Miehen naispuoleiset kaverit

  • Viestiketjun aloittaja hmm....
  • Ensimmäinen viesti
hmm....
Miten pitäisi suhtautua, kun miehellä on pari vanha naispuolista kaveria kouluajoilta, joita hän silloin tällöin tapaa? Ei siinä mitään ongelmia muuten ole, molemmat heistä seurustelevat, ja päällisin puolin on kaikki ok. Eivät ole mitään "entisiäkään". Mutta toinen heistä on alusta asti ollut minua kohtaan jotenkin ylimielinen, on sanonut vitsillä jostain miehen harrastuksesta että "tämän on ollut paljon pidempään kuvioissa kuin minä", saattaa kirjoittaa miehen facbookin seinälle viestejä kuten "lähdetkö leffaan katsomaan sitä tai sitä".. Jotenkin seurustelevalle miehelle ei vaan laiteta (naisen puolelta) tuollaisia viestejä, olenkohan liian vaativa mutta olisiko hienotunteista ottaa huomioon jos miehen tyttöystäväkin haluaisi lähteä?... Itse en ainakaan kehtaisi pyytää mun seurustelevia miespuolisia kavereita elokuviin noin vaan.

Mies on ollut ennen sinkkuna pitkään ja tämä nainen on varmaankin tottunut että voi pyytää noin vaan, itse hän kuitenkin seurustelee.

Mitä pitäisi tehdä? Kovettaa vaan itsensä ja antaa olla?


 
kokomusta
Eli väliä on vain sillä, että miehesi ystävä on vastakkaista sukupuolta? Miespuolinen ystävä voisi varmaan ihan rauhassa jättää miehellesi leffakutsun? Kyseessä ovat vielä tahoillaan seurustelevat naiset! Rauhoitu vähän tuon heikon itseluottamuksesi kanssa ja anna miehelle tilaa nähdä ystäviään. Miltään muulta tuo ei kuulosta kuin mustasukkaisuudeltasi - ja se jos mikä miestäsi todennäköisesti ahdistaa ja iljettää.
 
läöä
Mielestäni on täysin normaalia jos sinua hieman nyppii moinen. Sama homma olisi minulla vastaavassa tilanteessa. Tuossa ei ole mitään tekemistä huonon itseluottamuksen kanssa.
 
vastakysymys
No otatteko sitten nokkiinne myös siitä, jos miehenne miespuoliset ystävät pyytävät miestä leffaan kysymättä teiltä? Vai pitääkö heidänkin ottaa huomioon se, että mies ehkä sittenkin mieluummin menee leffaan naisensa kanssa? Kohtahan ei tarvi enää mihinkään sitten pyydelläkään...
 
vastauksena
Sehän on juuri se, että miespuoliset ystävät eivät pyydä tuolla tavalla "julkisesti". He sopivat vähän eri tavalla asioita. Kännykkä ja yksityisviestit, msn ovat myös olemassa. Mutta facebookin seinällä pyytäminen ja menojen sopiminen on jotenkin ... mautonta?? Aivan kuin varta vasten ärsyttääkseen miehen kumppania.
 
kati -71
Alkuperäinen kirjoittaja läöä:
Mielestäni on täysin normaalia jos sinua hieman nyppii moinen. Sama homma olisi minulla vastaavassa tilanteessa. Tuossa ei ole mitään tekemistä huonon itseluottamuksen kanssa.
Samaa mieltä. En tosiaan alkaisi katsella miestä joka käy jonkun muun naisen kanssa leffoissa ja pitkin. Jos se on vanhanaikaisuutta niin olkoon vain, minä en suostuisi.

Sitten jos pitää mennä, niin yhdessä, eli minä, mieheni, tämä nainen ja hänen miehensä. Se on ok, mutta mitkään salatapailut ei.

Kiitos.
 
Yksikin naispuolinen kaveri
Luuletko että sun käyttäytyminen ja suhtautuminen ei näy sille naispuoliselle kaverille? Sanoit itsekin että tämä on käyttäytynyt sua kohtaan ylimielisesti, joten itsekin suhtaudut häneen negatiivisesti, jos et sanoilla niin ilmeillä, eleillä tai suhtautumisellasi jota et välttämättä edes tiedosta itse. Ja kun tällainen juttu paisuu ja hän aistii että haluat laittaa hänen kaveruuteensa kapulaita rattaisiin, sitä kutsutaan "mustasukkaiseksi tyttöystäväksi joka yrittää tuhota kaveruuden". Ehkäpä hän siis haluaa tahallaan ärsyttää sinua, koska tilanne ärsyttää myös häntä.

En itse ainakaan pyydä miespuolisen kaverini tyttöystävää leffaan, sillä aina ihmisillä on omat tutut ja omat jutut. Ulkopuolinen siinä vain rajaa puheenaiheita, varsinkaan jos toinen ei ihmisenä ole sellainen johon haluaisi tutustua muutoin kuin toisen tyttöystävänä vaan.

Ystävä on ystävä (kaveri=kaveri), ystävä ei ole sellainen jolla on kaikesta tilitysvelvollisuus puolisolle. Itse en ainakaan tykkää, että kavereiden ja ystävien henkilökohtaisia asioita ruoditaan parisuhteen sisällä ja naureskellaan selän takana, tai että ilmoitetaan että "jos aiot olla mun ystävä, sun täytyy olla nyt ystävä myös mun kumppanin kanssa". Kavereiden jutut on erikseen, parisuhteet on erikseen.

Helpottaisko jos itse hankkisit miespuolisia kavereita?
 
en hyväksyisi.
No ei tuo minunkaan mielestäni täysin sopivaa ole. Taitaapa kuitenkin tätä naispuoleista kaveria kutkuttaa haaruksista, vaikka kuinka seurustelisi tahollaan. Koittaa tehdä sinusta jostain syystä mustasukkaista, ihan niin kuin se mies olisi hänen omaisuuttaan.

Sano sille miehellesi, että jos tämä eukko pyytää sitä elokuviin, niin mies vois vastata, että voidaanhan me lähteäkin (eli sinä ja mies).

Täytyy sanoa, että aika lapsellisia kavereita kyllä miehelläsi.
 
vastauksia puolesta ja vastaan..
Mies ei tunnu ymmärtävän. Hänen mielestään ei ole mitään väärin naisen käytöksessä - ystäviä pitää olla. Ja hän on sanonut että hän on vain ystävä. Mutta asia kyllä haittaa niin paljon että mietin kannattaako jatkaa. Olen miettinyt että vika on minussa, mutta rauhoittavaa kuulla että jotkut muutkaan eivät hyväksyisi sitä.

yksikin naispuolinen kaveri: jotenkin luulisi myös niiden naispuolisten kavereiden ymmärtävän, että tyttöystävän tunteet menee kavereiden edelle. jos aletaan paapomaan sen naispuolisen ystävän tunteita, että ei kai hän nyt loukkaantunut kun tyttöystäväni saa enemmän huomiota, eikö silloin seurustella väärän ihmisen kanssa?
 
nais-kaveri
Alkuperäinen kirjoittaja vastauksena:
Sehän on juuri se, että miespuoliset ystävät eivät pyydä tuolla tavalla "julkisesti". He sopivat vähän eri tavalla asioita. Kännykkä ja yksityisviestit, msn ovat myös olemassa. Mutta facebookin seinällä pyytäminen ja menojen sopiminen on jotenkin ... mautonta?? Aivan kuin varta vasten ärsyttääkseen miehen kumppania.
No voisiko sitten sanoa tälle naiselle, että hän sopii miehen kanssa vastedes tapaamiset salaa, kuten kännykällä, meilillä tai tekstiviestitse? Vai onko se sitten siinä tapauksessa sen takia väärin että se sovittiin salaa?

