Miehen temppuilu alkaa ärsyttämään!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrinmurrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärrinmurrin

Vieras
Lapsen syntymän jälkeen mies on alkanut tuomaan itsestään tosi veemäisiä piirteitä. Harrastus on aina numero yksi, sen jälkeen tullaan minä ja lapsi... tai ei edes sen jälkeen vaan eräs sukulainen on numero kaksi ja sitten me.

Mies on kuluneen kahden vuoden aikana järjestänyt useamman riidan, joista itselle on jälkeenpäin tullut tunne että on vain halunnut niillä pahoittaa minun mielen ja saada minut itkemään (siis ymmärrän sellaisen riidan jolla on tarkoitus puhdistaa ilmaa, mutta nämä riidat on tarkoitettu vaan mielen pahoittamiseksi). Tuntuu, että on sitä tyytyväisempi mitä pahemmin saa minut itkemään.. Aiemmin on riidelty lapsen hoitamiseen liittyvistä asioista (silloin kun olin vielä hoitovapaalla), mutta nyt kun minäkin olen töissä niin ihan turha kuvitella että riidat olisi loppuneet siihen. Nyt sitten riidellään edelleen lapsen hoitamiseen liittyvistä asioista (että menisi tasapuolisesti, miehen mielestä hän tekee TODELLA paljon, vaikka minä olen työpäivän jälkeen ja viikonloppuisin aina pääosin vastuussa ja mies saa harrastaa) ja nyt kun on nuo lapsen hoitoon liittyvät asiat riidelty ja suht sovittukin niin mies on alkanut kehittämään uutta riitelyä rahaan liittyen. Tuntuu että tahallaan tekee tuota tasaisin väliajoin eli haluaa riidellä ihan vaan jostain.. pääasia että minulle tulee paha mieli ja saa sillä pilattua minun päivän/viikonlopun.

Alkaa sisällä kasvamaan pikkuhiljaa ihan hirveä viha miestä kohtaan.. ja koska tiedän että minä olen meistä se ainoa sovitteleva osapuoli niin ei kovin hyvältä näytä meidän suhteen osalta.

Tämän päivän riitä tosiaan koski rahaa, esitin miehelle yhden(!) kysymyksen liittyen siihen, että miehen palkkapäivä oli viikko sitten ja hänen rahansa on jo käytetty ja oli ottanut rahaa laskutililtä.. Ja mies veti hirveät pultit siitä, että kyttään hänen rahan käyttöään. Ja vaikka yritin selittää että en tarkoita kytätä vaan oikeasti ihmettelen miten on viikossa tuhlannut omat rahansa (siis mitä on jäänyt laskujen jälkeen, tiedän että jää ihan reilusti) niin ei mitään selitystä siihen mihin ne rahat oli mennyt. Myöhemmin otin vielä puheeksi, että miksi suuttui niin paljon yhdestä kysymyksestä (uhkaili mm. että ei osallistu sukujuhliin koska alan kyttäämään hänen asioitaan ym.) mutta ei vastannut mitään.. Väkisinkin tulee sellainen olo, että jotain hämärää tässä on.

Kuulostaako tämä teistä ihan normaalilta pariskunnan väliseltä riitelyltä vai jotenkin epäilyttävältä? Alan itse olemaan ihan pihalla välillä mistä meillä riidellään, onko se normaalia vai ei.. välillä vaan tuntuu että mies kehittelee riitoja ihan tyhjästä. (ja ps. en epäile pettämistä... ellei nyt ruokatunnilla petä, mutta tulee siis suoraan töistä kotiin, ei käy ravintoloissa jne.)

Onko se voinut ostaa teille jonkun mahtisuperyllätyksen jouluksi?

Vai onko se alkanut pelata? Nettipokeria tms?

Ajankäyttöä voi laskea helposti. Pidätte pari kuukautta kirjaa menoistaperhekalenterissa, kyllä sen pian alkaa nähdä mihin aika menee.

Onko se voinut ostaa teille jonkun mahtisuperyllätyksen jouluksi?

Vai onko se alkanut pelata? Nettipokeria tms?

Ajankäyttöä voi laskea helposti. Pidätte pari kuukautta kirjaa menoistaperhekalenterissa, kyllä sen pian alkaa nähdä mihin aika menee.

Ei ole mitään superyllätystä tulossa lahjojen osalta, tätä samaa tämä on ollut jo useamman vuoden.

Pelaa kolikkopelejä, mutta ei kyllä osaa mitään nettipokeria.. en usko että laittaa paria euroa enempää päivässä noihin kolikkopeleihin..

Ajankäytön laskeminen.. mies osaa kääntää sen aina jotenkin niin että hänellä on vaikeampaa. Jos siis minä sanon, että olen hoitanut enemmän esim. vapaa päivänä niin mies sanoo että hänellä ei vaan hermot riitä tms. Siis siitä tulee itselle sellainen olo, että lapselle onkin parempi että minä sitten hoidan vaikka en sitten itse saakaan omaa aikaa missään vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja jos ja kun ehkä;25062928:
näät miehesi tilin, niin onko hällä ottoja, vai tilisiirtoja mihin?

En näe miehen tiliä, ainoastaan yhteisen laskunmaksutilin. Näkisinkin miehen tilin niin selittäisi varmaan paljon!!!! Olisi ihan ok, jos vaikka ne rahat menisikin johonkin peleihin, tupakkaan tai muuhun turhaan, mutta jotenkin alkaa vaan epäilyttämään että mihin ne menee kun mies hermostuu jostain yhdestä kysymyksestä. Ja ne hermot menee siis aina kun aletaan tästä puhumaan eli kyseessä ei ole pelkästään huono päivä miehellä..

en usko että laittaa paria euroa enempää päivässä noihin kolikkopeleihin..

