Hae Anna.fi-sivustolta

Miehen ex

Viestiketju osiossa 'Yksinhuoltajuus ja uusperheet' , käynnistäjänä Väsynyt, 18.03.2018.

1. Väsynyt Vierailija

olemme olleet kolme vuotta yhdessä, meillä on uusioperhe johon kuuluu kaksi alle 11viotiasta poikaa.
    Uusioperheen rakentaminen on haastavaa ja ymmärrän sen että se kuuluu asiaan.
    Olen vain tässä vuosien varrella ihmetellyt että kauanko miehen exää kuuluu sietää.
    Mitään mitä kirjoitan ei ole liioiteltua saatikka keksittyä, pyydän nyt vain apua ja neuvoa koska tunnen olevani rajapyykillä että jäädä vai lähteä.

Jo parisuhteemme alussa miehen exä soitteli ja viestitteli päivittäin useaan otteeseen niin lasten asioista (ymmärrettävää) mutta useimmiten asioista mitkä eivät liittyneet lapsiin ollenkaan, siedin tätä kauan mutta loppui vasta kun asiasta useamman kerran huomautin.
    Tässä ollaan käyty käräjillä lasten huoltajuudesta ja siltikään ei lopu tämän naisen häiriköinti.
    Valittaa asioista,yrittää vaihtaa lasten koulua ja levittää juoruja mitkä eivät edes pidä paikkaansa. häiritsee meidän yksityiselämää. Hänen kuulemma täytyy saada tietää mitä lasten kanssa tehdään päivittäin ja myöskin ulkomaanlomalla meidän täytyy informoida hänelle nähtävyyksistä, mitä milloinkin olemme tehneet.
    Tuntuu siltä että tässä parisuhteessa ei ole kaksi vaan kolme.
    Ylireagoinko vai kuuluuko tämän elämän vain olla tämmöistä että ei koskaan saada nauttia omasta elämästä kun joka viikko exä kehittää uuden ongelman josta riidellä ja saada huomiota!?

2. vierailija Vierailija

Ei kai tämä ex-vaimo kuitenkaan sinulle soittele,
    vaan miehelle ja lapsille?

3. vierailija Vierailija

On myös minulle yrittänyt soittaa mutta en ole vastannut kuin kerran koska hänen asiansa on lähinnä piilovittuilu ja on hän myös lähettänyt viestiä, riidanhakuisena.

4. vieraiei ihmeli Vierailija

perheenrikkojat yleensä ei kestä jos isä hoitaa lapsia

5. vierailija Vierailija

Eiköhän tässä ole nyt kuitenkin lasten äiti, joka häiriköi eikä kestä tilannetta.
    On varmasti syynsä siihen, että mies on lähihuoltaja. Hänellä pitää olla rauha huolehtia perheestään ilman jatkuvaa puuttumista ja sekaantumista. Aivan samaahan edellytetään silloin, kun asia on päinvastoin. Häiriköinti heijastuu lapsiinkin, eikä kerro rakkaudesta lapsiin, ennemminkin päin vastoin.
    Tottakai on hyvä, että puolin ja toisin pidetään yhteyttä ja keskustellaan lasten asioista, mutta se ei ole tuonkaltaista, kuin ap kuvaa.

Minusta kuulostaa, että kuvattu tenttaus kertoo lasten äidin epätasapainosta tai mielen häiriöstä. Toivon hartaasti, että uusperhe jaksaa asettua asian "yläpuolelle" ja jättää häirikön mielipiteet omaan arvoonsa. Mahdottomassa tilanteessa on tietysti myös viranomaisapua saatavissa, sillä perättömien juttujen levittäminen ja kotirauhan rikkomista on myös puhelimitse häiriköiminen. Kaipa huoltajuusasioiden yhteydessä on saatettu tiedoksi myös tämä häiriköinti? Se kannattaa saattaa tiedoksi, sillä kiperässä tilanteessa sieltäkin voi tulla apuja saada äiti ymmärtämään, mitä hän omille lapsilleen oikein tässä tekee.

Kun puolin ja toisin kunnioitetaan toistensa elämää, lapsilla on paras olla ja kummankin vanhemman luona on turvallinen ja hyvä olo.

6. vierailija Vierailija

Kuulostaa siltä ettei ex ole päässyt miehestään. Eikä mies exästään..

7. Väsynyt Vierailija

8. Väsynyt Vierailija

Kiitos kun ymmärrät minua!
    En ole perheen rikkoja kun he olivat eronneet jo kun minä tulin kuvioon ja varmistin useaan otteeseen mieheltäni että onko hänellä kaipuu entiseen elämään ja jos on niin väistyn.

