Miehen valkoiset valheet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt vaimo

Vieras
Mies jäi kiinni valehtelusta, sai kutsun juhliin avec ja olin innoissani menossa. Mies ei kuitenkaan ollut kovin innoissaan juhlista ja kysyin oliko hän aikeessa ilmoittaa meidät sinne. Juu, juu, totta kai oli. Tänään sitten kysyin oliko hän ilmoittanut ja kertoi että ei enää ollut mahdollista ilmoittaa, viimeinen ilmoittautumispäivä oli jo mennyt. Tiesin tasan tarkkaan että aikaa oli vielä runsaasti mutta leikin tyhmää. Hän vakuutti että näin oli ja lopulta sain sanottua että tiedän hänen valhetelevan koska olin nähnyt kutsun ja tiesin päivämäärän. Mies vain pokkana että "ei pidä paikkansa, en valehtele jne." Ärsytti ihan suunnattomasti että mies kunnioittaa minua noin vähän että pokkana valehtelee päin naamaa ja näin ollen vähättelee älykkyyttäni. Olin raivoissani. Mies ei tunnustanut valehdelleensa ja kun kysyin miksei voinut kertoa ettei halua mennä, ei mitään kommenttia. Kysyin miksi valehtelee, että onko se miehekästä ja varmaan helpompi tapa selvittää asia koska ei tarvitse keskustella asiasta, pääsee pälkähästä niin ei kommenttia.
Kysyin eikö edes tunne huonoa omatuntoa valehtelusta niin ei kommenttia, vaan jotain höpö höpö tyyliin, "enhän minä valehdellut".

Raivostuttaa koska mies pitää valehtelua oikeutettuna, itse en valehtele koska parisuhteessa haluan olla rehellinen oli asia sitten pieni tai iso.

Tuli mieleen muita pikkuasioita joista mies on valehdellut, mm. tekstiviestistä joka joku naikkonen hänelle lähetti, ei kuulemma tiennyt kuka se oli..varmaan joku vanha heila jota ei muistanut jne tai rahastoista joira hänella on joista ei ole kertonut minulle, kun vahingossa huomasin tiliotteet, oli pakko keksiä jotain, "olisin kertonut".

Luottamus meni, jos mies valehtelee pikkuasioista, jättää takuuvarmasti ne isommat asiat kertomatta. Miehelleni on helpompaa valehdella kuin kertoa totuus ja näin ollen kantaa vastuu parisuhteestamme..minusta se on raukkamaista. Olen valmis lyömään hanskat naulaan, minusta parisuhde perustuu avoimuuteen. Luuseri joka ei ole valmis kohtaamaan toista ihmistä, valehtelee.

Mitä mieltä? Itse otan valehtelun raskaasti. Olen pettynyt koska olen luottanut mieheeni 100% ja itsekin toiminut aina rehellisesti. Ilmeisesti meillä on täysin eri käsitys rehellisyydestä.

Älä tuu hulluks. Se nimittäin tuollaisessa suhteessa on edessä, et usko silmiäs/korvias/järkiäs. Kuitenkaan niissä ei ole vikaa, vaan sulle valehdellaan suut silmät korvat aivot täyteen.
Jos järki ja vaisto sanoo, usko. Harvoin on väärässä.

Miehesi sai kutsun juhliin - sinä halusit mennä, mutta mies ei. Maskuliinista käytöstä tässä olisi tietysti mieheltä ollut sanoa heti ja napakasti että ei vittu nappaa ei sitten metrin vertaa, joten ilmoita itse itses jos välttämättä haluat mennä, hän ei lähde, ei kirveellä eikä kilon kappaleina... Joiltakin vaan jämäkkyyttä puuttuu, ja sitten haluaa sopivilla valkoisilla valheilla kierrellä, ei sen ihmeempää.

Mitä tulee tekstareihin, jos niissä näkyy kuka lähettäjä (numero tai nimi), niin aina voi itsekin selvittää kuka toisessa päässä on. Ihan vaikka soittaa ja kysyy, tosin numerotiedustelutkin nykyään aika tehokkaita. Samoin Google. Ellei nyt aivan kovin salaisesta numerosta kysymys. Tuskin nyt tässäkään mitään vakavaa, välttämättä.

