Miehen veljen tyttöystävä - suuttuiko aiheesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tapasimme mieheni veljen tyttöystävän tänään ekaa kertaa. Ovat olleet yhdessä melkein vuoden, mutta asumme eri maissa emmekä siksi olleet tavanneet aikaisemmin. Nyt tavattiin "puolimatkassa" molemmille vieraassa kaupungissa. Täällä meitä oli siis minä+mies+2 lastamme, mieheni veli+tyttöystävä ja mieheni vanhemmat. Vanhemmat tuntevat tyttöystävän ennestään.

Vietimme yhdessä koko päivän ja kävimme museossa (tyttöystävän toive), syömässä, käveltiin ympäri kaupunkia. Miehen veli ja tyttöystävä kulkivat ja juttelivat koko ajan vain keskenään. Paitsi yhdessä vaiheessa isompi lapsemme alkoi jutella setänsä kanssa, tätä kesti noin vartti. Setä on lapsemme kummi, mutta eri maissa asumisen vuoksi he tapaavat vain 1-2 kertaa vuodessa. Ovat silti läheisiä ja jakavat monia kiinnostuksenkohteita.

No, miehen veljen ja lapsemme jutellessa anoppi huomasi, että tyttöystävä oli apean oloinen ja rupesi jututtamaan tätä. Vetäytyivät erilleen meistä muista ja kohta näkyi, kuinka anoppi lohdutti itkevää tyttöä. Meni vartti ennen kuin tyttö rauhoittui.

Jälkikäteen Ilmeni, että kriisi johtui lapsemme ja miehen veljen juttutuokiosta. Tyttö tunsi itsensä ulkopuoliseksi kuulemma. Musta reaktio oli aika voimakas ja harmittaa, kun lapsella on kummia ikävä ja ei edes varttia voisi kummi ilmeisesti lapselle suoda kerran pari vuodessa :( Ehkä tämä oli joku jännityksen purkautuminen, mutta kuulostaako teistä normaalilta?

Yrittikö joku muu teistä jutella tytön kanssa sillä välin? Jos muutenkin stressaa ja jännittää, niin sitten voi helposti tulla ylireagointia, jos jää kokonaan ulkopuoliseksi...

No tuo vartti oli ainoa hetki, kun miehen veli jätti tyttöystävän "yksin". Ja yksin jättämisen/ulkopuolisuuden tyttöystävä oli sanonut anopille huonon fiiliksensä syyksi. Minä ja mieheni yritimme jutella tyttöystävälle huonolla menestyksellä, tyttöystävä ei jutellut muille kuin miehen veljelle (ja anopille tuon lohduttelun aikana) eikä osallistunut yleiseen keskusteluun. Mistä olisi kyse ellei tuosta varmista?

Kuulostaa rasittavalta itkupilliltä, jos tuollaisesta "ulkopuolelle jäämisestä" alkaa vollottamaan.
Voihan se olla, että kukaan ei tosiaan puhunut koko matkan aikana hänelle, siis kukaan muu kuin miehensä, ja tuo vartti oli vain piste iin päälle.

No tuo vartti oli ainoa hetki, kun miehen veli jätti tyttöystävän "yksin". Ja yksin jättämisen/ulkopuolisuuden tyttöystävä oli sanonut anopille huonon fiiliksensä syyksi. Minä ja mieheni yritimme jutella tyttöystävälle huonolla menestyksellä, tyttöystävä ei jutellut muille kuin miehen veljelle (ja anopille tuon lohduttelun aikana) eikä osallistunut yleiseen keskusteluun. Mistä olisi kyse ellei tuosta varmista?
No jos on yritetty jutella, niin kyse varmaan jostain ihan muusta asiasta.
Tai sitten vain on pimeä tyyppi.

Miksi sinun täytyy analysoida tämä asia? Ole hienotunteinen ja pysy taustalla myös ajatustesi kanssa. Sinun ei tarvitse tunkeutua asiaan yhtään, eikä selvitellä sitä keskustelupalstalla eikä yrittää tehdä hänestä omituista tms. Neuvoni: unohda asia tahdikkaasti.

En aio ottaa asiaa mitenkään esiin, mutta mielelläni yritän ymmärtää, mistä oli kyse. Vaikuttaa siltä, että tyttöystävä tulee olemaan kuvioissa pidempään ja haluaisin, että tulemme juttuun :) Kiitos vastauksista ja näkökulmista!

Keskenmenoista tms ei varmaan ole kyse. Miehen veli ja tämän tyttöystävä ovat meitä reippaasti nuorempia eivätkä vielä asu yhdessä tai suunnittele tulevaisuutta kovin pitkälle.

Varmaan vain jännitys laukesi jos nuoriakin vielä ovat. Oma epävarmuus ja kyvyttömyys itse ottaa kontaktia, ja sitten kun kaikki muut tulevat hyvin keskenään toimeen, pitkä päivä ja vieraassa maassa, purkautuu.

Ei kenenkään vika, helpottaa ajan kanssa.

Voisit yrittää kysyä veljeltäsi mistä erityisesti tyttöystävä pitää, ja johdatella seuraavan kerran keskustelua sellaiseen suuntaan missä hän on "vahvoilla". Ja sano veljellesi että sinua jäi tämä harmittamaan. He varmasti arvostavat sitä että olet huolissasi ja haluat parantaa tilannetta :)

Minusta ymmärrät parhaiten, kun unohdat asian ja kohtaat hänet seuraavan kerran avoimin mielin. Nyt täällä jauhetaan jo narsismit, abortit ym. Tämä keskustelu ei sinua auta ymmärtämään yhtään mitään! Pahansuopuutta vain lietsotaan.

Oli varmaan ujona jännittänyt tapaamista tosi paljon ja se sitten purkautui näin. Olkaam armollisempia toisillenne, ihmiset. Pahaa tekee lukea kommentteja, joissa ollaan heti valmiina antamaan jopa narsismi diagnoosi! Tai vähintäänkin hemmotellun prinsessan leima. Tuosta noin vaan.....

Mä tapasin viime kesänä ensimmäistä kertaa miesystäväni sukua (sisaruksia, vanhemmat, isovanhemmat), oltiin heidän kesäpaikassaan muutama päivä.
Ja mä sain paniikkikohtauksia.. Ja tunsin itseni todellakin "hylätyksi" jos miesystävä ei ollut lähellä.

Oonko narsisti tai hemmoteltu prinsessa? En.
36v kahden lapsen äiti joka jännittää niin pirusti tuommoisia tilanteita.
Ja kun ei oikein tiennyt mistä olisi muiden kanssa jutellut. Kevyt ripottele kun ei oikein ole mun heiniä..

Mä tapasin viime kesänä ensimmäistä kertaa miesystäväni sukua (sisaruksia, vanhemmat, isovanhemmat), oltiin heidän kesäpaikassaan muutama päivä.
Ja mä sain paniikkikohtauksia.. Ja tunsin itseni todellakin "hylätyksi" jos miesystävä ei ollut lähellä.

Oonko narsisti tai hemmoteltu prinsessa? En.
36v kahden lapsen äiti joka jännittää niin pirusti tuommoisia tilanteita.
Ja kun ei oikein tiennyt mistä olisi muiden kanssa jutellut. Kevyt rupattelu kun ei oikein ole mun heiniä..

Yhteistyössä