Miehen entinen vaimo on mielestäni paljon tasokkaampi kuin minä. Vai stressaanko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Stressaaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Stressaaja"

Vieras
Miehen entinen vaimo on oikeasti todella kaunis. Siis ihan reippaasti keskivertoa kauniimpi. Hän on myös todella korkeassa asemassa oleva juristi.

Mä olen sellainen nätti naapurintyttö, mutta en todellakaan samanlainen klassinen kaunotar. Mullakin on ihan hyvä koulutus, mutta en todellakaan ole samanlaisessa asemassa.

Olen mä kans, kun tällaista stressaan. Onko huoleni ihan turha? Mä jotenkin pelkään, että mies ei kuitenkaan oikeasti halua tyytyä muhun. Tippua siis korkealta matalammalle. Vaikka toki totuus voi olla ihan toinen. Voinhan mä olla miehen mielestä kauniimpi ja mies voi arvostaa mussa monia asioita enemmän jne.

No jotain ikäviä piirteitä siinä entisessä aviopuolisossa varmaan on, kun ero kerran on tullut. Vai haikaileeko mies tämän entisen vaimon perään? Onko heillä yhteisiä lapsia?

Et välttämättä ole miehen mielestä kauniimpia, mutta sinussa on varmasti jotain muuta joka on paljon paremmin kun entisessä vaimossa. Älä jumiudu niin hirveästi tuohon ulkonäköön, tuskin mieskään ihan pelkästään sen perusteella uutta puolisoa etsii.

Ei vaikuta millään tavalla haikailevan exänsä perään. Heillä on yhteinen lapsi viikko viikko systeemillä. Lapsen asiat pystyvät hoitamaan, mutta käsittääkseni muuten eivät ole missään tekemisissä.
En voi sille mitään, että ulkonäkö on mulle myös jollain tapaa tärkeä. Haluan, että olen miehen mielestä kaunis ylipäätään ja ketäpä ei häiritsisi, jos mies pitäisi exäänsä kauniimpana/seksikkäämpänä..

[QUOTE="Stressaaja";29124379]Ei vaikuta millään tavalla haikailevan exänsä perään. Heillä on yhteinen lapsi viikko viikko systeemillä. Lapsen asiat pystyvät hoitamaan, mutta käsittääkseni muuten eivät ole missään tekemisissä.
En voi sille mitään, että ulkonäkö on mulle myös jollain tapaa tärkeä. Haluan, että olen miehen mielestä kaunis ylipäätään ja ketäpä ei häiritsisi, jos mies pitäisi exäänsä kauniimpana/seksikkäämpänä..[/QUOTE]
Oletko maailman kaunein nainen?

Jos et ole omasta mielestäsi, miksi miehesi olisi sokea muiden ihmisten ulkonäölle? Sinä olet maailman rakkain. Keskity kilpailemaan siinä sarjassa, se on tärkein.

Mä löysin mieheni kanssa yhteiseen kotiin muutettaessa hänen eksänsä unohdetut rintaliivit.
Sain hirveän ahdistuskohtauksen, kun minulle arka paikka ulkonäössä, se ainoa jota häpeän yli kaiken, oli selvästi tuon eksän paras puoli. En ole koskaan nähnyt tätä entistä naista, mutta liivit kummittelevat mielessä yhä.
Mies väittää pitävänsä minun rinnoistani, mutta on vaikea uskoa, että suuremmat ja luultavasti pinkeät tissit ovat unohtuneet, kun minun lättänöitä riippuvia ällöttäviä säkkejä joutuu katsomaan. :'(
Minua kokonaisuutena hän kuitenkin rakastaa, ei tuota eksää, siitä olen varma. :)

Ja vielä alottajalle: mä ottaisin söpön naapurintytön paljon mielummin kuin virkakauniin juristin. ?

Tottakai on tärkeää olla kaunis. Ymmärrän AP:ta. Vaikka mä olen itse jo "vanha korppu" niin mulle on tärkeää, että olen mieheni mielestä kaunis. Siis luoja paratkoon. Eikö tuo ole itsestään selvää, että haluaa olla miehen mielestä kaunis? Ajan kanssa omasta puolisosta tulee varmasti omalla tapaa maailman viehättäväin nainen/mies.
Tottkakai nainen haluaa, että on miehen silmissä kaunis. Vaikka ei maailman kaunein olisikaan heti aluksi, niin tottakai on tärkeää, että on edes sievä. Sitä sä ap varmasti oletkin. Jos mies ei ulkonäöstäsi tykkäisi, ei se sua tapailisi.

