mieheni palomies itse lääketieteen opiskelija nyt mieheni....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aps

Vieras
On alkanut valittamaan siitä, että opiskeluni vie kaiken ajan. Itse hän tekee 24h työpäiviä ja vapaat nukkuu. Mieheni mielestä meidän parisuhteessa ei ole mitään järkeä ?!
Hän sanoi, että "jomman kumman pitää alkaa joustaa" eli siis valita parisuhteen ja ammatin väliltä. Itse en tahtoisi luopua kummastakaan tein paljon töitä päästäkseni lääkikseen ja mieheni myös on tehnyt paljon uransa eteen. Hän vihjaili myös "mulla jo on ammatti, sä vasta opiskelet" ....??!
Miten palstalaiset toimisitte? Meillä 2v lapsi

Auts, kiperä tilanne.
Mies ei varmaan tarkoita pahaa, on varmasti vain huolissaan suhteestanne jos ette ehdi viettämään ollenkaan aikaa yhdessä?
Kuinka usein teillä on kahdenkeskistä aikaa?

No ei se tilanne ainakaan parane kun valmistut, lääkärit tekee pitkää päivää päivystyksineen. Sinä tulet todennäköisesti olemaan valmistuttuasi perheen pääasiallinen toimentulon lähde, joten kannattaisi suhteuttaa siihen, mistä joustetaan. Mulle tuli kyllä henk. koht fiilis, että kokeekohan miehesi jotenkin alemmuutta, koska sinusta tulee korkeammin koulutettu ja paremmin tienaava? Joillekin miehille se voi ottaa miehisen itsetunnon päälle...Ei tuo kyllä ole todellakaan mikään kauhean terveeltä kuullostava parisuhdetilanne, miehesi kun pitäisi ennemminkin tukea sinua ponnistellessasi. Kauanko olet opiskellut? Olitteko yhdessä aloittaessasi opinnot? Keskustelitteko opiskelemaan lähdöstä yhdessä, vai teitkö päätöksen miehen mielipidettä kuulematta? Jos mies oli alkuun myötämielinen opintoihisi, niin eikö hän ymmärtänyt kuinka paljon opiskelu ja lääkärin työ vaatii? Ja vielä noin pieni lapsi kaiken stressin keskelle :(

Kahdenkeskinen aika, mikä se sellainen on? jos samaan aikaa kotona ollaan menee sekin lapsen kanssa touhuamiseen. Olen liki 99% varma, että pääsen "työharjoitteluun" samaiselle pelastuslaitokselle lääkäri lanssiin kuin missä mieheni työskentelee, mutta jonkin sortin ongelma tämäkin on miehelleni....

Kahdenkeskinen aika, mikä se sellainen on? jos samaan aikaa kotona ollaan menee sekin lapsen kanssa touhuamiseen. Olen liki 99% varma, että pääsen "työharjoitteluun" samaiselle pelastuslaitokselle lääkäri lanssiin kuin missä mieheni työskentelee, mutta jonkin sortin ongelma tämäkin on miehelleni....

Juu nyt meni mettään tää provo. Et tiedä lääketieteen opiskelusta oikeesti yhtikäs mitään sitte...

Hahhhah :D en kyseistä sarjaa seuraa tosin.

Itsellänikin tunne, että mieheni kokee jonkinlaista "alemmuutta" ? Hän tekee itsekin tärkeätä ja arvostettavaa työtä. Opiskelen 4vuotta ja opintoni aloitin vuosi siitä kun tutustuimme ja mieheni tuki silloin. Välissä olin vuoden tauolla opiskelusta kun lapsemme syntyi :)

Tiedätkö mikä paljastaa sinut provoksi? Lääketieteen opiskelijat hallitsevat oikeinkirjoitustaidon :) Sun tekstisi on sen sijaan täynnä hyvin alkeellisiakin virheitä.

P.S lääkärit ei käy "työharjoittelussa" :D

Miksi luulet, että käytin merkkejä " " työharjoittelu sanassa? Luitko tekstini kun kerroin, että jouduin todella tehdä töitä saadakseni opiskelu paikan ! Voin kertoa olevani todella huono mm. kielissä,matemaattisissa aineissa niinkuin fysiikassakin ja nämähän ovat tärkeimmät aineet. On tk,ppkl ja myös ea mahdollisuu. Hei täällä kirjoitteli ilmeisesti JO VALMIS lääkäri? Saanko udella, että missä opiskelit? Niin ja ihmiset älkää ottako kirjaimellisesti, että nukkuu KOKO vapaan, ymmärrätte varmasti :) Ja mikä oikein kirjoitukseen tulee niin saanen muistuttaa tämä on 2+ keskustelu palsta ;D

ilman muuta opiskelet itsellesi ammatin, on jotain taloudellista turvaa jos ja kun eroatte.
Ja se että miehelläs ammatti ja sul ei niin eikö ole sun vuoros hankkia se, jokainen järkevä sälli tän asian ymmärtää.

No en mä kyl luopuis omista ammattiopinnoista siksi että toinen kitisee ja tekee ite sellasta duunia että pitkät vuorot ja vapailla nukkuu. Sullehan ap se on turva että on ammatti ja leipätyö.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Kiinnostais tietää minkä arvosanan kirjoitit äidinkielestä, kun tekstisi pursuilee kielioppivirheitä. Käsittääkseni pitää aika hyvät paperit olla että pääsee lääkikseen.

Taidatkin olla valelääkiksessä! Tai sitten sun mielikuvitus laukkaa jo kevätlaitumille.

On kyllä aika surkeata tekstiä kandin kirjoittamaksi. Ja miten todella huono fysiikassa on päässyt lääkikseen? Joo ja ainahan kandit ambulanssilääkäreinä "harjoittelevat", yeah right.

Niin ja ihmiset älkää ottako kirjaimellisesti, että nukkuu KOKO vapaan, ymmärrätte varmasti :) Ja mikä oikein kirjoitukseen tulee niin saanen muistuttaa tämä on 2+ keskustelu palsta ;D

Suoraansanottuna en ymmärrä, joten voit selittää tarkemmin kuinka paljon vapaista miehesi sitten nukkuu ja mikä hänellä on ongelmana?

Missään täyspäivätyössähän ei ole noin ruhtinaallisia vapaa-aikoja joten jos tuossa vapaat menee nukkuessa ja täytyy puolisolle valittaa kuinka tämän on luovuttava opinnoistaan että saa perheelle aikaa niin... on kyllä erikoinen palomies. Toiset alalla olijat pystyvät siinä sivussa tekemään toista työtä ja silti jää aikaa perheelle, jos sitä haluaa.

kerros nyt ap miten miehesi nukkuu kaikki vapaat?

Teidän kannattaa tosiaan varata kalenterin kanssa aikaa toisillenne- kuten joku muukin ehdotti.

Mites lääkisopiskelijat- onko heillä kesällä opintoja? Entäs työssäopiminen- onko sitä alussa? Missä vaiheessa sun opinnot ovat?

Miten sovitte asioista ennen opintoja?

Sori, mutta mä en käsitä miten niin monelle täällä on ongelma tuo oikeinkirjoitus??! :O Oikeesti? Mitä se kenenkään persusta kaivaa jos ei oo kieliopillisesti oikein tekstit..? Täytyy olla kyllä pieni elämä itellään jos tuollaisista asioista ottaa ongelman. Ja todellako yksikään lääkäri ei voi tehdä kirjoitusvirheitä? Huhheliheijaa.

Yhteistyössä