Miehen pelaaminen ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Huoh, alkaa kyllästyttää miehen pelaaminen. Tätä on jatkunut siitä asti, kun tuli tabletit ja älyluurit tähän talouteen elu useamman vuoden. Tullaan kotiin ja olisi mukava kerrata vaikka päivän tapahtumia, mies ei kuuntele ei kommentoi muuta kuin "joo", "jaa", "vai niin" jne... Jos kerron jostain tulevasta asiasta saan kuulla, kun se on ajankohtaista että "en oo kuullutkaan". Keskustelen yksinäni. Onko se normaali parisuhde, että toinen on koko illan tabletilla ja toinen lasten kanssa. Lapset ottaa isästään mallia ja haluavat pelata yhtä paljon, en salli sitä. Lapsetkin ihmettelee isän pelaamista. Yhdessä ei tehdä juuri mitään. Mitä järkeä tälläisessä yhteiselosta on.

Olen puhunut asiasta monet kerrat, mies sanoo, että nalkutan turhasta, on kuulema parempi pelata kuin ryypätä, mun mielestä tääkään ei oo kivaa... Joskus kun valitan se suuttuu ja lopettaa ja on kärttyinen loppu illan...

Harmittaa, että on mennyt tälläiseksi elo vuosien saatossa... Itkettää...

Pelit on menneet perheen edelle...

Peli kuin peli, siihen kehittyy ajan saatossa riippuvuus ja riippuvuudet on yleisesti todella vaikeita poistaa elämästä, yleensä se riippuvuus sitten siirtyy johonkin toiseen kohteeseen.
Toivottavasti saisitte apua parisuhteeseenne, olisiko vaikka parisuhdeterapiasta apua?
Toiset kärsivät yhteisen ajan puutteesta miehen työn vuoksi, tai sen vuoksi ttä molemmat ovat vuorotöissä.
Toisilla ongelmana on alkoholi tai miehen monet harrastukset, joihin uppoaa aikaa ja rahaa.
On hyvä, että pidät lasten kohdalla kiinni pelirajoituksista.
Onnistuisiko teidän miehen kanssa sopia vähän samaan malliin kuin lastenkin kohdalla, että max kaksi tuntia ja sitten viikossa etukäteen sovitut kokonaan pelittömät päivät,kalenteriin ylös ja sopimus paperille nimien kera?

En myöskään tykläisi, enkä myöskään hyväksyisi. Eli menisin ihan kaikella ystävyydellä lähemmäs ja kysyisin, että kuulitkos mitä mä sanoin? Ja sanoisin, että voisitkos laittaa tavletin pois ja juteltaisiin päivän kuulumiset tai mennäänkö kävelylle tms. Eli en vaan suostuisi siihen että toinen vaan jollain marginaalisella prosentilla osallistuu keskusteluun jne. Ihan kuin lapselle: laitapa laite pois, minulla on asiaa. Puhutaan. Sitten vasta puhun kun laite poissa.