Hae Anna.fi-sivustolta

Miehen lihavuus inhottaa, mitä teen?

Viestiketju osiossa 'Suhteita ja kohtaamisia' , käynnistäjänä Epätoivoinen Elli, 24.07.2012.

1. Epätoivoinen Elli Vierailija

Tunnustan heti alkuun, että olen tosi pinnallinen ja itsekeskeinen ajatellessani jotain ulkonäköasioita, kun tuolla on kaikenmaailman retkuja, juoppoja ja muita tarjolla. En vain tiedä mitä tehdä. Kaipaan apua muilta saman asian kohdanneilta, miten olette päässeet asiasta yli.

Tapasin siis tämän miehen työkaverini juhlissa alkuvuodesta. Aloimme juttelemaan illan edetessä ja jokin kolahti heti. Sen jälkeen olemme olleet tosi tiiviisti yhdessä. Huumorintajumme on samanlainen, meillä on yhteiset kiinnostukset ja hän on luonteeltaan muutenkin ihana ihminen. Viihdymme toistemme seurassa ja tunnumme luonteidemme puolesta sopivan toisillemme hyvin. Tämä on se ihana puoli suhteestamme, mutta.....

Mies on todella lihava ja muutenkin iso. Se on minulle aika iso juttu. Entiset miesystäväni ovat aina olleet poikkeuksetta hoikkia ja pieniä ja en olisi ennen edes ajatellut lihavaa miestä kumppanikseni. Tuo luonnepuoli kun tässä miehessä oli vain niin täydellinen, että ihastuin heti. En silti voi sille mitään että miehen olemus inhottaa minua ja hyllyvä läski herättää vastenmielisyyttä. Miehen ison vatsan takia hänelle ei oikein löydy edes vaatteita ja tuokin minua vaivaa. Mies ei juurikaan ole liikuntaihmisiä. Itse olen tosi liikunnallinen, hoikka ja huoliteltu.

En halua päästää moista helmeä käsistäni, vaan löytää jonkun tavan oppia kestämään miehen hyllyvää olemusta. Millä ihmeellä sen teen? En vain mahda luonteelleni ja ajatuksilleni mitään, vaikka kuinka olen yrittänyt tsempata. En todellakaan tahdo että tämä kaatuu tähän ja haluan tehdä kaikkeni päästäkseni tästä yli, mutta totuuden nimessä olen aika epätoivoinen.

2. Varsa Vierailija

Hankala homma. Voi tietysti pyytää lenkille, mutta ylipaino on aika pitkälti elämäntapa-asia, jota voi olla vaikea muuttaa. Yhtä vaikea kuin omia ulkonäkömieltymyksiä. Olen varmaan yhtä pinnallinen kuin sinä, mutta en mitenkään voisi olla lyllyvän lihavan miehen kanssa, vaikka olisi kuinka ihana muuten. Siitä ei vain tulisi mitään, seksi on kuitenkin niin tärkeää parisuhteessa.

3. aföldgnagrn Vierailija

Jos joku miehessä "inhottaa" ja "pitäisi oppia sietämään olemusta" niin aika epätoivoiselta ihastumiselta se tosiaan kuulostaa. Olet kokenut pettymyksiä juoppojen ja retkujen kanssa, ehkäpä kyse on siitä eikä ihastumisesta. En oikein ymmärrä miksi pitäisi oppia sietämään kumppania, jota ei halua, onko siinä mitään järkeä, kun emme kuitenkaan elä järjestettyjen avioliittojen aikaa? Löydät kyllä miehen, jota kohtaan tunnet myös fyysistä vetoa. Eikö olisi reilua tätä paksua miestä kohtaan, ettet edes yritä "sietää", ei varmasti itsestäsikään tuntuisi hyvältä, ellei kumppanisi pitäisi sinusta ihan kokonaisena olemuksena?

4. Realistinen Nainen Vierailija

Onko sula mahdottomuus, että mies alkaisi sinun kanssasi kuntoilemaan ja laihduttamaan?
    Luulisi, että hänkin haluaa miehenä miellyttää sinua ja yrittäisi tsempata ja muuttaa asennetta liikunnallisempaan suuntaan.

Fyysinen vetovoima on tärkeä juttu parisuhteessa. Jos jo nyt pidät häntä fyysisesti epämiellytävänä, miten kuvittelet asenteesi muuttuvan tulevaisuudessa?