Mun täytyy sanoa, että kun olin kioskilla töissä, ei juuri kukaan niistä päivittäin pelikoneella pelaavista juuri kukaan laittanut vain paria kolikkoa :( Ensin pelattiin ne pari taskun pohjalta löytyvää kolikkoa ja sitten tultiin seteli kourassa pyytämään lisää kolikoita. Ei tietenkään ihan kaikkien kohdalla ollut noin, enkä nyt väitä että miehesi pelaisi rahojaan, mutta se on yksi mahdollisuus.

[QUOTE="vieras";25063000]Mun täytyy sanoa, että kun olin kioskilla töissä, ei juuri kukaan niistä päivittäin pelikoneella pelaavista juuri kukaan laittanut vain paria kolikkoa :( Ensin pelattiin ne pari taskun pohjalta löytyvää kolikkoa ja sitten tultiin seteli kourassa pyytämään lisää kolikoita. Ei tietenkään ihan kaikkien kohdalla ollut noin, enkä nyt väitä että miehesi pelaisi rahojaan, mutta se on yksi mahdollisuus.[/QUOTE]

Olen minäkin näitä nähnyt ja mitä omaa miestäni olen pelikoneella nähnyt niin sen pari euroa sinne yleensä laittaa ja se on siinä. Mutta jos enemmän pelaa silloin kuin minä en ole paikalla niin olisiko sitä oikeasti niin kamala myöntää? Kun jotenkin itse maalaa sitten mielessään paljon pahempia kuvia eli esim. maksullisissa käyntiä ym. Kun ei se mies ikinä tuo kotiin mitään ostoksia eli ei mitään konkreettista mihin se raha olisi mennyt. Ja on tiukka kanta huumeisiin, että ei..

no ei kyllä kuulosta normaalilta...jotain salailtavaa taitaa hällä olla. Mun ex haki aina riitaa sen vuoksi, että yritti sillä saada "oikeutuksen" toimia salaa selän takana (kulki vieraissa, etsi uusia naisia netistä). Eli yritti saada kiltistä vaimostaan kamalan ja pahan, jotta voisi sitten paremmalla omalla tunnolla tehdä omiaan.

no ei kyllä kuulosta normaalilta...jotain salailtavaa taitaa hällä olla. Mun ex haki aina riitaa sen vuoksi, että yritti sillä saada "oikeutuksen" toimia salaa selän takana (kulki vieraissa, etsi uusia naisia netistä). Eli yritti saada kiltistä vaimostaan kamalan ja pahan, jotta voisi sitten paremmalla omalla tunnolla tehdä omiaan.

Ihan samanlainen tunne eli se, että ihan kuin mies hakisi oikeutusta jollekin, mutta mille?? Ei käytä nettiäkään paljoa, ei osaa chattailla (ei omaa kuvitelmaa vaan on oikeasti tosi surkea käyttämään nettiä ja eri ohjelmia, kysyy aina minulta apua tosi yksinkertaisiinkin juttuihin).

no sanoit, että käy vain töissä ja harrastuksissaan. Olisko työpaikkaromanssi esim mahdollinen? Mun mies joskus käyttäytyi kylmästi mua kohtaan ja kun hiillostin että mikä sua vaivaa niin kertoi olevansa ihastunut johonkin työkaveriinsa..

harmi, että teillä on erilliset tilit, joten et pysty katsomaan mihin on rahansa hassannut.

No ei kovin normaalilta kuulosta. Alkoiko tää tosiaan lapsen synnyttyä? Ennen sitä kaikki oli hyvin?

On meillä keskusteltu raha-asioista jo ennen lastakin.. eli ongelma on ollut jo ennen lasta, vaikken ehkä sitä niin selvästi nähnytkään tai kiinnittänyt siihen huomiota. Nyt vaan lapsen myötä menotkin on vähän kasvanut ja olen alkanut enemmän kyselemään mihin ne miehen rahat menee, kun minä maksan lainan lyhennyksen ja ruoat eli suuremman osan menoista.

Olisi kiva nähdä joskus miehen tiliote.. harmi vaan että se tulee sinne verkkoon eli en pääse sitä näkemään. Korostan taas sitä että olisi ihan ok, jos mies vaan tuhlaisi rahat kahvilla käyntiin, pelikoneisiin ym. kunhan tietäisin että mistään sen kummemmasta ei ole kyse.

Työpaikkaromanssia en ainakaan osaa epäillä.. Joskus mies kertoi ihan yksittäisen jutun esimieheensä liittyen huorissa käyntiin ja jotenkin siitä tuli sellainen kuva, ettei mieskään pidä huorissa käyntiä mitenkään ihmeellisenä (tosin muistan suhteen alussa sellaisen keskustelun jossa mies sanoi ettei ikinä maksaisi sellaisesta mitä voi saada ilmaiseksikin....). Sen takia itse mietin että meneekö rahat johonkin maksulliseen tai strippareihin, vaikka oikeasti minulla ei ole yhtään mitään tämän ajatuksen tueksi, en edes usko että mies on nähnyt strippareitakaan koskaan livenä.

Ja se mikä siis epäilyttää niin on juuri tuo miehen hermostuminen.. olisi ihan inhimillistä jos mies olisi vain tuhlari.. rahat vain menisi pieniin juttuihin huomaamatta.. mutta tuo hermostuminen??

Yhteistyössä