiirijuoppo. Metsästys- ja kalastusmatkat, biljarditurnaukset, pikkujoulut, syntymäpäivät ja kaikki kissanristiäiset. Kyllä noita riittää. Lapsena oltiin etelässä, tuttavaperhe ja meidän perhe ja lomaa sävytti terassilla yöhön saakka notkuminen ja alati tissuttavat isät. Äidit sentään olivat selvin päin.
Joulut, juhannukset, viikonloput, ylioppilasjuhlat ja mitä noita nyt onkaan on menneet aina siihen, että isä on ollut kännissä. Eikä se kännissä ole paha, yhtä ihana ja kiltti kuin selvinpäinkin, mutta omia vanhempia kuitenkin mielummin katselisi selvänä.

Äitini se on jaksanut olla ymmärtäväinen ja halunnut pitää perheen koossa. Samaa käsittämätöntä ymmärrystä näyttää löytyvän myös sinusta, anteeksi vain kun sanon suoraan.

Parinkymmenen vuoden kuluttua saat sinäkin vastailla todennäköisesti lastesi kysymykseen: ""mikä helvetti sut on saanut alentumaan ja haaskaamaan elämäsi tollaisen miehen kanssa, joka ei koskaan laittanut sinua, äiti, etusijalle, vaan paraatipaikan hänen elämässään vei viina ja kaverit?""

Ainoa ratkaisu on, että miehesi itse tajuaa alkoholin dominoivan vaikutuksen elämässään ja ymmärtää lopettaa vaikka kokonaan jos ei pysy juominen kohtuudessa.

Suosittelen lukemaan kirjan ""virtahepo olohuoneessa"". Se kertoo alkoholiriippuvaisten perheenjäsenten elämästä.

Mieti lastesi vuoksi mille tielle lähdet, lupaathan.
 
Sisse
Meillä on sama ongelma. Mies ei ravannu baareissa ennen ensimmäisen lapsen syntymää, se alkoi sen jälkeen. Ja sitä on jatkunut vuosia. Joskus enemmän joskus vähemmän, ja seuraavakin päivä on aina pilalla. Hän on 30+, eikä isyys ilmeisesti ollutkaan kivaa... Kyllä hän arkena, selvinpäin, on mukavaa isää, kunhan vain jaksaa... Meinaan, kun että hermot taitaa olla kireällä monen vuoden ryyppäämisen seurauksena ja väsyttää koko ajan. Alkoholin oireita???

Nyt odotan toista ja olen päättänyt että jos hän jatkaa ryyppyrallia, ""mihin se nyt yhtäkkiä loppuisi"", pystyn kyllä kasvattamaan lapseni myös yksin. Ei meidän tarvitse erota, hänhän on hyvä lapseni hoitaja kun minulla on jotain pakollisia menoja ja maksaa laskut ja ruuat puoliksi. Kasvatusvastuu on kuitenkin kokemukseni mukaan minulla. Ja varaudun siihen, että viikonloput istun lasteni kanssa kotona. No, ei sekään haittaa. Kun lapset kasvavat, pääsen ""rillulle"" myös. Nyt on lapset minulle tärkeintä.

Tärkeintä on, että lapsemme ei ole nähnyt isäänsä usein juovuspäissään, paitsi jonkun häissä ja mökillä joskus. Hän ei juo kotona, vaan viihtyy baareissa ja tulee kotiin sen verran myöhään, että me jo nukutaan.

Tämän ketjun joidenkin kirjoituksista ihmettelen sitä, että jotkut naiset kieltävät miestänsä tulemasta kotiin kännipäissään, ja että oikein luvan kanssa pitää vietää yöt kavereilla....
Kun annat pikkusormen, se vie koko käden.. uskokaa pois!!!!
 
äiti85
Täh!! miksi ihmettelet sitä ettei anna miehen juovuspäissään tulla kotiin yöksi.. siksikö että pelkäät minne menee yöksi/pettää ?? vai että juo koko yön??
Sehän on aivan loistava keksintö että jos ottaa niin sitä ei ainakaan lasten tarvitse olla todistamassa, varsinkin jos on kännissä pelottava, sekanen ym. Minä otan mieheltä avaimen pois joka kerta kun ulos lähtee ja kyllä on monet illat ainakin mun huolet hävinnyt. Jos mies on niin idiootti ettei osaa alkoholinkäyttöä rajoittaa niin vaikka jäätyköön lumihankeen herranjumala ennenkuin tulee lapsien elämää häiritsemään!
 
Pyhä yksinkertaisuus
>>Minä otan mieheltä avaimen pois joka kerta kun ulos lähtee ja kyllä on monet illat ainakin mun huolet hävinnyt. Jos mies on niin idiootti ettei osaa alkoholinkäyttöä rajoittaa niin vaikka jäätyköön lumihankeen herranjumala ennenkuin tulee lapsien elämää häiritsemään!>>

Jos mies todellakin on niin idiootti ja jos ei hallitse omaa juomistaan ja on uhaksi lapsille, niin kyllä mua ihmetyttää kaikkein eniten se, miksi elät ainokaisen elämäsi sellaisen reppanan kanssa?
 
äiti85
tiedän, kirjotukseni oli hieman sekava.. Ei minun mieheni ensinnäkään ole ikinä ollut vaaraksi kenellekkään, juokin harvoin, normaali työssäkäyvä isä on. Kirjoitus perustui vaan sen pohjalle että tiedän tasan millaista elämä on tällaisen ihmisen kanssa. Avaimen otolla tarkoitin sitä että kun olen vain niin täysin ehdoton joka asiassa niin myös siinä että jos pisarankin ottaa niin ei tarvitse kotiin tulla. Ehkä olen pirttihirmu mutta vaan niin perhanan tarkka mielipiteissäni!
 
entinen alkoholisti-isä
... ole miehen syytä!

Halusitte tai ette, mies tarvitsee miehen töitä!
Suurin osa valittaa samoista ongelmista, se johtuu siitä, että mies on turhautunut / ahdistunut elämäänsä. Teille (naisille) riittää lapsen hoivaaminen ja olisitte 100% onnellisia jos saisitte tehdä miehenne kanssa kotitöitä, hoitaa lapsia, shoppailla.. ym kaikki päivä! No anteeksi, mutta karu totuus on, että MIEHILLE EI RIITÄ pelkästään se, vaan mies kaipaa MIESTEN TÖITÄ (projekti autotallissa, pihatyöt, rakennustyöt, jokin perk####n jännitys elämään). Tämä on karu totuus, jos ei kelpaa niin älkää sitten ottako miestä elämäänne. PISTE.

Itse ryyppäsin itseni melkein hengiltä kunnes vaimo jätti, sen jälkeen kesti tietty aikansa toipua, mutta sitten tuli parempi olo, ja tajusin että itse hallitsen omaa elämääni, eikä ole pirttihirmu määräämässä kodin sisustusta, shoppailuviikonloppuja (hyi helvetti).. yms. Olen tekemässä lentolupakirjaa, ja aivan hemmetin onnellinen ja vapaa!
 
Vispilä
Alkuperäinen kirjoittaja entinen alkoholisti-isä;10753678:
... ole miehen syytä!

Halusitte tai ette, mies tarvitsee miehen töitä!
Suurin osa valittaa samoista ongelmista, se johtuu siitä, että mies on turhautunut / ahdistunut elämäänsä. Teille (naisille) riittää lapsen hoivaaminen ja olisitte 100% onnellisia jos saisitte tehdä miehenne kanssa kotitöitä, hoitaa lapsia, shoppailla.. ym kaikki päivä! No anteeksi, mutta karu totuus on, että MIEHILLE EI RIITÄ pelkästään se, vaan mies kaipaa MIESTEN TÖITÄ (projekti autotallissa, pihatyöt, rakennustyöt, jokin perk####n jännitys elämään). Tämä on karu totuus, jos ei kelpaa niin älkää sitten ottako miestä elämäänne. PISTE.

