Miehen väkivaltaisuus

  • Viestiketjun aloittaja raivopää härkä
  • Ensimmäinen viesti
raivopää härkä
Seurustelen miehen kanssa joka yleensä muutaman kerran vuodessa saa sellaiset raivarit että käy päälle. Yleensä tapahtumat saavat alkunsa baari-illan jälkeen kun meille tulee riitaa jostain ihan turhasta asiasta. Minä olen aika sanavalmis ja sanon sanottavani varsinkin humalassa ja tämä näyttää olevan miehelle liikaa.

Väkivalta on vielä ollut melko pientä mutta huomaan että otteet ovat koventuneet pikku hiljaa.

Onko odotettavissa että teot menevät pahempaan suuntaan? Olen jo pari kertaa pelännyt että miehellä menee totaalisesti yli ja minulle käy pahemmin kuin aiemmin. Nyt mies on käynyt käsiksi muutaman viikon sisään pariin otteeseen kun olemme riidelleet. Siihen ei paljoa tarvita kun napsahtaa. Se alkaa huolestuttaa minua toden teolla. Seuraavana päivänä mies pahoittelee tapahtunutta mutta se ei enää minua paljon lohduta. Olen sanonut että helppo hänen on siinä pahoitella kun minun pitää ottaa heikompana vastaa se mitä tulee. Ei siinä tilanteessa pysty tekemään muuta kuin odottamaan että toisen raivo laantuu.
 
Jeesman80
Ämmä mies sulla, meno varmasti se pahenee tuosta. Eroa ennen kuin se on myöhäistä, mikään ei oikeuta käymään toiseen käsiksi. Naistenhakkaajat ovat alinta ihmiskastia mitä tiedän.
 
Kyllä,
pahenee se. Jos seurustelu¨vaiheessa jo on tuollaisia merkkejä, niin mitä luulet olevan odotettavissa, kun suhde jatkuu?

Olin alakerran naapuri, joka joutui menemään hätiin yhdelle nuorelleparille seurusteluainaka. Yritimme puhua heille järkeä ja tytölle varsinkin, sillä mies jopa kuristi kaulaan pahat jäljet.
Naimisiinhan ne hölmöt menivät ja lapsikin sai alkunsa, ennenkuin nainen älysi, että henki tässä menee sekä iseltä että lapselta, jos saman katon alla asutaan.

Ihminen, joka ratkoo ongelmatilanteet väkivalloin, on vaikea muuttumaan. Vähättely on helpopin tapa selitellä ja paeta totuutta.

Lähde hyvä ihminen ajoissa muille markkinoille ja katso tarkkaan, ettet ajaudu samanlaisen tyypin kanssa uudelleen yhteen.

Viina ei sovi tuollaisille tyypeille edes vähäisessä määrin! Sehän toimii laukaisijana estoille. Myöhemmin siihen ei tarvita edes viinaa, kun perusluonteessa oleva piirre tulee esiin.
 
samaa mieltä
Valitettavasti yhdyn edellisiin, homma vaan pahenee. Nuo on sellaisia asioita, joissa et pysty miestäsi muuttamaan, vaikka kuinka haluaisit. Sinun täytyy ennen kaikkea huolehtia myös omasta turvallisuudestasi.

Ei miehesi ole ainoa tässä maassa, jolle alkoholi vaikuttaa agressiivisella tavalla. Näitä juttujahan saadaa lukea joka päivä, pahimmillaan sunnuntainumeron kuolinilmoitukset sivustolta.

Mielestäni miehesi tarvitsee apua, mutta sinä et ole hänen terapeuttinsa! Hänen täytyy ymmärtää, ettei hän kykene käsittelemään vihaansa oikein. Ja vaikka hän sen oppisi, alkoholi voi silti laukaista tilanteen, jossa terapiat on olleet ihan turhia..

Tuttavallani on ystävä, joka oli samanlainen. Yksi baari-ilta homma karkasi käsistä, mies sai vihanpurkauksen, ja istuu nyt linnassa taposta. Ei aio enää kuulemma koskea alkoholiin pikkurillilläkään, kun ymmärtää nyt ettei pysty hillitsemään vihantunteitaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Ikävää, että hän tajusi sen vasta, kun yksi ihminen menetti turhaan henkensä..
 
ei mitään sympatiaa kännikaloille
Alkuperäinen kirjoittaja raivopää härkä:
Seurustelen miehen kanssa joka yleensä muutaman kerran vuodessa saa sellaiset raivarit että käy päälle. Yleensä tapahtumat saavat alkunsa baari-illan jälkeen kun meille tulee riitaa jostain ihan turhasta asiasta. Minä olen aika sanavalmis ja sanon sanottavani varsinkin humalassa ja tämä näyttää olevan miehelle liikaa.

