miehen suvusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ja kiukkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras ja kiukkuinen

Vieras
eli huomenna on kuopuksen ristiäiset, miehen puolen suvussa tapana ollut pyytää ristiäisiin koko suku eli tädit, sedät, serkukset perheineen jne. meillä suvussa vain vanhemmat, isovanhemmat ja kummit...no ollaan isompien lasten kohdalta pyydetty kaikki joten mies ei suostunut nytkään siihen että oltaisiin pidetty perheen kesken pienet ristiäiset :(
askartelin vauvan kanssa kutsukortit ja niissä pyydettiin ilmoittamaan tulemisesta, no YKSIKÄÄN ei ole ilmoittanut tulemisestaan eikä tulematta jättämisestään. skaala on 0-30 joten ei naurata tarjoamisten suhteen!
mies on ollut koko ajan pitkää iltaa töissä, tekee ylitöitä mutta omasta halustaan, mikä mättää toki kun itse yritän väsätä ja järjestää juhlia yksin vauvan ja kahden uhmaikäisen kanssa...häntä ei myöskään kiinnosta ottaa kantaa tarjoamisiin tai koristeluun tai muuhun, nehän ovat minun hommiani ja minullahan tosiaan on päivisin aikaa tehdä vaikka mitä, hohhoijaa.
nyt mies soitti, on tulossa töistä kohtapuoleen, lähtee taas puolentunnin päästä sulkapallovuorolleen...mitäpä minä, kiristelen hampaita ja yritän miettiä miten mainitsen ilmoittamatta jättämisestä mahdollisimman ivallisesti huomisissa juhlissa?!!

tarjottavaa vain sen verran kun ilmottautuneita on. sitten yllättynyt naama ristiäisissä "ai tekin sitten tulitte. harmi, kun en varannut teille mitään syötävää. tein vain niille, jotka ilmottautui." paras ois tietty paikkakortit pöytiin.

Ihan oikeasti, jos mies haluaa paljon vieraita, on hänen hommansa järjestellä juhlat. En ymmärrä miksi suostut tuohon. Teet vaan reilusti mokkapaloja, ja laitat loput pakasteeseen jos vieraita ei ole paljon. Kaikki muukin tarjottava, teet sellaisia mitkä voi pakastaa jos jää paljon yli.

Tai sitten tilaat pitopalvelusta ja lyöt miehelle laskun käteen.

Ilmoitat itse kastamisen jälkeen, että "tulemisestaan ilmoittaneille on kahvit tarjolla, muille ei ole kuin lämmintä kättä ja kiitos kun pääsit paikalle". Siinähän sitten suuttuvat, turhaan.

teet vain niille jotka on ilmottanu.. ei tarvi ainkaan toiste kuttua :saint: :D tai soitat pitopalveluun ja mies maksaa laskun, saat huilata ennen ristiäisiä... ymmärsin viestistä että miehen sukulaiset on... ööh ei niin tervetulleita.

minä tekisin niin ikävän tempun että ilmoittaisin ilmoittautuneille että koko homma on aikaistettu tunnilla ja muksu ois sitten jo kastettu kun ilmoittautumaton porukka saapuu paikalle, plus sitte vielä se ettei toki ruokaa oo kaikille joten imekööt sormiaan!!! >:S

ja siis... en oikeasti tahtois pahaa mun miehen perheelle, mut eiköhän sun miehen perhe jo tajua millainen olet, miten toivoisit asioiden menevän, kerran teillä on jo kolmas lapsi tullut.
samaa odottaisin oman mieheni suvulta.
sympatiani, kyllä sä jotain keksit. (ehkei ihan noin ilkeää mitä ehdotin...)

Yhteistyössä