Hae Anna.fi-sivustolta

Miehen lihavuus inhottaa, mitä teen?

Viestiketju osiossa 'Suhteita ja kohtaamisia' , käynnistäjänä Epätoivoinen Elli, 24.07.2012.

1. Rakel Vierailija

Jos olet normaalipainoinen, niin sinun ja lihavan kumppaniehdokkaan ruokailutottumuksissa voi tosiaan olla aika suuriakin eroja. Eli siis puolisoehdokas haluaisi vetää joka välissä vaikkapa pizzaa, sinä taas haluaisit syödä normaalia arkiruokaa ja herkutella sitten viikonloppuisin.

Ja lihavilla valitettavasti saattaa olla myös mielenterveysongelmia tai muita, joiden takia he syövät huonosti. Henkistä pahaa oloa on helppo lääkitä ahmimalla. Toki jotkut saattavat olla ihan vain laiskoja, tai heillä on sellainen elämänvaihe, että liikunta ja itsestään huolehtiminen on jäänyt vähemmälle.

2. nieW ei kirj Vierailija

Ystävän ja parisuhdekumppanin ero lienee siinä, että jälkimmäiseen yleensä tuntee myös jonkinlaista vetoa. Kumppanin valitseminen pelkän luonteen perusteella on toki ylevä ajatus, mutta en sitten tiedä, olisiko siinäkään mitään järkeä. Joku tässä jo sanoikin, ettemme enää elä järjestettyjen avioliittojen aikakaudella, eikä ihmisen ole ylipäänsä pakko pariutua, jos sopivaa ehdokasta ei löydy.

Ainakin minusta luonne ja ulkoinen olemus ovat parinvalinnassa molemmat tärkeitä, ei niitä voi täysin erottaa toisistaan. Tottakai on myös normaalia, että ajan kuluessa ihmiset muuttuvat, mutta se on mielestäni kuitenkin eri asia kuin kemian puuttuminen alusta asti. Jos muuten synkkaa, mutta ulkoisesti tai muista syistä ei vain kertakaikkiaan natsaa, lienee parasta pysyä "vain" ystävinä. Ystävät ovat erittäin tärkeitä, mutta heihin pätevät kuitenkin erilaiset odotukset ja toiveet kuin puolisoon. Näin itse ajattelisin.

3. Lihava mies Vierailija

Lihava mies |Pleieri on vastenmielinen tunteesi on ihan normaaleja.

4. Vitut ämmistä Vierailija

Minusta sinun pitäisi tehdä itsemurha. Ja samoin ajattelevien kanssasisartesikin kannattaisi vetää köysi kaulaan. Ei tuollaisia emakoita maailma kaipaa.

5. random Vierailija

jos vielä olette yhdessä niin mitä tapahtuisi jos miehesi saisi tietää että kirjoittelet hänen mahastaan täällä?.. miltä tuntuisi sinusta jos saisit tietää että hän kirjoittelee sinusta paskaa jollakin foruumilla?

6. ei onnistunut Vierailija

minulla vastaava juttu. kahden vuoden juttu piti lopettaa kun tuntuu, että ahdistun miehen lihavuudesta muuten hän komea ja kaikinpuolin ok. aiemmin olen itseäni pitänyt henkisiä arvoja ihannoivana ja siksi en edes ymmärtänyt aluksi mikä inhottaa. yritin ja yritin ja sitten tuli kaikkea pientä, joka ärsytti. nyt kuitenkin oli päätös tehtävä, suhde päättää ja niin vain taas palautunut hyvä olo.
    ystävinä pysytty mutta kaikki läheisempi ei vain onnistu vaikka kuinka yrittää.

7. Kiintoisa keskustelu. Minä olen ollut usemman vuosikymmenen saman miehen kanssa. Mieheni oli seurustelun alettuamme normaalipainoinen, mutta alkoi pian lihoa. Nyt hänellä on ylipainoa useita kymmeniä kiloja. Itse olen pysynyt normaalipainoisena. Kieltämättä minä en pidä seksuaalisesti kiihottavana ylipainoista miestäni. Hän pystyy kyllä tyydyttämään minut suuseksin avulla, mutta mielestäni ylipaino vaikuttaa kyllä seksielämäämme. Halukipinä kun lähtee minulla aikalailla visuaalisista ärsykkeistä eli siitä mitä näen edessäni. Muuten suhteemme on ok. Emmehän varmasti muuten olisi pysyneet vuosikymmeniä yhdessä. Olen usein haaveillut millaista olisi elää ja nauttia myös seksielämästä jos saisin vielä nähdä ja kokea mieheni normaalipainoisena. Laihduttamista mieheni on yrittänyt useita kertoja siinä onnistumatta. Liikunnallinen hän ei ole. Lisäksi liika stressi ja alkoholiongelma ovat suurena esteenä onnistumiselle. Mutta yhdessä ollaan pysytty. Nykyään ajattelen asian niin ettei seksi ole se tärkein osa elämääni jos muuten asiat ovat kunnossa.

8. hellu Vierailija

On aivan mahdotonta antaa elämänohjeita tommoselle kaksinaamaiselle hupakolle.
    Kun et halua päästää" helmeä käsistäsi" niin pidä se, äläkä jauha paskaa.

9. Esteetikko Vierailija

Valitettava tosiasia on että ulkonäkö korreloi halujen kanssa - tahtoi tai ei.

10. Joko tossunalla ? Vierailija

Kertokaa rakkaat naiset mitä minun pitäisi tehdä ?
    Akkani on niin sikalihava, ettei enää tahdo ovista sopia kulkemaan , Herkkujen ja muun ruuan mässäily on kokopäiväistä puuhaa. Seksi on täytynyt ja aikaa sitten unohtaa, koska ei vehkeillä ylety ei edestä eikä takaa. Ruokalaskut ovat mahdottomia, kun ei mikään perusruoka kelpaa.
    Silloin tällöin olen ehdottanut laihduttamista, mutta siitä akkani suuttuu ja alkaa heitellä astioita silmilleni. Kerrankin heitti puurokattilan päähäni- siis ruokaa jota se ei itse pysty syömään- ja perään paiskasi puolikkaan maitolitran .

11. Olen sitä mieltä että liikalihavuuden taustalla on usein mielen sairaudet. Päätä yritetään hoitaa kuntoon syömällä ja/tai juomalla liikaa. Ihmisen pitäisi itse havahtua ongelmaansa. Siihen on hankala ulkoupuolisen puuttua. Edes perheenjäsenten.

12. Hankala tilanne Vierailija

Elän itse samankaltaisissa kuvioissa. Ihminen tulee kai jotenkin sokeaksi omalle lihomiselleen eikä ymmärrä ettei ylipainon myötä enää herätä kumppaninsa seksuaalisia haluja. Mutta miten tämä kertoa kumppanilleen? Siinäpä pulma...

13. Kaljamahan eukko Vierailija

Miksiköhän miehelle ylipainon kertyminen on jotenkin hyväksytympää kuin naisen lihominen. Mies ei lihotessaan jotenkin käsitä oman seksuaalisen viehätysvoimansa kataoavan suhteessa kertyneisiin liikakiloihin. Hän näkee kai kaljamahastaan huolimatta itsensä aina vaan yhtä kiinnostavana. Naiset sensijaan ovat sekä sekä oman että vastakkaisen sukupuolen kriittisemmän tarkastelun uhreja.

14. Hellu Vierailija

Veli hyvä kyllä sinä olet tossunalla. Kehotan laittamaan jääkaapin oveen lukon ja jaat sieltä ruokaa vaimollesi. Pieni määrä pari kertaa päivässä. Vältä täysinäisiä maitotölkkejä, jos sellainen lentää päähäsi, niin kipeää tekee.

15. On tosiaan arka ja vaikea aihe ottaa puheeksi kumppaninsa kanssa loukkamaatta toisen tunteita ja pilaamatta suhdekipinää lopullisesti.

16. vastenmielistä Vierailija

Olen samassa tilanteessa kirjoittajan kanssa. On se kumma kun meiltä naisilta vaaditaan aina vaan hyvää ja huoliteltua ulkonäköä ja olemusta. Miehet sen sijaan kuvittelevat olevansa haluttavia vain siksi kun heillä on jonkinlaiset vehkeet jalkojen välissä. Oli ne sitten millaiset hyvänsä ja osasi hän niitä käyttää tai ei. Ja eihän ne vehkeet tietenkään yksi riitä vaan tarvitaan aika paljon muutakin hyvään seksielämään.

17. Plötsis Vierailija

18. Syysprinsessa Vierailija

Kyllä kumppanin ulkonäöllä on merkitystä, tahtoi tai ei. Fakta on että kiihottumiseen vaikuttaa myös näkymät. Etenkin pitkässä parisuhteessa kun ensihuuma ei enää ole luomassa kiihkeyttä, on syytä että kumppanin ulkomuoto jaksaisi aina vaan sytyttää ja innostaa petipuuhiin. Siis keskustelun yms. lisäksi. Jos alkaa vuosien tai vuosikymmenten jälkeen miettiä, valitsisiko kumppaninsa yhä uudelleen ja vastaus on kielteinen, silloin ei kaikki ole kunnossa. Mikäli ulkonäkö ja lihominen on se asia joka on alkanut toisessa mietityttämään, on ilmeistä että se vähentää seksuaalista kiinnostusta kumppaniin. Paino nousee ihmisellä niin salakavalasti ja pikkuhiljaa, ettei sitä itse edes aina tajua, kuinka kiloja kertyy ja näkee yhä itse itsensä peilistä "vanhoissa mitoissaan", tajuamatta kuinka paljon ulkonäkö todellisuudessa on muuttunut. Puheenaihe on arka, toisille lähes tabu, valitettavasti.

19. Etana-elli Vierailija

Jos noin alussa suuressa määrin haittaa ulkonäöllinen seikka niin on suht epätodennäköistä, että se lieventyisi. Jos mies on huomattavan ylipainoinen niin tuskin siitä tulee pysyvästi laihtuminen. Jos jojoilee niin tekee sen ympäristön paineista haluamansa itse kuitenkaan tehdä pysyviä muutoksia elintapoihin. Jos on vain tukevahko omaten myös urheilutaustaa niin voi ajatella vain liikkumisen kipinän olevan kateissa. Jos otat asian puheeksi aiheutat isoa tuhoa itsetunnolle. Ja mikä sen pahempi kuin huonolla itsetunnolla varustettu lihava. Jos et siedä nyt, tuskin tulet sietämäänkään. Olit sitten pinnallinen tai et.

20. Pike Vierailija

Saattaa vaarana myös olla (jos lihavuus on aineenvaihdunnasta johtuvaa ja periytyvää), että lapsistakin sitten tulisi lihavia. Ja kiusaaminen alkaisi viimeistään koulussa, kun paino on niitä juttuja joista useimmin kiusataan, valitettavasti. Kauheaa, mutta totta.

21. Pike Vierailija

Ihmettelen, ettei mode jo ole poistanut näin vihamielistä kommenttia. Keskustelupalstojen säännöissäkin jo sanotaan, että kommenteissa ei sa haukkua eikä VARSINKAAN kehottaa tappamaan itseään tai muita!

Nämä merkit paljastavat, että sinut on kasvattanut vahva nainen

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri