Miehen viestit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katkennut kynsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katkennut kynsi

Vieras
Sain selville että mieheni on lähetellyt erään tuttavaperheen naisen kanssa flirttailevia viestejä. Lisäksi mies oli vihjaillut, että seksi minun kanssani pitkässä liitossa kyllästyttää. Mielestäni törkeätä mieheltä mennä kommentoimaan mitään meidän henkilökohtaiseen elämään liittyvää tuolla tavalla, minua "alentamalla".

Olen järkyttynyt ja todella pahoillani noista viesteistä. En tiedä mitä tehdä. Miten avata keskustelu mieheni kanssa? En saa asiaa mielessäni oikeisiin mittasuhteisiin, liioittelenkohan?

Et liioittele.

Härkää nyt sarvista kiinni, ja sanot suoraan sille äijälle, että tiedät hänen viestitelleen toisen naisen kanssa sellaista, mitä varatun miehen ei tulisi viestitellä.

Miksi vaikenisit ja olisit hiljaa? Mies tekee väärin. Säikäytä hänet nyt kunnolla sanomalla asiasta siihen tyyliin, että jos ei tyyli muutu, niin varmaan sinun tulee harkita, että tahdotko hänen kanssaan enää edes jatkaa.

Seuraava askel voi hyvinkin miehellä olla että sanoista tekoihin-siis tämän toisen naisen punkkaan.

Samaa mieltä kuin "härkää sarvista". Mikä v...u siinä on että toiset (äijät mut miksei muijatkin) kuvittelee et niillä on oikeus ihan mihin vaan kun kotona ei olekaan enää niin "kivaa". Itse eivät enää pistä tikkua ristiin oman (avio)suhteen eteen ja sitten kun arki astuu kuvaan mukaan niin keksitään omaa kivaa jonkun toisen kanssa.
Minäkin pistäisin kyllä kovan kovaa vastaan eli jos ei kotielämä enää kiinnosta niin "tossa on ovi".

Alkuperäinen kirjoittaja Katkennut kynsi:
Sain selville...

Kuinka sait asian selville? Kerrottiinko se sinulle (kertojan motiivi?) vai tongitko miehesi puhelinta/tietokonetta/postia?

Olisitko ollut tyytyväisempi, että miehesi olisi kertonut sinulle päin kasvojasi, että seksuaalinen elämänne on hänestä tylsää? Kenelle miehesi saa jakaa ja kertoa asioita, jotka hänen mieltään mahdollisesti painavat? Kirjoittaa elleihin..?

yksinkertaisesti niin, että mieheni oli unohtanut kirjautua ulos sähköpostistaan. Kun näin viestin tuolta naiselta, ihmettelin miksi hän ei ole laittanut minullekin viestiä, niin kun on tapana (perhetuttuja siis kun ollaan) ja siinä vaiheessa uteliaisuus vei voiton. Viestiketju oli pitkä eikä siitä jäänyt epäselväksi seksiin vihjailu, tosin huumorimielellä ja rivien välistä - ei siis mitään suoraa ehdottelua.

Koen loukkaavana sen, että mies ei ole pystynyt minun kanssa asiasta keskustelemaan, mutta sitten vihjailee vieraalle seksielämästämme. En sano, että mieheni olisi pitänyt päin kasvoja minulle asia sanoa, mutta ainakin yrittää jollain tavalla keskustella hienovaraisesti asiasta ja päivittää suhteemme tilaa molemmin puolin. Se olisi reilumpaa. Ehkä miehelläni on joku 40-kympin kriisi ja testaa viehätysvoimaansa. Ehkä. Tämä tuli mieleeni.

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Sain selville...

Kuinka sait asian selville? Kerrottiinko se sinulle (kertojan motiivi?) vai tongitko miehesi puhelinta/tietokonetta/postia?

Olisitko ollut tyytyväisempi, että miehesi olisi kertonut sinulle päin kasvojasi, että seksuaalinen elämänne on hänestä tylsää? Kenelle miehesi saa jakaa ja kertoa asioita, jotka hänen mieltään mahdollisesti painavat? Kirjoittaa elleihin..?

Olen samaa mieltä siitä, että viestittely on voinut olla miehelle kanava purkaa asioita luotettavalle ihmiselle ja toisaalta hyvä niin, MUTTA Edelleen hairahdukset tapahtuvat lähipiirissä ja työpaikoilla, mopo karkaa käsistä. sano miehelle, että huomaat heidän väliensä lähentyneen ja kysy miten hyviä ystäviä he ovat. Älä paljasta lähdettä, koska miehesi ansaitsee vain nyt näpäytyksen, että homma on huomattu. Päätä jatkossa mitä teet, mutta aivan hyvin voit puhua asiasta.

Vastaavanlainen tapaus viime keväältä. Shokkihan se oli.
Laitoin heti miehen seinää vasten,uhkasin erolla ja olin jo jakamassa omaisuutta,mieheni säikähti.
Olin loukkaantunut todella,että ei ole suuta avata,kun pitäisi puhua ongelmista oman vaimon kanssa,muiden kanssa kyllä.
Enkä ottanut syitä omille niskoilleni tapahtuneesta. Jokainen tekee omat mokansa.

Sen verran ketutti,että kun tilaisuus tuli tein pienen koston,kun tuli siihen tilaisuus.
Olimme kesällä ravintolassa pippaloissa,ja eräs vieras mies tanssitti liian intiimista,liian monta kertaa peräkkäin. Mieheni suuttui ja murjotti loppuillan, kotona myönsi olleensa sairaan mustasukkainen minusta. Kyllä oli mulla hyvä olo näpäytin ukkoani.
Sanoin miehelleni,että voidaan jatkaa kostolinjalla,vai tehdäänkö rauha. Hän tajusi,että ei halua menettää minua ja sovimme,että yritämme huomioida toisemme paremmin. Menettämisen pelko herättikin halut..........
Mutta silti tunnen pistoksen sydämessä,aina kun mietin asiaa,ja pilvilinnoja en rakentele.
Pidä puolesi nainen, anna takaisin samalla mitalla,ei ne muuten älyä loukanneensa!!

yksinkertaisesti niin, että mieheni oli unohtanut kirjautua ulos sähköpostistaan. Kun näin viestin tuolta naiselta, ihmettelin miksi hän ei ole laittanut minullekin viestiä, niin kun on tapana (perhetuttuja siis kun ollaan) ja siinä vaiheessa uteliaisuus vei voiton.

On parikin tähän sopivaa sanontaa, vanhoja ja puhkikuluneita, mutta paikkansa pitäviä edelleen:

1. Sitä saa, mitä tilaa
2. Salakuuntelija ei koskaan kuule itsestään mitään hyvää
3. Uteliaisuus tappoi kissan

Luvattoman lukemisen sijaan olisi voinut sulkea postiohjelman tonkimatta ja kysyä jälkeenpäin, oliko viestissä mitään itseä koskevaa, kun nyt 'sattui' lähettäjän nimen näkemään.

Minulla taas kävi niin,että oli varastohuoneessa ylim. tietsikka,joka oli saatu tuttavalta. Mieheni kunnosti sitä.. Siinä ei ollut salasanan takana kenenkään postit. Poistin omia postejani,koska niitä oli tullut todella paljon viikon aikana, ja ihmettelin,kun uusia posteja tuli tilalle,aina kun poistin yhden.
En edes tajunnut,että ne olivat mieheni posteja, ja olinkin ymmällä kun luulin ihan tuntemattoman ihmisen kirjoittaneen minulle niin omituisen kirjeen. Sitten vasta tajusin,kun katsoin tarkemmin,että posti ei ollutkaan minulle.
Eli kerkesin lukea ennenkuin huomasin lukevani toisen postia.

Ei voi olla tottakaan tuo BDTD:n naivius.

Eli: salakuuntelu/viestien lukeminen on aina, kaikissa tilanteissa väärin ja puolison luottamuksen pettämistä.

Sen sijaan puolison selän takana vehkeily + oman parisuhdeongelman tilitys vieraalle ilman että omalle puolisolle kerrotaan halaistua sanaa mistään ongelmasta + pettämisen valmistelu/pettäminen on oikein, koska se on yksilön tunneilmaisua, johon hänellä on oikeus.

Tässä ajattelussako ei ole mitään ristiriitaa?

Ja ihanko aidosti uskot, että mielessään jo pettävä puoliso se ensi töikseen tunnustaa ("kerroppas nyt ukkoseni, mitä kirjottelit vieraan naisen kanssa?" "no mähän kirjoittelin, että sä oot tylsä, seksi sun kans on tylsää ja mä haluaisin panna tätä toista naista") Hehhee...

Miksi muuten parisuhdeongelmien selvittäminen on aina sen vastuulla, joka olisi suhteeseen jäämässä eli ei petä/mieti pettämistä? Sen sijaan "tyytymätön" osapuoli eli pettäjä saa rauhassa olla tyytymätön ja toteuttaa mielitekojaan ilman mitään vastuuta?

Ei voi olla tottakaan näiden rinnastuksien ja 'tulkintojen' naivius...

Alkuperäinen kirjoittaja Jössessentään:
Eli: salakuuntelu/viestien lukeminen on aina, kaikissa tilanteissa väärin ja puolison luottamuksen pettämistä.

Kyllä.

Sen sijaan puolison selän takana vehkeily + oman parisuhdeongelman tilitys vieraalle ilman että omalle puolisolle kerrotaan halaistua sanaa mistään ongelmasta + pettämisen valmistelu/pettäminen on oikein, koska se on yksilön tunneilmaisua, johon hänellä on oikeus.

Tuohan on aivan eri asia kuin viestien lukeminen/salakuuntelu, eivätkä ne ole millään tavoin verrattavissa.

Miksi muuten parisuhdeongelmien selvittäminen on aina sen vastuulla, joka olisi suhteeseen jäämässä eli ei petä/mieti pettämistä? Sen sijaan "tyytymätön" osapuoli eli pettäjä saa rauhassa olla tyytymätön ja toteuttaa mielitekojaan ilman mitään vastuuta?

Tämäkin on kummallinen olettama, näin en ole kenenkään nähnyt kirjoittaneen.

Joka tapauksessa, parisuhteessa ON kaksi ihmistä, jotka molemmat ovat vastuussa ongelmien selvittämisessä, mikäli sellaisia on ja yleensä parisuhteessa on, isompia ja pienempiä.

Tyypillistä elleilyä on jatkuva tasapuolisuuden vaade, kaiken pitäisi mennä tasan, molempien oltava yhtä onnellisia tai onnettomia, vapaa-aikaa ja sosiaalista elämää pitäisi olla yhtä paljon; mieluiten vain YHDESSÄ, kaikki vaan tasan.

Minusta ilmiö on aivan sama, kuin heti-mulle-kaikki-tänne-nyt. Koko ajan halutaan varmistaa, että toinen ei vaan saa mitään enempää ja kaikki oma panos 'maksetaan' vastavuoroisesti jollain tavoin tai heti alkaa valitus elleissä, että puolisko ei täytä omaa osuuttaan, VAIKKA MINÄ TEIN SITÄ JA TÄTÄ. Koko ajan halutaan määritellä ja vertailla toisen panosta suhteeseen, että se on varmasti yhtä suuri ja yhtä hyvä, kuin minkä itse kokee antavansa.

^"puolisko ei täytä omaa osuuttaan, VAIKKA MINÄ TEIN SITÄ JA TÄTÄ. Koko ajan halutaan määritellä ja vertailla toisen panosta suhteeseen, että se on varmasti yhtä suuri ja yhtä hyvä, kuin minkä itse kokee antavansa."

Näin se on ja näin sen on mentävä, halusi tai ei. Mikäli toinen alkaa kokea epäreiluuden tunnetta suhteessa kovinkin pysyvästi, suhde ei ole sillon tasapainossa eikä se ole myöskään onnellinen. Eli jos itse koko ajan antaa enemmän kuin toinen, ei se ole mikään tasa-arvoinen suhde. Tietenkin suhteessa voi tiettynä aikana antaa henkisesti/taloudellisesti/fyysisesti enemmän kuin toinen, mutta tuon epätasapainon pitäisi korjaantua ajan myötä, muuten vaakakupit ovat pysyvästi kallellaan ja suhde menossa alamäkeen. Esim. sen sietäminen, että itse pyörittää arkea kun toinen osapuoli hummailee toisten naisten/miesten kanssa, on nimenomaan epäreilua, eikä sitä voi oikein perustella millään.

Sen sijaan ymmärrän kyllä molempien puolisoiden oman tilan, tekemisten, sosiaalisten piirien, harrastusten, tunteiden ja ajan tarpeen. Tämä vain ei ole yhtä kuin puolison selän takana vehkeily eli ap:n kuvaama seksiväritteinen vihjailuviestittely vieraan naisen kanssa, eikä oman tilan ja ajan tarve oikeuta em. vehkeilyä.

Et taida itse huomata, että kirjoitat koko ajan asian vierestä?

Vertasin viestien lukemista ja pettämistä siksi, että ne ovat molemmat toisen osapuolen luottamuksen pettämistä yhtä lailla. En näe niissä sisältöeeroa. Ja tivasin vastausta siihen, miksi aina syyllistät puolison, joka saa "kieroilemalla" tietää tulleensa petetyksi, muttet syyllistä pettäjää, joka pettämisellään kieroilee ja on toiselle epärehellinen suhteen tilasta? Kyllä ne ovat vertailukelpoisia tulkintoja ja kysymyksiä.

En hae tällä mitään syyllinen-syytön asettelua, vaan sitä, miksi toisen epärehelliset teot näyttävät sinun puheissasi olevan vähemmän halveksittavia tai jotenkin oikeutetumpia kuin toisen? (pettäminen on oikeutettua, kun suhde menee pieleen, mutta petetyn pitäisi silti kiltisti odottaa, että pettäjä kertoo missä mennään)

Yhteistyössä