Mieheni siivoaa ilmaiseksi Tinder-naiselle, sietämätön tilanne

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
näin on
AP: Kiitos taas viesteistänne. Nimimerkki 'Näin on' kirjoittaa suurin piirtein niin kuin itse ajattelen asian olevan. Myös muilla on hyviä pointteja. Mies on (ylläri!) tullut myöhään kotiin eikä ole jaksanut lukea kuin muutaman viestin. Kommentointikin on epämääräisen vaisua. Varmaankin huomenna irtoaa lisäkommentteja, mutta eipä se taida tilannetta auttaa, koska tämäniltaisen niukan keskusteluntyngän perusteella tiedän, että hän pitää naista edelleenkin ystävänään. Heillä kun on kuulemma luottamukselliset välit. Hän kyllä myönsi, että eipä taitaisi tämä ystävä kuitenkaan tulla häntä sairaalaan katsomaan!

Miehen asenne tuo mieleen monet surulliset ja uskomattomat huijaustarinat, joita aina silloin tällöin saa lukea. Ette uskokaan, miten musertavaa on ajatella, että oma mies onkin hyväuskoinen huijarin unelma, oikeastaan ihan reppanatasoa. Kunnioitus ja itsekunnioitus vähenee, voimaton raivo ja epätoivo lisääntyy. Minulla on tietysti oma elämäni töineen, ystävineen ja harrastuksineen jotka antavat minulle muuta ajateltavaa, mutta varsinkin myöhään illalla ikävät ajatukset valtaavat mielen.

Yksi kommentoija kysyi naisen bisneksistä. Hän on siis tällä hetkellä työtön, mutta "pyörittää" yksityishenkilönä air bnb -toimintaa. Lainausmerkit siksi, että miehenihän sitä oman työnsä ohella pyörittää, mutta nainen käärii rahat! Nainen ei ole kertonut, mitä hän oikein puuhaa (= lusmuilee), kun ei ehdi toimintaa pyörittää, ja mies ei halua (= uskalla) kysyä. Luonnollisestikaan nainen ei kerro sitä minullekaan. Sairaista sairain kuvio, harvinaisen härski nainen, ja aivan erityisen reppana mies :-(
Jos mies on vuosikaudet uskonut olevansa tuon naisen mieleen, niin ei hän kovin helpolla tuota mielikuvaa jätä. Riippuu myös miehen rohkeudesta tai sen puutteesta uskaltaako miehesi nähdä asian oikean laidan. Me ihmiset ollaan tosi hyviä valehtelemaan jopa itsellemme, jos emme uskalla kohdata todellisuutta. Se on miehelle nolo juttu tulla tuolla tavoin hyväksikäytetyksi, ehkä mies mieluummin uskoo valheisiin kuin kestää nähdä totuuden.

Olette olleet kauan naimisissa, miehesi on siinä iässä, missä aletaan ymmärtää ettei enää olla nuoria. Moni mies pakenee vanhenemistaan nuoremman naisen seuraan kuvitellen voivansa siirtää aikaa taaksepäin. Tuo nainen on ilmestynyt paikalle oikeaan aikaan ja osannut vetää oikeista naruista ja mies on jäänyt kiikkiin. Miehellesi on varmaan hirveän tärkeää uskoa kelpaavansa miehenä tuolle naiselle, koska tekee palveluita, joita ei ole ollut valmis tekemään kotona. Mies saattaa olla ihastunut, ehkä jopa rakastunut, eikä silloin järki pelaa.