9. Väsynyt Vierailija

Meillä kasvatetaan lapsia aina niiden parasta ajatellen.
    Esimerkiksi minä painostin poistaa kokopäiväisen vaippan pitämisen kun poika oli jo miltei yli 4 1/2 vuotias. Myös vaippojen pidosta öisin jouduin huomauttamaan, meillä se aloitettiin yli puoli vuotta sitten mutta äitillänsä sitä jatketaan vaikka poika on jo 6 vuotias ihan vain sen takia koska tapahtuu yökastelua joka minun mielestä on ihan normaalia varsinkin kun opetetaan vaipasta pois.
    Meillä ei kiroilua sallita mutta äitinsä tykönä molemmat pojat haistattelee v****a ym.
    Ja uhkailee.
    En totta tosiaan ymmärrä mikä on enään normaali toimintaa, mutta kait se jälleen johtuu siitä kun minulla omia lapsia ei ole.

10. vaimoke Vierailija

Ymmärrät kuvailusi perusteella aivan hyvin mikä on normaalia toimintaa. Teidän tilanteenne ei ole normaali.

Minun miehelläni on 3 lasta, minulla ei yhtään. Minulla, puolisollani ja lasten äidillä tuntuu olevan yhtenäiset käsitykset siitä mikä on kasvatuksessa ok. Lasten vanhemmat eivät soittele toisilleen kuin tarpeesta - esim. jonkun lääkäriajan sopimiseen - ja välit ovat asialliset, myös minun ja lasten äidin.
    Kasvatan kyllä lapsia, mutta en ota vastuuta siitä, se vastuu on vanhemmilla. Jos eteen tulee joku uusi tilanne, kysyn aina ensin mieheltäni miten tässä hänen mielestään pitäisi toimia. Lapsille viestimme on yhtenäinen. Esimerkiksi painotamme molemmat että saa olla paha mieli, saa olla surullinen, saa ärsyttää, saa ottaa päähän, nämä tunteet on ihan normaaleja ja niitä tulee kaikille. Eri asia on sitten käytös. Se, että ottaa päähän ei oikeuta huonoon käytökseen. Epämiellyttävät tunteet tulee käsitellä muulla tavalla kuin huonolla käytöksellä, esimerkiksi tiuskimalla.

Minä olen miestäni tiukempi kasvattaja ja minua esimerkiksi ärsyttää tavattomasti, kun mies antaa nuorimmaisen katsoa tablettia useita tunteja päivässä. Sehän vaikuttaa uneen ja käytökseen ja vaikka mihin. Minua ärsyttää myös suuresti, että mies tivaa asioita. Siis jos jollain (voin olla minäkin) on paha mieli ja sitä haluaa hautoa yksinään, niin miehelle se ei käy! Hän haluaa heti tietää mikä on vikana, vaikka se aiheuttaa toiselle lisää ahdistusta. Tarkoitus on varmasti hyvä, mutta toteutus huono. Nyt viime aikoina olemme päässeet tilanteseen, jossa henkilölle, jolla on paha mieli sanotaan, että näen että sinua vaivaa joku. Jos haluat tulla puhumaan asiasta, niin tule heti, mutta ei ole pakko jos et halua. Näin introverttikin saa käsitellä tunteensa hänelle sopivimmalla tavalla.

Siinä mielessä olen vittumainen bonusvanhempi, että kun talo jossa asumme on minun, niin täällä on minun sääntöni. Olen esimerkiksi kertonut lapsille, että jos ovia paiskotaan, se ovi lähtee saranoiltaan. Sitten ei enää paiskota. Yhtään ei ole ovia paiskottu. Vikani kasvattajana on siis ääriliikkeet, joskaan en niitä tee varoittamatta.

Käsittääkseni se, että ei ole omia lapsia ei ole este normaalin käytöksen ja kasvattamisen ymmärrykselle. Toivon, että tilanteenne selviää parhain päin.

11. väsynyt Vierailija

Kuulostat samalta kuin minä kasvatukseen nähden, olen myös hyvin suoraviivainen.
    Meilläkin painotetaan että saa olla surullinen, ärtynyt ym mutta aggressiivista käyttäytymistä ei sallita mikä pojilla on myös lisääntynyt myöskin päiväkodissa ja koulussa . Opettajat ja tarhatädin ovat myös sanoneet että poikien käyttäytyminen on tasaisempaa ja ovat rauhallisempia niinä viikkoina kun ovat meillä.
    Niinkuin aiemmin yksi vierailia kommentoi että miehen ex ei ole päässyt yli miehestä eikä mies exästään, sitä olen monesti miettinyt että oiskohan asia näin kun tuota yhteyden pitoa on yllin kyllin!?

12. vierailija Vierailija

Meillä kohta kymmenes vuosi suhdetta, eikä exän päivittäinen osallistuminen arkeen ole vähentynyt. Hän ilmeisesti kostaa heidän eroaan ja haluaa syyllisyyden avulla pitää liian kiltin miehen talutusnuorassa. Mies on ärtynyt kun haluaa miellyttää molempiin suuntiin, eikä se tietenkään voi onnistua. Lapsi on tuossa välissä ja kuulee kaikki puhelut ja tappelut. Ei tämä varmaan hyvin pääty.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri