Mieheni naisystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen

Vieras
Poikakaverillani on naisystävä. Hän on poikakaverini entisen poikakaverin entinen tyttöystävä. Poikakaverini miesystävät ovat muuttaneet kauemmas ja siksikö tämä on ns. parempi ystävä kun asuu lähempänä kuin miesystävät.

En voi sietää tätä naista, vaikka en edes tunne häntä. En saata uskoa, että mies ja nainen voivat olla vain ystäviä. En hyväksy heidän ystävyyttään ollenkaan.

Poikakaverini on onneksi lopettanut yhteydenoton tähän naiseen minun takiani sanoen syyksi mustasukkaisuuteni, ettei nainen luulisi, että mikä heidän ystävyyteensä on tullut, kun ei hän soita. Tämä nainen silti välillä lähettää tekstiviestejä. Hänellä on poikakaveri.

Tästä naisesta meillä tulee kova riita aina, kun se tulee jostain mieleen. Mielestäni tämä nainen tarvitsee vain useampia miehiä itselleen, ehkä ihailevia katseita.

Mielestäni nainen ja mies eivät voi olla vain ystäviä, siinä on aina joku lataus, niinkuin miehen ja naisen välillä on, kun ihastuvatkin. Poikaystäväni on varmaan ihastunut hänen ulkonäköönsä ja tämä nainen tykkää kun hänellä on ihailija.

Mieheni ei halua erota tästä naisesta. Itse kyllä lopetan jonkun ystävyyssuhteen aivan helposti. Uusia ystäviä tulee, tai sitten ei tule. Tappelen, että miksi sulla ei ole niin läheisiä miesystäviä nyt ollenkaan. Lähellä asuu yksi miesystävä, mutta jotenkin se ei voita tämän naisen ystävyyttä.

Voi kurjuus, tämä on nyt kurjaa. Olemme seurustelleet kaksi vuotta ja tämä nainen ei vain häviä elämääni kiusaamasta.
Voi v-u, v.u, v.u

Se, ettet sinä kykene platoniseen ystävyyteen ei tarkoita, etteivätkö muutkaan kykenisi.

Olen kanssasi aivan päinvastaista mieltä. Uudet ystävät aikuisiällä ovat kiven silmässä. Uusia potentiaalisia seurustelukumppaneita sen sijaan pukkaa sisään ovista ja ikkunoista.

Jos olisin miehesi, minä en miettisi hetkeäkään, mikä tässä asiassa olisi oikea marssijärjestys. Minä en haluaisi seurustella naisen kanssa, joka ei luota minuun eikä arvostelukykyyni.

Kannattaa lukea oma tekstinsä uudelleen. Siis on ystävä monen vuoden takaa. Omaa oman elämän kumppaninsa kanssa silti ei saa olla miehesi ystävä. ..???
Mene nainen hoitoon tuon mustasukkaisuutesi takia. Nykyisin kaikki pelaa ihmissuhteilla verkostoitumisella jne. sosiaalisuus on päivän sana - sinä et tunnu tuota ymmärtävän.
Jos miehesi pettäisi , teoriassa siis, hän tekisi sen ihan jonkun muun kanssa, jolla sinulla tuon mustasukkaisuuden takia ole edes tietoakaan olemassa olosta. NK. nimellä salarakkaat - ihan niitä todellisia sala sala sellaisia. Naisystäviä pidetään usein kulissina ihan jollekin muulle salattavalle suhteelle. Tässä lyhyt oppi. Älä hauku vierasta ihmistä ja hänen kunniaansa loukkaa kun et ole kuin mustasukkaisuutesi ympäröimä. Saatat joutua käräjille riippuen ihmisen sietokyvystä. Jouduin itse erottuani tämmöisen kuvion näkyväksi ystäväksi, haukutuksi, ja salarakkaus vaan jatkuu ihan toisaalla edelleen.
Mieti nyt kun puhallat kiukut pihalle - miten tämän ystävän asuinpaikka vaikuttaa ""asuu lähempänä kuin miesystävät"" ??
Kun ikää tulee tuon 18v jälkeen 20 v. enemmän suhtaudut asioihin toisella lailla...

Sinulla on ongelmia itsesi kanssa. Olen inhorealistin kanssa aivan samaa mieltä.

Minulla on läpi elämäni (sitä on jo pitkästi) ollut sekä mies- että naispuolisia ystäviä. Kenestäkään heistä en ole luopunut perusteettoman mustasukkaisuuden vuoksi. En edes nuorena.