Toisaalta taas, jos harrastaisitte seksiä ja se olisi hyvää, voisit ehkä päästä vastenmielesyydestäsi ja pitää hänestä lihavuudesta huolimatta.

Tähän juttuun ei löydy ratkaisua muuten kuin vain elämällä ja katsomalla miten tunteeesi kehittyy.

5. Elli Vierailija

Olettko harrastaneet seksiä? Ellei toimi, juttu ei toimi. Itseäni ei haittaa pieni ylipaino, mutta valtava ylipaino on este seksillekin, joten miestä pitää kannustaa laihduttamaan. Jos pidät hänen kosketuksestaan, opit sietämään vatsaakin, mutta jos et, ei asialle voi mitään.

6. Saksanpähkinä Besserwisser

Saadut tykkäykset:
    343
    Ole onnellinen löydöstäsi! Minäkin löysin ihanan, todella ylipainoisen miehen ja rakastuin täysin hänen luonteeseensa. Nyt olemme olleet naimisissa jo 6 vuotta. Jos hän olisi laiha, hän olisi luultavasti toisenlainen. Tuollaisenakin huomaan että moni nainen katsoo häntä sillä silmällä, koska hän on niin mahtava persoonallisuus, maailman hyväsydämisin ja kiltein ihminen. Ehkä hänen lihavuutensa karsii osan yrittäjistä ympäriltä, ja hyvä niin. On ihanaa olla pehmeässä sylissä, olen aina inhonnut lihaksikkaita miehiä tai laihoja. Toivottavasti sinä tulet järkiisi ja nappaat tuon aarteen ennenkuin joku muu on niin fiksu että sen tekee.

7. Ei itsekään laiha Vierailija

Tilanne on eri, koska miehesi olemus ei inhottanut sinua alun perin. Itse en ikinä voisi olla suhteessa lihaksikkaan miehen kanssa eli sama mieltymys kuin sinulla. Lihakset yäk ja mieluummin vähän pullea ja iso. Mutta kun mieltymyukselle ei voi mietään.

8. Epätoivoinen Elli Vierailija

Ei taida olla. Hän ei todellakaan välitä liikunnasta oikeastaan missään muodossa. Olen kyllä yrittänyt saada häntä tsempattua. Samoin ruokapuolen kanssa. Tuon varaan en siis uskalla laskea.

Seksiä on jo harrastettu ja se on hyvää, mutta aina välillä se vatsa-asia sieltä pullahtaa minun mieleeni kesken touhujen, kun ei sitä oikein voi välttääkään kun se on siinä keskellä kaikkea :-D
    Pidän kyllä hänen kosketuksestaan, mutta ei kai sekään ole reilua kun yritän viimeiseen asti vältellä katselemasta hänen vatsan seutuaan. Sehän tässä hankalaa onkin että hänen kosketuksensa ei yökötä eikä läheisyys, vaan se kumpu ja se sitten tekeekin sen oikein kunnolla...

Ehkä tämä oma vastenmielisyyteni johtuu osittain siitäkin, että hän ei aina ole ollut sellainen. Ei ole kovinkaan monta vuotta taaksepäin, kun hän oli melkein normaalipainoinen ja näytti todella hyvältä. Alkoi lihomaan erottuaan entisestä parin vuoden suhteestaan. Nyt sitten väkisinkin mietin, että eikö hän arvosta minua tarpeeksi laihduttaakseen. Sanoo kyllä löytäneensä minusta elämänsä naisen, mutta...

Tuo oli tosi hyvä pointti. En ollut ajatellut asiaa tuolta kannalta. Ei kai tässä pitää vaan yrittää tsempata ja niellä turhautumisensa. Pelkään ehkä eniten sitä, että joku päivä hän vain on paisunut vielä parikymmentä kiloa isommaksi. Suuri ylipaino kun tuo kaikenlaisia terveydellisiäkin ongelmia pidemmän päälle.

9. Epätoivoinen Elli Vierailija

Tarkoitin siis sanoa, että saattaa olla... :)

10. Varsa Vierailija

Jaha, jos mies on aivan äskettäin ollut normaalipainoinen niin tilanne ei varmaankaan ole ihan niiiin paha. Oletko sanonut suoraan, että haluaisit hänen laihduttavan? Aika monet lihavat ihmiset haluaisivat laihtua, mutta eivät osaa syödä oikein. Varsinkaan miehet. He eivät tiedä mikä on terveellistä ruokaa eivätkä osaa kokata sellaista. Jos mies on jäänyt sinkuksi, hän on varmaan elänyt roska- ja valmisruualla ja ylipaino on kerääntynyt siitä. Sain ekasta viestistäsi sen käsityksen, että mies on todella lihava, oikein sellainen jättijuustonaksu, joka on aina ollutkin sellainen.