Itse ryyppäsin itseni melkein hengiltä kunnes vaimo jätti, sen jälkeen kesti tietty aikansa toipua, mutta sitten tuli parempi olo, ja tajusin että itse hallitsen omaa elämääni, eikä ole pirttihirmu määräämässä kodin sisustusta, shoppailuviikonloppuja (hyi helvetti).. yms. Olen tekemässä lentolupakirjaa, ja aivan hemmetin onnellinen ja vapaa!
Toivon tosiaan, että tämä on vaan trolli.. Ei kai kukaan aikuinen mies näin oikeasti ajattele :D
 
FC
miehet on niin LAPSELLISIA! tuo edellinenkin. "jännitystä elämään" KAI NYT NAISETKIN HELVETTI HALUAVAT JÄNNITYSTÄ ELÄMÄÄN?!! MIKSI TE SAATANAN KOLMIJALKAISET AINA AJATTELETTE VAIN ITSEÄNNE?! ei kaikille naisille riitä lasten hoito ja kodin hoito. MUN MIES ON VIIKONLOPPUJUOPPO, TULEE ISÄÄNSÄ, SÄÄLITTÄVÄ JÄTKÄ! välillä tuntuu että ihan sama, vittu kuole vaikka rekan alle, ei kiinnosta. pulloon tarvitsee tarttua kun ON TYLSÄÄ! tylsää? ei helvetti, kai sitä nyt muutakin tekemistä on kuin RYYPPÄÄMINEN?! mun mies ei edes tekisi PIHATÖITÄ! siksi asutaankin kerrostalossa. mun puolesta saa auton kanssa pelleillä niin paljon kuin tykkää mutta se saatanan joka viikonloppuinen juominen loppuu! KASVAKAA AIKUISIKSI! OIKEESTI! sillon tällöin voi juoda vaikka perseet olalle mutta hei c'moon, JOKA VITUN VKL! hankkikaa elämä. vitun miehet.
 
ikävä kyllä
Sellaista se valitettavasti on joidenkin miesten kanssa. Itse olen "taistellut" samanlaisen kanssa yli neljä vuotta. Olen raskaana ja olen päättänyt vakaasti että jos miehen meno ei muutu, hän saa jatkaa juomistaan omillaan. Eli ok, lopetetaan tämä parisuhde kun muut asiat kiinnostavat enemmän (eli kaverit ja jatkuva baarissa notkuminen). Tämän olen ilmoittanut myös miehelle.

Olin siis tietoinen tästä ongelmasta jo ennen raskautumistani, mutta päätin jo kauan sitten että mikäli tilanne vaatii niin hoidan lapsen ilman häntä. Lapsi on kuitenkin unelmieni täyttymys ja olen todella onnellinen tästä ihanasta asiasta. Jos mies ei kuulu samaan pakettiin, niin sitten ei voi mitään. Ja eroavathan monet "kunnollisessa parisuhteessakin" elävät kun lapsi on jopa vielä alle vuoden vanha joten ainahan se riski on kuitenkin olemassa huolimatta siitä mikä on lähtötilanne.

Olen sen verran kyynistynyt etten tosiaankaan enää katso maailmaa vaaleanpunaisten lasien läpi ja realiteetit ovat kyllä selvillä. Sen verran tiedän itsestäni ja tunnen vahvasti etten enää katso toisen baarielämää sivusta kun en sille mitään mahda. En siis kiusaa itseäni enää turhaan, en menetä hermojani, en mieti yksinäni että miten tässä nyt taas näin kävi kun mies on teillä tietämättömillä. Pääsen paljon helpommalla kun lopetan turhan suremisen. Miksi kiduttaa itseään toisen tekemisillä vuodesta toiseen jos toinen ei kuitenkaan osoita pienintäkään yritystä/halua muutokseen? Sitä tein minäkin aikani mutta nyt riitti kyllä minun osaltani.

Silmät ovat todella auenneet eikä ole juurikaan uskoa siihen että miehen touhu tuosta muuttuisi miksikään. En usko että monikaan samassa tilanteessa oleva mies muuttaa tapojaan ainakaan parempaan. Joten valitettavasti voin sanoa teille samassa tilanteessa olevat että jos valitsette sen tien että jatkatte yhdessä niin saatte kyllä erittäin suuren ristin taakaksenne vuosiksi eteenpäin. Kukaan toinen ihminen ei ole sen arvoinen että menettää elämänilonsa ja kaikki ajatukset pyörivät sen ympärillä mitä mies mahtaa tehdä/on tekemättä milloinkin. Se on loppumaton tie ja vuosien kuluessa pahenee. Näitä tapauksia olen nähnyt ja tällaiset miehet istuvat baarissa vielä eläkeiässäkin niin kauan kuin henki vaan pihisee. Älkää siis ruvetko marttyreiksi ja kantako kaikkia maailman murheita harteillanne, antakaa miehen sitten mennä jos mieli tekee. Menee se kuitenkin.
 
O_o
miehet on niin LAPSELLISIA! tuo edellinenkin. "jännitystä elämään" KAI NYT NAISETKIN HELVETTI HALUAVAT JÄNNITYSTÄ ELÄMÄÄN?!! MIKSI TE SAATANAN KOLMIJALKAISET AINA AJATTELETTE VAIN ITSEÄNNE?! ei kaikille naisille riitä lasten hoito ja kodin hoito. MUN MIES ON VIIKONLOPPUJUOPPO, TULEE ISÄÄNSÄ, SÄÄLITTÄVÄ JÄTKÄ! välillä tuntuu että ihan sama, vittu kuole vaikka rekan alle, ei kiinnosta. pulloon tarvitsee tarttua kun ON TYLSÄÄ! tylsää? ei helvetti, kai sitä nyt muutakin tekemistä on kuin RYYPPÄÄMINEN?! mun mies ei edes tekisi PIHATÖITÄ! siksi asutaankin kerrostalossa. mun puolesta saa auton kanssa pelleillä niin paljon kuin tykkää mutta se saatanan joka viikonloppuinen juominen loppuu! KASVAKAA AIKUISIKSI! OIKEESTI! sillon tällöin voi juoda vaikka perseet olalle mutta hei c'moon, JOKA VITUN VKL! hankkikaa elämä. vitun miehet.
Pakko kysyä, että miksi olet moisen juopon luuserin vaivoiksesi ottanut?
 
Viimeksi muokattu:
huonovaimoko?
>>täällä kans ongelmana se kun mies ei halua olla vkl:nä kanssani kotona,vaan rientää kavereiden kanssa ryyppäämään koko vkl:ksi. toki eniten asiassa itseä päähän ottaa se että mies tekee yrittäjänä ympäripyöreätä päivää ja on viikot poissa kotoa. Sitten joka vkl rikotaan tehdyt lupaukset ja nyt sitten oli valehdellut vanhemmilleen etten odota lasta :/ ja illalla kioskilla käydessä tilanne sitten kärvistyikin, kun kysyin miksi valehdellut...?kavereidensa kuullen alkoi huutaa ettei lapsesta saa puhua ääneen ja aikoi tappaa niin minut ,kun tulevan lapsen ,kuten sukunikin siinä sivussa... ja aina sama virsi:" ei oo rahaa" ,mut silti pää aina täynnä.

mitä tehä?onko muilla samoja kokemuksia?
 
Ikävä kyllä
Sinulle huono vaimoko? ja kaikille muillekin samassa jamassa oleville (itseni mukaan lukien):

Ei tehdä omasta elämästämme helvettiä yhden miehen takia! Ajatelkaa mitä kaikkea olette jo joutuneet kestämään katsoessanne keskenkasvuisen pojan toilailuja (iästä riippumatta!). Muistakaa ne monet kerrat kun olette joutuneet pettymään ja muistakaa ne tunteet mitä se aiheuttaa: pahaa mieltä, katkeruutta ja vihaa ja monia monia kyyneleitä. Minäkin olen itkenyt valtamerellisen verran kyyneleitä ja mitä se on auttanut?? Ei mitään, ei yhtään mitään! Mies jatkaa samaa rataa niin kauan kuin huomaa sen olevan mahdollista, kun tietää että otat sen kuitenkin aina takaisin toipumaan reissuistaan ja annat anteeksi. Mikään ei muutu ellet muutu itse!

Kun sinä itket ja suret kotona kovaa kohtaloasi niin mies ei uhraa sinulle ajatustakaan! Miettikää kuinka karua! Mies juhlii humalassa kavereiden kanssa eikä häntä kiinnosta p.skan vertaa kotona sureva kumppaninsa. Vasta sitten kun alkaa pää selvitä, on paha olo ja krapula niin sitten muistetaan että siellä kotona odottaa joku. Sitten on hyvä mennä täysihoitoon ja selvittämään päätä pariksi päivää. Voidaan luvata miljoonannen kerran että nyt meno muuttuu ja sitten vaikka samana päivänä juosta baariin. Sanat ovat pelkkää sanahelinää jotka sanotaan vain koska mies tietää sinun haluavan kuulla ne. Tekoihin ne eivät vaikuta mitenkään!

Oikeesti, hyi h.lvetti kun oikein itseäkin ällöttää miksi olen suostunut tähän kaikkeen! Mies vain huitelee maailmalla ja vähät välittää mistään muusta kuin itsestään ja känneistään! Ei sitä kiinnosta mikään muu! Antakaa tuollaisen hyväksikäyttäjän mennä! Toivottakaa hyvää loppuelämää valitsemallaan tiellä ja näyttäkää mihin suuntasan voi lähteä.

Jos olette tuollaisen helvetin läpikäyneet niin kestätte mitä vain. Lapsenne hoidatte varmasti hyvin varsinkin silloin jos kaikki energianne ei mene miehen toilailuja surressa. Jos hän valitsee viinan niin siitä sitten vaan. Sinä voit valita raittiin elämän itsellesi ja lapsillesi. Ihan oikeesti, valinta on sinun aivan samoin kuin miehelläsikin! Olkaa te nyt vuorostanne itsekkäitä! Itsenne ja lastenne takia! Lopettakaa marttyyrinä olo, se ei auta mitään vaan joudutte vain itse kärsimään. Miestä ei kiinnosta sinun kitinäsi tai kärsimyksesi. Näyttäkää että teitäkään ei enää kiinnosta mies eikä hänen tekonsa.

Antakaa paskan mennä! Niin minäkin aion tehdä! Loppuu kitinät ja suremiset molemmin puolin kun molemmat valitsevat oman tiensä!! Jokainen tyylillään, Suomi on vapaa maa!
 
huonovaimoko?
>>samaa olen ajatellut että antaa pojan mennä..kyllä se routa siankin jonnekkin kotiin ajaa..
vitu*taa vaan tuon kusi*ään harrastama mustamaalaaminen tuolla kylän raitilla..siel se haukkuu mua kun jotain yleistä nautakarjaa.
Mut tänään tämä leikki saa loppua.
 
Huh..
Mustamaalaaminen on pientä kun vertaa, vaikkakin humalassa, esitettyihin tappouhkauksiin. Ei muuta kuin äijä pellolle ja toivotaan, ettei routa aja porsasta kotiin. Tai ettet alennu ottamaan takaisin. Itsekunnioitusta ja -arvostusta peliin, nyt on aika jatkaa elämää omillaan ja kasvattaa lapsi yksin. Tuskin se lapsikaan kovasti hyötyy noin keskenkasvuisesta isästä.
Tsemppiä tulevaan!
 
huonovaimoko?
>>niin kyl se routa sen porsaan jonnekkin kotiin ajaa, kuhan ei minun kotiini ...
tästä ei ole kuin suunta ja se on vain ylöspäin :) nyt sit opetellaan arkea jatkamaan yksin.
 
uskomatonta
Tämä ketju on ihan kun katselisi jotain 4D-dokkaria, yhtä epäuskoinen fiilis...

Tiedoksi niille, jotka eivät vielä ole erehtyneet hankkiutumaan raskaaksi sikajuoppoluusereille: Pitäkää huoli ehkäisystä niin kauan kuin rentun seura kiihottaa. Jos vauvakuume iskee, muistakaa että 90% alkoholiongelmaisista antaa kyllä pakon edessä kauniita lupauksia, mutta niiden pitämisestä ei ole mitään - toistan: EI MITÄÄN - takeita.

Ja jos kaikesta huolimatta tietentahtoen pamautatte itsenne paksuksi juopolle retkulle, niin ei muuta kuin katse peiliin.
 
