Miehen sisko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käly ...kele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käly ...kele

Vieras
Maksoin äsken laskuja ja huomasin, että mies oli siirtänyt siskonsa tilille 400 egee lainaksi. Me ollaan tästä puhuttu jo sen sata kertaa, että enää ei saa lainata! Aina se on kyllä maksanut takasin, mutta joskus venähtänyt pari viikkoo myöhemmin kuin luvannut. Mikäs siinä, mutta tuokin summa on enemmän kuin mun kotihoidon tuki, eli sen rahan pitäs tulla takas just sillon kuin on luvannut.

Se miehen sisko on jo yli 40-v ja lapsetkin teinejä. Sen mies on vähän sellainen tuulihattu, joka vaihtaa työpaikkaa kuin alushousuja, eli tulot on aina mitä sattuu. Ja tietystikin se on myyntiedustaja tms. eli provikkapalkoilla elelee. Ne rakensi just ison, hienon talon yhteen suureen kaupunkiin - eli arvaatte että kustannusarvio on triplaten enemmän kuin täällä perähikiällä. Mä ajattelin jo silloin että mitenköhän käy...

Ja kun ne lähti sinne suureen kaupunkiin, niin sanoivat meille, että huolehtikaa sitten noista vanhuksista - mun mies on itseasiassa kasvattilapsi eli ei ole edes oikea sisko. Nämä vanhemmat on jo yli 70v ja varsinkin vaari huonokuntoinen. No, kyllähän se sopii,eihän ne meistä kaukana asu, mutta saisi se siskokin osallistua. Viimeksi ne on käynyt joskus tammi-helmikuussa, ei edes pääsiäisen pyhinä tai äitienpäivänä vanhuksia katsomassa. Eikä matkaa nyt oo kuin joku reilu 300km. Niin ja meilläon 2v poika + 8kk tyttö, etten minä nyt sinne vanhuksille ehdi ainakaan siivoomaan.

Musta tuntuu, että se sisko luulee yrittäjällä olevan paljon rahaa. Jos tuntipalkan laskee, niin joku muu juttu olis varmaan kannattavampaa, nytkin mies tekee 12 tunnin päiviä eikä se oo varmaa saako rahat asiakkailta aina heti ku pitäs.. Ihan niinkuin me 10 euron seteleillä persettä pyyhittäis.