Miehen kaveri ehdotti kimppakivaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmas PyÖrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmas PyÖrä

Vieras
Eli, olimme eilen pitkästä aikaa baarissa yhdessä mieheni ja hänen kaverinsa kanssa.
Miehen kaverille yritettiin naista löytää, kun viimeiset 3 vuotta on sinkkuna ollut. Kun puhuimme niitä näitä siitä, että millaista mimmiä hänelle löytää pitäis, niin jossakin vaiheessa keskustelu kääntyi hänen aloitteestaan ehdotteluun kimppakivasta. Siis niin että osallistujina olisivat minä, mieheni ja hän (eli mieheni tämä kaveri).
Emme nyt tietenkään tätä asiaa ottaneet vakavasti vaan nauroimme, (vaikka kieltämättä minua voisikin hieman kiinnostaa kaksi miestä yhtäaikaa.. ;))

Seuraavaksi se tuo miehen kaveri alkoi ehdottelemaan "parin vaihtoa" niin että olisimme minä ja hän, sekä mieheni ja tämän ko. kaverin "säännöllinen pano". Ja kun mieheni ei oikein innostunut asiasta, kysyi vielä että lainaisiko mieheni minua hänelle.

No koko illan tämä mies yritti selkeästi puhua minulle enemmän kuin mieheni, mikä ei ole "normaalia". Miehenikin huomasi tämän ja myönsi olleensa lievästi mustasukkainen. Mä pitkin iltaa mietin että oisko tuo sitten ihastunut ihan muhun, kun hänellä oli näitä kaikki perus "ihastumisen-merkkejä", esim. että hän "vahingossa" hipaisee minua, tuijottaa pitkään ja sekoaa sanoissa ja tuijottaa lisää. Tulee vaan viereen ihan vaan tuijottamaan.
Tarjosi drinksua ja istui melkein syliin tai niin että sai koskettaa vähän reittä..
Käytiin yhdessä tupakilla niin tarjosi minkälie takkinsa/hupparinsa mulle ettei tulisi kylmä..
Halusi jäädä keskustelemaan kahdestaan kanssani ja oli yltiö kiinnostunut mitä sanon.

Kotona mieheni siten mainitsi kaverinsa kimppakiva_ehdotuksista ja sanoi, että "Etkö huomannut miten sitä haluttaa/miten se haluaa sua? Kyllä sen näki miten se tuijotti ja selitti sulle jotain kun mä tulin rökiltä."

No niin ja nyt asiaan... Musta tuntuu että kun se on muhun ihastunut niin mäkin alan ihastumaan siihen, ihan vaan siksi, että se on ihastunut muhun! Järetöntä, mutta kait mä olen imarreltu tai muuta vastaavaa? Se on jo viim. parin kuukauden ajan antanut eleillään ymmärtää ihastumisesta, mutta eilen meni pisimmälle. Mä olen salaa joskus kyllä fantasioinut tästä miehestä ja nähnyt kosteita unia meistä kahdesta.. mutta kun hän ei ole julkisesti sanonut olevansa ihastunut, niin en voi olla varma onko hän ihastnut jotta voisin ehkä puhua asiasta hänen kanssaan . Haluaisin kysy että mitä hän meinaa ja etten ole vaihtamassa miestä. Omani kun o niin mustasukkainen, niin pian tästä käytöksestä puhkeaa riita.
Ja mä RAKASTAN miestäni. En ole pettäjä-tyyppiä. Silti kiehtoo. Meillä ei ole vielä lapsia, vaikka kovasti miestä kinuankin siihen. Hän ei vaan suostu, "vielä".Voisiko tuo miehen kaverista kiinnostuminen liittyä ihan vaan lisääntymiseen. Siis jos 'ajattelen' että ehkä hän antaisi minulle vauvan jne.. jne....

Mitä mä teen? Onko nämä teistä miehen puolisia ihastumisen merkkejä? Onko kokemuksia jos niin minkälaisia?

Jos haluat pysyä miehesi kanssa yhdessä niin et ruoki tuota ihastumista kumpaankaan suuntaan millään ihmekeskusteluilla, etenkään mieheltäsi salaa. Enintään kerrot asiallisesti tuolle miehelle ettei ole toivoa ja enintään voitte olla vain ystäviä.
Hormonisi varmaan voivat hyrrätä, mutta jäitä hattuun.

Ajattele tätä elämäsi polkuna. Olet risteyksessä ja mitä näet vaihtoehtoisten polkujen varsilla?
Elämän miehesi kanssa ja kerran kahden panon tuon kaverin kanssa kunnes jännitys katoaa ja ruoho ei ole enää niin vihreää aidan toisella puolen?

