Miehen kaveri alkanu ottaa mua pahasti pattiin, mitenköhän tän tilanteen ratkaisis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot romahtaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot romahtaa...

Vieras
Anteeksi pakko purkaa mieluummin tämä vaikka tänne kun mieheen tai sen kaveriin. Entiedä onko raskaus saanut mun pään sekaisin vaihteeksi vai kiikastaako oikeasti jostain! Eli loppuraskaus meneillään ja no tiedätte varmaan, väsyttää ja kaipaa rauhaa ja vielä aikaa miehen kanssa kaksisteenkin ennen vauvan tuloa.

Asiaahan ei auta että tämän kyseinen herra on meidän tulevan lapsen kummi ja mieheni ns. paras ystävä. Harmittaa myös se, että mäkin hänestä vielä aikoinaan älyttömästi pidin ja meillä oli siis hauskaa ihan kolmestaan aikaa viettäessä. :/

Mutta niin, itse asiaan nyt! Mun miehellä riistäytyi alkoholin käyttö aika pahasti käsistä ja sattui paljon kaikkea ikävää jatkuvasti ja aloin miettimään eroa. No, nyt mieheni on vihdoin ryhdistäytynyt kun tajunnut, että haluaa olla hyvä isä lapselleen ja mies on innostunut taas kuntoilusta sun muusta ja alkoholi jäänyt takavasemmalle, joskus viikonloppuna saattaa yhden vain ottaa.

Tämä ystävä taas ottaa paljon joka viikonloppu ja nykyään arkipäivisinkin menee.. Hän on monesti ollut mukana ja tietää miten käy jos minun mieheni alkaa kunnolla juomaan. Ongelma on nyt se, että tämä mies jatkuvasti ns. houkuttelee mun miestä juomaan siis arkipäivinäkin! Sitten aina ennen kun jotain ikävää sattui lohdutteli mua ja torui miestäni ja sanoi että voi puhua hänelle.. No ei mua haittaa jos tulee meille vaikka parit oluet juomaan, mutta aina pitää tulla hirveitten alkokassien kanssa ja tyrkyttää mun miehelle kaikkea.

Olen kysynyt mieheltä että eikö tää kaverinsa osaa viettää aikaa joskus selvinpäinkin? Että tarviiko aina juoda.. Vastenmielestä että hän kyllä tietää että miehelleni on parasta olla aikalailla ottamatta, mutta tuntuu että silti yrittää saada tämän juomaan parhaansa mukaan. Ja lisäksi tämän ystävän emäntä on saanut käsityksen, että kun alkaa miehensä naama kyllästyttää se on hyvä kuskata meille juomaan ja nukkumaan. Luulisi että ystävä haluaisi tukea toista. Siis jos omalla ystävälläni riistäytyis juominen täysin käsistä ja hän saisi sen jotenkin hallintaan, toki tukisin ja en missään nimessä koittais saada häntä ottamaan. :O

Anteeksi sekava teksti, oma miehenihän itse on se, joka loppu peleissä päättää kaataako kurkkuunsa vai ei. Mutta joku raja voisi tuolla toisellakin herralla olla. Joo voi olla että ihan väsymyksenkin takia ylireagoin, mutta en voi tälle kiukulle mitään. Ja pelkään että jos otan asian esille aiheutan jotain kärhämää mitä katuu myöhemmin.. :/

En nyt oikein osaa auttaa mutta tuli sun kirjoituksesta mieleen että vaikuttais siltä että tää sun miehen kaveri on aika lailla alkoholisoitunut ja vaikka toisaalta ymmärtääkin sun miehen juomisen tuomat ongelmat niin silti koska itse haluaa juoda ja viettää aikaa miehesi kanssa kännissä niin ei oikein jaksaisi sun miestä kattella selvinpäin. Haluaa hänestä ryyppykaverin, onhan se tylsä yksin ottaa vaikka tietää että toinen yrittää vähentää/lopettaa.

Ja onko miehesi ehkä vähätellyt ongelmaansa kaverilleen, siis vaikka tuo kaveri on nähnyt ja sinuakin lohduttanut niin ei ehkä kuitenkaan tajua tilanteen vakavuutta varsinkin kun omakin emäntä hyväksyy häneltä juoppona olemisen vaikka välillä kuskaakin sitä teille kuten kerroit mutta ei siis kuitenkaan kokonaan ole ulkoruokintaan laittanut.

Niin tarkoitin siis että ehkä miehesi ei ole kertonut kunnolla kaverille että mitä hän ja myös sinä yhdessä olette ajatelleet/päättäneet alkon käytöstä varsinkin nyt kun vauva tulossa. Miestäsi ehkä myös hävettää kertoa totuus kaverille ettei kaveri luule että emäntä pistää nyt miestä tossun alle, ettei anna juoda jne. muuta tyhmää.

Varsinkin jos tämä kaveri ei näe omassa juomisessa ongelmaa niin helposti alkaa mollata miestäsi juomattomuudesta, mistä kertoo tämä juomien tyrkyttäminenkin.

En näe tuossa oikein muuta vaihtoehtoa kuin että mies puhuu kaverille asian kunnolla selväksi, siis ettei todellakaan aio viinaan koskea ( ja sitten kun koskee niin ottaa asian itse esille eikä aio sietää tyrkyttämistä ). Ei tuossa oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin että miehesi kasvattaa nyt selkärangan tässä asiassa, vaikka tuo kaveri on sinunkin kaveri niin ymmärsin kuitenkin että alkujaan miehesi kaveri..?

Ja eihän tuo nyt mitenkään käy kun vauva syntyy niin tämä kaveri vain jatkaisi melkein joka päiväistä juopotteluaan teillä?

No mä tekisin omalle miehelleni selväksi, että meidän koti ei ole mikään juottola, ja miehen olisi parasta takoa asia myös tämän kaverin päähän. En sietäisi hetkeäkään, älä päästä tilannetta tuon pidemmälle, vaan laita raja heti, kyseessä on teidän perheen koti. Ihan normaalia ajatella noin, ei kukaan jaksa pidemmän päälle katsella kännäystä päivästä toiseen.

No oikeastihan ongelma on sun miehesi, ei sen kaveri. Aikuinen mies, joka on tulossa isäksi ei osaa laittaa kaverilleen hanttiin. Toki on väärin että toinen yllyttää, kun tietää toisen olevan vietävissä. Mutta lopullinen "parannus" täytyy lähteä miehestäsi itsestään. Aina tulee ihmisiä/tilanteita, joissa juomaa on tarjolla. Ei voi luottaa siihen, että aina joku on ns. tasoittamassa tietä vaan miehesi täytyy tehdä päätös ettei juo vaikka muut juovat.

Eli nyt miehesi lopettaa juomisen kokonaan, jos ei pysy muuten rajoissa. Ja tämä kaveri jätetään näkemättä, niin pitkäksi aikaa että miehesi ei ole enää mukaan houkuteltavissa.

Kukaan muu ei ole vastuussa, aikuisen käytöksestä (viinan kulutuksesta) kuin ko. henkilö itse.

Yhteistyössä