Moni mies ei edes arvosta sellaista menestyvää uraohjusta. Mies voi pitää sitä jopa huonona puolena.

[QUOTE="Sattuma";29124393]Olisin enemmänkin huolissani teidän ikäerostanne kun ex-vaimon ulkonäöstä...[/QUOTE]

Miksi? Siis ihan noin mielenkiinnosta kysyn, että miksi. Saat olla mitä mieltä haluat, en siis tarkoita sitä, ettet saisi ajatella noin. Ihan omia ajatuksianikin avartavasti olisi kiva tietää, miksi ikäeromme olisi liian suuri?
Aluksi mietin itsekin samaa, mutta ajan kanssa olen huomannut, ettei tuo ikäero vaikuta meissä mitenkään.

Mä ottaisin myös paljon mieluummin söpön naapurintytön. En tosin yhtään sosiaalityöntekijää tunne, mutta olet varmaan ehkäpä aika empaattinen, sympaattinen ja myös luonteeltasi sellainen suloinen ja muutoinkin fiksu? Sellainen vetoaa suurinpaan osaan miehistä.

Ehkei kannata kertoa itsestään liikaa täällä. Noiden tietojen perusteella teidät tunnistaa jo.

Mutta itse asiaan: eksän ulkonäöllä ja ammatilla ei ole mitään väliä. Mies on sinun kanssasi. Keskity kohentamaan omaa itsetuntoasi, älä roiku menneessä, miehesikään ei roiku.

Sullakin on korkea koulutus ja olet varmasti fiksu. Mä miehenä arvostan enemmän luonnetta, kuin sitä, miten on edennyt urallaan. Työ on tärkeää, mutta mulle riittää, että työnsä hoitaa hyvin ja parhaalla mahdollisella, itselle sopivalla tavalla. Ei niinkään sillä, mitä tekee työkseen.
Mä tykkään positiivisista ja muut huomioon ottavista naisista. Myös menestyvä juristi voi olla empaattinen ja symppis, mutta todennäköisemmin sinä olet enemmän. Herttaisuus iskee miehiin.

Ehkei kannata kertoa itsestään liikaa täällä. Noiden tietojen perusteella teidät tunnistaa jo.

Mutta itse asiaan: eksän ulkonäöllä ja ammatilla ei ole mitään väliä. Mies on sinun kanssasi. Keskity kohentamaan omaa itsetuntoasi, älä roiku menneessä, miehesikään ei roiku.

No ei tunnista. Muuttelin juttua hiukan kyllä, mutta en niin, että itse sisältö/asian ydin muuttuu :)

Toivottavasti ei ole väliä.

[QUOTE="siis";29124364]No jotain ikäviä piirteitä siinä entisessä aviopuolisossa varmaan on, kun ero kerran on tullut. [/QUOTE]

Ei välttämättä. Voihan se ex-nainen olla oikeasti maailman täydellisin, joka vihdoin tajusi jättää sen sikamiehen.

[QUOTE="Stressaaja";29124453]No ei tunnista. Muuttelin juttua hiukan kyllä, mutta en niin, että itse sisältö/asian ydin muuttuu :)

Toivottavasti ei ole väliä.[/QUOTE]

Ok :) Mutta kuten sanoin: leuka pystyyn, älä mieti menneitä!

Puolison ulkonäkö, oli hän sitten kaunis tai ruma, menettää merkityksensä melko nopeasti. Tämän jälkeen toisen näkee juuri niin kauniina tai rumana mitä parisuhde on. Eli hyvinvoivassa parisuhteessa pitää toista kauniina, huonossa parisuhteessa pitää toista rumana, oli toinen mikä kaunotar tai komistus tahansa.

Jos miehesi olisi hänet halunnut niin varmaan olisi hänet pitänyt eikä sinua valinnut. Lakkaa vertaamasta itseäsi häneen.