Minä kyllä sanoisin asiasta kiltisti ja suoraan ja kysyisin, tietääkö hän miten laihdutetaan? Lisää kasviksia, ei tarvitse syödä vähemmän vaan oikein. Jos syöt puoli kiloa kasviksia päivässä, vähennät leivän ja valkoisten jauhojen / sokerin saantia, melko varmasti laihdut.

Minä en usko että mies ei arvostaisi sua ja sen takia olisi ylipainoinen. Hän ei tiedä että vatsa häiritsee sinua, ellet kerro. Älä tee asiasta niin isoa, miehet eivät ole niin arkoja painostaan kuin naiset. Naiselle ei vain voi sanoa, että toivoisin sun laihtuvan :)

11. Epätoivoinen Elli Vierailija

Jättijuustonaksu heh.... :-DDD hauskasti ilmaistu. Kyllä mies on aikamoinen juustonaksu kokonsa puolesta, siis todella iso ja toppausta siellä sun täällä. Se vatsa seutu ja rintakehä minua vain eniten etoo. Ne pulleat kädet ja turpeat reidet vielä menee.

Mies tiedostaa itse olevansa iso ja sanoo laihduttavansa, mutta taitaa puhua lämpimikseen. Tietää kyllä tosi hyvin ruokavalion päälle, mutta ilmeisesti napostelee töissä. Minun aikanani jopa yrittää skarpata. Samoin on väittänyt käyneensä lenkillä, mutta esim. lenkkarit ihan kuivat, vaikka pihalla satanut koko päivän vettä jne. En halua alkaa miksikään kyttääjäksi tai nalkuttaa, mutta joskus ärsyttää kunnolla.

Minulla ei ole sydäntä miestä patistella, koska minusta näiden asioiden pitää lähteä ihmisestä itsestään. Olen kyllä antanut todella hyvin ymmärtää mitä terveys (oma ja kumppanin) minulle merkitsee, kuinka tahdon että harrastetaan yhdessä ja kertonut että kuinka esim. juuri urheillut mies on jotenkin sytyttävä. Olen myös yrittänyt huijata miestä esim. jotain nähtävyyttä katsomaan, että saisin samalla kävelylenkin aikaiseksi.

Huoh, mitähän tästä vielä tulee...

12. jaa_nuska Vierailija

Oma mieheni on lihonut kahden vuoden aikana runsaat parisenkymmentä kiloa ja ainut haittapuoli tässä on ollut seksin puute. Rakastan häntä samoin kuin ennenkin, enkä vaihtaisi kehenkään laiheliiniin.

13. joku vaan Vierailija

Niinhän ne läskit usein inhoaa.

14. pinnallisuutta Vierailija

Olet huomaavainen, kun kannat huolta toisen terveydestä. Ylipaino on riski terveydelle ja tulee aiheuttamaan ongelmia ennemmin tai myöhemmin.

15. kdjffj Vierailija

Ihana viesti, minäkin haluaisin sellaisen lepposen, vähän ison (vatsakkaan miehen). Seksistäkään niin väliä.

16. AnttiJuhani Vierailija

17. YksiVaimo Vierailija

Mieti tosi tarkasti koska minä otin laihaläskin miehen joka oli ihana luonteeltaan. En vain koskaan tottunut laihaläskeyteen ja huonoon kroppaan. Nyt kaduttaa etten ottanut urheilullista miestä koska olisi kiva pitää silmiä auki joskus seksin aikana ja olen itse urheilullinen ja hoikka. Hyväkään luonne ei korvaa seksuaalista vetovoimaa. Valitettavasti.

18. Ottanut ja ottanut. Onhan noita lihaksikkaita miehiä baarit täynnä. Sinne vain katsastamaan ja ihana ihminen laihaläski vaihtoon. Voi hyvät ihmiset näitä kirjoituksia. Hävettää ihan. Lienevätkö provoja.

