Mieheni siivoaa ilmaiseksi Tinder-naiselle, sietämätön tilanne

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tästä voisi tulla kilometrin mittainen sepustus, mutta yritän lyhentää hieman. Olemme keski-ikäinen, 80-luvulta saakka yhdessä ollut aviopari. Muutama vuosi sitten mieheni kertoi liittyneensä Tinderiin "nähdäkseen, miten systeemi toimii". Samalla hän etsisi sieltä naispuolisia "vain kavereita", ja naimisissaolostaankin hän siellä ilmoittaisi. En pitänyt ideasta ollenkaan, vaikka minua surettaakin se, ettei miehelläni ole kavereita, ainoastaan harrastustuttuja. Hänellä on joskus ollut miespuolisia kavereita, mutta suhteet ovat hiipuneet miehen passiivisuuteen yhteydenpidossa. Sanoin, että pari kuukautta hän saisi siellä minun puolestani seikkailla, mutta ei enempää. Se pari kuukautta venähti yli kahdeksi vuodeksi, vaikka pyysin häntä useaan otteeseen poistumaan Tinderistä.

Eräänä päivänä sitten kummallinen ravintolakuitti kiinnitti huomioni. Sain tietää, että kahden vuoden hiljaiselo oli vaihtunut treffipyyntöön itseäni 10 v. nuoremmalta aasialaisnaiselta. Kävi ilmi, että mies ja tämä eronnut sinkkunainen olivat käyneet yli kuukauden ajan useasti lounailla ja kahvilla. Mieheni oli aina maksanut molempien laskun, koska "se kuuluu aasialaiseen kulttuuriin". Minun aterioitani hän ei ole koskaan maksellut.

Nainen tiesi, että mieheni oli naimisissa. Suhde oli kuulemma vaaraton kaveri- ja ounastava bisnessuhde, ja minullekin olisi kerrottu siitä "ihan kohta". Selkäni takana oli siis paitsi lounasteltu kohtuullisesti, niin myös alettu pistää pystyyn firmaa. Yritin kovasti saada perustamisaikeet peruttua, turhaan. Naistakin kävin tapaamassa kerran, mutta päätin, etten enää toiste tapaisi. Hänessä oli jotain kovin, kovin feikkiä (ja myönnän, että tunsin kateutta hänen kauneuttaan kohtaan). Hänen kanssaan oli myös hankala puhua hänen puutteellisen englannintaitonsa vuoksi. Suomea hän ei ollut ikinä opetellut.

Yritys pistettiin pystyyn, ja paperitöitä riitti. Mieheni tapasi naista 2-3 krt/vko. Hän kertoi, ettei sitoisi itseään firmaan rahallisesti eikä tekisi naiselle varsinaisesti töitä, vaan toimisi vain hallituksen varapuheenjohtajana ja auttaisi vain byrokratian ja kielen kanssa.

Kaksi vuotta myöhemmin tilanne on tämä:

-mies ei tosiaankaan ole sitonut itseään firmaan rahallisesti

-enkä jaksa uskoa, että heillä on koskaan ollut seksisuhdetta (nainenhan on kaunis, miksi hän harrastaisi seksiä itseään 15 v. vanhemman vaatimattoman näköisen keskipalkkaisen miehen kanssa? Miehelleni tietysti kyllä varmaan kelpaisi.)

MUTTA:

-mieheni on yhä enemmän ja enemmän poissa kotoa tämän naisen takia. Ja aivan pähkähullulla tavalla: nainen on hiljattain pistänyt firman jäihin ja ilmoittautunut TE-toimistoon, mutta pyörittää yksityishenkilönä air bnb - toimintaa. Mieheni käy useita kertoja viikossa ilmaiseksi oman palkkatyönsä ohella siivoamassa 1-2 kämppää, pesemässä pyykkiä ja kiikuttamassa vieraille avaimia. Kotona hän ei juurikaan tee kotitöitä, mikä tekee tilanteesta erityisen nöyryyttävän. Nainen puolestaan ei tee mitään majoitustoiminnan eteen, paitsi käärii rahat. Voi toki myös olla, ettei minulle kerrota kaikkea.

Mies ei oikein osaa sanoa syytä, miksi hän on tällaisessa mukana. Hän on vain "antanut lupauksen". Hän ei tiedä, mitä nainen tekee päivisin tai iltaisin. Nainen ei kerro, eikä mieheni kysy. Ei nainen vastaa minunkaan viesteihini, korkeintaan toistelee We are just friends -mantraa. Nykyään he tapaavat n. kerran kahdessa viikossa, kun nainen palkitsee mieheni aterialla kotonaan. Siinäpä mainio palkinto orjatyöstä. Nähdä kaunis nainen ja saada ruokaa.

Mitä minä voin tehdä näin absurdissa, nöyryyttävässä tilanteessa? Mikä miehellä mättää psyykessä (muu kuin klassinen viidenkympin villitys)? Loputtomat keskustelut, jotka aina muuttuvat riidaksi, eivät auta. Pariterapiaan mies ei ehdi - no eipä tietenkään kaikelta orjatyöltä.

