miehen junttius joissakin asioissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vee-ituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vee-ituttaa

Vieras
miten saan tällaisen ikävän asian järjestykseen?
Meillä on käytössä tällä hetkellä yksi auto, koska meillä ei ole varaa kahteen. Kuljemme siis paljon mieheni kuljetettavana, parivuotias lapsi ja minä.
Mies ei suostu käyttämään turvavyötä. hän tietää riskit. muttei välitä- ajomukavuus kärsii kuulemma.
Olen sanonut tähän mennessä asiasta ihan asialliseen mutta tiukkaan sävyyn aina silloin tällöin, ei joka kerta. olemme seurustelleet reilun vuoden.
Hän ei tajua että näyttää huonoa esimerkkiä lapselle. Asia ärsyttää minua ja se, ettei järkipuhe auta. Lisäksi olen huolissani miehestä. Hän ajaa töiden takia paljon. Asia ei voi olla niin vaikea toteuttaa. kyse on mielestäni tyhmyydestä.
ASia alkaa saada isot mittasuhteet päässäni. Hän on muuten rauhallinen ja hyvä kuljettaja. Tekis mieli joskus oikeen räjähtää ja jatkaa matkaa kävellen.

Ja miten voi uskaltaa kiintyä mieheen, joka ei itsekään välitä hengestään ja jatkuvasti sen asettaa alttiiksi? Olen samaa mieltä. Ei ole kivaa eikä reilua, että toinen saa pelätä sydän sykkyrällä, koska toinen ei tunne vaaraa. Ja lapsen kohdalla äidinvaisto opettaa viisautta: esimerkin voima on suurin opettaja, ja lapsesi kasvatus on ensisijaisesti sinun vastuullasi. Ei turvavyö niin paljon vaikuta ajomukavuuteen, ei ainakaan jos ymmärtää mitä onnettomuuden hetkellä tapahtuu ja kuinka nopeasti voi tapahtua mitä tahansa. Liian usein siinä vaiheessa kun ymmärretään asia ja oltaisiin enemmän kuin valmiita käyttämään turvavyötä, maataan neliraajahalvaantuneina petissä.. Elämällä on tapana opettaa, eikä kannattaisi kaivaa verta nenästään.. sen saa mitä tilaa..

Kaikki sympatiat sinulle. Pitäisiköhän etsiä videomateriaalia tai laittaa kurssille katsomaan onnettomuuksien aiheuttamia vammoja? En tiedä mitä tehdä asialle. Asiasta puhuminen on nalkutusta, niinhän se menee. Ihan sama, vaikka motiivi on toisen henkikulta.

Mies voisi ajatella - ei pelkästään esimerkkinä oloa vaan myös lapsen turvallisuutta autossa. Turvavöittä oleva kuljettaja ja matkustaja voi kolaritilanteessa lentää autossa kuin leppäkeihäs ja pahimmassa tapauksessa teilata toisenkin matkustajan. Ärsyttää ajattelemattomat ihmiset! :-(

Kuskin viereisen sivuun tulleessa sivutörmäyksessä irrallaan oleva ajaja syöksyy viereisen matkustajan päälle. Tämä siis jo sen sivumatkustajan kohdalle tulleen tällin lisäksi. Jos lapsi istuu silloin siinä ja törmäys on kova, voi aikuinen mies helposti rusentaa kaksivuotiaan lapsen hengiltä. Tai sinut, jolloin lapsi jää orvoksi.

Peräänajossa irrallaan oleva ajaja voi sinkoutua takapenkille ihan samoin seurauksin.

Miehesi on täysi ääliö eikä tuo ole heikko syy jättää häntä, mikäli hän ei muuta tapaansa. Toisten vaarantamiselle ei ole mitään tekosyytä.

samaa mieltä kyllä..vastuutonta toimintaa ja typeryyttä.oma ukkoni ei myöskään koskaan käytä turvavyötä vaikka omaa vieläpä suhteellisen raskaan kaasujalan.monesti olen asiasta huomauttanut mutta ei ota kuuleviin korviinsa,sanoo vaan että turvavyö tuntuu ärsyttävältä.kun on oma henki(ja joskus toisenkin) kyseessä niin voisi vähän miettiä..huh huh..miehet ei vaan aina tajua.turhauttavaa.:F

Järkyttävää luettavaa, saatte miehenne käyttämään turvavyötä seuraavalla tavalla:
ilmoitatte poliisille auton rekisterinumero,merkin ja tietenkin ajoreitin, senhän tiedätte varmaan, poliisi hoitaa lopun. Itse en ikinä astuisi autoon , missä kuski kieltäytyy turvavyön käytöstä ja vielä lapsi mukana huhuh. Kaikkeen tekin suostutte !

Alkuperäinen kirjoittaja poliiisit paikalle:
Järkyttävää luettavaa, saatte miehenne käyttämään turvavyötä seuraavalla tavalla:
ilmoitatte poliisille auton rekisterinumero,merkin ja tietenkin ajoreitin, senhän tiedätte varmaan, poliisi hoitaa lopun.

Todella, jos ei muu tepsi, kyllä kunnon rapsut tekevät tehtävänsä. Tällainen soitto poliisille on rakkauden teko.

Entäpä jos kieltäydyt lähtemästä miehen kyytiin, jollei hän käytä turvavyötä? Mene vaikka taksilla tms. Minäkin esim. kieltäydyin menemästä anoppilaan, koska siellä poltettiin tupakkaa sisätiloissa, enkä todellakaan halunnut altistaa pientä vauvaani tupakan kärylle. Meni muutama kuukausi ja meidät toivotettiin vaivihkaa tervetulleeksi asuntoon, jossa ei sen koommin ole enää poltettu sisätiloissa ja kas kummaa - anopin ja apen terveydentilakin tuntuu kohentuneen kun ei ole koko ajan alttiina tupakalle, niin hengityselinsairauksiakin on vähemmän. Joskus suorat sanat tehoavat parhaiten.

Yhteistyössä