No mun korvaani kuulostaa siltä, että mies on tosiaan ihastunut sinuun ja koet sen imartelevana...ja tosiaan sitä kautta saattaa pienoinen ihastuminenkin nousta pintaan.

Omasta mielestäni pieni ja harmiton ihastuminen toiseen ihmiseen parisuhteessa ollessaan on ihan normaalia...siiis juurikin esim. tuollaisessa tilanteessa, jossa toinen hyvin selvästi osoittaa omaa ihastumistaan sinua kohtaan.

Mutta älä nyt hyvä ihminen ala mitään elämää suurempaa ja syvällisempää pohdintaa väänmtämään...tuskin tässä on nyt mistään vauvoista tms. kyse. Ihan vaan ohimenevä ihastuminen, joka kohdistuu ihmiseen joka on ihastunut sunhun. Väitän, että jos saisit tänään tietää ettei tuo toinen mies voi saada lapsia, ihastumisesi ei loppuisi siihen.

Tuollaisessa tilanteessa pitää ottaa etäisyyttä. Sillätavoin se ihastuminen sitten ennemmin tai myöhemmin loppuu. Itse en näe siis mitään järkeä odottaa toiselta suoraa selontekoa ihastumisesta jotta siitä voisi jutella...kun ei tuossa ole mitään juteltavaa.

Nyt kun meillä on jo lapsi niin en enää näe itseäni harrastamassa kimppakivaa koska se ei enää tunnu minusta "sopivalta" ja hyvä niin.Mutta seurustelun alkuaikoina puhuimme mieheni kanssa halustamme kokeilla kimppakivaa miehen luotettavan tuttavan kanssa joka ei kuitenkaan ollut liian läheinen kaverimme.Itse tunsin seksuaalista vetoa tähän mieheen ja hän minuun eikä mieheni ole erityisen mustasukkaista sorttia joten tämä oli ok.Mutta itse asiaan ei koskaan päästy vaikka puhetta piisasi ja nyt harmittaa! Olisin ainakin kokemusta rikkaampi ja olisi mitä muistella kiikkustuolissa.

Miten miehesi reagoi kun tämä kaveri ehdotti kimppakivaa / sun "lainaamista" hänelle? Mitä vastasi?

Onhan tuo kaveri selkeästi susta kiinnostunut, mutta nyt sun pitää tehdä päätöksiä...

Entäs toisin päin? Sun kaveri olis ihastunut sun mieheen ja ehdottelis kimppakivaa, sun miehes ihastuisi kaveriisi? Minkälainen parisuhde teillä oikein on, ja miksei miehes tehnyt stoppia kaverillleen (jätä vaimoni rauhaan)...

Ja mitä sitten? Ihastuksia tulee ja menee, mutta se ei tarkoita, että jokaisen ihastuksen matkaa olisi lähdettävä.

JOS nykyinen parisuhde on kunnossa ja rakastaa puolisoaan, niin tartteeko sitä lähteä toisen lakanoita silittämään vaaka-asennossa? Tai ruokkia jonkun itseensä ihastuneen fantasioita? Antaa toisen ihastella ja fantasioida rauhassa. Ihan kaikkea ei tässä maailmassa ole pakko toteuttaa....

Kuulostaa siltä, että tuo mies haluaa kävellä kaverinsa "yli". Sä olet menossa halpaan nyt ja tuet miehen kaveria yrityksessään, etkä miestäsi ja teidän suhdettanne. Olet näyttämässä että vähän kun imartelee niin lähdet peliin mukaan. Voi olla, että et kuitenkaan osaa pelata.

No voi hyvänen aika. Kuulostaapas tosi mukavalta miehesi kannalta. Mitä ihmettä sinä ja tämä toinen mies oikein ajattelette? Oikeastiko luulette, että tämä olisi miehellesi ok vain siksi, että puhutte siitä hänelle avoimesti?

Tottakai ihmisilklä tulee erilaisia tunteita pitkissä tai miksei lyhyissäkin parisuhteissa, kun muitakin ihmisiä toki ympärillä on...työkavereita, autokoulun opeja, miehen kavereita....yleensä kuitenkin, jos tosissaan ollaan parisuhteessa osataan pitää ne kurissa (tunteet siis) noin käy varmaan jokaiselle useita kertoja elämän ja parisuhteen aikana, että tavallaan "ihastuu", ja joo, osa ihmisistä ei osaa sitoutua ollenkaan kunnolla ja aina tulee näitä "miehen kavereita sun muita"...mut mieti mitä elämältä haluat. Mullekin tuli kyllä mieleen, ei pahalla, että ootte tosi nuoria...

kyllä miehillä panetus ja halut on monesti jotain aivan muuta kuin ihastumista, puhumattakaan rakastumista.
siis ei välttämättä ole missään muussa mielessä kiinnostunut, kun vaan haluaa naipasta.
miehille on naisia, joita pannaan ja sitten on naisia joihin ihastutaan/rakastutaan.
naiset ja varsinkaan nuoret naiset eivät tätä monestikaan käsitä, vaan katsovat asioita romanttisesta näkökulmasta.
miehet voivat monesti hyvinkin rumasti puhua takaapäin naisesta, jolta vonkaavat ja joka herättää panetushaluja.