Ja ennen kaikkea: miksi minä suostun tähän?
 
vierailija
en tiedä tarkkaan teidän tilannetta mutta jos olisin sinä niin ottaisin eron ja mahdollisimman äkkiä.meillä on vain yksi elämä.älä hukkaa elämääsii tuollaisen luuserin varjossa.jos vaan mahdollista niin eroa.elämä hymyilee heti ja varmaan itsekin tajuat sen ennen pitkään.tsemppiä..
 
viettelijätär
Tästä voisi tulla kilometrin mittainen sepustus, mutta yritän lyhentää hieman. Olemme keski-ikäinen, 80-luvulta saakka yhdessä ollut aviopari. Muutama vuosi sitten mieheni kertoi liittyneensä Tinderiin "nähdäkseen, miten systeemi toimii". Samalla hän etsisi sieltä naispuolisia "vain kavereita", ja naimisissaolostaankin hän siellä ilmoittaisi. En pitänyt ideasta ollenkaan, vaikka minua surettaakin se, ettei miehelläni ole kavereita, ainoastaan harrastustuttuja. Hänellä on joskus ollut miespuolisia kavereita, mutta suhteet ovat hiipuneet miehen passiivisuuteen yhteydenpidossa. Sanoin, että pari kuukautta hän saisi siellä minun puolestani seikkailla, mutta ei enempää. Se pari kuukautta venähti yli kahdeksi vuodeksi, vaikka pyysin häntä useaan otteeseen poistumaan Tinderistä.

Eräänä päivänä sitten kummallinen ravintolakuitti kiinnitti huomioni. Sain tietää, että kahden vuoden hiljaiselo oli vaihtunut treffipyyntöön itseäni 10 v. nuoremmalta aasialaisnaiselta. Kävi ilmi, että mies ja tämä eronnut sinkkunainen olivat käyneet yli kuukauden ajan useasti lounailla ja kahvilla. Mieheni oli aina maksanut molempien laskun, koska "se kuuluu aasialaiseen kulttuuriin". Minun aterioitani hän ei ole koskaan maksellut.

Nainen tiesi, että mieheni oli naimisissa. Suhde oli kuulemma vaaraton kaveri- ja ounastava bisnessuhde, ja minullekin olisi kerrottu siitä "ihan kohta". Selkäni takana oli siis paitsi lounasteltu kohtuullisesti, niin myös alettu pistää pystyyn firmaa. Yritin kovasti saada perustamisaikeet peruttua, turhaan. Naistakin kävin tapaamassa kerran, mutta päätin, etten enää toiste tapaisi. Hänessä oli jotain kovin, kovin feikkiä (ja myönnän, että tunsin kateutta hänen kauneuttaan kohtaan). Hänen kanssaan oli myös hankala puhua hänen puutteellisen englannintaitonsa vuoksi. Suomea hän ei ollut ikinä opetellut.

Yritys pistettiin pystyyn, ja paperitöitä riitti. Mieheni tapasi naista 2-3 krt/vko. Hän kertoi, ettei sitoisi itseään firmaan rahallisesti eikä tekisi naiselle varsinaisesti töitä, vaan toimisi vain hallituksen varapuheenjohtajana ja auttaisi vain byrokratian ja kielen kanssa.

Kaksi vuotta myöhemmin tilanne on tämä:

-mies ei tosiaankaan ole sitonut itseään firmaan rahallisesti

-enkä jaksa uskoa, että heillä on koskaan ollut seksisuhdetta (nainenhan on kaunis, miksi hän harrastaisi seksiä itseään 15 v. vanhemman vaatimattoman näköisen keskipalkkaisen miehen kanssa? Miehelleni tietysti kyllä varmaan kelpaisi.)

MUTTA:

-mieheni on yhä enemmän ja enemmän poissa kotoa tämän naisen takia. Ja aivan pähkähullulla tavalla: nainen on hiljattain pistänyt firman jäihin ja ilmoittautunut TE-toimistoon, mutta pyörittää yksityishenkilönä air bnb - toimintaa. Mieheni käy useita kertoja viikossa ilmaiseksi oman palkkatyönsä ohella siivoamassa 1-2 kämppää, pesemässä pyykkiä ja kiikuttamassa vieraille avaimia. Kotona hän ei juurikaan tee kotitöitä, mikä tekee tilanteesta erityisen nöyryyttävän. Nainen puolestaan ei tee mitään majoitustoiminnan eteen, paitsi käärii rahat. Voi toki myös olla, ettei minulle kerrota kaikkea.

Mies ei oikein osaa sanoa syytä, miksi hän on tällaisessa mukana. Hän on vain "antanut lupauksen". Hän ei tiedä, mitä nainen tekee päivisin tai iltaisin. Nainen ei kerro, eikä mieheni kysy. Ei nainen vastaa minunkaan viesteihini, korkeintaan toistelee We are just friends -mantraa. Nykyään he tapaavat n. kerran kahdessa viikossa, kun nainen palkitsee mieheni aterialla kotonaan. Siinäpä mainio palkinto orjatyöstä. Nähdä kaunis nainen ja saada ruokaa.

Mitä minä voin tehdä näin absurdissa, nöyryyttävässä tilanteessa? Mikä miehellä mättää psyykessä (muu kuin klassinen viidenkympin villitys)? Loputtomat keskustelut, jotka aina muuttuvat riidaksi, eivät auta. Pariterapiaan mies ei ehdi - no eipä tietenkään kaikelta orjatyöltä.

Ja ennen kaikkea: miksi minä suostun tähän?

Tuntuu että tuo nainen käyttää miestäsi hyväksi ja jos ja kun miehesi on häneen ihastunut/rakastunut tekee sitten kuten tuo nainen pyytää/vaatii! Sinuna lähtisin pois tuollaisesta suhteesta vaikka kuinka tuntuisi vaikealta. Miehesi ei selvästikään arvosta sinua - muutoin en voi tajuta moista nöyryyttävää käytöstä! Ilmeisesti miehesi on tämän naisen lumoissa ja nainen tietysti ottaa ilomielin kaikki palvelukset vastaan joita miehesi hänelle tarjoaa. Kysyt että miksi minä suostun tähän. Moni kärvistelee huonossa suhteessa koska pelkää yksinjäämistä. Tottumus on toinen luonne... Itse hyppäsin tuntemattomaan 10 vuoden jälkeen erittäin epätyydyttävästä suhteesta eikä ole kaduttanut. Elämään alkoi puhaltaa aivan uudet tuulet ja paljon on eletty ja koettu. Tästä on aikaa jo parikymmentä vuotta. Koskaan ei ole liian myöhäistä!
 
Viimeksi muokattu:
Järkyttävää
Kuulostaa siltä että miehesi on rakastunut tähän aasialaiseen naiseen, ja tanssii siis juuri tämän pillin mukaan ihan sama mitä hän pyytää. Olen pahoillani, mutta vaikuttaa että miehesi ei sinua rakasta tai ainakaan kunnioita/arvosta tippaakaan. Sinuna pistäisin välittömästi avioeron vireille, olet tuhlannut jo aivan liikaa aikaa tuollaiseen mieheen. Yksinolo voi monen mielestä olla kurjaa, mutta onhan se nyt parempi vaihtoehto kuin olla suhteessa jossa sinua nöyryytetään aivan törkeästi!
 
vierailija
Tästä voisi tulla kilometrin mittainen sepustus, mutta yritän lyhentää hieman. Olemme keski-ikäinen, 80-luvulta saakka yhdessä ollut aviopari. Muutama vuosi sitten mieheni kertoi liittyneensä Tinderiin "nähdäkseen, miten systeemi toimii". Samalla hän etsisi sieltä naispuolisia "vain kavereita", ja naimisissaolostaankin hän siellä ilmoittaisi. En pitänyt ideasta ollenkaan, vaikka minua surettaakin se, ettei miehelläni ole kavereita, ainoastaan harrastustuttuja. Hänellä on joskus ollut miespuolisia kavereita, mutta suhteet ovat hiipuneet miehen passiivisuuteen yhteydenpidossa. Sanoin, että pari kuukautta hän saisi siellä minun puolestani seikkailla, mutta ei enempää. Se pari kuukautta venähti yli kahdeksi vuodeksi, vaikka pyysin häntä useaan otteeseen poistumaan Tinderistä.

Eräänä päivänä sitten kummallinen ravintolakuitti kiinnitti huomioni. Sain tietää, että kahden vuoden hiljaiselo oli vaihtunut treffipyyntöön itseäni 10 v. nuoremmalta aasialaisnaiselta. Kävi ilmi, että mies ja tämä eronnut sinkkunainen olivat käyneet yli kuukauden ajan useasti lounailla ja kahvilla. Mieheni oli aina maksanut molempien laskun, koska "se kuuluu aasialaiseen kulttuuriin". Minun aterioitani hän ei ole koskaan maksellut.

Nainen tiesi, että mieheni oli naimisissa. Suhde oli kuulemma vaaraton kaveri- ja ounastava bisnessuhde, ja minullekin olisi kerrottu siitä "ihan kohta". Selkäni takana oli siis paitsi lounasteltu kohtuullisesti, niin myös alettu pistää pystyyn firmaa. Yritin kovasti saada perustamisaikeet peruttua, turhaan. Naistakin kävin tapaamassa kerran, mutta päätin, etten enää toiste tapaisi. Hänessä oli jotain kovin, kovin feikkiä (ja myönnän, että tunsin kateutta hänen kauneuttaan kohtaan). Hänen kanssaan oli myös hankala puhua hänen puutteellisen englannintaitonsa vuoksi. Suomea hän ei ollut ikinä opetellut.

Yritys pistettiin pystyyn, ja paperitöitä riitti. Mieheni tapasi naista 2-3 krt/vko. Hän kertoi, ettei sitoisi itseään firmaan rahallisesti eikä tekisi naiselle varsinaisesti töitä, vaan toimisi vain hallituksen varapuheenjohtajana ja auttaisi vain byrokratian ja kielen kanssa.

Kaksi vuotta myöhemmin tilanne on tämä:

-mies ei tosiaankaan ole sitonut itseään firmaan rahallisesti

-enkä jaksa uskoa, että heillä on koskaan ollut seksisuhdetta (nainenhan on kaunis, miksi hän harrastaisi seksiä itseään 15 v. vanhemman vaatimattoman näköisen keskipalkkaisen miehen kanssa? Miehelleni tietysti kyllä varmaan kelpaisi.)

MUTTA:

-mieheni on yhä enemmän ja enemmän poissa kotoa tämän naisen takia. Ja aivan pähkähullulla tavalla: nainen on hiljattain pistänyt firman jäihin ja ilmoittautunut TE-toimistoon, mutta pyörittää yksityishenkilönä air bnb - toimintaa. Mieheni käy useita kertoja viikossa ilmaiseksi oman palkkatyönsä ohella siivoamassa 1-2 kämppää, pesemässä pyykkiä ja kiikuttamassa vieraille avaimia. Kotona hän ei juurikaan tee kotitöitä, mikä tekee tilanteesta erityisen nöyryyttävän. Nainen puolestaan ei tee mitään majoitustoiminnan eteen, paitsi käärii rahat. Voi toki myös olla, ettei minulle kerrota kaikkea.

Mies ei oikein osaa sanoa syytä, miksi hän on tällaisessa mukana. Hän on vain "antanut lupauksen". Hän ei tiedä, mitä nainen tekee päivisin tai iltaisin. Nainen ei kerro, eikä mieheni kysy. Ei nainen vastaa minunkaan viesteihini, korkeintaan toistelee We are just friends -mantraa. Nykyään he tapaavat n. kerran kahdessa viikossa, kun nainen palkitsee mieheni aterialla kotonaan. Siinäpä mainio palkinto orjatyöstä. Nähdä kaunis nainen ja saada ruokaa.

Mitä minä voin tehdä näin absurdissa, nöyryyttävässä tilanteessa? Mikä miehellä mättää psyykessä (muu kuin klassinen viidenkympin villitys)? Loputtomat keskustelut, jotka aina muuttuvat riidaksi, eivät auta. Pariterapiaan mies ei ehdi - no eipä tietenkään kaikelta orjatyöltä.

Ja ennen kaikkea: miksi minä suostun tähän?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja kiittää vastauksista ja myötätunnosta! Tiedän, että ero lisäisi itsekunnioitustani. Ratkaisusta vain tekee vaikean se, että mies on pimeistä puolistaan huolimatta jonkinlainen tukipilari elämässäni. Elämääni on mahtunut kohtuullisen paljon sairauksia (muiden ja itsen) ja kuolemantapauksia. Työelämässäkin on ollut turbulenssia. (Miestä elämä puolestaan on kohdellut silkkisemmillä hansikkailla.) Näin ollen mies/pitkä avioliitto on ollut yksi vähistä pysyvistä asioista elämässäni. Huokaus!
 
vierailija2
Tuo miehesi suhde naiseen on selkeä tapaus ja luultavasti tskana on ainakin miehesi ihastus naiseen tai vain johonkin uuteen elämässään. Keski-iässä kun aika monelle tulee kriisi elämättömästä elämästä. Näin ulkopuolisena teidän oma avioliittonne ja parisuhteenne vaikuttaa aika erikoiselta, mutta jokainen toki päättää itse, millaista elämää haluaa elää. Onko psrisuhteenne jonkinlainen riippuvuussuhde ja kummastakaan ei ole ratkaisun tekijäksi? Tottumus on toinen luonto.
 
vierailija
Alun perinkin huono asetelma. Jos on naimisissa, ei Tinderiin. Sanotaan että sääli on sairautta. Kuulostaa julmalta, mutta siinä on totuuden siemen. Sanoit että säälit miestäsi, ja hän käyttää sinun sääliäsi hyväkseen? Kaukaa näkee paremmin, ja miehesi tosiaankin käyttäytyy törkeästi sinua kohtaan. Olette kuitenkin ilmeisesti puheväleissä ja pystytte puhumaan näin vaikeasta aiheesta. Mieti mitä haluat jatkossa suhteeltanne ja avioliitoltanne ja ota asia puheeksi. Toivon että et olisi liian sinisilmäinen näiden selitysten suhteen.
- Kaikki myötätuntoni puolellasi. Rakkaudella !
 
vierailijammmmmmm
Miten se vaihtoehto, että itsekin hankkisit "vain ystävän",käyt syömässä ja kahvilla.? Mies saisi maistaa omaa lääkettään.Pitääkö sinun olla erittäin sitoutunut, jos miehesikään ei ole. Kai sinullakin. saa olla ystäviä.Ja voihan olla , että sinä löydät toisen. Tuo, että miksi tuollaiseen suostutaan on kyllä hyvä kysymys.Ehkä huolehdit miehestäsi? Hyväksikäytetyltähän miehesi vaikuttaa.
 
vierailija
Alkuperäinen myöntää: joo, meillä on jonkinlainen riippuvuussuhde. Puheväleissä ollaan, joten tämänkin asian olemassaolo on otettu esille, se vain ei ole tuonut mitään ratkaisua. Kumpikaan ei ole riitävän vahva henkisesti tekemään mitään radikaalia. Minä varmaan tarvitsisin sellaisen "rysän päältä kiinni" -tilanteen toimiakseni.