Onko teistä ihan oikeasti käsittämätöntä, että ystävät haluavat tavata toisiaan? Onko teillä naisillakin sitten mielestänne lesbotaipumuksia sen takia, että haluatte tavata naispuolisia ystäviänne vaikka olette parisuhteessa??

Ei näissä mustasukkaisuuksissa ole mitään rationaalista. Mies seurustelee sun kanssa sen takia että se haluaa, ja se ystävä-nainen seurustelee oman miehensä kanssa eikä sinun miehen kanssa siksi että se haluaa. Jos miehellä ja ystävällä olisi jotain romanttisia aikeita toisiaan kohtaan, niin varmasti he seurustelisivat keskenään, eikö vain?

Suhteesi on kyllä tavalla tai toisella pian ohi, jos alat rajoittamaan miehesi kanssakäymistä tämän ystävien kanssa sen perusteella, mitkä värkit näillä ystävillä sattuu olemaan housuisa.
 
nais-kaveri
Alkuperäinen kirjoittaja vastauksia puolesta ja vastaan..:
jotenkin luulisi myös niiden naispuolisten kavereiden ymmärtävän, että tyttöystävän tunteet menee kavereiden edelle. jos aletaan paapomaan sen naispuolisen ystävän tunteita, että ei kai hän nyt loukkaantunut kun tyttöystäväni saa enemmän huomiota, eikö silloin seurustella väärän ihmisen kanssa?
It's not about you! Ensinnäkin, mitä se käytännössä sinusta tarkoittaa, että sinun tunteet menevät kaverien edelle, ja miten näiden kavereiden pitäisi se huomioida? Katkaista välit? Asiaa varmaan auttaisi, jos sanoisit sille naiselle, miten toivoisit hänen itseäsi/miestäsi kohtelevan.

Eikä tuossa ole kyse mistään naispuolisen ystävän tunteiden paapomisesta vaan normaalista ystävyydestä, johon kuuluu se että välillä tavataan ja ollaan muutenkin yhteyksissä. Eivät ystävät kilpaile millään tavalla tunteista seurustelukumppanien kanssa. Jos koet saavasi mieheltä liian vähän huomiota, niin se on silloin sinun ja miehen välinen ongelma, joka ei ratkea kaveripiiriä karsimalla.

 
ikävä kyllä
Minäkin olen joutunut luopumaan miespuolisista ystävistä sen jälkeen kun olen alkanut seurustella. Ei kivaa, mutta kun tämä avokki ei ole siitä mieleissään , niin ovat jääneet. No, eipä hänelläkään ole niitä hyviä naisystäviä.Olin kanssa ollut niin kauan sinkkuna ja hyviä sinkkukavereita oli tullut matkan varrella,
 
itsekkäitä pariskuntia
Ei miehen tarvitsekaan ymmärtää, miksi sinusta ap. tuntuu pahalta. Mutta miehen pitäisi kunnioittaa sitä että sinä et tuosta pidä. Ei minunkaan mieheni aina ymmärrä miksi minä en jostain hänen tekemisistään pidä, mutta kun sanon hänelle niin hän ei sitten enää tee niin. Samoin minäkin muutan omaa käyttäytymistäni jos mieheni ei jostain minun tekemisestäni pidä. Ihan normaalia parisuhteessa, tottakai sinun pitää olla etusijalla miehesi kavereihin nähden.

Valitettavasti parisuhteissakin nykyään itsekkyys vallitsee, mistään ei voi joustaa tai luopua vaikka se aiheuttaisi pahaa mieltä seurustelukumppanille.
 
6767
Itselläni on monia naispuolisia ystäviä vuosien takaa ja en takuulla katkaise välejä heihin uuden tyttöystävän mustasukkaisuuden takia. Parisuhteita tulee ja menee, mutta ystävät pysyvät.
 
jkjlgjlfjgldg
Alkuperäinen kirjoittaja Yksikin naispuolinen kaveri:
Helpottaisko jos itse hankkisit miespuolisia kavereita?
Kuinkahan moni miekkonen katselisi hyvällä silmällä kun tyttöystävä/vaimo alkaa etsiä itselleen omia miespuolisia kavereita.Veikkaan että harvassa on ne miehet jotka moiseen suostuisi.

Kuviteltu tilanne kotona:

Matti: no minne olet menossa?
Liisa: risteilylle, lähden viikon päästä, tilasin just liput, menen Ollin kanssa.
Matti:????Kuka Olli???
Liisa: no enkö ole puhunut.. tutustuin häneen toissa perjantaina kun olin Katjan kanssa diskoilemassa, tää Olli on eri mukava ja nasta jäpä. Tulee varmaan kiva risteily.
Matti: ???
 
entinen sellainen
Alkuperäinen kirjoittaja en hyväksyisi.:
No ei tuo minunkaan mielestäni täysin sopivaa ole. Taitaapa kuitenkin tätä naispuoleista kaveria kutkuttaa haaruksista, vaikka kuinka seurustelisi tahollaan. Koittaa tehdä sinusta jostain syystä mustasukkaista, ihan niin kuin se mies olisi hänen omaisuuttaan.

Sano sille miehellesi, että jos tämä eukko pyytää sitä elokuviin, niin mies vois vastata, että voidaanhan me lähteäkin (eli sinä ja mies).

Täytyy sanoa, että aika lapsellisia kavereita kyllä miehelläsi.
Epäilen ap:n miehen + naiskaverin tarkoitusperiä. Olen itse ollut joskus se "Aviomiehen naisystävä" jonka kanssa eräs aviomies oli ns. vain kaveri. Näin sanottiin vaimolle. Vaimo ilmeisesti uskoi kaiken, todellisuudessa mentiin heti *****xxx**** kun silmä vältti. Ikää ei ollut 15 vaan 40 + . Mopedi vain karkasi hanskasta valitettavasti.

Lopulta tuli kyllä rumaa jälkeä mutta kuitenkin. Enää en ryhtyisi moiseen, en minään osapuolena.
 
elämä jatkuu 0
Alkuperäinen kirjoittaja 6767:
Itselläni on monia naispuolisia ystäviä vuosien takaa ja en takuulla katkaise välejä heihin uuden tyttöystävän mustasukkaisuuden takia. Parisuhteita tulee ja menee, mutta ystävät pysyvät.
'Onko ne ihan ystäviä vai entisiä petikavereita?

Eräs ystäväni (nainen) raahaa mukanaan useampaa entistä hoitoa, sanoen kyllä sulhokandidaateilleen että eivät ole olleet petissä koskaan enkä tiedä uskovatko miehet. Eniwei, nämä uudet sulhoehdokkaat eivät yleensä muutamaa viikkoa kauenpaa vanhene tän huuhkajan seurassa, että tulisiko miehille jotenkin mieleen mikä ihmeen miespataljoona tällä muidulla tulee mukanaan joka paikkaan ja känny piippaa jatkuvasti..
 
..O_o..
Miehelläni oli alkuaikoina kaveri, joka ei pitänyt minusta tai tapailustamme. En asiaan kiinnittänyt erityisesti huomiota, ja nykyään ollaan ihan hyviä kavereita ko. henkilön kanssa.

Mielestäni puolison suhteet kavereihin on heidän välisiään, ja minua liikuttaa oma suhteeni mieheeni. Mistään joko-tai -tilanteesta ei ole kyse, eikä kaikkien kavereiden tarvitse minusta pitää voidakseen olla tekemisissä siipan kanssa.
 
piru raamatussa
Alkuperäinen kirjoittaja itsekkäitä pariskuntia:
Ei miehen tarvitsekaan ymmärtää, miksi sinusta ap. tuntuu pahalta. Mutta miehen pitäisi kunnioittaa sitä että sinä et tuosta pidä. Ei minunkaan mieheni aina ymmärrä miksi minä en jostain hänen tekemisistään pidä, mutta kun sanon hänelle niin hän ei sitten enää tee niin. Samoin minäkin muutan omaa käyttäytymistäni jos mieheni ei jostain minun tekemisestäni pidä. Ihan normaalia parisuhteessa, tottakai sinun pitää olla etusijalla miehesi kavereihin nähden.

Valitettavasti parisuhteissakin nykyään itsekkyys vallitsee, mistään ei voi joustaa tai luopua vaikka se aiheuttaisi pahaa mieltä seurustelukumppanille.
Kyllä minusta parisuhteessa ei ole itsekkyydellä rajaa, jos sen takia nainen rupeaa karsimaan miehen kaveripiiriä, että ei pidä kaverin facebook-käytöksestä.

Minusta myös parisuhteellinen on velkaa selityksen omasta käytöksestään, eli omat tuntemiset ja pitämiset täytyy pystyä selittämään ja perustelemaan. Muuten menee komenteluksi ja mielivallaksi.

Eikä mistään ole pääteltävissä, etteikö ap olisi etusijalla miehensä kavereihin nähden. Minusta ainakaan.
 
lissutiina
Alkuperäinen kirjoittaja piru raamatussa:
Alkuperäinen kirjoittaja itsekkäitä pariskuntia:
Ei miehen tarvitsekaan ymmärtää, miksi sinusta ap. tuntuu pahalta. Mutta miehen pitäisi kunnioittaa sitä että sinä et tuosta pidä. Ei minunkaan mieheni aina ymmärrä miksi minä en jostain hänen tekemisistään pidä, mutta kun sanon hänelle niin hän ei sitten enää tee niin. Samoin minäkin muutan omaa käyttäytymistäni jos mieheni ei jostain minun tekemisestäni pidä. Ihan normaalia parisuhteessa, tottakai sinun pitää olla etusijalla miehesi kavereihin nähden.

Valitettavasti parisuhteissakin nykyään itsekkyys vallitsee, mistään ei voi joustaa tai luopua vaikka se aiheuttaisi pahaa mieltä seurustelukumppanille.
Kyllä minusta parisuhteessa ei ole itsekkyydellä rajaa, jos sen takia nainen rupeaa karsimaan miehen kaveripiiriä, että ei pidä kaverin facebook-käytöksestä.

Minusta myös parisuhteellinen on velkaa selityksen omasta käytöksestään, eli omat tuntemiset ja pitämiset täytyy pystyä selittämään ja perustelemaan. Muuten menee komenteluksi ja mielivallaksi.

Eikä mistään ole pääteltävissä, etteikö ap olisi etusijalla miehensä kavereihin nähden. Minusta ainakaan.
KAikenkaikkiaan nuo facebook touhut on ihan 13 vuotiaiden touhuja. Deletoikaa koko lapselliset jutut elämästänne niin ei tule noita teinien ongelmia aika ihmisille.
 
onnellinen parisuhde
Alkuperäinen kirjoittaja 6767:
Itselläni on monia naispuolisia ystäviä vuosien takaa ja en takuulla katkaise välejä heihin uuden tyttöystävän mustasukkaisuuden takia. Parisuhteita tulee ja menee, mutta ystävät pysyvät.
Jos asenne on tuo niin ei varmaan kovin pitkiä parisuhteita saakaan muodostettua.

Minulle parisuhde on se joka pysyy läpi elämän, kavereita on tullut ja mennyt. Kaveritkin kun pariutuvat, muuttavat, ja ovat kiireisiä oman elämänsä kanssa. Joskus parhaat ystävät ovat vuosien myötä laimenneet tuttaviksi. Minun paras ystäväni on mieheni, vaikka niitä muitakin hyviä ystäviä löytyy.
 
