Miehen ominaishaju muuttunut kuvottavaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lapsen saatuani miehen ominaishaju saa minut melkein oksentamaan. Hän ei käytä mitään uutta hajustetta tai syö hajua aiheuttavia ruoka-aineita joka selittäisi miksi en kestä olla hänen lähellään. Lapsen sairastellessa mies nukkuu joskus lapsen huoneessa, ja kun menen sinne aamulla koko huone haisee kuvottavalle niin että meinaan oksentaa. Sellainen kitkerä haju, ikäänkuin mädän hengityksen ja hiilidioksidin sekoitus. Miehen kainaloita en viitsi edes haistella!

Miksi miehen ominaishaju on raskauden ja lapsen jälkeen muuttunut etovaksi? En kehtaa sanoa asiasta miehelle mutta väkisinkin hän huomaa etten tule enää lähelle kuten ennen. Ennen raskautta mieheni ominaishaju sai minut villiksi. Mitä oikein on tapahtunut? :(

Ongelmani (ap) on että mies myös polttaa tupakkaa ja syö aika paljon pikaruokaa (aloittanut parin vuoden aikana). Perusterve on ollut mutta jotain häikkää ollut munuaisissa sekä vatsassa viime aikoina. Kova työstressi on hänellä myös, joskus tulee iltavuorosta niin väsyneenä ettei jaksa pestä hampaitaan. Oletin että paha haju johtuisi pesemättömästä suusta mutta haju pysyy samana vaikka hän pesisi hampaatkin.

Ongelmani (ap) on että mies myös polttaa tupakkaa ja syö aika paljon pikaruokaa (aloittanut parin vuoden aikana). Perusterve on ollut mutta jotain häikkää ollut munuaisissa sekä vatsassa viime aikoina. Kova työstressi on hänellä myös, joskus tulee iltavuorosta niin väsyneenä ettei jaksa pestä hampaitaan. Oletin että paha haju johtuisi pesemättömästä suusta mutta haju pysyy samana vaikka hän pesisi hampaatkin.

Mul on muuten samankaltaisia kokemuksia yhestä miehestä. Tapailtiin jonkin aikaa. Aluksi se tuoksui ihan ok:lta. Muutaman kuukauden kuluttua sen ominaishaju muuttui ihan yhtäkkiä. Tosi ummehtunut haju, semmonen saippuamainen ja pistävä. En enää pystynyt olla sen lähellä, kun haju sai mut pahoinvoimaan. Ja mulla on huono hajuaisti! Ei ollut mistään hajusteista kyse. Ei ollut sellainen kemiallinen haju. Toinen juttu oli, että se käytti aivan helvetisti huuhteluainetta, mikä lemusi sen vierailun jälkeen mun koko asunnossa. Näiden hajujen yhdistelmä tarttui mun vieraspetivaatteisiin kuukausiksi. :sick:

Ja mul on oikeasti hyvin heikko hajuaisti, mutta jotkin hajut haistan tosi hyvin ja ne alkaa pyörryttää. Siksi en käytä hajustettuja hygieniatuotteita tai kosmetiikkaa. Tavallinen astianpesuaine saa melkein oksentamaan. Kämppiksen shampoonkin haju leijailee ympäri kämppää, kun se käy suihkussa. Ja hyi olkoon banaanien haju kuvottaa mua!

Käytitkö aiemmin hormoniehkäisyä ja vauvan tultua et?
Jos näin on, niin se voi olla yksi selitys.
Hormoniehkäisy sotkee pariutumista heittäen luontaiset feromonit pyllylleen ja saattaa näin aiheuttaa pariutumisen ja lisääntymisen "väärän" ihmisen kanssa.

En nyt täysin tajunnut oletko ap vai et.
Munuaisviat voivat aiheuttaa hajua. Toivottavasti on hoidon piirissä :/

Käytitkö aiemmin hormoniehkäisyä ja vauvan tultua et?
Jos näin on, niin se voi olla yksi selitys.
Hormoniehkäisy sotkee pariutumista heittäen luontaiset feromonit pyllylleen ja saattaa näin aiheuttaa pariutumisen ja lisääntymisen "väärän" ihmisen kanssa.

Ap siis tässä, en käyttänyt hormoniehkäisyä kun tapasin miehen. Päädyimme yhteen siis luomusti tuoksuen... En käytä lainkaan hormoniehkäisyä koska se ei sovi mulle. Asia muuttui kun raskauduin. Lapsen jälkeen ei tee yhtään mieli mennä miehen viereen niin paha se haju on! Miehellä on kyllä hammaskiveä mutta se tuskin yksin selittää ihon hajua. Voisiko se olla nikotiinia joka puskee elimistöstä läpi? Olen yrittänyt raskautua uudelleen nyt 2 vuotta mutta ei tärppää. Syytän sitä että mies vaihtoi sähkötupakan oikeaan tupakkaan ja alkoi syödä epäterveellisesti. Tuntuu ettei spermassakaan ole enää potkua että lapsi saisi sisaruksen... ja lisäksi tuo hajuongelma.

Suolistonkin toiminta ja se, mitä syö, vaikuttaa myös jonkin verran hajuihin (esim. 6 kynttä valkosipulia...), mutta kun taustalla on vielä tuo tupakointi, niin siirtyminen sopiviin korvaustuotteisiin voisi olla ensi askel...