Tuo yhden kirjoittajan ehdotus, että minäkin hankkisin itselleni "vain kaverin" ei valitettavasti toimi, sillä mieheni on polyamorinen eikä ole koskaan tuntenut mustasukkaisuutta kenestäkään (tämähän ei tarkoita, etteivätkö polytkin voisi tuntea ko. tunnetta). Mies ei siis kuitenkaan toteuta polyamorisuuttaan, koska minä en suostu siihen. Häneltä löytyy siis edes tuossa asiassa rippunen kunnioitusta minua kohtaan, mutta onhan tämä kokonaisuudessaan ihan älytön tilanne. Mies itse ei koe käyttäytyvänsä ollenkaan kummallisesti. Taitaa olla kyseessä ihastuneen sekava aivokemia.
 
näin on
Tunnen monta aasialaista naista, jotka ovat maailman mestareita manipuloimaan ja käyttämään hyväkseen toisia. Taitaa kuulua kulttuuriin maissa, joissa naisilla ei ole samoja oikeuksia kuin miehillä. Monet vanhemmat miehet ovat taas täysin myytyjä ja tekevät mitä tahansa jos nuori ja kaunis nainen "osoittaa kiinnostustaan."
 
vierailija
Ap: Tismalleen! Minusta on alkanut tuntua, että mieheni on jossain vaiheessa tajunnut, että kyseessä on pelkkä hyväksikäyttösuhde kaunokaisen puolelta, mutta hän ei halua myöntää sitä minulle.
 
ääliöitä riittää
Alkuperäinen myöntää: joo, meillä on jonkinlainen riippuvuussuhde. Puheväleissä ollaan, joten tämänkin asian olemassaolo on otettu esille, se vain ei ole tuonut mitään ratkaisua. Kumpikaan ei ole riitävän vahva henkisesti tekemään mitään radikaalia. Minä varmaan tarvitsisin sellaisen "rysän päältä kiinni" -tilanteen toimiakseni.

Tuo yhden kirjoittajan ehdotus, että minäkin hankkisin itselleni "vain kaverin" ei valitettavasti toimi, sillä mieheni on polyamorinen eikä ole koskaan tuntenut mustasukkaisuutta kenestäkään (tämähän ei tarkoita, etteivätkö polytkin voisi tuntea ko. tunnetta). Mies ei siis kuitenkaan toteuta polyamorisuuttaan, koska minä en suostu siihen. Häneltä löytyy siis edes tuossa asiassa rippunen kunnioitusta minua kohtaan, mutta onhan tämä kokonaisuudessaan ihan älytön tilanne. Mies itse ei koe käyttäytyvänsä ollenkaan kummallisesti. Taitaa olla kyseessä ihastuneen sekava aivokemia.[/
Mistä näitä ääliöitä riittää! Etkö ymmärrä että mies tietysti toteuttaa sitä polyam koko ajan, ei vain paljasta sitä sinulle. Ei siis kunnioituksesta tietoakaan.
Kuinkahan kauan menee ennen kuin jää rysän päältä kiinni, no sinä tietysti annat anteeksi ja hyvässä lykyssä alat siivoamaan miehesi puolesta tämän aasiattaren huushollinkin.
Liity Tinderiin ja etsi kunnon mies sieltä, eikä tuollaista pettäjää, kuinka alas voi nainen vajota että antaa höynäyttää itseään. Lopuksi varmaan matelet miehen edessä niin että nuolet hänen kenkänsäkin.
Mieluummin ilman miestä kuin pettäjä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Alkuperäinen myöntää: joo, meillä on jonkinlainen riippuvuussuhde. Puheväleissä ollaan, joten tämänkin asian olemassaolo on otettu esille, se vain ei ole tuonut mitään ratkaisua. Kumpikaan ei ole riitävän vahva henkisesti tekemään mitään radikaalia. Minä varmaan tarvitsisin sellaisen "rysän päältä kiinni" -tilanteen toimiakseni.

Tuo yhden kirjoittajan ehdotus, että minäkin hankkisin itselleni "vain kaverin" ei valitettavasti toimi, sillä mieheni on polyamorinen eikä ole koskaan tuntenut mustasukkaisuutta kenestäkään (tämähän ei tarkoita, etteivätkö polytkin voisi tuntea ko. tunnetta). Mies ei siis kuitenkaan toteuta polyamorisuuttaan, koska minä en suostu siihen. Häneltä löytyy siis edes tuossa asiassa rippunen kunnioitusta minua kohtaan, mutta onhan tämä kokonaisuudessaan ihan älytön tilanne. Mies itse ei koe käyttäytyvänsä ollenkaan kummallisesti. Taitaa olla kyseessä ihastuneen sekava aivokemia.
Mistä näitä ääliöitä riittää! Etkö ymmärrä että mies tietysti toteuttaa sitä polyam koko ajan, ei vain paljasta sitä sinulle. Ei siis kunnioituksesta tietoakaan.
Kuinkahan kauan menee ennen kuin jää rysän päältä kiinni, no sinä tietysti annat anteeksi ja hyvässä lykyssä alat siivoamaan miehesi puolesta tämän aasiattaren huushollinkin.
Liity Tinderiin ja etsi kunnon mies sieltä, eikä tuollaista pettäjää, kuinka alas voi nainen vajota että antaa höynäyttää itseään. Lopuksi varmaan matelet miehen edessä niin että nuolet hänen kenkänsäkin.
Mieluummin ilman miestä kuin pettäjä.
 
Viimeksi muokattu:
näin on
Ei mies välttämättä petä, on vain onnen huumassa kun kaunis nainen "osoittaa mielenkiintoa", vaikka tosi asiassa on aivan varmasti koko homma vain hyväksikäyttöä naisen puolelta. Jos mies lopettaa tekemästä palveluksia, niin "ystävyyskin" loppuu satavarmasti. Niin tyypillistä aasialaisen naisen käytöstä! Miehet ovat vain tosi sokeita kun haluavat kuvitella olevansa halutumpia kuin ovat.
 
näin on
Ei mies välttämättä petä, on vain onnen huumassa kun kaunis nainen "osoittaa mielenkiintoa", vaikka tosi asiassa on aivan varmasti koko homma vain hyväksikäyttöä naisen puolelta. Jos mies lopettaa tekemästä palveluksia, niin "ystävyyskin" loppuu satavarmasti. Niin tyypillistä aasialaisen naisen käytöstä! Miehet ovat vain tosi sokeita kun haluavat kuvitella olevansa halutumpia kuin ovat.
En usko että on seksiä, koska nämä hyväksikäyttäjät eivät yleensä anna mitään vastapalveluksia. Ap voisi ottaa miehen kanssa esille sen tosiasian, että miten tavallista on oikeassa ystävyyssuhteessa että vain toinen osapuoli tekee jatkuvia palveluksia ja toiselle saa riittää että hyväksikäyttäjä on vain olemassa tai korkeintaan sanoo jonkun kohteliaisuuden tai on olevinaan ystävä.

Oletteko huomanneet, että monissa turistimaissa rihkaman myyjät kutsuvat meitä ystävikseen kun haluavat asiakkaita. Ja me ollaan sitten niin myytyjä kun kelvataan ystäviksi jo lyhyen tuttavuuden jälkeen että ostetaan mitä tahansa roinaa ylihintaan. Hyväksikäyttäjät ja manipuloijat ovat tosi taitavia vetelemään oikeista naruísta ja moni pohjoismaalainen on myyty kun kutsutaan ystäväksi. Olemme usein naiiveja, emmekä osaa niitä pelejä, joita monessa muussa kulttuurissa käytetään yleisesti. Suomalainen on usein suora ja rehellinen, sanoo mitä ajattelee, on siis helppo lukea ja kusettaa, kun taas aasialainen on usein laskelmoiva ja manipuloiva. "Ystävällisyyskin" on vain osa peliä, jolla saavutetaan etuja. Miehesi ei ymmärrä kulttuurieroa aasialaisen ja perus suomalisen välillä. Aasialaiselle "ystävä" on jotain ihan muuta kuin suomalaiselle. Toki heidänkin joukossaan on aitoa ystävyyttä, mutta ap:n miehen ja tämän ystävättären suhde ei vaikuta ystävyydeltä, vaan naivin miehen kusetukselta.
 
Viimeksi muokattu:
näin on
Suomalainen on usein uskomattoman suora ja avoin, laittaa ensi kättelyssä kaikki kortit pöytään eli kertoo heikkoutensakin. Aasialainen työskentelee imagonsa eteen, pitää mainospuhetta itsestään, kertoo vain sellaista mistä on itselle hyötyä, kertoo vain parhaat puolensa, oikeat ja kuvitellut jne. Moni suomalainen on myyty kohdatessaa noin täydellisen ihmisen, eikä tajua toisen laskelmoitua ja harkittua käytöstä.

Tuokin aasialainen varmaan vain flirttailee miehelle, jos siitä on itselle hyötyä. Ja suomalainen mies ottaa flirttailun osoituksena siitä, että nainen olisi valmis sänkypuuhiin. Varmaan kohottaa itsetuntoa kun kuvittelee kauniin nuoren naisen haluavan häntä!

Monessa maassa flirttailu ei tarkoita lupausta sänkyhommiin, vaan sillä sanotaan esim. vain että olet puoleensavetävä tai että sillä ei tarkoiteta mitään, vaan että se on osa manipulointia, jolla saadaan toinen toimimaan oman tahdon mukaan. Nainen ilmeisesti vain vihjailee ja mies tulkaa sen omalla tavallaan, luullen että mielenkiinto on molemminpuolista. Ja jos naista vaaditaan vastuuseen käytöksestään, flirttailusta ja vihjailuista, niin hän voi aina sanoa, ettei hän ole luvannut mitään vaan että mies on vain kuvitellut omiaan. Ei nuo ota mitään vastuuta teoistaan, vaan niillä on aina takaportti avoin ja omat selitykset valmiina. Rehellinen suomalainen taas seisoo sanojensa ja tekojensa takana. Nää on kulttuurieroja, joita nainen käyttää hyväkseen kun mies ei niitä tajua.
 
näin on
AP: Viisaita sanoja, viimeisin kirjoittaja! Mies tietää tästä ketjusta, ja aion tänään keskustella hänen kanssaan näistä mielipiteistä.
Hyvä juttu, puhukaa asia selväksi. Mies tarjoaa aasialaiselle, koska se kuuluu hänen "kulttuuriinsa." Tuo olisi hyvä puolustuspuhe jos he olisivat Aasiassa, mutta he ovat Suomessa ja silloin tulisi olla maassa maan tavalla. Epäilyttävää varsinkin kun mies ei tarjoa sinulle. Taitaa tuokin selitys olla naisen keksimää ja mies nielee sen kyseenalaistamatta. Vaadi miestä viemään myös sinut ulos syömään ja anna miehen maksaa. Anna miehen myös siivota kotona, kyllä hän voi vaimolleenkin tehdä samoja palveluksia joita tekee "ystävättärelleen." Älä anna miehen sanella ehtoja suhteessanne, aseta myös omat rajat.

Uskon että mies harrastaisi myös seksiä tuon naisen kanssa, mutta tuskin nainen haluaa kun ilmaisen työntekijän saa vähemmälläkin, tarjoamalla vain ruokaa. Kaunis nuori nainen ei yleensä halua vanhempaa miestä jos mies ei ole upporikas, vaikutusvaltainen tai jotain muuta, mistä naiselle on hyötyä. Toivottavsti saat miehesi avaamaan silmänsä ja näkemään missä mennään.

Mikä bisnes tuolla naisella on kun tarvitsee asuntoja siivoilla ja pyykkiä pestä? Onko sillä bordelleja? Jos nainen harrastaa jotain laitonta bisnestä niin täräytä se.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Onko sillä jotain merkitystä onko itse aktia tapahtunut? Miehesi selvästikin haluaa sitä ja yrittää aktiivisesti sitä toteuttaa siitä asti kun sinne tinderiin meni.. Selitys, että etsii kaveria on paskapuhetta, miten kukaan voi tollasta edes uskoa???

Sulla on kaksi vaihtoehtoa.. Joko hyväksyt että ukkosi on pettävä sontakasa(mitä hän ehdottomasti on) ja jäät suhteeseen, missä sinua petetään ja jätetään heti kun sieltä tinderistä vaihtoehto löytyy.. Tai sitten jätät ukkosi itse.
 
Kielokki
Hyvä juttu, puhukaa asia selväksi. Mies tarjoaa aasialaiselle, koska se kuuluu hänen "kulttuuriinsa." Tuo olisi hyvä puolustuspuhe jos he olisivat Aasiassa, mutta he ovat Suomessa ja silloin tulisi olla maassa maan tavalla. Epäilyttävää varsinkin kun mies ei tarjoa sinulle. Taitaa tuokin selitys olla naisen keksimää ja mies nielee sen kyseenalaistamatta. Vaadi miestä viemään myös sinut ulos syömään ja anna miehen maksaa. Anna miehen myös siivota kotona, kyllä hän voi vaimolleenkin tehdä samoja palveluksia joita tekee "ystävättärelleen." Älä anna miehen sanella ehtoja suhteessanne, aseta myös omat rajat.

Uskon että mies harrastaisi myös seksiä tuon naisen kanssa, mutta tuskin nainen haluaa kun ilmaisen työntekijän saa vähemmälläkin, tarjoamalla vain ruokaa. Kaunis nuori nainen ei yleensä halua vanhempaa miestä jos mies ei ole upporikas, vaikutusvaltainen tai jotain muuta, mistä naiselle on hyötyä. Toivottavsti saat miehesi avaamaan silmänsä ja näkemään missä mennään.

Mikä bisnes tuolla naisella on kun tarvitsee asuntoja siivoilla ja pyykkiä pestä? Onko sillä bordelleja? Jos nainen harrastaa jotain laitonta bisnestä niin täräytä se.
"Kaunis nuori nainen ei yleensä halua vanhempaa miestä..." Voi kyllä nuo aasialaiset haluaa, etkö ole tv:stä seurannut kuinka nuoret thaitytöt tulevat vanhojen miesten vaimoiksi. No kun oppivat suomen kielen niin jättävät äijän.

Hehän ovat seksin ammattilaisia, hieromoihinkin otetaan osaamaton tyttö töihin, osaahan hän thaihieronnan kuitenkin. Jos ap. kuvittelet, että mies ei ole ollut tämän naisen kanssa seksisuhteessa, olet tosi lapsellinen.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
AP: Kiitos taas viesteistänne. Nimimerkki 'Näin on' kirjoittaa suurin piirtein niin kuin itse ajattelen asian olevan. Myös muilla on hyviä pointteja. Mies on (ylläri!) tullut myöhään kotiin eikä ole jaksanut lukea kuin muutaman viestin. Kommentointikin on epämääräisen vaisua. Varmaankin huomenna irtoaa lisäkommentteja, mutta eipä se taida tilannetta auttaa, koska tämäniltaisen niukan keskusteluntyngän perusteella tiedän, että hän pitää naista edelleenkin ystävänään. Heillä kun on kuulemma luottamukselliset välit. Hän kyllä myönsi, että eipä taitaisi tämä ystävä kuitenkaan tulla häntä sairaalaan katsomaan!

Miehen asenne tuo mieleen monet surulliset ja uskomattomat huijaustarinat, joita aina silloin tällöin saa lukea. Ette uskokaan, miten musertavaa on ajatella, että oma mies onkin hyväuskoinen huijarin unelma, oikeastaan ihan reppanatasoa. Kunnioitus ja itsekunnioitus vähenee, voimaton raivo ja epätoivo lisääntyy. Minulla on tietysti oma elämäni töineen, ystävineen ja harrastuksineen jotka antavat minulle muuta ajateltavaa, mutta varsinkin myöhään illalla ikävät ajatukset valtaavat mielen.