Rahastoista ja raha-asioista + yleensäkään omista ja omien sukulaisten omaisuudesta en minäkään kovin mielelläni puhu. Jos en jollekulle naiselle kelpaa ilman sitä tietoa että jossain nyt jotain on, niin suksikoon kuuseen. Ja näin on kerran jo käynytkin, eli ensimmäinen vaimoni oli pelkästään mielin kielin siksi, että tiesi että jossain vaiheessa on ehkä isokin perintö tiedossa. Vaan tulikin sen sijaan pikainen avioero, ja ei saanut pennin pyörylää, mikä oli hänelle aivan oikein. Toinen vaimo nyt menossa, oltu naimisissa jo yli 15-vuotta, ja häntä ei omaisuuteni ja raha-asiani kiinnosta pätkääkään. Parisuhde meillä menee hyvin, eikä ihan pikkuasioista toisiamme vahdita.

No, ei tässä ollut kysymys valehtelusta, vaan siitä, että mies ei näe enää suhteellanne tulevaisuutta. Hän ei yksinkertaisesti halua esiintyä kanssasasi juhlissa. Miehelle raivoaminen on yksi syy miksi seurasi ei häntä miellytä.

Sympatiani ap:lle. Pikkuasia noin periaatteessa, mutta en voisi elää ihmisen kanssa, joka mielistelee, kaunistelee jne. asioita, eikä voi sanoa suoraan, että ei halua mennä juhliin. Minullekin tulisi mieleen, että kaveriin ei voi luottaa. Miksi hän sitten valehtelee? Onkohan teininä tottunut mielistelemään vanhempiaan? Itse olen niitä, joille mikä tahansa totuus on parempi kuin valkoinen valhe. Toinen puoli asiaa on sitten siinä, että ei saa nostaa meteliä asioista, joista ei tykkää, esim. tekstareista.

oli yksi tuttavamies, joka puhui paskaa minkä kerkes ja jopa puhdisti oman maineensa toisesta paskaa puhuen. No hää onkin entinen tuttava.

Nykyiset tuttavani ovat rehellisiä eivätkä valehtelevia reppanoita.

Oma mieheni tekee ihan samalla tavalla joissakin asioissa. Hän ei pidä sitä valehteluna, mutta minusta totuuden muuntelu on ihan sama asia kuin valehtelu.

Olen miettinyt lukuisia kertoja, että jätän mieheni, sillä minulla on luottamus mennyt niin monta kertaa. En ole kuitenkaan jättänyt häntä, sillä haluaisin kuitenkin jatkaa yhteiseloa hänen kanssaan.

Nyt olen kuitenkin päättänyt, että seuraavan valheen myötä jätän hänet. Olen sanonut hänelle ihan selvästi, että jätän hänet jos hän valehtelee. Tietysti toivon, ettei hän valehtele, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä, että taas jossain vaiheessa lipsahtaa joku valhe.

Seurustelin miehen kanssa, joka sanoi valkoisia valheita, sellaisia, joista jäi pian kiinni.

Ehkä miehesi kokee helpommaksi sanoa valkoinen valhe. Hän ajatteli, että keskustelu juhlasta päättyy siihen. Oli helpompaa sanoa, että ilmoittautumispäivä oli ohi kuin nähdä silmiesi sammuvan, kun hän ei haluakaan juhlille tai kuunnella päivätolkulla sinun "mankumistasi" juhlille.

Mitä mieltä sinä olet ollut rahastoista tai teidän rahojenne käytöstä? Oletko vastustanut rahastosäästämistä? Olisitko käyttänyt rahat remonttiin tms. Miehen oli helpompi vain avata tili.

Jos se vanha heila oli oikeasti joku vanhaheila tai joku satunnainen tuttu, jonka kanssa miehesi on ollut tekemisissä (istunut kaveriporukalla samassa pöydässä ja naisen ystävätär on iskenyt jonkun toisen kyseisestä porukasta tms.) yhden illan aikana. Nainen on ihastunut, miehesi ei. Minkälaisen tentin olisit järjestänyt? Mies ei edes olisi muistanut, mitä oli kohteliaasti jutellut vain kaveriaan auttaakseen.

Yhteistyössä