Miehen outo käytös : rakentamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostais ihan siltä, kuin miehesi haluisi perua koko projektin. Paperityöt ja työmiesten hommaaminen ja rakennusvalvojan/mestarin hankinta ja kaikki käytännön työt alkavat olla liian vaativia?
Muuttovalmiskaan talo ei valmistu ilman, että itse joutuisi jotakin tekemään. Aina joutuu joka tapauksessa huolehtimaan tietyistä asioista jne. itse.

Kuulostaa helpolta `rakennusurakalta`jos ei itse tarvitse kuin käydä vähän siivoamassa. Te siis rakennutatte talon, ette tee itse. Meillä tehtiin urakka ihan itse puiden kaadosta, sahauksesta jne alkaen ja itse rakennettu talo, vain pakolliset, luvanvaraiset asiat tehnyt ulkopuolinen. Odotin lasta rakennusaikana ja tein töitä laskettuun asti, mm. levytin jne. Teillä pitäisi olla helppo juttu toteuttaa omaan kotiin pääsy. Miehesi nyt vaan empii jostain syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kuulostais ihan siltä, kuin miehesi haluisi perua koko projektin. Paperityöt ja työmiesten hommaaminen ja rakennusvalvojan/mestarin hankinta ja kaikki käytännön työt alkavat olla liian vaativia?
Muuttovalmiskaan talo ei valmistu ilman, että itse joutuisi jotakin tekemään. Aina joutuu joka tapauksessa huolehtimaan tietyistä asioista jne. itse.

Hih. Mies on tähän mennessä onnistunut "nakittamaan" kaikki käytännön hommat minulle eikä ole ollut yhteydessä kuin talovalmistajaan = yhteen ihmiseen. Minä olen juossut siellä sun täällä hakemassa sitä sun tätä lippua ja lappua, toki ihan käytännön syistäkin kun mies on vähän kauempana töissä niin ei ehdi virka-aikaan näitä hoitamaan.
Mutta joo, jos maansiirtoliikkeisiin yhteydenotto käy liian vaivalloiseksi niin ehkä semmoisen miehen ei pidäkään asua ok-talossa...
Työmiehet (kaikki rakennusmiehistä sähkäreihin ja lvi-miehiin) hoituu tosiaan talofirman kautta että niitä ei tarvitse itse järjestää. Pelkästään pohjatyöt joku hoitamaan ja sitten sen vastaavan mestarin hankkiminen (johon olemassa jo pari vaihtoehtoa).
Rakennunpaikan siivoaminen ja tiettyjen tavaroiden vastaanottaminen on sitten meidän vastuulla.