Ensin ollut on ensin ollut
En ole ikinä ajatellut, että voisin ruveta vaatimaan mieheltä kaveripiirin karsimista vuokseni. En liioin ole ikinä suostunut karsimaan omaani. Kaikkea nyt vielä. Eikä ole kyllä ikinä siihen parisuhde kaatunut, kyllä syyt ovat kahdenvälisiä, turha muita on syyttää. Ystävyyssuhde on ystävyyssuhde, ei niitä pilata vikittelyillä ja flirtillä, se nyt vasta hölmöä olisi.
 
jepjep.
Sepä se onkin. Eli kaverisuhteet pitäisi pysyä vain kaverisuhteita. Mutta vain täydellisessä maailmassa kaikki on täydellistä. Ei ole varmaankaan kovin harvinaista, että ns. kaveria esittävä onkin vokotellut ja flirttaillut estottomasti vastakkaista sukupuolta olevan kumppanin kanssa. Ei noi jutut tuulesta temmattuja ole, että ystävä yrittää viedä tai muuten vain vokotella kaverin kumppania.

Jos ihmiset pystyisivätkin olemaan vain vilpittömästi kavereita/ystäviä, mutta valitettavasti mukaan liittyy aika usein jotain muutakin.
 
lyijykynänpää
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep.:
Sepä se onkin. Eli kaverisuhteet pitäisi pysyä vain kaverisuhteita. Mutta vain täydellisessä maailmassa kaikki on täydellistä. Ei ole varmaankaan kovin harvinaista, että ns. kaveria esittävä onkin vokotellut ja flirttaillut estottomasti vastakkaista sukupuolta olevan kumppanin kanssa. Ei noi jutut tuulesta temmattuja ole, että ystävä yrittää viedä tai muuten vain vokotella kaverin kumppania.

Jos ihmiset pystyisivätkin olemaan vain vilpittömästi kavereita/ystäviä, mutta valitettavasti mukaan liittyy aika usein jotain muutakin.
Niin ja millä ilveellä pystyt erottamaan onko siinä sittenkin "niitä" hommia mukana kun silmä välttää? Ainakin täytyisi katsoa tämän kaverin ulkonäköä, onko sellaista tyyppiä mistä mies voisi pitää vai onko ladon seinästä revitty leidi.

Se on niiiiin moneen kertaan nähty kun se kaveri onkin muuta kuin kaveri. Ainakin jos alkoholi ja yöpymiset sekoittuu mukaan.

Miten muuten, olisiko näiden puolustelijoiden mukaan hyväksyttyä pitää entistä panoaan kaverina jonka kanssa käydään välillä kahvilla? Itse en uskoisi sellaiseen paskanjauhantaan yhtään.
 
Mollukkapullukka
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen parisuhde:
Alkuperäinen kirjoittaja 6767:
Itselläni on monia naispuolisia ystäviä vuosien takaa ja en takuulla katkaise välejä heihin uuden tyttöystävän mustasukkaisuuden takia. Parisuhteita tulee ja menee, mutta ystävät pysyvät.
Jos asenne on tuo niin ei varmaan kovin pitkiä parisuhteita saakaan muodostettua.

Minulle parisuhde on se joka pysyy läpi elämän, kavereita on tullut ja mennyt. Kaveritkin kun pariutuvat, muuttavat, ja ovat kiireisiä oman elämänsä kanssa. Joskus parhaat ystävät ovat vuosien myötä laimenneet tuttaviksi. Minun paras ystäväni on mieheni, vaikka niitä muitakin hyviä ystäviä löytyy.
Kyllä se mullakin niin päin on että parisuhteet syystä tai toisesta tulee ja menee (tosin viimeisin kesti yli 10v., että ei ihan lyhyt pätkä), mutta ne oikeat ja parhaat ystävät ovat pysyneet mukana ala-asteelta asti. Ja heihin kuluu sekä miehiä että naisia.

 

Yhteistyössä