Väkivalta on vielä ollut melko pientä mutta huomaan että otteet ovat koventuneet pikku hiljaa.

Onko odotettavissa että teot menevät pahempaan suuntaan? Olen jo pari kertaa pelännyt että miehellä menee totaalisesti yli ja minulle käy pahemmin kuin aiemmin. Nyt mies on käynyt käsiksi muutaman viikon sisään pariin otteeseen kun olemme riidelleet. Siihen ei paljoa tarvita kun napsahtaa. Se alkaa huolestuttaa minua toden teolla. Seuraavana päivänä mies pahoittelee tapahtunutta mutta se ei enää minua paljon lohduta. Olen sanonut että helppo hänen on siinä pahoitella kun minun pitää ottaa heikompana vastaa se mitä tulee. Ei siinä tilanteessa pysty tekemään muuta kuin odottamaan että toisen raivo laantuu.
Kiva aine tuo alkoholi hä? toivottavasti teillä ei ole lapsia?
 
eikö tavallinen elämä riitä
Jännittävä elämä sinulla, ap. Leikit hengelläsi, kuolenko tänään vai huomenna???? Miksi et aja kilpa-autoilla tai harrasta jotain muuta hengenvaarallista?
 
Hae apua
Ota selville kaupunkisi turvakodin yhteystiedot, jotta sinulla on joku paikka minne mennä/soittaa jos tilanne käy vaaralliseksi.

Ota yhteyttä Naistenlinjaan, joka tarjoaa anonyymiä apua läheisensä väkivallan kohteeksi joutuneille naisille. Voit jutella asioista ja saada ulkopuolista näkökulmaa elämääsi. www.naistenlinja.com :

"Naisten Linja on valtakunnallinen, maksuton puhelinlinja. Naisten Linja tarjoaa neuvontaa, ohjausta ja tukea väkivaltaa, uhkaa tai pelkoa kokeneille naisille ja tytöille sekä heidän läheisilleen.

Naisten Linjan puhelinnumero on 0800 02400.

Päivystämme
suomeksi maanantaista perjantaihin klo 16-20,
ruotsiksi keskiviikkoisin klo 16-20,
englanniksi perjantaisin klo 16-20.

Puhelut ovat luottamuksellisia. Voit soittaa nimettömänä."


Pidä huolta itsestäsi ja kerää voimia lähtöön tai avun hakemiseen. Mies ei lopeta lyömistä ilman ulkopuolista väliintuloa ja apua. Hänellä pitää myös olla oma motivaatio muutokseen.Väkivalta yleensä kovenee ja kiihtyy parisuhteen edetessä.

Kukaan ei ansaitse väkivaltaa, et sinäkään!
 
...........
Ämmä mies sulla.
Mitä toi tarkoittaa? Onks tääkin niitä sovinisti juttuja, kun esim miehelle sanotaan: Pistä hame päälle! ym. vihjailuja, että mies ei ole mies vaan ämmä, eli nainen eli huonompi kuin mies!
 
-ap-
Alkuperäinen kirjoittaja Jeesman80:
No, eikös naista lyövä mies ole ämmä? Minusta on.
Olen samaa mieltä sun kanssa tästä. Tosi ämmä on, kuinka kehtaa edes. Kysyin viimeisimmän episodin jälkeen eikö edes häpeä käytöstään ja hän vastasi että mitä sitä nyt enää häpeämään, tilannehan meni jo ohi. Ja olen minäkin kuulemma hyvä provosoimaan. Eli koittaa lykätä mun syyksi sen että käy kiinni. Onko kaikki naisiansa lyövät samanlaisia, ei myönnetä omaa osuutta tapahtumiin vaan sanotaan että no mutta kun sä teit/sanoit niin ja niin? Että oli suunnilleen pakko käydä käsiksi "kun sä olit sellainen". Hyi että kun alkaa ottaa päähän.

Mun mies repii hiuksista niin että viimeksikin lähti kauheat tukot ja vieläkin on päänahka kipeenä, sitten kuristaa kurkusta niin että pitkään tuntuu missä kohtaa sormet on olleet. On vain onnistunut tekemään kaiken siten ettei jää jälkiä. Yhden illan yleensä jäljet näkyy mutta sitten ne häipyvät. En tajua ylipäätään miten ihminen joka sanoo rakastavansa voi käydä käsiksi? Aika kornilta tuntuu että toisena hetkenä ollaan halailemassa ja hellimässä ja toisena hyökätään hurjana päälle.

Mies sanoi ettei kestä "tiukkaa viinaa" ja siksi menee joskus yli, mutta ei se mun mielestä ole kiinni siitä mitä juo, kyllä kaljallakin saa saman raivon aikaiseksi. Tekosyy toikin mun mielestä. Tilanne ois eri jos mä pystyisin puolustautumaan, haluaisin että sekin kokis edes kerran miltä tuntuu olla tuollaisessa tilanteessa altavastaajana. Että ei vois tehdä yhtään mitään kun toinen tulee karjuen päälle. Siinä tulee aika avuton olo, aika pelottavaa kun ei voi tietää milloin napsahtaa seuraavaksi taas.
 
mene pois.
Alkuperäinen kirjoittaja -ap-:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeesman80:
No, eikös naista lyövä mies ole ämmä? Minusta on.
Olen samaa mieltä sun kanssa tästä. Tosi ämmä on, kuinka kehtaa edes. Kysyin viimeisimmän episodin jälkeen eikö edes häpeä käytöstään ja hän vastasi että mitä sitä nyt enää häpeämään, tilannehan meni jo ohi. Ja olen minäkin kuulemma hyvä provosoimaan. Eli koittaa lykätä mun syyksi sen että käy kiinni. Onko kaikki naisiansa lyövät samanlaisia, ei myönnetä omaa osuutta tapahtumiin vaan sanotaan että no mutta kun sä teit/sanoit niin ja niin? Että oli suunnilleen pakko käydä käsiksi "kun sä olit sellainen". Hyi että kun alkaa ottaa päähän.

Mun mies repii hiuksista niin että viimeksikin lähti kauheat tukot ja vieläkin on päänahka kipeenä, sitten kuristaa kurkusta niin että pitkään tuntuu missä kohtaa sormet on olleet. On vain onnistunut tekemään kaiken siten ettei jää jälkiä. Yhden illan yleensä jäljet näkyy mutta sitten ne häipyvät. En tajua ylipäätään miten ihminen joka sanoo rakastavansa voi käydä käsiksi? Aika kornilta tuntuu että toisena hetkenä ollaan halailemassa ja hellimässä ja toisena hyökätään hurjana päälle.

Mies sanoi ettei kestä "tiukkaa viinaa" ja siksi menee joskus yli, mutta ei se mun mielestä ole kiinni siitä mitä juo, kyllä kaljallakin saa saman raivon aikaiseksi. Tekosyy toikin mun mielestä. Tilanne ois eri jos mä pystyisin puolustautumaan, haluaisin että sekin kokis edes kerran miltä tuntuu olla tuollaisessa tilanteessa altavastaajana. Että ei vois tehdä yhtään mitään kun toinen tulee karjuen päälle. Siinä tulee aika avuton olo, aika pelottavaa kun ei voi tietää milloin napsahtaa seuraavaksi taas.
Miksi täällä ihmettelet ja kysyt neuvoja, kun tiedät vastauksen jo muutenkin: EROTKAA, LÄHDE MENEMÄÄN, PAKKAA KASSISI TAI PAISKAA MIEHEN KAMAT PIHALLE!!

Ei se tuosta muutu. Seuraavaksi makaat mullan alla, ellet ala toimimaan. NYT HETI.

"Pelottavaa kun ei oi tietää milloin napsahtaa seuraavaksi taas". No niin, tee asialle jotain. Kerro omille vanhemmillesi, sisaruksillesi, hanki tukiverkosto ja irrottaudu siitä miehestä. Ei tuo ole rakkautta. Mies on huomannut, että alistut olemaan nyrkkeilysäkkinä, et uskalla lähteä ja annat aina anteeksi, ja jatkaa samaa rataa loputtomiin, kunnes kuristaa sut hengiltä, paiskaa seinään niin, että niskat menee poikki, tai vetää sulta valtimot auki.