Yksi kommentoija kysyi naisen bisneksistä. Hän on siis tällä hetkellä työtön, mutta "pyörittää" yksityishenkilönä air bnb -toimintaa. Lainausmerkit siksi, että miehenihän sitä oman työnsä ohella pyörittää, mutta nainen käärii rahat! Nainen ei ole kertonut, mitä hän oikein puuhaa (= lusmuilee), kun ei ehdi toimintaa pyörittää, ja mies ei halua (= uskalla) kysyä. Luonnollisestikaan nainen ei kerro sitä minullekaan. Sairaista sairain kuvio, harvinaisen härski nainen, ja aivan erityisen reppana mies :-(
 
Emmanuel
AP: Kiitos taas viesteistänne. Nimimerkki 'Näin on' kirjoittaa suurin piirtein niin kuin itse ajattelen asian olevan. Myös muilla on hyviä pointteja. Mies on (ylläri!) tullut myöhään kotiin eikä ole jaksanut lukea kuin muutaman viestin. Kommentointikin on epämääräisen vaisua. Varmaankin huomenna irtoaa lisäkommentteja, mutta eipä se taida tilannetta auttaa, koska tämäniltaisen niukan keskusteluntyngän perusteella tiedän, että hän pitää naista edelleenkin ystävänään. Heillä kun on kuulemma luottamukselliset välit. Hän kyllä myönsi, että eipä taitaisi tämä ystävä kuitenkaan tulla häntä sairaalaan katsomaan!

Miehen asenne tuo mieleen monet surulliset ja uskomattomat huijaustarinat, joita aina silloin tällöin saa lukea. Ette uskokaan, miten musertavaa on ajatella, että oma mies onkin hyväuskoinen huijarin unelma, oikeastaan ihan reppanatasoa. Kunnioitus ja itsekunnioitus vähenee, voimaton raivo ja epätoivo lisääntyy. Minulla on tietysti oma elämäni töineen, ystävineen ja harrastuksineen jotka antavat minulle muuta ajateltavaa, mutta varsinkin myöhään illalla ikävät ajatukset valtaavat mielen.

Yksi kommentoija kysyi naisen bisneksistä. Hän on siis tällä hetkellä työtön, mutta "pyörittää" yksityishenkilönä air bnb -toimintaa. Lainausmerkit siksi, että miehenihän sitä oman työnsä ohella pyörittää, mutta nainen käärii rahat! Nainen ei ole kertonut, mitä hän oikein puuhaa (= lusmuilee), kun ei ehdi toimintaa pyörittää, ja mies ei halua (= uskalla) kysyä. Luonnollisestikaan nainen ei kerro sitä minullekaan. Sairaista sairain kuvio, harvinaisen härski nainen, ja aivan erityisen reppana mies :-(
Ensin luulin että yksinkertaisuuttasi katselet tuota luuseriäijää, mutta kirjoitustavasta päätellen vaikutat ihan fiksulta. Jos sinulla ystäviä ja harrastuksia on, miten viitsit tuota kiviriippaa vetää perässäsi, joka aiheuttaa sinulle vain surua ja murhetta. Jos, siis jos mies pääsee joskus naisestaan eroon (nainen heittää) niin kauankohan menee että löytyy uusi nainen tilalle.

Vastaapa ihan rehellisesti, vieläkö uskot ettei heillä ole seksisuhdetta? Ei kukaan normimies auta tuolla tavoin naista jos ei joskus saisi piparia. Hullun lailla siivoaa tälle, eikä kotona viitsi, siinä on porkkanana kiitos jalkojen levityksen muodossa.
 
Viimeksi muokattu:
näin on
"Kaunis nuori nainen ei yleensä halua vanhempaa miestä..." Voi kyllä nuo aasialaiset haluaa, etkö ole tv:stä seurannut kuinka nuoret thaitytöt tulevat vanhojen miesten vaimoiksi. No kun oppivat suomen kielen niin jättävät äijän.

Hehän ovat seksin ammattilaisia, hieromoihinkin otetaan osaamaton tyttö töihin, osaahan hän thaihieronnan kuitenkin. Jos ap. kuvittelet, että mies ei ole ollut tämän naisen kanssa seksisuhteessa, olet tosi lapsellinen.
Sanoin että "kaunis nuori nainen ei yleensä halua vanhempaa miestä jos mies ei ole upporikas, vaikutusvaltainen tai jotain muuta, mistä naiselle on hyötyä." Aasialaiset naiset voivat mennä jopa vanhan miehen vaimoksi, jos se auttaa naista pääsemään kotimaan köyhyydestä paremman elämän alkuun. Miesten hyväksikäyttö on monelle köyhälle aasialaisnaiselle ainut tapa päästä kurjuudesta pois. Miesten hyväksikäyttö kuuluu heidän kulttuuriin. Mitä itse tekisit, jos olisit syntynyt köyhänä ilman sosiaaliapua, koulutusmahdollisuuksia, ilman mahdollisuutta elättää itsesi? Pakko opettaa nuo naiset käsittelmään miehiä siten että saavat tahtonsa läpi.

Tämä nainen on jo Suomessa, ehkä on maan kansalaisuus ja sitä kautta kaikki sosiaaliavut saatavissa, eli ei hänen tarvitse itseään myydä. Ei tuo nainen anna seksiä siivous ja muuta apua vastaan, kun vähemmälläkin pääsee. Jos mies olisi sijoittanut paljon rahaa hänen yritykseensä, niin ehkä sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä