Miehen ei kuuluis siivota, koska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miessiivooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miessiivooja

Vieras
Meillä on kotona semmonen uusi työnjako, että minä siivoon kerran viikossa. Ja täytyy kyllä sanoo, että tää siivoominen on HELVETTIÄ. Ai miksikö. No siksi, että tää SAATANAN talo on täynnä hujan hajan kaikkee perkeleen tilpehööriä, jota mä en todellakaan oo ostanut. Vittu tää siivoominen on ihan mahdotonta kun ei tiä mitä voi heittää pois ja mitä ei. Mä en oo saakeli näitä turhia ilmeisen esteettisiä esineitä hankkinut yhtäkään.

Jumalauta jos kerran on pakko sisustaa kämppä semmoseksi, että sen siivouksesta tulee hermoromahdus, niin sais se sisutaja vastata ite koko hommasta. Omassa kämpässä oli aina käytännöllisyys asia numero yksi ja siivous oli helppoa.

Ei perkele ja mitä oon kavereiden kanssa puhunut, niin sama virsi muillakin miehillä. Tosin aika monessa talossa ei mies siivoo. Ja se on ihan oikein kun nainen miinoittanut kämpän sellaiseksi, että siivoaminen on aivan käsittämättömän rasittavaa.

Jos tää olis mun oma kämppä, normi viikkosiivous kestäis 1-2 h. Nyt tähän menee koko vitun päivä ja hermot kans. Tekis mieli saakeli kantaa kaikki noi pikkurojut yhteen huoneeseen ja sitten siivota... ei prkl...

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Jos siellä on liikaa koriste-esineitä niin katsokaa yhdessä mitkä voisi ottaa pois. Jos taas on ihan vaan lojumaan jätettyä tavaraa (vaatteita, meikkejä, lehtiä ym.) niin kerää kaikki laatikkoon ja tavaroiden omistaja saa sitten laittaa ne itse paikoilleen.

Meillä siivoaminen on hankalaa, koska MIES kylvää lattiat ja pöydät täyteen likaisia vaatteita, kirjoja, työkaluja, tietokoneen osia, tyhjiä ruokapakkauksia ja limsapulloja jne. ;)

[QUOTE="eee";24417578]Jos muijallas jotain posliinikissoja tai muuta mautonta tilpehööriä on, niin heitä pois vaan![/QUOTE]

EI oo posliinikissoja sentään. Ja en mä mitään pois heitä. Tässä esimerkkejä mitä täällä on: Jotain vitun pieniä sorsia jossain itetehdyssä "kaislikossa" - aivan mahdoton... Keittiö täynnä jotain ihmemaustepurnukoita ja... emmää tiedä pieniä avonaisia rasioita joissa on esim. valkosipuleita. Jotain kynttiläsysteemeitä jokalähtöön. Pieniä laatikoita ja tämmöisiä joihin ei ees mahdu mitään.

Ja tietty noita kaikenmaailman hiustenpidikkeitä sun muista on joka nurkassa. Ja tietty kasveja.

Heh. Olisit ottanut jonkun arkkitehdin jolla ei ole edes turhia mattoja lattialla, kaikki pinnat sileitä ja joko mustia tai valkoisia.
Siinä olisit sitten sinä helisemässä kun nainen kitisee sun rihkamoista (kitaroista, piuhoista, tietokoneista jne harrastusvälineistä).

Kun purnaat täällä ja siivoat kotona sitten kuitenkin. Taidat tosissasi rakastaa vaimoasi! Olet ihana mies! Minullakin on ihana mies joka siivoaa, ruokaa se ei osaa laittaa eikä järjestellä tavaroita, mutta imuroi, pyyhkii pölyt ja nurmikon leikkaa. Ehkä hän sitten täällä sitä purnaa kun ei mulle uskalla ;-).

Siivoa mistä voit.

Mua ärsyttää taas kun mitään ei saisi heittää pois ja sitten vingutaan että täällä on ihan liikaa tavaraa kun mikään ei mahdu mihinkään. AIJAA, mahtuis varmaan jos joskus jotain heittäis mäkeen. Kaikkee ei tartte kuitenkaan säilyttää ihan vaan siksi että se ei oo vielä rikki ja ehkä joskus ko asiaa voisi tarvita.
Vaikken mitään älytöntä kulutusjuhlaa haluakaan lietsoa, niin joku järki pitäisi olla. Kiitos appiukon, sieltä mies ton oppinut. harmi vaan että anoppilassa on ehkä 100 kertaa enempi säilytystilaa kun meillä.

Sovitte vaan, että kumpikin laittaa omat tavarat paikalleen vaikka edellisenä iltana, jos meinaat aamusta siivota. Ja että ne tilpehöörät pidetään vaikka yhdessä hyllyssä.

Mulla menee kans hermo välillä siivouksen kanssa, kun kaikenlaista piuhaa paikat täynnä. Niihin meinaa kompastua ja imuroiminen on ihan helvettiä.

[QUOTE="taiga";24417646]Kun purnaat täällä ja siivoat kotona sitten kuitenkin. Taidat tosissasi rakastaa vaimoasi! Olet ihana mies! Minullakin on ihana mies joka siivoaa, ruokaa se ei osaa laittaa eikä järjestellä tavaroita, mutta imuroi, pyyhkii pölyt ja nurmikon leikkaa. Ehkä hän sitten täällä sitä purnaa kun ei mulle uskalla ;-).[/QUOTE]

Mä kyllä laitan ruokaakin välillä. Tosin on sekin helvettiä tossa keittiössä kun tavaroiden järjestys muuttuu harva se päivä. Kyllä mä sille tän päivän jälkeen purnaankin. Siivoon nyt ihan niin mahtavasti kuin osaan ja sitten kun vaimo on kiitollinen, niin otan asian puheeksi.

Jumalauta mun pitäis laittaa eukko joskus siivoamaan mun autotallia... Tosin en mä vois koska tuhoohan siitä tulis.

Kaksoisstandardi.. Naisille sanoisit että ai kaamee, hirvee, älä enää siivoo mitään, anna sen miehen siivota, nyt kuria sisko!

Ei kukaan nainen tule valittamaan siitä, että voi voi kun pitää siivota. Naiset valittaa sittä, että voi voi, kun pitää AINA siivota yksin ja tehdä kodin kaikki muutkin työt AINA yksin. Siinäpä on pieni ero.

Mulla ei ole miestä, mutta taloudessa asuu lisäkseni kohta kaksikymppinen kuopus. Meillä on ihan selkeä jako siivouksessa: minä en siivoa pojan huonetta eikä poika mun makkariani eikä työhuonettani. Kylppäreiden, olohuoneen ja keittiön siivous sujuu kummaltakin, mutta niissä ei ole juuri mitään tarpeetonta tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24417845:
Ei kukaan nainen tule valittamaan siitä, että voi voi kun pitää siivota. Naiset valittaa sittä, että voi voi, kun pitää AINA siivota yksin ja tehdä kodin kaikki muutkin työt AINA yksin. Siinäpä on pieni ero.

Naiset kyllä nimeomaan valittavat kun joutuvat siivoamaan miehen sotkuja, esim likapyykkiä lattioilta ja keittiötä, jossa likaiset astiat ovat mystisesti jääneet pöydälle.

Toissalta ole törmännyt myös naisiin, jotka haluavat siivota yksin, koska mies ei osaa siivota oikein.

Mitäs sä noita juttuja tähän vedät kun meillä asia ei ole sinnepäinkään.

[QUOTE="vieras";24417882]Naiset kyllä nimeomaan valittavat kun joutuvat siivoamaan miehen sotkuja, esim likapyykkiä lattioilta ja keittiötä, jossa likaiset astiat ovat mystisesti jääneet pöydälle.

Toissalta ole törmännyt myös naisiin, jotka haluavat siivota yksin, koska mies ei osaa siivota oikein.[/QUOTE]

Niin? Ei mieskään joudu minun alkkareitani lattialta keräämään. Joten kyllä, valitan, jos joudun hänen kalsareitaan ympäri kämppää poimimaan.

En kyllä ymmärrä aloitusta muutenkaan, sillä mitä siivottavaa siinä on, jos hyllyn päällä on tuikku tai koriste-esine? Meillä ainakin viikkosiivoukseen kuuluu imurointi, pölyjen pyyhkiminen ja mahdollisten ylimääräisten tavaroiden siirtäminen oikeille paikoilleen (esim. sakset keittiön pöydällä, sanomalehti olohuoneen pöydällä, kirja sohvalla jne.). Ei siivoamiseen kuulu mitään pohdintaa, että heitetäänkö nyt tämä koriste-esine pois vai ei.

No kyllä minä valitan siitä että ylipäätä pitää siivota. jos olisin niin varakas että olisi varaa palkata siivooja, tekisin sen heti!
Mä vihaan siivoamista ja sen kyllä huomaa, valitettavasti.

ei naiset oo mikään aivoton lauma jotka käyttäytyy kaikki samalla lailla :kieh:

Yhteistyössä