OLET AIKUINEN NAINEN, OTA VASTUUTA ITSESTÄSI JA ELÄMÄSTÄSI JA LÄHDE.
 
kerrasta poikki joko suhde tai kaula
^juu ja lehdistähän näitä sitten luetaan, miten mies tappoi vaimonsa/avovaimonsa. Hyvä mieshän se selvinpäin on, joo.

Duunikaverin eksä puukotti justiinsa uuden seurustelukumppaninsa teholle. Hengenlähtö oli milleistä kiinni. Tosi komea, siisti ja supliikkimies. Viina vaan ei oikein sovi sille...
 
niimpä...
Turha se tosiaan on täällä ruikuttaa, jos ei kuitenkaan asialla edes näköjään mitään meinaa tehdä. Ei tuo ongelma mitenkään maagisesti katoa pois itsestään vaan itse sille on jotain tehtävä.
Näköjään on sitten jännittävää elää tuollaisen miehen kanssa, jos edelleen asiaa pähkäilee, eikä edes meinaa lähteä.
 
Missy76
Niin... Exäni oli tuollainen, minä vain ymmärsin suhteen loppuneen heti sen ensimmäisen lyönti/kuristus/seiniin yms heittelyn jälkeen. Että tuntui pahalta ymmärtää, että niitä merkkejä oli ollut ilmassa jo pitkälti aiemmin. Esim kyseinen mies oli sitä mieltä, että ymmärtää miehiä joilla napsahtaa, koska me naiset olemme niin kovia nalkuttamaan ja ajamme miehet henkisellä väkivallalla siihen pisteeseen... Hän oli myös äärimmäisen mustasukkainen ja omistushaluinen, mutta minä en saanut kysellä hänen peräänsä tai olinkin kauhean ahdistava ja tukahduttava... Aika hämmentävää kun kukaan aiemmista seurustelukumppaneista ei koskaan ollut minulle tuollaisista ominaisuuksista puhunut, ennemminkin kun olin niin kovin luottavainen ja "epä"nalkuttava :D Muutenkin miehellä oli aikamoisen laajahko alkoholiongelma, ammatiltaan vielä ensihoitaja, joka lähti pahassa krapulassa ja vanhoissa viinoissa töihin "pelastamaan" ihmishenkiä. Jessus mikä luuseri... Nooh, siitä miehestä tuli päästyä eroon, onneksi!

Ap:lle. Lähde kun vielä voit. Tuo ei todellakaan rauhoitu vaan pahenee kerta toisensa jälkeen. Tuollainen mies ei "parane" kuin laajamittaisella terapialla, johon hän itse on motivoitunut ja sitoutunut. Mikäli miehen mukaan hänessä ei ole mitään vikaa, ei terapiastakaan (jos saat hänet sinne huijattua) ole mitään hyötyä! Muista että sinussa ei ole vikaa, sinä et ole se raukka, jonka pitää omaa itsetuntoaan ja epävarmuuttaan pönkittää lyömällä fyysisesti selkeästi heikompaa. Älä sinä pelkää katsoa peiliin ja nähdä totuutta, lähde nyt!
 
-ap-
Kiitos kaikille vastanneille (ja lisääkin saa kommentoida)! Kirjoitin tästä aiheesta nimenomaan siksi että haluan että minua herätetään toden teolla näkemään tilanteen vakavuus. Tilanne on pikkuhiljaa kehittynyt tähän pisteeseen mutta tosiaan merkit ovat kyllä olleet ilmassa jo pitkään kuten Missy76:kin sanoo.

En halua päätyä tilastoihin yhdeksi perheväkivallan uhriksi ja kuten olen huomannut, teot ovat kokoajan muuttuneet pelottavammiksi eikä mies pidä niitä edes kovin vakavina. Olenhan minä "nalkuttanut" ja provosoinut, eli en ole osannut pitää suutani kiinni. "Miks pitää aina tapella pikkuasioista" oli viimeisin kommentti sen jälkeen kun oli käynyt päälle. Asia todellakin oli älyttömän pieni, mutta sen teki suureksi hänen tekonsa.
 
Pata kattilaa soimaa
Nalkutitpa tai et se ei oikeuta käymään käsiksi.
Mikäli mies ei siedä sanoja, niin viisas lähtee kävelemään muualle hillitäkseen itsensä.