..Parilla kaverilla on aivan järjettömän kiihottava vaimo. Molempien kanssa ollaan tunnettu pitkään ja joskus illanistujaisissa tulee sellanen tunne, että synkkaa välillä vähän liiankin hyvin kyseisten naisten kanssa. Molempien naisten kanssa ollaan monesti vaihdettu sellaisia katseita ja salaisia kosketuksia että ei ole jäänyt mitään epäselvää.. Vielä ei ole tosin tapahtunut mitään 2-mielisyyksiä tai halailuja kummenpaa. Toinen kavereista on myös joskus kännissä vihjaillut kiihottuvansa mun avovaimostani.

Kaverin puolison ajaminen ilman "lupaa" on mielestäni myös kaverin pettämistä, mutta olisi tosi kiihottavaa joskus pienessä tuiskeessa vaikka saunomisen yhteydessä vaihtaa pareja. Itsekin kiihottuisin jos näkisen toisen miehen kiihottuvan mun vaimosta. Olisi tosi kiihottavaa touhuta kaverin vaimon kanssa siten että samalla näköeätisyydellä kaveri naisi mun naistani.

Voi kun ei jäisi pelkäksi fantasiaksi!

Olepas nyt aikuinen ja ota etäisyyttä miehesi kaveriin.

Voit suurinpiirtein pyytää miestäsi tapailemaan kaveriaan jossain muualla kun teillä ja keksiä hyvän mielen asioita itsellesi jostain muusta kuin siitä, että miehesi kaveri kännissä haluaa panna sinua. Siis hän haluaa kännissä panna sinua ja ei ole vähääkään kiinnostunut muusta tai ole edes ihastunut. Yritä ymmärtää tämä asia.

Miehesi ei innostunut kimppakivasta, joten unohda koko juttu, jos haluat säilyttää parisuhteesi. Sillä ei ole merkitystä, onko tämä kaveri ihastunut sinuun vain ei. Vielä pahempi, jos menet köyrimään hänen kanssaan miehesi selän takana. Tuhoat sillä vain nykyisen suhteesi. Miehen kaverin kanssa tuskin on odotettavissa kovinkaan pitkää suhdetta.

Olen kokenut vähän vastaavan episodin reilu parikymppisenä ja huonostihan siinä kävi. Olin kovasti imarreltu, kun yksi yhteinen tuttavamme alkoi piirittämään minua. Ensin aloitin suhteen hänen kanssaan mieheni selän takana. Olin aivan huumaantunut siitä upeasta seksistä ja laitoin välit poikki pitkäaikaiseen kumppaniini. Ei mennyt kuin pari kuukautta, kun tämä uusi seksisuhde kariutui, vieläpä ikävällä tavalla, kun uudella miehellä oli taas uusi nainen kierroksessa. Kaduin jälkeenpäin tyhmyyttäni katkerasti. Ei olisi kannattanut heittää toimivaa parisuhdetta ja hyvää miestä menemään hetken huuman takia.

Miten voisit oikeasti arvostaa ihmistä joka kaverilleen voi tehdä jotain tuollaista? Voiko hän olla vaikka kateellinen miehellesi ja yrittää sabotoida hänen "täydellistä" elämäänsä kauttasi.

Ymmärrän hyvin että tuollainen tilanne imartelee, ja on helppo alkaa haaveilemaan kaikkia olemattomia sen tunteen perusteella mikä siitä herää, mutta sinun ja miehesi olisi varmaan parempi ottaa etäisyyttä ihmiseen jolla ei ilmeisesti ole mitään lojaaliutta kaveriaan kohtaan. Kyllä se aika paljon kertoo luonteesta.

Ei kai siinä mitään, jos fantasioit. En usko, että sen enempää kannattaakaan, todellisuus olisi varmasti ihan toinen. Kaikissa suhteissa arki astuu kuvioihin ennemmin tai myöhemmin, eikä se ihastumisen tunne yleensä ole pysyvä olotila. Kannattaako hetken huuman takia hukata jo vakaalla pohjalla oleva suhde?