Jollet itse kykene aitoon ystävyyteen vastakkaisen sukupuolen kanssa, se on sinun tappiosi. Jäät paljosta arvokkaasta paitsi, etkä vähiten siitä, että et koskaan opi ymmärtämään miesten ajattelumaailmaa tai miehenä olemista yhtä hyvin, kuin jos sinulla olisi hyvä miespuolinen ystävä.

Teet väärin, kun vihaat ihmistä, jota et edes tunne. Jos tuntisit, voisit rauhottua kokonaan ja oppia jotain ihmissuhteistakin.

Muista, että ihminen peilaa aina muiden käyttäytymistä omaansa. Kuvittelee, että muut tekisivät ja toimisivat samoin kuin sinä itse vastaavassa tilanteessa. Tämä tarkoittaa sitä, että sinä itse kaipaat niitä asioita, joista syytät tätä toista naista. Vanha kansa sanoi vertauskuvallisesti, että ""Varas luulee vertaisekseen ja huora kaltaisekseen"".

Minun maailmassani sinun käyttäytymisesi on kyseenalaista, enkä luopuisi ystävästäni, vaan sinusta.

Voi tosiaan käydä niin, että menetät miehen oman käytösksesi johdosta.

Minulla on ystävä (mies) joka on jättänyt naisystävänsä syystä, että tämä ei voinut sietää minua (eli hän oli mustis). Nainen tuli kerran ravintolassa huutamaan pää punaisena, kun vaihdoin baaritiskillä pari sanaa tämän miehen kanssa. Seuraavana päivänä mies jätti tämän naisen.

Käännä asia niin, että olet miehesi ""housuissa"" ja hän sinun. Kuinka kaun sietäisit vastaavaa käytöstä, aiheettomia riitoja, turhanaikaista kiukuttelua ja raivoa? Uskon, ettei kukaan jaksa moista kovin kauan.

Minulla on sekä miespuolisia että naispuolisia ystäviä. Eräs näistä naispuolisista ystävistäni sanoi kerran kauniisti: ""Ystävät ovat ja pysyvät, seurustelukumppaneita tulee ja menee.""

Minä kyllä ymmärrän alkuperäistä osin.. Miehelläni on useita naisystäviä ja se on ihan ok, mutta yhden kohdalla olen kertonut miehelleni että minä en pidä siitä että he ovat ystäviä. Syynä on se, mitä mieheni on kertonut naisesta (pettänyt jokaista miestään, ""harrastaa"" varattuja miehiä, käynyt läpi jalkapallojoukkueen..) ja ettei mieheni ole halunnut että näen ko naista (muut naisystävät käyvät meillä ja ovat minunkin tuttuja nykyään). Ihmettelin, miten mieheni edes haluaa olla sellaisen naisen ystävä, mutta kai se paheellisuus(?) viehätti jotenkin. En kuitenkaan usko että mieheni petti minua. Ja kun mieheni tajusi että heidän ystävyytensä saa minulle pahan mielen, hän otti etäisyyttä. Enää he vaihtelevat vain viestejä silloin tällöin.

Muuten kyllä Nainen tunnuit hieman epävakaalta ja ..nuorelta? Ei ehkä kannata olla niin ehdoton, ethän kuitenkaan voi määrätä poikakaverisi kavereita. Tekstissäsi on pieni ristiriitaisuus: ""Poikakaverini on onneksi lopettanut yhteydenoton tähän naiseen minun takiani"" ja ""Mieheni ei halua erota tästä naisesta"", eli miten? Et kuitenkaan omista miestäsi, mutta mielestäni parisuhteessa kuitenkin täytyy ottaa toisen tunteet huomioon. Koskee myös sinua.

Onko nyt ""se aika vuodesta"" vai onko kyseessä yksi ja sama ihminen, kun tätä samaa asiaa jauhetaan? Ei sillä, ihan mielenkiintoinen aihehan tämä on, kun ihmiset näkee/lukee/kuulee asiat niin erilailla... :)

""Minulla on ystävä (mies) joka on jättänyt naisystävänsä syystä, että tämä ei voinut sietää minua (eli hän oli mustis). Nainen tuli kerran ravintolassa huutamaan pää punaisena, kun vaihdoin baaritiskillä pari sanaa tämän miehen kanssa. Seuraavana päivänä mies jätti tämän naisen.""

- Seurusteletko kyseisen miehen kanssa???

Fiksuinta, mitä miesystäväsi voi tehdä on jättää sinut heti ja lopuillisesti. Muuten hänen elämästään tulee maanpäällinen helvetti.

Sinulle suosittelen pikaista hakeutumista ammattiauttajan pakeille - sairautesi on vakava ja se pilaa elämäsi olit kenen kanssa tahansa.

Muistakaa ihmiset myös se, että osa meistä on saanut nähdä ja kokea kantapään kautta myös sen ""platonisen"" ystävyyden toisen puolen. Joitakin meitä on petetty sen ""ystävän"" kanssa ja jotkut olemme seuranneet läheltä kun meille tärkeitä ihmisiä/tärkeät ihmiset on petetty/pettäneet juuri sen ""ystävän"" kanssa.

Tällaisten kokemusten jälkeen on hyvin vaikea enää uskoa ja luottaa vastakkaisten sukupuolten väliseen platoniseen ystävyyteen.

Juu, osa joutuu petetyksi, jätetyksi ja jopa tapetuksi parisuhteessa. Jos ei pysty ajattelemaan kuin pahimpia vaihtoehtoja toisesta, niin kannattasi ehkä olla ihan itsekseen.

Hyvän suhteen yksi peruspilareista on luottamus. Siihen kannattaa nojautua niin kauan kunnes ""toisin todistetaan"".

Olisiko mahdollista, että antaisit kuitenkin miehen pitää ystävänsä? Miehesi voisi vaikka tutustuttaa naisen sinuun ja tutustua samalla naisen mieheen. Voisitte olla molemmat uutta ihmissuhdetta rikkaammat.

Minulla on miespuolisia ystäviä ja olen esitellyt heille ja heidän naisystävilleen itseni ja poikaystäväni. Ongelmia ei ole ollut, päinvastoin ovat tykänneet uudesta, mukavasta tuttavapariskunnasta. Voidaan viettää illanviettoja ym. nelisin. :=)

Onko se, että entinen kumppanisi on sinua pettänyt jotenkin uuden kumppanisi syytä - miksi hänen elämäänsä tulee rajoittaa, jos joku muu on aikaisemmin kohdellut sinua epäkelvolla tavalla????

Tietenkään se ei ole uuden syytä, mutta kokonaiskonsepti ei ole sellaisella taustalla ihan yksinkertainen. Varsinkin jos on useampia kokemuksia (suoraan ja sivusta) niin luottaminen ihmisiin kärsii väkisinkin. Se on ihan inhimillistä. On hyvin helppo puhua, jos itsellään ei ole vastaavia kokemuksia.

Omalla kohdallani nykyinen sai valita minun rakkauteni ja exänsä ystävyyden välillä. Hän valitsi minut, mutta olisi voinut valita toisinkin. Myös minulla on oikeus ilmoittaa omat rajani, mutta toki on toisen oma ratkaisu päättää omistaan. Jos toiselle on ystävyys rakkautta tärkeämpi, niin olkoon niin - hän varmasti löytää sitten kumppanin, jonka ""rajat"" ovat sopivat hänen ajatusmaailmaansa. Kuten yleensä kukin meistä.

Pointtini olikin lähinnä, että meitä ihmisiä on erilaisia. Tällaisistakin asioista pitäisi parisuhteessa puhua jo hyvissä ajoin. Kumpaiseenkin mielipiteeseen on omat taustansa ja vaikuttajansa. Ehkä ajan myötä asioihin voi löytyä kompromissikin, jos molemmat ovat vain valmiita työstämään tilannetta. Aina ei näin käy, mutta sitten eletään sen mukaan.

Nainen! Ongelma on se et olet liian mustasukkainen! Tosi ystäviä ei jätetä mies/naisheilan takia. Rekkamiehelläkin enemmän naisystäviä, enkä ole meisselöiny ketään, vaik tarjontaa on. No sehän on tietty jokaisen oma asia. Onhan tietty niitä hutsujakin, jotka tarjoo persettään joka äijälle, oli varattu tai ei.

Miksi et haluaisi tutustua tuohon naiseen? Sitten hän ei enää olisi mörkö, jota sinun on pelättävä. Näkisitte kolmestaan tai isommalla porukalla. Ehkä sinäkin voisit ystävystyä tuon naisen kanssa. Minusta se olisi paljon luontevampaa kuin se, että pitää katkaista ystävyyssuhteet turhan mustasukkaisuuden takia. Nainen ja mies voivat olla ystäviä ilman seksuaalisia viritteitä, minulla on siitä paljon kokemusta ja tiedän monia muitakin.

Bambi ja muut jotka vaaditte ystävyys suhteiden katkoa. Lukekaapa se minun ed. viestini. Nimenomaan tottakai jokainen on tullut petetyksi enemmän ja vähemmän tähän ikään mennessä, mutta ei sen pidä alkaa rajoittamaan uusien ihmissuhteiden syntyä tai niiden ylläpitoa. Joku muukin tuossa jo mainitsi että ystävyys suhteet oikeat sellaiset ovat kullan arvoisia. Se joka pettää pettää yleensä viereisen oven takana ja ennen sitä näkyvästi käy ystävänsä luona. Näin toimii tosi kehäketut,. Tunnen joitakin ja olen siksi vain kaveri näille... Mutta kuinka julmetun monta kertaa olen tullut suotta haukutuksi koska minä näyn ja tämä sala sala ei koskaan. Sitä pidetään aarteena piilossa. Mitä enemmän yrität säätää miestä sitä varmemmin ja suunnitelmallisemmin hän toimii kun tilanne sen sallii. Tämä on ihan normaalin uroksen toimintaa.
Se sinun kirjoituksesi paljasti jotain ihan muitakin ongelmia joista et edes maininnut mutta huomaahan nuo. Jos edelleenkin erilaisten luonteen piirteiden takia ei yhteiselo onnistu se on ikävä kyllä ratkaisun avaimet ihan siinä kotona sinulla ja hänellä. Älä syyllistä ulkopuolisia omista ongelmistanne, nuo mustis ajatukset kannattaa tosiaan mennä läpi vaikka ammattiauttajalla. ei sitä hullu ole jos hoitoa haluaa ,hullua on kiusata itseään ja toista. Mene ja tapaa ihmisiä niin huomaat kuinka sidoksissa nykyään kaikki on kaikkeen niin ihmissuhteissa kuin työssäänkin.

Joo-o, itse jopa vietin viikonlopun ulkomailla yhden miespuolisen ystäväni luona, vaikka aviomieheni oli koti-Suomessa.

Kyllä meilläkin tietysti asiasta keskusteltiin ja tiedän, että mies ei ollut hirveän ilahtunut (vaikka tuntee ystäväni ja tietää, että meillä on vain ystävyyssuhde), mutta tein selväksi, että olemme olleet ystäviä jo kauan ennen kuin olen edes tavannut mieheni ja homman nimi on se, että olemme aikuisia ihmisiä, eikä avioliitto mahdollista sitä, että minulle kerrottaisiin mitä voin tehdä ja mitä en.
Eli niin tai näin, lähden joka tapauksessa.

Ja tosiaan, vietin ihanan lomaviikonlopun ystäväni kanssa, ja mitään epämääräistä ei todellakaan tapahtunut. Kuin olisin serkun tai veljen kanssa viettänyt viikonlopun.

Mies ja nainen voivat olla vain ystäviä, ja tiedän että minunkin mieheni on hieman vaikea ymmärtää sitä, koska hänellä ei ole naispuolisia ystäviä, mutta onneksi edes yrittää ymmärtää ja mitä enemmän hän voi nähdä, että minun ystäväni ovat ystäviä, ei mitään ystäväksi naamioituja salasuhteita, uskaltaa myös luottaa siihen.

En itse asiassa edes miespuolisten ystävieni kohdalla ajattele, että he ovat miehiä, samoin kuin naistenkaan kanssa en mieti, että he ovat naisia, ystäviä mitä ystäviä.

Olen myös muiden kirjoittajien kanssa samaa mieltä siitä, että ystävät ovat kullan arvoisia eikä niitä noin vaan hankita. Tietysti jokaisella on hieman erilainen käsitys ystävyydestä (ilmeisesti alkuperäisellä on ihan erilainen kuin esim. minulla, jos hän on sitä mieltä, että ystäviä saa helposti), mutta kavereita ja tuttuja tulee ja menee, mutta oikeita ystäviä tapaa harvoin. Ja niistä sitten pidetäänkin kiinni, kun on aarteen löytänyt!

Vaikka miten oltaisiin yhdessä, niin ei sitä nyt kenekään elämää voi alkaa sanella, että kenen kanssa saa olla tekemisissä ja kenen ei. Minä olen tavannut mieskavereiden vaimot ja tyttöystävät ja välillä menemme ihan naisten kesken jonnekin, eikä mitään ongelmaa ole siinä, että vaimot tai tyttöystävät epäilisivät, että puuhailen heidän miehensä kanssa jotain esim töissä (kun joidenkin kanssa olemme samassa työtiimissä).

Rohkaisen minäkin: tapaa ja tutustu tuohon miehesi naisystävään, ties vaikka teistä tulisi miten hyvät kaverit!

""Minulla on ystävä (mies) joka on jättänyt naisystävänsä syystä, että tämä ei voinut sietää minua (eli hän oli mustis). Nainen tuli kerran ravintolassa huutamaan pää punaisena, kun vaihdoin baaritiskillä pari sanaa tämän miehen kanssa. Seuraavana päivänä mies jätti tämän naisen.""

No jaa enpä tiedä haluaisinko miehelleni tuollaista naispuolista ystävää joka leuhkisi sillä, että mieskaveri jätti tyttöystävänsä hänen takiaan. Tuossa minusta huomaa sen, että naiset on niin helvetin paskoja toisilleen, perusasenne on tuo kilpailuasema vaikka ei edes miestä omaksi halutakaan.

Exälläni oli naispuolinen kaveri( joka myöhemmin paljasti halunneensa aina enempi) ja nainen oli tosi v-mäinen minua kohtaan, aina silloin kun mies ei nähnyt. Hän mm. paljasti miehelle minusta epämääräisiä juttuja, kanteli tekemisistäni ja sanoin suoraan minulle olevansa se ykkösnainen miehen elämässä. no se ystävyys ei kauaa kestänyt ja huom! mies valitsi minut kuten pitääkin jos parisuhteessa ollaan, silloin se kumppani on ykkönen.
Pakko myöntää etten ymmärrä miehen ja naisen ystävyyttä ja onnekseni olen tavannut sellaisia miehiä jotka ovat asian ymmärtäneet... Toki naiset voivat joskus nyk. miehelleni soitella, mutta aika pian ne yhteydenotot jäävät, kun naiset tajuavat miehen olevan vakavissaan suhteessa( ja miksiköhän näin käy??????;))

Nimierkki ""ymmärrys vielä"", olet siis ystävä tällaiselle ""kehäketulle"" (käytit itse tätä nimitystä).

Miksi olet hänen ystävänsä? Eikö se tunnu keljulta? Olet siis itse nainen, mutta kaveeraat miehen kanssa, joka pettää omaa naistaan. Eikö siinä ole mitään, mikä sotii omaa sukupuoltasi vastaan?

Minä en haluaisi olla tuonkaltaisen miehen ystävä. Minua naisena se loukkaisi tavattomasti, vaikka minä itse en henk.koht. se loukattu olisikaan. Kuinka pitkälle meidän naisten oikein pitää mennä näiden miesten mielistelyssä?

Sinähän olet suorastaan liittolainen. Inhottavaa. Sitten ymmärtäisin, jos et tietäisi tästä toisesta naisesta, mutta näinhän ei ole.

Luultavasti sinusta on mukavaa olla ""tähtäimessä."" Ajatella, se vaimo luulee ja epäilee minua! Eikä tiedä, miten asia oikeasti on! Herkullista! Olenpa minä vaan aika tyttö, kun minua pitää sillä lailla epäillä ja pelätä!

Tiedän, että vastaat tähän tulikivenkatkuisesti olevasi puhdas pulmunen ja tietenkin ilmoitat, kuinka et voi asialle mitään jne, mutta minua et vakuuta. Minä sinun sijassasi niinsanotusti äänestäisin naisen puolesta, koska olen nainen. Lopettaisin ystävyyteni mieheen, joka katsoo oikeudekseen loukata naisia, jopa kaikken läheisintään eli omaa vaimoaan.

Sanna, mitä kohtaa et ymmärtänyt? Kuinka niin leuhkin?

Mietipä itse, että juttelisit jonkun miespuolisen ystävän kanssa ja nykyinen miehesi tulisi raivoamaan sinulle tyyliin; ""vittuako sä täällä ton jätkän kanssa luuhaat"" ja ystäväsi saisi samanlaista kohtelua. Mies nimenomaa jätti tämän naisen _hänen_ käytösensä takia, ei minun takiani. Näin voi käydä myös ap:lle jos hän kiristää ""talutusnuoraa"" liiaksi.

Minkäänlaista kilpailutilannetta ei ole esim. tämän samaisen miehen nykyisen avovaimon kanssa. Hyvin tullaan toimeen ja tämä nainen ymmärtää aivan täysin, että kun me olemme ystäviä olleet jo 10 vuotta ja tilaisuuksia seurustelusuhteen aloittamiseksi olisi ollut, niin en todellakaan ole uhka hänelle.

Toki yhteyden pito ei enää jatku niin intensiivisenä kun me molemmat olemme varattuja, pikemminkin tapaamiset ovat sattumia, eivät sovittuja juttuja. Tavatessamme kyllä vaihdamme kuulumisia esim drinksun tai parin ajan. Avovaimo on joskus mukana näissä rupatteluhetkissä, joskus menee omien kavereidensa kanssa juttelemaan.

Sinun kertomasi esimerkki ei ollut milläänlailla verrannollinen omani kanssa.

Yhteistyössä