Toisaalta itsehillintää vaaditaan myös aloittajaltakin. Ei sinullakaan ole oikeutta tahallasi ärsyttää toista, varsinkin jos tiedät mitä siitä aina seuraa.
Mikä takaa sen, että mahdollisessa uudessa suhteessasi ei käy samalla tavalla. Nalkutat niin kauan, että rauhallisemmankin miehen päreet palaa.
Usein ole kuullut sanottavan, että nainen hakee rinnalleen aina uuden rentun entisen jäätyä taakse.
Katsopa sitten eteesi millaisen kumppanin seuraavaksi valitset, jos päätät lähteä nykyisestä suhteestasi.
 
Missy76
Hmmm... Kommenttina "pata kattilaa soimaa":lle.

Mihin se väkivallaton ihminen tarvitsee lisää itsehillintää? Tottahan toki on hyvä ettei nyt ihan mitä tahansa suustaan päästä (mikä olisi silti niin iso loukkaus, että se oikeuttaa vastapuolen hakkaamisen?), mutta agressiivinen mies ei kyllä (kokemuksen syvällä rintaäänellä) paljoakaan tarvitse...

Kyllä maailmaan puhetta riittää, raja menee siinä kun tuhoat toisen ihmisen itsemääräämisoikeuden ja oman kehon koskemattomuuden. Miksiköhän minä (ja ne aiemmat exäni, isäni, sisareni mies, ystävieni miehet...) en fyysisesti loukkaa muita, vaikka saatan aivan kihistä raivosta?!?

Jotkut ihmiset vain ovat ns virheellisiä. Oikein kärjistettynä: Jos raivohullu koira hyökkää ja raatelee toisen koiran, se raivohullu koira lopetetaan. Jos raivohullu mies hyökkää puolta pienemmän naisen kimppuun, se on sitten naisen vika kun ärsytti?!? Voi herranjesta sentään... Mies, joka on kerran hakannut naisen, tulee hakkaamaan seuraavankin (on se nainen sitten miten hiljainen ja ylikiltti herttaisuuden perikuva/puunhalaaja/kukkahattutäti), ellei ko. mies tunnista itsessään väärää toimintamallia ja mene terapiaan!!!

Ja erotetaan tästä keskustelusta sitten ne läheisriippuvaiset, äidiltään uhrin mallin oppineet raukat, jotka kuvittelevat hakkaamisen olevan vain yksi rakastamiseen kuuluvista "pikku"kommervenkeistä. He nimittäin myös tarvitsevat sen terapian kyetäkseen murtamaan väärät toimintamallit.
 
-ap-
Puhut enemmän kuin asiaa. Joskus ennenkin on tullut vastaan tuo asenne että mitäs ärsytit tahallasi. Tietääkseni jokaisessa parisuhteessa riidellään joskus niin että ovet paukkuu ja hermot menee mutta mikä sitten katsotaan "tahallaan ärsyttäväksi"? Ja miksi katsotaan niin että se nainen ärsyttää tahallaan mutta kun mies esittää mielipiteensä se on vain mielipide. Minullakin on mielestäni oikeus sanoa sanottavani ilman että tarvitsee pelätä että tulee turpaan. En rupea miksikään hiljaiseksi hissukaksi siitä syystä ettei mies vaan hermostuisi.

Olen ollut kahdessa pidemmässä (toinen kymmenen vuotinen) suhteessa ja ollut tällainen samanlainen aina, niin hyvässä kuin pahassa. Koskaan ei kumpikaan aiemmista kohottanut edes pikkusormeaan minua vastaan, vaan tilanne ratkesi siihen että usein mies lähti ovesta ulos rauhoittumaan ja tuli takaisin kun tilanne oli ohi. Tämä nykyinen on siis ensimmäinen (ja viimeinen) tätä laatua että riita ratkaistaan käymällä heikomman osapuolen kimppuun.

"puunhalaaja, kukkahattutäti" hih! Aika hauskoja vertauskuvia :) Mutta tosiaan kun mies on sillä päällä on aivan sama vaikka ei sanoisi mitään kun sekin otetaan kettuiluna. Monesti olen huomannut että mies on vääntänyt sanomani hänelle veemäiseen muotoon vaikka en olen ihan asiallisesti koittanut puhua hänen kanssaan. Kun oma mieli vääntää kaiken väärään muotoon, niin siinä ei auta enää mikään. En tiedä onko hän oppinut tuon tyylin lapsuudenkodistaan, voi olla että hänen isänsä on käyttänyt samaa taktiikkaa aikoinaan.
 
-ap-
Kysyisin vielä seuraavaa: onko väärin/tuomittavaa jos hakee tällaisessa tilanteessa "lohdutusta" muualta? Olen ajautunut tilanteeseen jossa toinen mies houkuttelee.. jotenkin mielestäni väkivaltainen mies menettää mahdollisuutensa jos käy minuun käsiksi, olenko siis kauhea petturi jos menen toisen syliin? Omatunto kyllä soimaa mutta toisaalta mietin että pahempia ovat nuo miehen teot kuin minun. Minä teen kaiken rakkaudesta, hän vihasta/kiukusta.
 
synkkä pilvi
Alkuperäinen kirjoittaja -ap-:
Kysyisin vielä seuraavaa: onko väärin/tuomittavaa jos hakee tällaisessa tilanteessa "lohdutusta" muualta? Olen ajautunut tilanteeseen jossa toinen mies houkuttelee.. jotenkin mielestäni väkivaltainen mies menettää mahdollisuutensa jos käy minuun käsiksi, olenko siis kauhea petturi jos menen toisen syliin? Omatunto kyllä soimaa mutta toisaalta mietin että pahempia ovat nuo miehen teot kuin minun. Minä teen kaiken rakkaudesta, hän vihasta/kiukusta.
Melkoinen itsarikandidaatti. Sen lisäksi että jäät riskisuhteeseen, moninkertaistat riskiä antamalla syyn jolla ei-väkivaltaankin taipuvaiset saattavat pimahtaa.

 
Kultasuklaa
Onko sinun ap jostain syystä päästävä tähän uuteen suhteeseen juuri nyt? Pystytkö lopettamaan nykyisen suhteesi väkivaltaiseen mieheesi ennen seuraavaa? Vai olisiko uusi mies ikään kuin ovi ulos tuosta vaikeasta tilanteestasi? Siinä ei ole tilanteessasi mitään tuomittavaa, mutta olisin huolissani asetatko nyt itsesi entistä suurempaan vaaraan?

Varmasti olisi hyvä ymmärtää, ettei sinulla ole mitään hyvää syytä jäädä tuohon nykyiseen suhteeseen. Kehottaisin sinua tosiaan hakemaan ulkopuolista apua (vaikka tuolta Naistenlinjasta joka yllä mainittiin) ja alkaa tosissaan suunnittelemaan miten järjestät elämäsi mahdollisimman pian uudelleen. Jos miehesi on yhä väkivaltainen, ota pokkarilla heti kuvat mahdollisista väkivallan jäljistä, hakeudu lääkäriin tai soita poliisille. Mitä enemmän todisteita ja todistajia sen parempi jos mies joskus joutuu vielä oikeuteen teoistaan. Ja jos sinulla on ystäviä, joille voit asiasta kertoa niin kerro. Ja ota tosiaan se turvakodin numero talteen tai järjestä itsellesi jokin muu paikka, jonne voit paeta tarpeen tullen. Olet jo nyt huomannut väkivallan kovenneen. Kuinka kauan aiot odottaa?

 
mezmerize
Ap, minkä ihmeen takia et suoraan eroa? Tajuan kyllä, että haet rohkeutta ja motiivia eroon toisesta miehestä. Pahimmillaan kuitenkin aiheutat sen, että raivomies hakkaa sinut ja uuden miehen. EI, en tarkoita että se on syytäsi tai teille oikein, tarkoitan vain, että raivoon altis mies saattaa hyvinkin tehdä niin ja on turha jäädä odottelemaan, että niin käy. Lähde menemään suosiolla, sittenhän saat elää kuin haluat ja voit etsiä uuden (olipa se sitten tämä katselemasi uusi uros tai joku aivan muu).

Ja kannattaa lähteä mahdollisimman pian, mitä pidempään odotat, sitä tavallisempaa miehen väkivalta on ja lopulta et enää uskalla lähteä, ettei käy eroyrityksesi takia kimppuun. Ja saatat jopa alkaa uskoa, että sinua on oikein hakata kun kerran ärsytät... sitä ne raivonarsistimiehet saavat naisissa aikaan pitkän päälle. LÄHDE!
 

Yhteistyössä