Mies tekee työt ja nainen käärii rahat. Jos nainen ei kerro puuhistaan, niin voi harjoittaa jotain laitonta, epäilisin bordelli toimintaa...ja jos käry käy, niin ehkä miehesi joutuu vastuuseen kun on avaimia ja pyykkejä kuljetellut ja kämpissä siivoillut. Miehesi naama on nähty bisneksen yhteydessä mutta naisen ei?Nainen on työtön, mutta ei ehdi itse toimintaa pyörittää? Jokin tässä mättää ja pahasti. Miestäsi ehkä kusetetaan pahemman kerran? Jos nainen jää kiinni laittomista puuhista, niin kukaan ei tule uskomaan etteikö mies tietänyt mitä teki, kun oli osallisena toiminnassa. Nainen voi kääntää jutun niin, että mies pyöritti toimintaa ja manipuloi hänet mukaan siihen....

Teillä on tosi kurja tilanne, kauheeta varmaan vierestä katsella kun miestä narutetaan ja kun ei voi tehdä mitään asian eteen kun mies ei suostu käyttämään järkeään. Sulla menee kunnioitus miestä kohtaan, kun hän käyttäytyy kuin äälöimäinen tohveli ja itsekunnioitus, kun jatkat tuollaisen miehen kanssa. Erittäin hälyyttävää tuo, että nainen ei kerro mitä oikestaan puuhaa, vaikka vetää miehen mukaan toimintaansa. Ehkä tässä ei ole kysymys vain siitä, että miehelle luodaan illuusio omasta vetovoimasta, vaan ehkä hänet on myös vedetty mukaan laittomaan toimintaan?
 
Viimeksi muokattu:
näin on
Ensin luulin että yksinkertaisuuttasi katselet tuota luuseriäijää, mutta kirjoitustavasta päätellen vaikutat ihan fiksulta. Jos sinulla ystäviä ja harrastuksia on, miten viitsit tuota kiviriippaa vetää perässäsi, joka aiheuttaa sinulle vain surua ja murhetta. Jos, siis jos mies pääsee joskus naisestaan eroon (nainen heittää) niin kauankohan menee että löytyy uusi nainen tilalle.

Vastaapa ihan rehellisesti, vieläkö uskot ettei heillä ole seksisuhdetta? Ei kukaan normimies auta tuolla tavoin naista jos ei joskus saisi piparia. Hullun lailla siivoaa tälle, eikä kotona viitsi, siinä on porkkanana kiitos jalkojen levityksen muodossa.
Rakkaus saattaa olla sokeaa. Ehkä molempien, sekä miehen että naisen rakkaus on tässä tapauksessa sokeaa. Nainen rakastaa edelleen miestään, vaikka tämä kohtelee vaimoaan tosi kehnosti satsaamalla noin paljon ilmiselvään huijariin. Ja mies rakastaa huijaria ja suostuu tämän hyväksikäytettäväksi.

Kyllä niitä reppanamiehiä löytyy, jotka ovat valmiita tekemään mitä palveluksia tahansa saadakseen huomiota kauniilta naiselta.
 
Viimeksi muokattu:
näin on
Ap, kerroit ettei miehelläsi ole oikeita ystäviä, joka saattaa riippua siitä ettei hänellä ole kykyä hankkia ystäviä, koska hän ei ole niitä tuohon ikään mennessä onnistunut hankkimaan. Ja jos ei ole ystäviä, niin ehkä hän ei tiedä millaista oikea ystävyys on. Hän ehkä idealisoi ystävyyden ja ajattelee että ystävän eteen tulee tehdä mitä tahansa, vaikka oikea ystävyys on molemminpuolista, siinä molemmat tekee palveluja toisilleen. Sinulla on ystäviä ja koit tuon naisen ensinäkemällä feikiksi, näit hänen lävitseen. Miehelläsi oli ehkä niin kova toive saada oikea ystävä, että hän hyväksyi sellaiseksi kenet tahansa, joka sellaiseksi tarjoutui. Parempi huono ystävä kun ei yhtään! Ehkä hänen ystävän tarpeensa on niin suuri, että hän kuvittelee näkevänsä ystävyyttä sielläkin missä sitä ei ole!

Mies on varmaan sisimmässään kärsinyt ystävien puutteesta, varsinkin kun sinulla niitä näyttää olevan. Ehkä hän tunsi olonsa yksinäiseksi. Sitten hän varmaan tiderissä paljasti "heikkoutensa" eli ystävän puutteen, johon manipuloiva nainen nappasi heti kiinni ja tarjoutui "ystäväksi." Tindernainen oli valmis antamaan miehelle sen, mitä hän sisimmässään toivoi, eli aitoa ystävyyttä. Tai valehteli haluavansa antaa. Juuri noin toimii manipuloiva hyväksikäyttäjä; kannustaa toisen kertomaan sisäiset toiveensa ja sitten näyttelee täyttävänsä toiveesi, vaikka kaiken tarkoituksena on toisen manipulointi ja hyväksikäyttö. Aasialaiset eivät yleensä itse paljasta akilleenkantapäitään, ovat kai kulttuurissaan tottuneet hyväksikäyttäjiin. Ovat toki hyviä saamaan toiset paljastamaan heikkoutensa. Suomalaiseen kulttuuriin taas kuuluu avoimuus, rehellisyys, suoruus ja jopa heikkouksien paljastaminen. Moni suomalainen on liian hyväuskoinen, te ette ole tottuneet monikulttuuriin vaan tulkitsette kaikkia suomalaisesta näkökulmasta.

Mies on luullut saavansa sitä mitä eniten toivoi, ystävyyttä. Hänelle saattaa olla tosi raskas isku se, ettei tässä ollutkaan kysymys ystävyydestä, eikä ihastumisesta naisen puolelta, vaan mies on ehkä huijattu jopa osallistumaan rikolliseen toimintaan. Kun mies lopulta luuli löytäneensä ystävän, niin ehkä hän vain sai sontaa tupaansa ja puukon selkäänsä. Tällaiset manipuloijat ja selkään puukottajat ovat mielestäni pahimpia paskahousuja mitä maan päältä löytyy!
 
erään aasialaisen tarina
Tunnen erään filipiiniläisen naisen, joka sai kreikkalaisen miehenreppanan menemään kanssaan naimisiin, jotta pääsi kotimaasta pois. Mies ei ollut tarpeeksi rikas eikä Kreikka tarpeeksi hyvä maa, joten nainen erosi ja meni naimisiin amerikkalaisen turistireppanan kanssa ja sai amerikan kansalaisuuden. Tämäkään mies ei ollut rikas, joten nainen tutustui ruotsalaiseen mieheen, joka vaikutti rikkaalta. Mies näytteli rikasta, vaikka oli tyhjätasku, miehen vanhemmat olivat rikkaita. Mies luuli naivansa aasialaisen kotiorjan ja nainen luuli päässeensä vihdoinkin kultaiselle oksalle. Nainen erosi amerikkalaisesta ja meni naimisiin ruotsalaisen kanssa ja muutti Ruotsiin. Vasta Ruotsissa nainen tajusi ettei mies ollutkaan rikas, vaan tyhjätasku sosiaalipummi. Nainen toi kotimaastaan Ruotsiin viisi pientä lastaan, erosi miehestä ja eleli hyvin ruotsalaisen sosiaaliturvan avulla. Lapset kävivät koulunsa Ruotsissa ja hankkivat hyvän elämän itselleen. Kun lapset olivat tarpeeksi isoja muutti nainen takaisin jenkkilään. Ei hän halunnut Ruotsissa töitä tehdä ja maksaa korkeita veroja. Ruotsi oli hyvä maa vain yksinhuoltaja äidille.

Mitä tämänkin naisen elämä olisi ollut viiden lapsen köyhänä yksinhuoltaja äitinä Filippiineillä? Hän teki sen, mikä oli mahdollista hänen tilanteessaan ja hankki itselleen ja lapsilleen paremman elämän. Mitä muuta hän olisi voinut tehdä kuin käyttää hyväkseen reppana miehiä, jotka uskoivat naisen rakkauteen.
 
vierailija
Ap tässä. Äsken kirjoittamani p-i-t-k-ä viesti oli viimeistä lausetta myöten valmis, kun Ipad kosahti ja teksti katosi taivaan tuuliin. Niinpä vain lyhyesti:

-nainen lähti perjantaina määrittelemättömäksi ajaksi Yhdysvaltoihin jonkin nettituttumiehen perään, joka on tai sanoo olevansa miljönääri

-mieheni luki tämän ketjun lauantaina ja tajuaa nyt, ihme kyllä, että häntä on hyväksikäytetty ja ettei kyse ollutkaan oikeasta ystävyydestä (nimimerkki "Näin on" on oikeassa tämän ns. ystävyyden synnyn syistä ja luonteesta)

-miehen on kuitenkin tavallaan pakko jatkaa air bnb -toiminnan pyöritystä

-minua miehen valaistuminen ilahduttaa, mutta se ei poista kokemaani kiukkua ja häpeää hänen käytöksensä johdosta varmaan koskaan

-en ole kuitenkaan eroamassa, sillä kun on menettänyt läheisiään kuolemalle ja yhden heistä vieläpä aivan liian varhain, ei halua luopua ihmisistä, ennen kuin on pakko
 
näin on
Ap tässä. Äsken kirjoittamani p-i-t-k-ä viesti oli viimeistä lausetta myöten valmis, kun Ipad kosahti ja teksti katosi taivaan tuuliin. Niinpä vain lyhyesti:

-nainen lähti perjantaina määrittelemättömäksi ajaksi Yhdysvaltoihin jonkin nettituttumiehen perään, joka on tai sanoo olevansa miljönääri

-mieheni luki tämän ketjun lauantaina ja tajuaa nyt, ihme kyllä, että häntä on hyväksikäytetty ja ettei kyse ollutkaan oikeasta ystävyydestä (nimimerkki "Näin on" on oikeassa tämän ns. ystävyyden synnyn syistä ja luonteesta)

-miehen on kuitenkin tavallaan pakko jatkaa air bnb -toiminnan pyöritystä

-minua miehen valaistuminen ilahduttaa, mutta se ei poista kokemaani kiukkua ja häpeää hänen käytöksensä johdosta varmaan koskaan

-en ole kuitenkaan eroamassa, sillä kun on menettänyt läheisiään kuolemalle ja yhden heistä vieläpä aivan liian varhain, ei halua luopua ihmisistä, ennen kuin on pakko
Olen nähnyt tarpeeksi monta aasialaista hyväksikäyttäjää ja tunnistan tyypin. Oikeastaan käy sääliksi miestä, joka luuli vihdoinkin löytäneensä ystävän. Ja sääliksi käy sinuakin kun tuollaista jouduit kokemaan. Toivottavasti nainen nyt jää jenkkeihin, eikä häntä koipien välissä tule taas miestäsi takaisin vonkaamaan. Kyllä nämä petkuttajat joutuvat välillä itsekin vielä pahemman petkutettavaksi ja ihan oikein on heille maistaa välillä omaa lääkettään.

Eihän sinun erota tarvitse. Joskus vaikeat kokemukset yhdistää ja vahvistaa suhdetta. Toivottavasti mies oppi jotain tästä tapahtumasta ja että ei toista mokaansa. Olin vielä aikonut kirjoittaa, että varmaan on naisella monta rautaa tulessa, eli monta miestä netissä. Ja niinhän näkyi olevankin. Meinaatko että mies saa jatkaa töiden tekemistä naisen "firmassa" ja nainen edelleen saa rahat siitä? Mitä ihmeen touhuja siellä tehdään kun ei voi lopettaa? Onko mies sopinut jotain paperilla?

Eihän sinun tarvitse miehen tekoja hävetä, kyllä saa itse häpeänsä kantaa. Kiukkuinen voit hyvinkin olla. Nyt varmaan tuntuu että kiukku ei poistu koskaan, mutta aika näyttää miten tuossa käy. Mies saisi nyt kyllä tehdä yhtä ja toista tekonsa hyvittääkseen.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Ap tässä. Ajattelin poistua palstalta kohdakkoin, mutta muutamaan kysymykseen en ole vielä vastannut. Joku kirjoittajista ihmetteli, uskonko ihan oikeasti, että miehelläni ei ole ollut seksiä sen naisen kanssa. No, uskonhan minä, niin itsensäsuojelemiselta kuin se kuulostaakin. Myöskään kaverini eivät usko seksisuhteeseen, ja hehän tuntevat mieheni. Tuskin he myöskään pelkäisivät kertoa minulle todellista mielipidettään. Jos näkisitte mieheni ja tämän naisen, homma olisi sillä selvä. Nainen melkein missitasoa ja mieheni...noh...ja kun ei hänellä rahaakaan ole, eikä valtaa/asemaa.Tämän enempää yksityiskohtiin menemättä!

Naisella oli myöskin suomalainen miesystävä vielä viime vuoden puolella, ainakin puoli vuotta, ehkä melkein vuoden ajan. Hänellä oli siis ainakin kahden hengen haaremi: toinen mies seksiin, toinen ilmaiseksi työvoimaksi. Kirjoitin ensimmäisessä viestissäni, että nainen oli eronnut tavatessaan mieheni. Erosta oli silloin eli 2 v. sitten kulunut lyhyehkö aika. Mies oli ollut suomalainen, ja he olivat olleet naimisissa jotain 6-7 v. Toivon totisesti, että nainen jää nyt Amerikkaan tämän uusimman löydön luokse!

Jotkut kirjoittajista ihmettelivät bisneksen luonnetta ja epäilivät aasiattaren pyörittävän bordellia. On tosiaan erittäin omituinen tilanne, ettei nainen ole kertonut miehelleni, mitä hän tekee päivisin/iltaisin. Vielä omituisempaa, mutta jotenkin niin miehelleni tyypillistä on, ettei mies itse ole kysynyt mitään. Jonkinlainen reppanuuden äärimmäinen ilmenemismuoto :-(

Naisella on siis kaksi vuokrakämppää, joissa hän pyörittää air bnb -majoitustoimintaa. Aikaisemmin kämppiä oli useita. Silloin naista auttoivat majoitustoiminnassa hänen veljensä ja tämän vaimo, jotka joutuivat myöhemmin poistumaan maasta. Mieheni rooli oli vielä silloin olla jonkinlaisena yleisneuvonantajana, auttaa vaikkapa verotoimistossa ja kääntää suomenkielisiä viranomaispapereita englanniksi, mutta viime vuoden marraskuusta lähtien mies on ollut lähes jokapäiväinen pyykkäys-imurointi-avaintenantaja -orja. Ja tämä siis jatkuu naisen lähdettyä Yhdysvaltoihin. Toisen kämpän vuokrasopimus loppuu kesällä, toisesta mieheni ei tiedä. Mies jatkaa vuokraustoiminnan pyörittämistä, koska ei uskalla viedä naiselta tämän ainoaa (?) tulonlähdettä, jolla nainen maksaa vuokransa. Voiton osuus on käsittääkseni melko pieni ja menee elämiseen. Olisi vain enemmän kuin reilua, että mieskin saisi korvausta, mutta hänhän ei pyydä.

Lopuksi vielä, että kyse ei onneksi ole bordellitoiminnasta. Miehen kertoman mukaan asiakkaat ovat nuorten miesten porukoita, sekaporukoita ja perheitä, ja vain aika harvoin yksinmatkustavia. Olen itsekin nähnyt heistä muutaman.

Olen iloinen, että tämä ketju sai miehen silmät avautumaan, mutta meillä on edessämme vielä pitkä tie!
 
vierailija
Sanoin että "kaunis nuori nainen ei yleensä halua vanhempaa miestä jos mies ei ole upporikas, vaikutusvaltainen tai jotain muuta, mistä naiselle on hyötyä." Aasialaiset naiset voivat mennä jopa vanhan miehen vaimoksi, jos se auttaa naista pääsemään kotimaan köyhyydestä paremman elämän alkuun. Miesten hyväksikäyttö on monelle köyhälle aasialaisnaiselle ainut tapa päästä kurjuudesta pois. Miesten hyväksikäyttö kuuluu heidän kulttuuriin. Mitä itse tekisit, jos olisit syntynyt köyhänä ilman sosiaaliapua, koulutusmahdollisuuksia, ilman mahdollisuutta elättää itsesi? Pakko opettaa nuo naiset käsittelmään miehiä siten että saavat tahtonsa läpi.

Tämä nainen on jo Suomessa, ehkä on maan kansalaisuus ja sitä kautta kaikki sosiaaliavut saatavissa, eli ei hänen tarvitse itseään myydä. Ei tuo nainen anna seksiä siivous ja muuta apua vastaan, kun vähemmälläkin pääsee. Jos mies olisi sijoittanut paljon rahaa hänen yritykseensä, niin ehkä sitten.
Oletko aivan varma ettei anna seksiä? Ehkä pitää seksistä! Niinkuin muutkin aasialaiset naiset, eikä halua päästä ehkä vähemmällä, kuten kirjoitit. Mutta suko sinä vain että ei ole seksiä...
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Täytyy ihmetellä suomalaisia naisia kun antavat miehensä höynäyttää itseään noin. Mies hankkii thainaisen ja tekee hänen hyväkseen kaikkensa ja vaimo vain katselee miestään! Minä kyllä olisin heittänyt tuollaisen petturin ovesta ulos alta aikayksikön, en voisi antaa anteeksi petollisuuttaan.
 
näin on
Täytyy ihmetellä suomalaisia naisia kun antavat miehensä höynäyttää itseään noin. Mies hankkii thainaisen ja tekee hänen hyväkseen kaikkensa ja vaimo vain katselee miestään! Minä kyllä olisin heittänyt tuollaisen petturin ovesta ulos alta aikayksikön, en voisi antaa anteeksi petollisuuttaan.
Ei minusta tuo tapaus ihan noin yksinkertaiselta vaikuta. Ap tuntee miehensä paremmin kuin kukaan muu meistä. Mies vaikuttaa hyväuskoiselta reppanalta, joka haluaa pitää antamansa lupauksen auttamisesta, vaikkakin tilanne on paljolti muuttunut, eli nainen on häippäissyt maasta. Eikä ole takuita siitä, että uusi mies on miljönääri ja vaikka olisikin, niin ei nainen välttämättä pääse miehen rahoihin käsiksi.

Kyllä näitä tapauksia löytyy, missä vaatimattoman näköinen vanhempi mies on valmis tekemään mitä tahansa manipuloivan kaunottaren eteen. Nolo juttu miehelle itselleen ja hänen vaimolleen. Miehellä ei ole ystäviä, joten ei ole ollut ketään puhumassa miehelle järkeä, vaan hän on ollut täysin uuden "ystävänsä" vietävissä. Jos olisi ollut joku ystävä silmiä avaamassa, niin ei juttu olisi noin pitkälle päässyt. Miehen silmät aukeni jo tämän ketjun avulla, joten ei hän ihan pöhkö ole, vaan liian hyväuskoinen, helposti manipuloitava.
 
Viimeksi muokattu:
näin on
Oletko aivan varma ettei anna seksiä? Ehkä pitää seksistä! Niinkuin muutkin aasialaiset naiset, eikä halua päästä ehkä vähemmällä, kuten kirjoitit. Mutta suko sinä vain että ei ole seksiä...
Olet aika provosoiva, tai sitten olet sellainen ihminen, joka aina uskoo pahinta mahdollista toisista ihmisistä. Ehkä vain haluat väittämälläsi aiheuttaa pahaa mieltä AP:lle?