19. Ihannepaino Vierailija

Lihavuuden takana on laiska ja vetelä luonne sekä taipumus makeaan ja rasvaiseen ruokavalioon. Lihavuus tekee liikkumisen niin sietämättömän vastenmieliseksi, ettei lihava ihminen voi koskaan uskoa liikunnan iloon ja riemuun. Nuo kaikki yhdessä ovat sellainen yhdistelmä, että vaikeat ajat ovat edessäsi.

Ottakaa yhteiseksi tavoitteeksi miehen painon pudottaminen elämäntapamuutoksella. Tee hänet mustasukkaiseksi käymällä salilla ja lenkillä jossain missä on terveitä miehiä. Anna hänen ymmärtää, että arvostat sellaisia tekoja kuin laihduttaminen terveeksi.

20. Laiska ja vetelä Vierailija

Kun ei ole, ainakaan Patrik Borgin mielestä:

Pöperöproffa: Onko ylipaino oma moka?

Pöperöproffa: Painosyyllisyyden jälkipuintia

Kuten huomaa myös monista kommenteista, asia ei ole ihan niin mustavalkoinen sellaiset kuvittelevat, joilla ei ole koskaan ollut ongelmia painonsa kanssa.

21. lusmu Vierailija

Minä olen ehdottomasti laiska ja vetelä luonne mitä terveydestä huolehtimiseen tulee. Käytän sekä sokeria, suolaa että rasvaa varmasti yli kaikkien suositusten, enkä ole ikinä kokenut mitään "liikunnan iloa tai riemua", hyvä jos kerran viikossa saan itsesi ulos ja lenkille. Jos on hyvä sää, mitä yleensä ei ole. Joten tämä kaikki huomioon ottaen minun pitäisi siis olla myös lihava.

No, en ole. Painoni (n. 55 kg) on pysynyt samana viimeiset viisitoista vuotta siitä asti kun pituuskasvuni pysähtyi 165 senttiin. Joten ehkä vastaukset ihmisten lihavuuteen/laihuuteen eivät ole kuitenkaan ihan niin yksinkertaisia.

22. Laiska ja vetelä Vierailija

En lähtisi tälle tielle. JOKAIKINEN länsimaassa asuva ihminen tietää, milloin on lihava, ja tietää ihan varmasti ylipainon terveysvaarat. Sen verran paljon asiasta on mediassa toitotettu viimeiset 20 vuotta.

On tietty ongelma, jos kumppanissa on jokin piirre, joka tuntuu vastenmieliseltä, varsinkin jos se liittyy ulkonäköön. Minusta sinun pitäisi tehdä itse johtopäätökset ja miettiä, kuinka kauan pystyt teeskentelemään, ettei miehen lihavuus häiritsisi sinua. Voit toki sanoa sen miehelle suoraan, mutta tuskin siitä mitään hyvää seuraisi. Lihava EI rupea laihduttamaan sen vuoksi, että joku toinen sitä pyytää. Hän rupeaa laihduttamaan sitten, kun hän ITSE tuntee siihen kykenevänsä.

Kirjoituksestasi huokuu sen verran halveksuva asenne miestä kohtaan, että rehellisintä olisi jättää mies. Oikea rakkaus hyväksyy ihmisen sellaisena kuin hän on, ja sinulla ei sitä mitä ilmeisimmin ole.

23. hyvin vaikeaa Vierailija

Parempi kun et viekkään suhdetta pidemmälle. Riitaa tulee ihan varmasti jo ruokailutottumuksissa. Toista ihmistä kun ei voi muuttaa ihan sormia napasuttamalla. Ylipainosen ei ole helppo lähteä muutoksen tielle, olen sen omassa elämässäni kokenut ja jättänyt asian sikseen. Jokainen aikuinen tietää varmasti terveysvaarat, mutta ei usko ennenkuin joku paikka pettää.

24. alkuperäiselle Vierailija

Kyllä se ulkonäkö eniten merkkaa puolisoa valitessa ja seksihommissa. Ite en ainakaan kiksejä sais rumien tai lihavien kanssa. Toki olen itekin hyvännäköinen ja varattu. Pitkän päälle inhosi vaan kasvaa. Kannattaa erota hyvissä ajoin.

25. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulle ei tulis kysymykseenkään hyvästä luonteesta huolimatta ottaa miestä, joka antaa itsensä ja terveytensä mennä rasvan mukana viemäristä alas. Suhteessa ei pelkkä luonne riitä mihinkään.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri