Miehen kaveri oli meillä eilen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se raskaampaa olla yksin koko päivä lasten kanssa kuin saada välillä huokaisat ja olla ilman vastuuta toisten hengestä.
miksi pitäisi kärsiä kun yhdessä tehty ja molemmat vanhemmat olemassa ja molemmat ovat velvollisia hoitamaan ja molemmat saavat joka päivä olla hetken itsekseenkin.
Kyllä tottakai pärjää, mutta ei ole aina helppoa kun molemmat vaativat yhtä aikaa huomiota tai molemmilla hätä yhtä aikaa. Helpompi tottakai esim. iltatoimet kahdestaan kun ovat pieniä. MIksi pitäisi tehdä kaikki yksin jos on kaksi vanhempaa?

No, tässä ketjussa ei olekaan ollut tuosta kyse.
Vaan siitä, että joskus voisi tehdä jotain yksin, vaikka on kaksi vanhempaa...esim. ne iltapuuhat, jos toisella kerran on menoa.

Kultainen keskitie...asioita tehdään yhdessä ja erikseen. Ei ainoastaan yhdessä, tai ainoastaan erikseen.

tämä oli juuri minunkin pointtini!

siis tehdä jotain yksin...
jos mies käy töissä, äitihän tekee lähes kaiken lähes koko päivän yksin. Se, että mies tulee syömään ja on vähn aikaa kotona ennen nukkumaan menoa, ei tarkoita, että ei joudu normaalisti tehdä kaiken yksin ja riittää y ksin lähes koko päivän.

No sellaistahan se useimmiten on, jos äiti on kotiäiti ja mies normaalissa päivätyössä: äidin pitää hoitaa suurin osa hommista yksin, esim. ruoanlaitto, lasten päiväunille laittaminen, ulkoilu... Mies on avuksi sitten työpäivänsä jälkeen. Jonain iltana äiti menee jonnekin ja isä jää lasten kanssa kotiin, jonain iltana on isän vuoro mennä, ja joskus ollaan kotosalla koko perhe.
Kyllä mä sallin sille työssäkäyvällekin miehelle ne satunnaiset omat menot, siitäkin huolimatta että äiti joutuu ehkä silloin olemaan myös illan lasten kanssa kotona ilman apua, ja hoitamaan lasten iltapuuhat poikkeuksellisesti ilman miehen apua. Onhan mieskin vapaa-aikansa ansainnut.

jos mies käy töissä, äitihän tekee lähes kaiken lähes koko päivän yksin. Se, että mies tulee syömään ja on vähn aikaa kotona ennen nukkumaan menoa, ei tarkoita, että ei joudu normaalisti tehdä kaiken yksin ja riittää y ksin lähes koko päivän.

No sellaistahan se useimmiten on, jos äiti on kotiäiti ja mies normaalissa päivätyössä: äidin pitää hoitaa suurin osa hommista yksin, esim. ruoanlaitto, lasten päiväunille laittaminen, ulkoilu... Mies on avuksi sitten työpäivänsä jälkeen. Jonain iltana äiti menee jonnekin ja isä jää lasten kanssa kotiin, jonain iltana on isän vuoro mennä, ja joskus ollaan kotosalla koko perhe.
Kyllä mä sallin sille työssäkäyvällekin miehelle ne satunnaiset omat menot, siitäkin huolimatta että äiti joutuu ehkä silloin olemaan myös illan lasten kanssa kotona ilman apua, ja hoitamaan lasten iltapuuhat poikkeuksellisesti ilman miehen apua. Onhan mieskin vapaa-aikansa ansainnut.

Suomessa ei ole koskaan otettu lapsia yhtä paljon huostaan kuin nyt. Aiemmin oli kodinhoitajat ym. avut lapsiperheille. Nykyisin ei.

silloin kun ei ollut kodinhoitajia, lapsia ei otettu huostaan jos heitä ei jaksanut hoitaa tai kuljetta mukana joka paikkaan.

Kotiäidit joutuvat lähes poikkeuksetta hoitaa lapsensa sairaana (ei saa isä lomaa jos äiti on kotiäiti), raahata koko porukan mukaan neuvoloihin, omaan äitiysneuvolaan esikoinen mukaan jne.

Lähes kaikki tehdään lähes aina yksin.
Vanhemmuus on nykyisin todella kuormittavaa, jos tukiverkot puuttuvat.
minusta on edelleen röyhkeätä pyytää kaveri koko illaksi korjaamaan konetta jos hänellä kaksi pientä lasta. Ja lisäksi tulla arvostelemaan siitä häntä ja hänen vaimoaan.

Suomessa ei ole koskaan otettu lapsia yhtä paljon huostaan kuin nyt. Aiemmin oli kodinhoitajat ym. avut lapsiperheille. Nykyisin ei.

silloin kun ei ollut kodinhoitajia, lapsia ei otettu huostaan jos heitä ei jaksanut hoitaa tai kuljetta mukana joka paikkaan.

Kotiäidit joutuvat lähes poikkeuksetta hoitaa lapsensa sairaana (ei saa isä lomaa jos äiti on kotiäiti), raahata koko porukan mukaan neuvoloihin, omaan äitiysneuvolaan esikoinen mukaan jne.

Lähes kaikki tehdään lähes aina yksin.
Vanhemmuus on nykyisin todella kuormittavaa, jos tukiverkot puuttuvat.
minusta on edelleen röyhkeätä pyytää kaveri koko illaksi korjaamaan konetta jos hänellä kaksi pientä lasta. Ja lisäksi tulla arvostelemaan siitä häntä ja hänen vaimoaan.

Olen edelleen sitä mieltä, että jos lapsia tekee, heidät hoitaa ja menee töistä kotiin jos toinen kokee lasten hoitamisen yksin rankaksi. Vapaata voi ottaa silloin kun se molemmille sopii.

Olen edelleen sitä mieltä, että jos lapsia tekee, heidät hoitaa ja menee töistä kotiin jos toinen kokee lasten hoitamisen yksin rankaksi. Vapaata voi ottaa silloin kun se molemmille sopii.

Ja jos toiselle ei sovi koskaan, niin ei auta muu kuin luopua omista ystävistään ja menoistaan, ja olla aina kotona tai töissä?
Ei tuo ole elämää.
Jos puoliso ei edes yhtä iltaa pärjää lasten kanssa yksin, muutamaa tuntia, niin tilanne on huolestuttava.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
siis onko lapseton kaveri?

Niil on pari lasta ja se nainen ei saa edes yöunille niitä ilman miestä, se kaveri joutu lähtemään kesken kaiken meiltä pois laittamaan lapsia nukkumaan ja tuli sitten takaisin.

Toi kuulostaa niin tutulta, miehen veli on samanlaisessa liitossa, sääliks käy miestä !

Samoin mun miehen veli...

Hmm.. tai sitten te vaan kuvittelette kamalat "talutusnuora" tilanteet.

Kyllä mun veljen vaimokin soittelee useasti, jos veli on vaan meillä, enkä ikinä oo sitä kummallisena pitänyt. Samoin jos veljen vaimo on meillä.

Mutta ehkä jollain perheillä on vaan läheisemmät välit & käytettävyys kuin toisilla. Toki talutusnuora ihmisiäkin voi olla, mutta hyvin usein nuo talutusnuora ihmiset tulee vaan vieraiden omasta päästä.

Mun kaveripiirissä oli mies, jonka avokki aina mukamas kielsi menot. No kun sit kaverin (mies) kanssa kahdestaan ja kysyin, että onko tosiaan niin tossunalla, kun musta se avokki ei ole ollenkaan sellainen (olin siis tekemissä tyypin kanssa) niin paljasti mulle, että hän käyttää sitä tekosyynä, että ei oo pakko aina mennä niin kuin kaverit käskevät. Häntä ei kiinnosta joka viikonloppu rymytä baareissa niinkuin sinkuttomat kaverit. No kuten todettu. Kolikolla tosiaan on usein kaksi eri puolta.

No meillä viimeisin esimerkkitapaus oli oman tyttäreni synttärit, jonne koko miehen veljen perhe oli kutsuttu - äiti, isä ja kouluikäiset tyttäret. Miehen veli soitti ja kysyi, onko paikalla nyt muita vieraita, kun eivät halua tulla muiden aikana. Sanoin, että muut vieraat ovat jo lähteneet.

Noin 10 minuutin päästä miehen veli tuli yksin, kun vaimo oli päättänyt kuitenkin jäädä lasten kanssa kotiin. Mies oli juuri noussut autosta ulos, kun puhelin soi ja vaimo kysyi, milloin mies tulee kotiin.

Kahvin olin jo keittänyt valmiiksi, koska olin arvannut, ettei vaimo tule ja ettei mies siksi voi viipyä. Ohjasin siis miehen ripeästi suoraan katettuun kahvipöytään ja kaadoin kahvin kuppiin. Mies siemaisi kahvia - ja puhelin soi taas: milloin tulet kotiin?

Lopputulema oli se, että vierailu kesti 20 minuuttia ja sen aikana tuli yhteensä 4 puhelua, joista 3 miehelle ja neljäs minulle: vaimo kehotti käskemään miehensä kotiin.

Tytär, jonka syntymäpäiviä vietettiin, on tämän kyseisen miehen kummityttö.

Mieheni veli on useita kertoja keskustellut tilanteesta minun ja mieheni kanssa. Hän haluaisi erota, mutta pelkää menettävänsä tyttärensä. Vaimo on jo ilmoittanut, että jos ero tulee, hän muuttaa toiselle puolelle Suomea vanhempiensa lähelle. Muuta sukua hänellä asuu täällä päin.

Synttäritilanne ei ollut mikään satunnainen poikkeustapaus. Heidän tapauksessaan mies vaan ei saisi poistua yksin kodin ulkopuolelle kuin työhön. Ja yhdessäkin mennään vain niihin paikkoihin, mihin vaimo haluaa (eli vaimon sukulaisten luo ja kauppaan).

Mut siis USKOMATONTA, ettei mami pärjää kahden oman lapsensa kanssa iltaa. Jos on valinnut se kotona olemisen ja vaikka kävis töissäkin, niin pitäähän sitä muutakin elämää olla kuin perhe.
tiedän mitä on olla lasten kanssa ilman tukiverkkoja, minulla on kaksi lasta ja todellakin olen aina pärjännyt heidän kanssaan keskenään. en ole miestä tarvinnut nukuttamaan enkä vaippoja vaihtelemaan.
täytyy vain myöntää, että uusavuttomuus tosiaan kukoistaa suomenmaassa. hoitaahan ne äidit lapsiaan paljon raskaammissakin ja huonommissa olosuhteissa kuin täällä.
eipä ole ihme kun teidän mieskullat tekevät hieman "irtiottoja " meidän sinkkuäitien kanssa :)
Katsokaas peiliin, eikai elämän pidä loppua siihen kun perustaa perheen??!!

siis onko lapseton kaveri?

Niil on pari lasta ja se nainen ei saa edes yöunille niitä ilman miestä, se kaveri joutu lähtemään kesken kaiken meiltä pois laittamaan lapsia nukkumaan ja tuli sitten takaisin.

Hmmm. Toisaalta ymmärrän, jos äiti on aivan yksi lasten kanssa ja mies käy vielä töissä, niin kyllä ymmärrän että siinä vaiheessa kun pari pientä ja heidän kanss kotiäitinä päivän, odottaa tosiaan miestä kotiin illalla. Lastenhoito on raskasta. Siis jos ei mummoja tai muita tukiverkkoja ole.

Miksi mies saisi luuhata kavereilla illat? En ihan ymmärrä. MItä oli teillä tekemässä?
Siis saa käydä kavereilla, mutta kyllä ne pienet lapsetkin isää kaipaavat. Ennen sentään oltiin kotona töissä ja isän työtä sai mennä seuraamaan kun kynnelle kykeni.

Kot kot. Kunnon pirttihirmu siellä. Kyllä iskänkin pitää päästä tuulettumaan, kuten myös äidin. Monet perheet ja parisuhteet romahtaa lopun päin usein siihen, että kaikki muu elämä on kuollut. Kun lapset kasvaa ja lentää pesästä, ei osata enää edes yhdessä olla eikä mitään tehdä. Kun ei ole koskaan ollut muuta kuin ne lapset ja perhe-elämä. Ei ole enää muuta puhuttavaa, ei ole enää muita harrastuksia, ei ole enää muita kavereita.

:D Näistä monista vastauksista päätellen kaksplussan palstalla on pilvin pimein samanlaisia miehensä tossuttavia naisia. Huhuh! Kyllä molemmilla pitää olla myös omat menonsa ja kaverinsa. :)

Meillä on kolme lasta, 1v, 3v ja 5v. Ja kumpikin meistä vanhemmista on tasapuolisesti toisinaan poissa niin, että toiselle jää kaikkien kolmen iltapuuhat tehtäväksi. Minä pärjään kyllä yksinäni kolmen lapsemme kanssa illan, samoin mieheni.

Tämä ei ole suora kannanotto ap:n kertomaan tapaukseen, vaan yleisellä tasolla nyt puhun.

Ja kyllä ihan tosiasia on myös se, että on olemassa paljonkin sellaisia naisia, jotka ihan oikeasti kyttäävät ja rajoittavat rankalla kädellä miestensä menoa - ja ihan ilman järkevää syytä. Miehet eivät suurin piirtein saa kauppaankaan mennä yksin hoitamaan perheen viikon ruokaostoksia jne. Mun mielestä tuollainen puolison kyttääminen olisi todella ahdistavaa.

Oman mieheni parhaan kaverin vaimo on juuri tuollainen kyttääjä. Tämä kaveri ei koskaan ole pettänyt vaimoaan, ei ole tehnyt mitään sinne päinkään, mutta silti tämän miehen vaimo saattaa soittaa esimerkiksi kesken miesten baari-illan (jossa hänen miehensä käy pari kertaa vuodessa), että tule kotiin, emmä haluakaan enää, että sä juhlit siellä. Lenkillekään mies ei pääse muuten kuin että vaimo pyöräilee vieressä! Nainen tutkii miehen puhelimen useasti, soittelee töihin jne jne. Heillä ei ole lapsia. Ja ikää tällä pariskunnalla kummallakin reilusti yli 30v. Nyt tämä mieheni kaveri alkaa olla tosi loppu tuon asian kanssa ja on alkanut pohtia eroa.

Yhteistyössä