Mun miehen eksä on huolissaan saavatko lapset meillä tarpeeksi ruokaa kun minä olen niin hoikka. Etten vaan pidä hänen lapsia dietillä. Mainittakoon että hän itse on yli 100 kiloinen pöhöttynyt juoppo...

[QUOTE="toinen";29124454]Ei välttämättä. Voihan se ex-nainen olla oikeasti maailman täydellisin, joka vihdoin tajusi jättää sen sikamiehen.[/QUOTE]

tätä mietin itsekin. ex-vaimo jätti miehenikin, ja oli kaunis ja hyvinkoulutettu.
olen miettinyt että joutuiko mieheni tyytymään minuun kun toisen menetti..

Ex-mieheni asuu yhdessä itseään ja minua reilusti yli kymmenen vuotta nuoremman naisen kanssa. Naisen koulutus on ehkä vähemmän arvostettu kuin minun.

Exäni ei kestänyt sitä, että koulutukseni läheni hänen koulutustasoaan ja menestyin työssäni eikä sitä, että kukaan ulkopuolinen kehui ulkonäköäni, silloinkaan, kun kyseessä oli pelkkä kohteliaisuus. Niin kauan kun vielä opiskelin tai olin lasten kanssa kotona ja kodin ulkopuoliset kontaktit olivat hyvin niukat, hän oli tyytyväinen.

Exäni suhteessa nykyiseen puolisoonsa pelkään sitä, että ex voi hyvän asemansa ja ikänsä avulla saada tämän huomaamattaan alistumaan ja tukahduttamaan paljonkin itsestään. Ex haluaa suhteen, jossa on itse selkeästi puolisoaan "tasokkaampi" kuin hän itse. Nykyinen puoliso on fiksu nuori nainen, mutta välillä olen huolissani siitä, kuinka ex pystyy vaikuttamaan häneen ikänsä ja arvovaltansa ja sosiaalisten kontaktien avulla.

Exääni en haikaile takaisin missään nimessä. Hänen kanssaan eläminen oli etenkin suhteen loppuvuosina niin vaikeaa, etten toivoisi samaa kenellekään. Toivottavasti ap:n tilanne ja puoliso on aivan erilainen, mutta silti haluan varoittaa ja pyydän olemaan tarkkana, ettei ala muuttumaan liiaksi puolisonsa mieliksi, jotta olisi "tasokkaampi".

Ap, toivon, että tiedät miehesi rakastavan ja kunnioittavan sinua juuri siksi, että olet sellainen kuin olet. Miehellesi olet kuitenkin aina tasokkain ja jos et sitä pysty arkielämässänne huomaamaan, on syytä olla huolissaan ihan muista asioista kuin ex-vaimon kouluksesta tai ulkonäöstä. Ex-vaimon kanssa sinun ei pitäisi tarvita kilpailla missään tilanteessa.

[QUOTE="Stressaaja";29124348]Miehen entinen vaimo on oikeasti todella kaunis. Siis ihan reippaasti keskivertoa kauniimpi. Hän on myös todella korkeassa asemassa oleva juristi.

Mä olen sellainen nätti naapurintyttö, mutta en todellakaan samanlainen klassinen kaunotar. Mullakin on ihan hyvä koulutus, mutta en todellakaan ole samanlaisessa asemassa.

Olen mä kans, kun tällaista stressaan. Onko huoleni ihan turha? Mä jotenkin pelkään, että mies ei kuitenkaan oikeasti halua tyytyä muhun. Tippua siis korkealta matalammalle. Vaikka toki totuus voi olla ihan toinen. Voinhan mä olla miehen mielestä kauniimpi ja mies voi arvostaa mussa monia asioita enemmän jne.[/QUOTE]

Mutta, se on silti exä :).

Luulen kuule, että stressaat aivan turhaan. Pää pystyyn ja ole ylpee, että olet juuri sinä :). Suotta tollasella vaivaat mieltäs, mieti mielummin, että kaikista naisista miehesi valitsi sut ja vaan sut, ei halunnu muita. Eli, pitää sua kauniina, haluttavana ja seksikkäänä, on tuntenu kovaa vetoa suhun ja varmaan edelleenkin ;). Joten unohdat nyt mielestäsi miehen exän.

Yhteistyössä