V
vierailija
Vieras
Elikkä siis. Olemme olleet vasta vähän aikaa työkavereita. Aluksi mies oli minua kohtaan todella mukava. Availi minulle ovia ja juttelimme paljon lähinnä työasioista, mutta myös muistakin jutuista. Ja ainakin minusta tuntuu, että olemme tulleet todella hyvin toimeen ja minusta on ollut mukava puhua hänen kanssaan. Yhtäkkiä hänen käytöksensä on kuitenkin muuttunut. Hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota, paitsi tervehtii, jos samassa tilassa on muita ihmisiä. Jos juttelemme porukassa hän puhuu kyllä kaikille muille, mutta ei edes vilkaise minua. Mies on muutenkin kaikille ystävällinen ja sosiaalinen tapaus. En tietääkseni ole tehnyt tai sanonut mitään mikä olisi voinut loukata häntä. Jos olemme kahden kesken hän juttelee minulle, mutta on usein jotenkin hermostuneen oloinen. Muutaman kerran on punastunutkin jos olen jotain työasiaa kysynyt häneltä. Joskus myös jutellessamme hänen äänessään on hieman tyly sävy, mutta katsoo kuitenkin silmiin ja hymyilee välillä. Olen myös saanut useamman kerran hänet kiinni pitkistä katseista ja vilkuilusta, mutta hän kääntää nopeasti katseen pois kun olen katsonut takaisin. Katseet saattavat olla kyllä oman mielikuvitukseni tuotetta, koska olen alkanut miettimään hänen käytöstään. Sen verran tiedän, että mies on varattu. Enkä ole itse ihastunut häneen vaan haluan pysyä ihan työkaverina enkä ole antanut mitään aihetta hänelle olettaa, että olisin hänestä kiinnostunut. Onko hänen käytöksensä siis ihastusta, vihastusta vai jotain muuta?