Miehen flunssa vs naisen flunssa (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tapiontytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tapiontytär

Aktiivinen jäsen
26.08.2009
5 149
3
36
Aaahhhahaarrrgghh, mun vuoro purnata.

Mun mies sairasti hiljattain flunssan. Ihan tavan flunssa, kesti sen muutaman päivän. Tapansa mukaan mies teki kuolemaa siinä vaiheessa kun kuumemittari näytti yli 37, kaikki ylimääräinen peruttiin ja oli pari päivää saikulla. Oioioivoivoi, kun tekee niin kipeetä. Kaikki sympatia hänelle, mutta henkiin jäi.

Minä olen nyt flunssassa. Olen tänäänkin oksentanut limaa yskänkohtausten vuoksi, päähän sattuu kovasti, kuumetta ja särkee tietty ihan joka paikkaa. Raskaana olo tekee tästä vielä ihanampaa. En mä kuitenkaan valita siitä koko aikaa vaa teen kotihommani, kävin koululla palaveeraamassa oppilashuollon kanssa ja hain kaupasta ruoat, kuskasin lapsia synttäreille...
Eilen anoppi soitti miehelle ja kysyi mikä mun vointi on. Mies tuumasi että "ei kai sillä mikään kovin huono, tollanen pikku lenssu". Just, kiitooooos. Kai mun pitäs sitten kanssa heittäytyä aivan avuttomaksi?

Äsken soitin miehelle että missä kuppaa, teini pitäs poimia kyytiin kaupungista. Mies sanoi olevansa hakemassa etämuksujaan meille viikonlopuksi. Aha. Kiitos kun mullekin kerrottiin.

Joten alanpa tästä tekemään sitten porukalle iltapalaa ja aamulla etsimään avoinna olevaa kauppaa....

Alkuperäinen kirjoittaja ttäti;24962921:
hei

KAUPAT ON TÄNÄÄN NORMAALISTI 21 ASTI AUKI!

mutta jaksuja joka tapauksessa.

nim. toinen flunnssainen piika-nainen

Niin ne ois, mutta en kyllä mitenkään saa itsestäni revityksi enää uutta kauppareissua tänään ton 1,8v kanssa.
Jaksuja sinne myös :)

Mikä pakko sinun on tehdä tuo kaikki? sulla on ihan yhtä suuri oikeus heittäytyä sohvalle pitkäkseen ja voivotella samaan malliin ja delegoida hommat miehelle. :O

Jostain syystä tulen tavattoman ärtyisäksi luettuani ap:n kaltaisen aloituksen. Meillä saa kumpikin sairastaa ilman martyyrinkruunua.

Ei se miehesi ole mikään ajatustenlukija. Jos ap:lla on tapana puskea kruunu kiiltäen pää kainalossa, niin mistä mies voisi tietää todellisen olotilan. Saati sitten pakottaa rouva lepoon, kannattaisi ap:n miettiä mistä on käyttäytymismallinsa saanut, kotoa omalta äidiltä?

"En mä kuitenkaan valita siitä koko aikaa vaa teen kotihommani, kävin koululla palaveeraamassa oppilashuollon kanssa ja hain kaupasta ruoat, kuskasin lapsia synttäreille..."

Sympatiat ap:lle.
Normiperheessä tahtoo mennä juuri noin. No kyllähän se minunkin flunssa huomioidaan, mutta sitten alkaa kiukuttelu jos huono vointi jatkuu vaikkapa 3 päivää ja olen poissa pelistä suurista kuvioista (en jaksa hakea lasta hoidosta, käydä kaupassa, siivota.)

Niin käy joka kerta. Mies saattaa vielä puuskahtaa kaiken kuormituksensa alla, että ONNEKS täällä joku saa levätä....tsiisus.

Mieheni on jonkun verran työmatkoilla ja silloin tsempataan tosisaan...oli kuumetta tai ripulia, ihan sama.

No pistä se ukkos käymään kaupassa samalla kun hakee niitä etälapsia.

Mutta joo, kyllä meilläkin mies sairastaa aina pahemmin ja rankemmin kuin muut ;) Mittari kun nousee 37 yli, niin jo on sänkypotilas koko ukko ja voivoivoivoi.. Mutta se hälle suotakoon, pitäähän se tauti potea pois ;)
Itse olin viime keväänä yhden viikon kuumeessa ja hoidin samalla neljää sairasta muksua ja mies töissä... siinä ei auttanut kun pärjätä. Kysyinkin ukolta, että mitä oisit itse moisessa tilanteessa tehnyt - ei osannut vastata :D Sanoi vain, että ootte te naiset rautaa :D :D

On tutkittu, että miesten immuunijärjestelmä on heikompi kuin naisilla, kestävät kuumetta huonommin jne., joten on ihan ymmärrettävää, että miehet todella ovat flunssaisena kipeämpiä.

Jostain syystä tulen tavattoman ärtyisäksi luettuani ap:n kaltaisen aloituksen. Meillä saa kumpikin sairastaa ilman martyyrinkruunua.

Ei se miehesi ole mikään ajatustenlukija. Jos ap:lla on tapana puskea kruunu kiiltäen pää kainalossa, niin mistä mies voisi tietää todellisen olotilan. Saati sitten pakottaa rouva lepoon, kannattaisi ap:n miettiä mistä on käyttäytymismallinsa saanut, kotoa omalta äidiltä?

"En mä kuitenkaan valita siitä koko aikaa vaa teen kotihommani, kävin koululla palaveeraamassa oppilashuollon kanssa ja hain kaupasta ruoat, kuskasin lapsia synttäreille..."

No ei kuulu tapoihin kruunuja tavoitella, mutta kun en saanutkaan illaksi heittäytyä sohvalle lepäämään vaan sen sijasta toiminut taksina (tässä välissä kävin siis vielä hakemassa sen teinin bussipysäkiltä sekä sen yhden juhlijan kaverin synttäreiltä, vaikka miehen piti olla tekemässä nämä) ja meille tulee yllättäen tenavat, jotka eivät ole tänään vielä saaneet ruokaa ja se mun löhöämiseen kaavailtu töllöntuijotussohvakin on nyt siis varattu vieraspediksi niin tasan vedän itkupotkuraivarit. Joskus vaan vituttaa. Nih.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24963561:
No ei kuulu tapoihin kruunuja tavoitella, mutta kun en saanutkaan illaksi heittäytyä sohvalle lepäämään vaan sen sijasta toiminut taksina (tässä välissä kävin siis vielä hakemassa sen teinin bussipysäkiltä sekä sen yhden juhlijan kaverin synttäreiltä, vaikka miehen piti olla tekemässä nämä) ja meille tulee yllättäen tenavat, jotka eivät ole tänään vielä saaneet ruokaa ja se mun löhöämiseen kaavailtu töllöntuijotussohvakin on nyt siis varattu vieraspediksi niin tasan vedän itkupotkuraivarit. Joskus vaan vituttaa. Nih.

Oletko kokeillut sano EI

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24963561:

Mitä teet jos olet oksennustaudissa? Sinun pitää vaatia lepoa ja miestä auttamaan. Sanot vain että et pysty ja sanot miehellesi että hänen pitää toimia kuskina. Yllätysvieraille voi sanoa että nyt ei pääse koska olet kipeänä.

Voi tietysti olla että flunssa vaikuttaa oikeasti sinuun eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24963682:
Sanavarastooni kyllä kuuluu sana ei, jos minulta olisi edes kysytty mielipidettä mutta kun ei kysytty.

Odotatko että joku kysyy oletko kipeä?
Vai ilmoitatko olevasi niin kipeä, että vetäydyt sänkyyn sairastamaan?

Yhteistyössä