Miehen huono käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadmom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sadmom

Vieras
Mieheni on kaikinpuolin tyytymätön elämäänsä, vittuuntunut ja kiukkuinen lähes kokoajan. Töissä on ihan paskaa ja suunnitteilla työpaikan vaihto, nämäkään jutut eivät kuitenkaan ihan hetkessä tapahdu. On totaalisen stressaantunut ja aina työpäivän jälkeen saan kuulla luennon kaikista niistä urpoista, joita on joutunut päivän aikana kohtaamaan ja kuinka muut ihmiset ja asiakkaat ovat kusipäitä yms. Työpäivän jälkeen joko nukkuu koko illan tai kittaa kaljaa ahdistukseensa ja pahaan oloon. Tuntuu, että perheemme on vain pelkkä taakka tämän kaiken muun lisäksi, jonka kanssa nyt joutuu pakonedestä elämään. Lapset metelöivät ja leikkivät liian kova äänisesti, me muut teemme aina kaiken väärin ja tulee kuulemma hulluksi asumisesta kanssamme.... kotona pitää aina olla "varpaillaan" ettei isi hermostu, sillä pinna voi mennä ihan pienestäkin jutusta. Omat voimani alkavat olemaan aika lopussa, enkä enää tiedä mikä on ulospääsy tästä tilanteesta. Erotakkaan en haluisi, kai? Tuntuu, että mies ei osaa yhtään arvostaa sitä mitä hänellä on, minua, lapsiamme, kotiamme, terveyttä.... kaikki on vaan ihan paskaa ja hän velloo tässä pahassa olossaan aiheuttaen sitä myös meille. Tiedän, että stressi on tässä isoin tekijä ja olen koittanut ymmärtää tuota käytöstä jo pitkään ja olla välittämättä, mutta ei kai kaikkea pahaa oloa voi toisen niskaan kaataa kerta toisensa jälkeen? Onko kellään ollut vastaavaa ja mikä auttoi vai auttoiko mikään?

Oli samanlaista.

Annoin kaksi vaihtoehtoa: ovi tai käytöksen muuttaminen.

Muutti käytöstään. Vaikka ei sekään helppoa ollut!
Patistin miestä kuntosalille kaverinsa kanssa ja lenkille mun ja lasten kanssa.
Sovittiin myös, että illalla lasten mentyä nukkumaan, keskusteltiin päivän tapahtumat halki ihan rauhassa. Veti nimittäin aika kireelle munkin hermot, kun toinen alkoi heti töistä tultuaan sen napisemisen!

Ja kyllä mäkin sain peiliin kurkata.. Turhasta tuli välillä natistua miehelle.

Yhteistyössä