Mieheni on paljastunut täydeksi pelleksi (vasta sen jälkeen kun jo menimme naimisiin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen aina pitänyt miestäni fiksuna ja kilttinä ihmisenä. Jonkin verran kummastelin seurustelumme alkuaikoina hänen käyttäytymistään humalassa: veti viinaa kuin sieni vaikkei hänen päänsä sitä todellakaan kestänyt. Nolasi itsensä (ja minut) aina humalassa ollessaan. Ei joko pysynyt tolpillaan tai sitten puhui idioottimaisia asioita muille ihmisille tms...

En antanut sen häiritä, ajattelin, että harvapa meistä humalassa viisaimmillaan on.

Olimme jo varanneet hääkirkon ja lähettäneet kutsut, kun mies nolasi itsensä täysin kännissä. Meni huutamaan lapsellisia solvauksia eksälleni ja yritti töniä häntä. Oli kuitenkin niin humalassa, että kaatui itse "tönäisyistään" - eksäni siis vain seisoi ja katsoi miestäni naureskellen. Teki mieli vajota maan alle, kun paikalla olleet tutut tulivat kysymään, olenko tosissani tuollaisen ääliön kanssa. Tämän päätteeksi mies oksensi kengilleni ja sammui autoon. Tuo ilta sai minut harkitsemaan naimisiinmenoa uudemman kerran... Mutta jotenkin annoin anteeksi ja päätin pysyä kannassani: ajattelin, että ei kai kännisekoilut voi estää rakkauttamme.

Samantyyppisiä kännitempauksia on tullut häidemme jälkeenkin. Mies on nolannut sekä minut että itsensä niin pahasti joidenkin ystävieni edessä humalassa ollessaan, ettei ystäväni kumppaneineen halua olla mieheni kanssa tekemisissä. Käyttäytyvät asiallisesti miestäni kohtaan, mutta eivät koskaan pyydä meitä esim. yhdessä kylään tai käy meillä. Kun mies käy ilman minua viihteellä, saan yleensä viimeistään seuraavana päivänä joltain tutulta viestiä, että "Olipa melkoisen humalassa miehes taas, järjetöntä settiä..." "Miehes v-ttuili mulle koko illan, oli mennä jo hermot mutta poistuin tilanteesta" "Miehes haukku meidät pystyyn" tms...

Alan olla jo todella, todella onneton. En halua enää miestäni. Hänen läsnäolonsa inhottaa ja oksettaa. En kykene näkemään hänessä enää mitään ihanaa. Mutta onko ero ainoa ratkaisu? Olen puhunut asiasta miljoonia kertoja mieheni kanssa. :( Juo harvoin, mutta aina käy jotain tuollaista kun hän juo. Parempi että pysyisi aina vaan kotona neljän seinän sisällä, mutta ei kai niinkään ihminen voi elämäänsä elää... Tällä hetkellä liikun yksin joka paikassa, kun en kehtaa kulkea mieheni kanssa.

Meillä on lapsi, mikä mutkistaa eroa entisestään. Haluanko rikkoa lapsemme kodin...

Mä pistäisin miehen tekemään valinnan, joko elämä minun kanssa tai elämä satunnaisten kännitoilailujen kanssa. Ei se viina mikään välttämättömyys ole, mutta kunnioitus parisuhteessa on.

[QUOTE="vieras";27632791]Minullaa on hyvin vahva intuitio että astrobalde teki aloituksen ei kirjautuneena. Kaikki merkit viitaisi siihen.[/QUOTE]

Mitäh? Miks ihmeessä? En oo ees nähnyt Dataa kännissä.

[QUOTE="vieras";27632791]Minullaa on hyvin vahva intuitio että astrobalde teki aloituksen ei kirjautuneena. Kaikki merkit viitaisi siihen.[/QUOTE]

En todellakaan ole hän :D En ole rekisteröitynyt palstalle.

Niin, kyllä mies varmasti voisi luopua vuokseni alkoholista, mutta hänen tyhmyytensä ei enää ikinä unohdu... Tehtyä ei saa tekemättömäksi jne. Kestänkö sen? :(

MIKSI IHMEESSÄ MENIT NAIMISIIN TOLLASEN PELLEN KANSSA?!?!?!? Mun mielestä kuulostaa olleen pelle jo ennen teidän avioitumistanne.

Tee nyt vielä pari lasta sille ja kattele, kun elämä valuu viemäristä...

Siis ukko juo harvoin, käyttäytyy kännissä kuin ääliö ja nyt sit koko ukko on täysin paska?

Näytäs mulle se ihminen, joka käyttäytyy FIKSUSTI kännissä?

Siis ukko juo harvoin, käyttäytyy kännissä kuin ääliö ja nyt sit koko ukko on täysin paska?

En ole sanonut, että hän olisi täysin paska. On hyvä mies ja hyvä isä. Mutta tuollaiset harvoinkin tapahtuvat sekoilu-nolaamiset raastavat suhdettamme pitkiä aikoja tapahtuneen jälkeenkin. Etoo, että hän on kännissä tuollainen: on myös niitä, jotka osaavat ottaa muutaman ja jättää sen siihen, koska tiedostavat, että sen jälkeen mopo karkaa käsistä eli kontrolli pettää. Mieheni ei tätä tajua, vaan juo niin että muuttuu täysin ääliöksi ja tekee sen myös suurin elein selväksi myös muille. Hävettää ja nolottaa.

[QUOTE="vieras";27632864]MIKSI IHMEESSÄ MENIT NAIMISIIN TOLLASEN PELLEN KANSSA?!?!?!? Mun mielestä kuulostaa olleen pelle jo ennen teidän avioitumistanne.

Tee nyt vielä pari lasta sille ja kattele, kun elämä valuu viemäristä...[/QUOTE]

Selvinpäin ei ole pelle, mutta kännissä 110-prosenttisesti. Juo kuitenkin hyvin harvoin, joten tällaista ei sentään joka päivä tapahdu. Tosin, kuten sanottu, tällaisista jää todella paha maku suuhun pitkäksi aikaa.

Öö, mun mies, minä, mun ystävät, ystävien miehet jnejnejne.

En ymmärrä, että jotkut kattelee kännissä örveltäjiä ja toisten tuuppijoita jotenkin hyväksyvästi. Kännissähän ne estot vapautuu, itse en huolis sellaista miestä, joka kännissä osoittautuu idiootiksi. Enkä ole huolinutkaan, kun fiksujakin miehiä on :)

[QUOTE="vieras";27632946]Öö, mun mies, minä, mun ystävät, ystävien miehet jnejnejne.

En ymmärrä, että jotkut kattelee kännissä örveltäjiä ja toisten tuuppijoita jotenkin hyväksyvästi. Kännissähän ne estot vapautuu, itse en huolis sellaista miestä, joka kännissä osoittautuu idiootiksi. Enkä ole huolinutkaan, kun fiksujakin miehiä on :)[/QUOTE]

Lucky you! :)

[QUOTE="vieras";27632946]Öö, mun mies, minä, mun ystävät, ystävien miehet jnejnejne.

En ymmärrä, että jotkut kattelee kännissä örveltäjiä ja toisten tuuppijoita jotenkin hyväksyvästi. Kännissähän ne estot vapautuu, itse en huolis sellaista miestä, joka kännissä osoittautuu idiootiksi. Enkä ole huolinutkaan, kun fiksujakin miehiä on :)[/QUOTE]

No jos ei lasketa tuota tuuppimista niin se toisten haukkuminenko on hänestä idiootin tehnyt? Josko ne "estot on vapautunut" eli ap:n mies oikeasti pitää näitä ihmisiä idiootteina?

Parempi sitten niin, että ovat kaikonneet elämästä kuin se, että aina pitäis ottaa hissukseen, ettei vaan laukois totuuksia idioottimaisesta seurastaan ;)

No jos ei lasketa tuota tuuppimista niin se toisten haukkuminenko on hänestä idiootin tehnyt? Josko ne "estot on vapautunut" eli ap:n mies oikeasti pitää näitä ihmisiä idiootteina?

Parempi sitten niin, että ovat kaikonneet elämästä kuin se, että aina pitäis ottaa hissukseen, ettei vaan laukois totuuksia idioottimaisesta seurastaan ;)

No miksei lasketa tuuppimista? Ja juu, en ymmärrä kyllä toisten haukkumistakaan kännissä. Enkä ylipäänsä mitään örvellystä, kuten kaatuilua, oksentelua ympäriinsä jne.

Ettekö te ymmärrä, että ei niitä känniörveltäjiä ole mikään pakko sietää? Vai onko se niin kova pelko yksinjäämisestä, että sitten huolii sellaisenkin miehen, joka on vähä sinnepäin....?

[QUOTE="vieras";27633145]No miksei lasketa tuuppimista? Ja juu, en ymmärrä kyllä toisten haukkumistakaan kännissä. Enkä ylipäänsä mitään örvellystä, kuten kaatuilua, oksentelua ympäriinsä jne.

Ettekö te ymmärrä, että ei niitä känniörveltäjiä ole mikään pakko sietää? Vai onko se niin kova pelko yksinjäämisestä, että sitten huolii sellaisenkin miehen, joka on vähä sinnepäin....?[/QUOTE]

Omalla kohdallani en todellakaan pelännyt yksinjäämistä tai vastaavaa. Olen ollut niin paskoissa parisuhteissa, että pakostakin olen kasvanut selviytymään ja pärjäämään itsenäisesti. Paskoilla parisuhteilla tarkoitan, että niihin on kuulunut pahoinpitelyä, pettämistä, valehtelua, salailua, raha-asioiden sössimistä, parisuhteen laiminlyöntiä eri tavoin jne. jne. jne. Mieheni on ollut ja on edelleenkin upea mies, mutta nämä typeryydet tapahtuvat silloin kun hän on kännissä (noin 2-3 kertaa vuodessa). Ei tietenkään välttämättä joka juopottelukerralla, mutta useimmiten. :/ Se, miksi menin hänen kanssaan joka tapauksessa naimisiin, oli juurikin se, että noita kännisekoiluja oli mahtunut yhdessäolovuosiin muutama mutta selvinpäin hänen käytöksessään ei ollut mitään moitittavaa. Tilanne on sama edelleen.

V-tuttaa vaan, että on niin jumalattoman idiootti humalassa.

[QUOTE="vieras";27633145]No miksei lasketa tuuppimista? Ja juu, en ymmärrä kyllä toisten haukkumistakaan kännissä. Enkä ylipäänsä mitään örvellystä, kuten kaatuilua, oksentelua ympäriinsä jne.

Ettekö te ymmärrä, että ei niitä känniörveltäjiä ole mikään pakko sietää? Vai onko se niin kova pelko yksinjäämisestä, että sitten huolii sellaisenkin miehen, joka on vähä sinnepäin....?[/QUOTE]

No mut ehkä sä vietätkin iltaa niiden kanssa, joita sulla ei ole tarvetta haukkua? Josko ap:n mies ei oikeasti pidä ap:n kavereista ja saa vaan kännissä sanottua tämän?

Ja mun mieheni ei juo ollenkaan eli ei ole tarvetta omaa puolustella. Mun mielestä ap:n kohdalla en kyllä olis hirveen huolissani, jos mies ottaa viinaa 2-3 kertaa vuodessa ja silloin käyttäytyy kuin idiootti. Anna käyttäytyä. Sen häpeä, ei sun :)

[QUOTE="vieras";27633163]Omalla kohdallani en todellakaan pelännyt yksinjäämistä tai vastaavaa. Olen ollut niin paskoissa parisuhteissa, että pakostakin olen kasvanut selviytymään ja pärjäämään itsenäisesti. Paskoilla parisuhteilla tarkoitan, että niihin on kuulunut pahoinpitelyä, pettämistä, valehtelua, salailua, raha-asioiden sössimistä, parisuhteen laiminlyöntiä eri tavoin jne. jne. jne. Mieheni on ollut ja on edelleenkin upea mies, mutta nämä typeryydet tapahtuvat silloin kun hän on kännissä (noin 2-3 kertaa vuodessa). Ei tietenkään välttämättä joka juopottelukerralla, mutta useimmiten. :/ Se, miksi menin hänen kanssaan joka tapauksessa naimisiin, oli juurikin se, että noita kännisekoiluja oli mahtunut yhdessäolovuosiin muutama mutta selvinpäin hänen käytöksessään ei ollut mitään moitittavaa. Tilanne on sama edelleen.

V-tuttaa vaan, että on niin jumalattoman idiootti humalassa.[/QUOTE]

No minä itse taas tykkään käydä viihteellä silloin tällöin (tosin nyt lasten ollessa pieniä aika vähissä on ne kerrat) ja tärkeä juttu on tuolloin, ettei tarvitse puolisoaan hävetä. Ja vaikka hän nyt ottaiskin 2-3krt/vuodessa, niin entäpä jos jossain vaiheessa haluaakin ottaa enemmän? Oletko puhunut siipallesi, että jos ei osaa käyttäytyä kännissä, niin sun mielestä pitäis lopettaa juominen kokonaan?

Ja itseäni ainakin pelottais, jos joku alkais kännissä tuuppimaan. Siitä ei ole enää pitkä matka ihan kunnon pahoinpitelyyn.

oletteko jutelleet asiasta ja pitääkö miehesi ystävieänne/ystäviäsi sitten selvin päin idiootteina. Useinhan estot poistuu kännissä ja totuus tulee suusta. Jos ei pidä, niin miksi uhoaa ja haukkuu? Onko hän ns. tossun alla, pieni nössykkä joka saatuaan räyhäjuomaa alkaa uhoamaan vai mikä mättää. Joku tuossa on takana.

No mut ehkä sä vietätkin iltaa niiden kanssa, joita sulla ei ole tarvetta haukkua? Josko ap:n mies ei oikeasti pidä ap:n kavereista ja saa vaan kännissä sanottua tämän?

Ja mun mieheni ei juo ollenkaan eli ei ole tarvetta omaa puolustella. Mun mielestä ap:n kohdalla en kyllä olis hirveen huolissani, jos mies ottaa viinaa 2-3 kertaa vuodessa ja silloin käyttäytyy kuin idiootti. Anna käyttäytyä. Sen häpeä, ei sun :)

Olen ollut sellaisessakin seurassa, jota olis voinut surutta haukkua, mutta ei vaan kuulu mun elämään sellainen :)

Ja minä ainakin olisin huolissani aloittajana, juuri senkin takia, ettei siitä tuuppimisesta enää paljoa puutu niin voi käydä johonkin vakavasti käsiksi. Olis kamalaa, jos ei vois joka tilanteessa pystyä omaan mieheen luottamaan.

[QUOTE="vieras";27632846]En todellakaan ole hän :D En ole rekisteröitynyt palstalle.

Niin, kyllä mies varmasti voisi luopua vuokseni alkoholista, mutta hänen tyhmyytensä ei enää ikinä unohdu... Tehtyä ei saa tekemättömäksi jne. Kestänkö sen? :([/QUOTE]

Nyt sinä alat itse kyllä kuulostaa ihan pelleltä.
Jos kerta mies voisi luopua vuoksesi ryyppäämisestä, niin tehkää niin - mikäs tässä ongelma on?

Ilmeisesti haluaisit miehestä eroon muutenkin ja yrität nyt vaan keksiä sille perusteita ja saada tukea omalle näkökannallesi?

Ruoka, energia, infra. Näitä ei hoida Suomen valtio.

Omille kansalaisilleen.

Mutta alkoholia se valtio myy. Halvalla.
On se jännä.

Eli se on valtion vika, kun ihmiset ei osaa kännissä käyttäytyä?

Mikä helketti siinä on, että pitää aina etsiä syyllisiä jostain muualta? Valtio ei kaada kenenkään kurkusta viinaa väkisin sisään, kyllä sen tekee ihminen ihan itse.