Hae Anna.fi-sivustolta

Miehen oikeus aborttiin?

Viestiketju osiossa 'Vapaaehtoinen lapsettomuus' , käynnistäjänä mies, 11.05.2010.

1. En ole ap, ja olen lisäksi nainenkin, mutta jos ap tarkoitti tätä niin ymmärrän hyvin. Vaikka menkoista, sopivan ehkäisymenetelmän etsimisestä, myöhästyneiden menkkojen aiheuttamasta paniikista ym jne onkin oma vaivansa, en vaihtaisi tätä naisen osaa miehen osaan juuri tuosta syystä: JOS vahinko sattuisi, minulla olisi täysi valta päättää teenkö lapsen vai en. Ja abortti olisi hyttysen pieru verrattuna siihen, että joutuisin vasten tahtoani äidiksi.
    Olisi hirvittävää ja väärin, jos miehellä olisi oikeus vaatia minua olemaan tekemättä aborttia - ja yhtä väärin olisi vaatia aborttiin sellaista naista, joka lapsen haluaisi, vaikka raskaus olisi vahinkokin.

2. Tietää asioista Vierailija

Sterilisaatiota ei saa tehdä ennen 30 ikävuotta Suomessa.
    Sitä paitsi voi miehet haluta lapsia joskus jonkun kanssa. Joten pitäisikö miehen muka ikuisesti olla lapseton jotta saisi mitään oikeutta tässä maassa?

3. Tietää asioista Vierailija

Miesten ehkäisypillerin vaikutukset oli erittäin kovia.

Oli lukuisia pienempiä ongelmia mutta sitten myös suuria: erektiokyvyn heikkeneminen, pysyvä lapsettomuus, syövän lisääntyminen jne.

Kukaan terve täysijärkinen mies ei ottaisi pilleriä joka heikentää sen erektiota tai jopa poistaa sen. Naisen on vaikea tajuta mitä sellainen tekee miehelle.

4. Tietää asioista Vierailija

Sellaista ei olekkaan kuin täysin rehellinen ihminen. Joten tekstisi on täyttä roskaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri