miehen vauvakuume?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sini

Vieras
Minua on alkanut vaivaamaan vauvakuume, ja kaikin puolin elämä miehen kanssa on alkanut sujua siihen malliin, että ajattelin vauvan olevan tervetullut elämäämme. Otinkin asian puheeksi mieheni kanssa. Mies sanoi haluavansa kyllä luultavasti lapsia jossain vaiheessa, mutta ainakaan tällä hetkellä ei vauvakuumetta ole. Yhdessä sitten pohdisteltiinkin sitä, että mihinkähän miehillä yleensä perustuu tuo lastenhankintapäätös. Eli kysyisinkin, että onko teidän miehiinne iskenyt todellinen vauvakuume, vai ovatko miehenne perustaneet päätöksen vain hyviin olosuhteisiin, ikään tms. ilman sen suurempaa kuumeilua? Ja mieheni on siis jo lähempänä neljää- kuin kolmeakymmentä.

Olen näitä sivuja välii tsiikaillu. miehille tätä ei ole. Itse haluan perillisen. ei se mitää vauvakuumetta. elämäntilanne on sellainen, että tähän lapsi sopii. kavereilla alkaa olla jo jälkikasvua, mielelläni mulleki.

Kyllä vaan miehillekkin tulee vauvakuume. Tiedän usean joka on suostutellut vaimoaan ""vauvansaantipuuhaan""..

Meillä ei suostuttelua tarvittu, kuume tuli molemmille suht samaan aikaan ja oli itsestään selvää että hommaan aletaan.

Niin, ihmetyttää vaan kun miehellä jo ikääkin tuon verran, seurusteltu ollaan jo 2,5 vuotta ja taloudellinen tilannekin on kunnossa, että mahtaakohan hänelle ikinä tuota tunnetta tulla... :(

2,5 vuotta yhteistä taivalta ei ole kuitenkaan kovin pitkä aika. Oma mieheni tarvitsi n. neljä vuotta, ennen kuin alkoi kypsyä ajatukselle jälkikasvusta. Silloin saattoi jo alkaa puhua vauvakuumeesta, hän oli selvästi valmis ja innokas lapsenhankinnasta. Eikä ole katunut (nyt 12. raskausvko).

Asioista on hyvä puhua avoimesti, mutta toiselle on annettava myös tilaa ja aikaa.

Totta on, että ei sitä voi vielä kutsua kauhean pitkäksi parisuhteeksi, mutta kun mies lähentelee neljääkymppiä, niin luulisi, että perheenperustamisvietti alkaisi vähitellen herätä. Ja itsekin olen jo kolmekymppinen, niin en voi enää kovin montaa vuotta odotella. Kaipa se on biologinen kelloni, joka tikittää kovempaa koko ajan... Ja pelkään, että mies sanoo ei niin pitkään, että lapsia haluavan miehen löytäminen on jo myöhäistä.

Kunpa olisinkin vasta parikymppinen...

Ymmärrän huolesi. Ehkä asia kannattaisi ottaa vielä jonkin ajan kuluttua kunnolla puheeksi. Rauhallinen keskustelu, jossa kertoisit miehelle avoimesti tuntemuksistasi. Niin yllättävää kuin se voikin olla, ei mies välttämättä lainkaan ajattele ikäkysymystä! Mutta kuultuaan ajatuksesi voi ajatteluprosessi muuttua ja johtaa pikaiseenkin uudelleenharkintaan. Voithan kertoa hänelle, ettet haluaisi olla ikäloppu vanhempi.

Tsemppiä!

Meillä oli ihan sama tilanne tossa pari vuotta sitten. Mä olin about 30 ja mies 40 ja mulla biologinen kello tikitti aika lujaa, mutta mies oli jo tottunut ajatukseen, ettei hän lapsia tee, vaikka kovasti lapsirakas onkin...

No, siitä sitten alettiin puhua, mutta mies ei tahtonut ja mulla alkoi mielessä kummitteleen, että näinkö mulle käy, että mä en saa ees tilaisuutta yrittää lasta, vaikka olen aina haaveillut omista lapsista... Siinä itkuakin taisin tuhertaa muutamana iltana/yönä kun mies jo nukkui ja eroakin jo mietin, ja ajattelin ihan samaa, että vieläkö siihen miehen etsimisrumbaan pitää ryhtyä... En olis millään jaksanut... Näin mentiin jokunen kuukausi ja mä olin tosi onneton, varsinkin noina yksinäisinä öinä, oli tosi vaikee välillä nukkuakin, kun niin paljon ahdisti.

Pikkuhiljaa mies alkoi kuitenkin lämmetä ajatukselle, oli silläkin aikaa miettiä asiaa uudelleen ja sitten luovuttiin ehkäisystä sillä menttaliteetilla, että tulee jos on tullakseen =) Silloin ei laskettu oviksia eikä muita, vaan puuhailtiin kun siltä tuntui ja kummasti munkin seksihalut parani, kun toivo alkoi kyteä rinnuksissa =)

Ja nyt meillä on sitten sellanen ihana 11kk ikänen viipertti, jota molemmat rakastaa niin, että kipeetä tekee =)

Pidetään sulle peukkuja, ja toivotaan, että se mieskin tajuaa vielä mikä rikkaus noi omat lapset on, vaikka välillä raskasta onkin! Pakottaa toista ei voi, se on totta, mutta toivotaan kovasti parasta !!

Meillä minä olen asiasta vouhkannut jo yli 2 vuotta. Mies on innostunut asiasta vasta tänä keväänä ja vauvahankkeeseen ryhdyttiin kesäkuussa. Ja kyllä hällä nyt tuntuu olevan vauvaakuumetta. Olen kyllä moneen otteeseen teroittanut, että onko tämä nyt vaan sitä, että hän haluaa minun mielikseni vauvan. Ei kuulemma ole. En haluaisikaan niin, koska lasta täytyy molempien haluta 150%:sti eikä vain toisen mieliksi. Naimisiin me mentiin kesällä.

Meillä miehelle ei tullut vauvakuumetta vaikka oltiin oltu jo monta vuotta yhdessä (kun aloitin vihjailun, niin 5 vuotta). 3 vuotta asiasta vihjailtuani mies suostui asiaan pitkällisen harkinnan jälkeen. Nyt ollaan lähes 2 vuotta yritetty ja lasta ei ole tullut vieläkään. On miehen ajatusmaailma muuttunut aika paljon näiden parin vuoden aikana, kun on saanut huomata, ettei lapsien saaminen olekaan niin itsestään selvää... :/ Nyt haluaisi kovasti, mutta minkäs teet?

Joopa joo, sitä mietin minäkin että tuleeko miehelle vauvakuumetta..? Meillä tosin silleen että miehellä on jo edellisestä suhteesta kaksostytöt, pian 16v. ja mulla ei lasta. Ei varsinaista vauvakuumeilua mullakaan, mutta kello käy ja pian on myöhäistä, toivottavasti ei vielä. Mutta onko vielä vaihdettava miestä? Kerran sanoi kun juteltiin ettei enää varmaan halua lapsia. Luulee olevansa liian vanha jo. Sanoi että lapset on tehtävä nuorena. Entäs jos nuorena ei ole ollut mahdollista? Itse elin liian monta vuotta huonossa parisuhteessa, johon en tosiaankaan lasta halunnut. Nyt kun aika loppumassa, huomaan että olis kuitenkin kiva kun joku sitten äitienpäivänä muakin muistais. Ja muutenkin, sais kokea äitinä olon. Nyt uskon olevani siihen valmis.
Haluaisin että vauva saisi tulla jos on tullakseen. Ei ehkäisyä enää eikä silti mitään laskureita, vaan luonto hoitais eteenpäin. Mutta miten esitän asian että mies käsittää kuinka mullekin oma lapsi olis toivomus..?

Vastauksia saa antaa...

Mutta mitä jos kyse onkin siitä, ettei miehenne halua lasta TEIDÄN kanssanne. Tunnen muutaman tapauksen, jossa pari on seurustellut pitkäänkin, mutta miestä ei ole innostanut lastenhankinta naisen mankumisesta huolimatta. Suhteen päätyttyä ja uuden naisen löydettyä mies on kuitenkin alannut haluamaan lapsia ihan tosissaan, koska haluaa juuri tämän uuden naisen lastensa äidiksi. Jotkut miehet haluavat elää avoliitossa menevän, villin naisen kanssa, mutta perheen perustamiseen haluaisivat kuitenkin äidillisen naisen.

Yhteistyössä