Miehen ex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Miehellä exän kanssa kolme lasta, joista kaksi jo täysi-ikäisiä. Maksaa elareita yhdestä vielä muutaman vuoden. Miehen pojilla oli juhlat, toinen valmistu ammattiin ja toinen pääsi ripille. Ex oli käyny ostamassa kummallekin puvut. Oston jälkeen siltä tuli viesti: nyt kummallakin komeat puvut, maksoivat näin ja näin paljon josta isän osuus näin paljon. Kysynkin nyt teiltä palstalaiset et onko mieheni velvollinen maksamaan puolet puvuista? Vanhin lapsista laitto eilen viestiä et tarvii pari sataa, laita pikaisesti tilille. Mua niin ärsyttää ku ne kuvittelee, et miehellä ois kauheasti rahaa jota saa kun sormia napsauttaa!

Kyllä minä ainakin olisin tahtonut tietää etukäteen, että tämmöistä ollaan suunnittelemassa, että molempien täytyy osallistua.

Näistä asioista vain kertakaikkiaan täytyy puhua kun erossa ollaan! Eikä automaattisesti viestitellä että nyt niin ja niin paljon.
Jos ja kun molemmat maksavat, niin molemmat myös vaikuttavat.
Ja riidat ovat taattuja.... kun iskä haluaa Dressmannille ja äiti jonnekin toiseen paikkaan pukuja ostamaan.

Laittaisin pian minäkin viestiä ihan piruuttani että ostinpa pojille nyt tämmöisen Porschen, äidin osuus olisi xxxxx

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24263433:
Kyllä minä ainakin olisin tahtonut tietää etukäteen, että tämmöistä ollaan suunnittelemassa, että molempien täytyy osallistua.

Näistä asioista vain kertakaikkiaan täytyy puhua kun erossa ollaan! Eikä automaattisesti viestitellä että nyt niin ja niin paljon.
Jos ja kun molemmat maksavat, niin molemmat myös vaikuttavat.
Ja riidat ovat taattuja.... kun iskä haluaa Dressmannille ja äiti jonnekin toiseen paikkaan pukuja ostamaan.

Laittaisin pian minäkin viestiä ihan piruuttani että ostinpa pojille nyt tämmöisen Porschen, äidin osuus olisi xxxxx
Ja mikä sanoo sen, että tämä viesti oli oikeasti ensimmäinen ilmoitus asiasta? On ihan todennäköistä, että asiasta olisi jo sovittu etukäteen ja tällä tavalla on vaan summa ilmoitettu jälkikäteen.

Kuten aiemmin sanoin, ap:n tulee puhua miehensä kanssa ja selvittää asiat, eikä sadatella täällä tuntemattomille ihmisille.

Mikähän siinä on että nämä nykyiset puolisot suuttuu kun se elämänkumppaninsa joutuu osallistumaan oman lapsen elämiseen muullakin tavalla kuin ehkä sillä elatusmaksulla.
Monellahan se elari on vaan joku nimellinen summa ja on voitu sopia että ex- ostaa tai osallistuu näihin isompiin hankintoihin.

Ne on miehen lapsia, ja hän voi luovuttaa heille vaikka koko omaisuutensa, jos haluaa. Jos haluat kontrolloida miestäsi tarkemmin, niin sinun yäytyy saada siihen häneltä ensin lupa. Itse valitsit hypätä uusperheen kamalaan sekamelskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Iltaäree;24263493:
Mikähän siinä on että nämä nykyiset puolisot suuttuu kun se elämänkumppaninsa joutuu osallistumaan oman lapsen elämiseen muullakin tavalla kuin ehkä sillä elatusmaksulla.
Monellahan se elari on vaan joku nimellinen summa ja on voitu sopia että ex- ostaa tai osallistuu näihin isompiin hankintoihin.

JOUTUU? Eikähän jokainen vanhempi halua osallistua omien lapsiensa elämiseen, joka tavalla.

[QUOTE="vieras";24263502]JOUTUU? Eikähän jokainen vanhempi halua osallistua omien lapsiensa elämiseen, joka tavalla.[/QUOTE]

Kun kaksplussaa lukee ja uusien puolioiden tilitystä miehensä entisen liiton lapsista niin kas kummaan ;) siellä se yleensä tulee ilmi joutuu
Totta että normaali tunnollinen vanhempi haluaa varmasti osallistua lapsensa elatukseen mutta kummallisesti kun uusi kumppani astuu esiin,
tulee näille uusille kumppaneille harmaita hiuksia siitä että joskus nyt vaan täytyy osallistua ostamaan jotain kalliimpaa puoliksi.
Ja silloin nämä puolisot tulee vinkumaan kaksplussalle että pitääkö miehen elatusmaksun lisäksi muka osallistua ja antaa rahaa esim. uuteen polkupyörään

Asiasta ei oltu sovittu etukäteen, sehän tässä nyppiikin. Eipä tuo mieskään riemuissaan ole kun tollasia viestejä tulee. Tottakai pitää ja kuuluu auttaa omia lapsia. Tuon vanhimmankin viesti et laita pikaisesti rahaa, tyttö kuitenkin jo 21, luulis tietävän ettei raha puussa kasva. Tyttö jätti lukion kesken, alotti lähihoitajaopiskelun sekin jäi kesken. Sossusta hakee rahaa ja elämä hymyilee...
Ex vinguttaa kaikki luottokortit tappiin ja vinkuu kun rahaa ei ole. Hän haluaa sitä ja tätä ja vielä tota, tyyliin mulle kaikki ja heti. Vanhin lapsi on oppinut saman tyylin kun äidillänsä.

Yhteistyössä