Uskomatonta!!
Tämä ketju on ihan kun katselisi jotain 4D-dokkaria, yhtä epäuskoinen fiilis...

Tiedoksi niille, jotka eivät vielä ole erehtyneet hankkiutumaan raskaaksi sikajuoppoluusereille: Pitäkää huoli ehkäisystä niin kauan kuin rentun seura kiihottaa. Jos vauvakuume iskee, muistakaa että 90% alkoholiongelmaisista antaa kyllä pakon edessä kauniita lupauksia, mutta niiden pitämisestä ei ole mitään - toistan: EI MITÄÄN - takeita.

Ja jos kaikesta huolimatta tietentahtoen pamautatte itsenne paksuksi juopolle retkulle, niin ei muuta kuin katse peiliin.
Hyvä se on sieltä sivusta huudella törkeyksiä! Tekeekö se sinusta nyt paremman ihmisen/ tunnetko olevasi nyt muiden yläpuolella suuressa viisaudessasi? Luuletko ettei tässä kukin ole käynyt omaa sotaansa paskaa maailmaa vastaan?? Luuletko ettei ole tullut mietittyä asioita tuhanteen ja taas tuhanteen kertaan?? Mutta kiitos kun kehotit katsomaan peiliin!!! Katsoisitko sinäkin joskus??
 
Viimeksi muokattu:
Uskomatonta!!
.... ja lapsi on ainakin minulle parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut tässä perkeleen paskan keskellä!! Olkoon isä mikä juoppo luuseri tahansa, se ei vaikuta siihen että lapsi on toivottu ja tulen rakastamaan sitä kaikesta sydämestäni ja antamaan sille kaikkeni. Olen täysin valmistautunut huolehtimaan lapsesta yksin!!! Eroavathan monet "onnelliset" pariskunnatkin ennen kuin lapsi on edes yhden vuoden ikäinen. Onko se sitten hyväksyttävämpi tapa jäädä lapsen kanssa kahden? Vai mikä sen määrittelee??? Luuletko ettei realiteetit ole hypänneet silmille jo ajat sitten?? Tämän kaiken kokeneena menen läpi vaikka harmaan kiven, minua ei pysäytä mikään!

Älä sinä siellä huutele vieraisiin pöytiin kun et mistään mitään tiedä, ei maailma aina ole niin mustavalkoinen kuin annat ymmärtää!!!! Jos olisi niin kaikki olisivat todella onnellisia ja maailma olisi täynnä pelkkiä onnellisia perheitä!!!! Valitettavasti näin ei ole eikä aina käy niin hyvin että sitä onnea jaettaisiin vaikka sinulle niin olisi käynytkin!

Mutta kiitos kun jaoit viisauttasi meille "tietämättömille", kun emme ole vielä nähneet millaisia nuo alkoholisoituneet miehet ovat. Pelkkää paskasakkia, kyllä!
 
Vanhempi ihminen-nainen
Miten tämä lapsenhankkimissuunnitelma on tehty? Onko lapsen teosta yhdessä sovittu vai onko mies vain joutunut ahtaaseen tilanteeseen? Eivät vaikuta tasapainoisilta isäkandidaateilta ensinkään. Mies ei mitään lopeta, vaikka tulisi viisi vauvaa.
Sitten en ymmärrä miten mieheltä otetaan avain pois, eikä päästetä ihmistä mukaan kotiin? Millä oikeudella nämä vanginvartijan hommat tapahtuvat? Aika järkyttävää luettavaa. Millainen tossu se mies on ja mitä se saa kotona kuullakseen? Mistä tämmöinen hirvittävä malli on peräisin? Kotoa? Onko sillä mitään paikkaa, jossa se saa edes kotona olla rauhassa? Katsokaapa tytöt vähän nyt peiliin päin. Tuleeko teistä Jumala kun olette raskaana?

Ei teillä ole oikeutta mitään diagoosia tehdä tai määrätä toisen elämästä, mutta itsestänne voitte päättää ja nyt on viimeinen hetki tietää, aikooko jatkaa elämäänsä näissä olosuhteissa vai ei. Vaikeuksia tulossa, sen voin sanoa oikopäätä.
 

Yhteistyössä