Kaunis ja nuori aasialainen saa varmaan seksiä paremmiltakin ehdokkailta kuin keskinkertaiselta, vanhemmalta mieheltä. Mies on liian alistuva vaatiakseen seksiä palveluksistaan, ei uskalla edes kysyä naiselta mitään sellaista, mitä hänellä olisi oikeus tietää kun tekee palveluja. Uskon, että tuo mies on niin reppana, ettei ole saanut edes seksiä tekemistään palveluista. Mies ei ehkä arvosta ja kunnioita itseään tarpeeksi kun suostuu hyväksikäytetyksi? Saattaa löytyä masokismiakin, eli että tekee asioita, jotka eivät ole itselle hyväksi. Mies tekee itsestään käytöksellään reppanan. Kaikki, minkä ap on kertonut miehestään, jopa rivien välit, viestittää sitä, ettei mies ole saanut seksiä, siksi ei ole todennäköistä että mies olisi saanut.
 
Viimeksi muokattu:
näin on
Täytyy ihmetellä suomalaisia naisia kun antavat miehensä höynäyttää itseään noin. Mies hankkii thainaisen ja tekee hänen hyväkseen kaikkensa ja vaimo vain katselee miestään! Minä kyllä olisin heittänyt tuollaisen petturin ovesta ulos alta aikayksikön, en voisi antaa anteeksi petollisuuttaan.
Yksinkertaistat kovin, itse en halua olla liian tuomitseva. Me emme tunne kaikkia yksityiskohtia, vaimo tuntee miehensä paremmin kuin me. Mies on paljon muutakin kuin aasialaisen hyväksikäytetty. Mies on käyttäytynyt typerästi, mutta siihen löytyy syynsä, niitäkin olemme täällä pohtineet, tai minä olen kirjoitellut mahdollisia syitä.

Kaikki me voidaan mokata, mutta jotkut oppii virheistään, emmekä me vielä tiedä oppiiko tämä mies. Elämä ja ihmiset eivät ole musta-valkoisia, eivätkä ihmissuhteet helppoja ja yksinkertaisia, täytyisi vain pystyä näkemään asiat mahdollisimman monelta kantilta. Kaikki eivät ole yhtä jyrkkiä kuin sinä.
 
Viimeksi muokattu:
näin on
Yksinkertaistat kovin, itse en halua olla liian tuomitseva. Me emme tunne kaikkia yksityiskohtia, vaimo tuntee miehensä paremmin kuin me. Mies on paljon muutakin kuin aasialaisen hyväksikäytetty. Mies on käyttäytynyt typerästi, mutta siihen löytyy syynsä, niitäkin olemme täällä pohtineet, tai minä olen kirjoitellut mahdollisia syitä.

Kaikki me voidaan mokata, mutta jotkut oppii virheistään, emmekä me vielä tiedä oppiiko tämä mies. Elämä ja ihmiset eivät ole musta-valkoisia, eivätkä ihmissuhteet helppoja ja yksinkertaisia, täytyisi vain pystyä näkemään asiat mahdollisimman monelta kantilta. Kaikki eivät ole yhtä jyrkkiä kuin sinä.
Minäkin mokasin tässä, kun kahteen kertaan vastasin samaan kirjoitukseen!! Hohh hoijjaa!! Kun tässä töitten lomassa kirjoittelen niin en enää itsekään muista mihin olen vastannut......en siis vielä ole seniili, ainakaan tietääkseni...
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Ap tässä. Ajattelin poistua palstalta kohdakkoin, mutta muutamaan kysymykseen en ole vielä vastannut. Joku kirjoittajista ihmetteli, uskonko ihan oikeasti, että miehelläni ei ole ollut seksiä sen naisen kanssa. No, uskonhan minä, niin itsensäsuojelemiselta kuin se kuulostaakin. Myöskään kaverini eivät usko seksisuhteeseen, ja hehän tuntevat mieheni. Tuskin he myöskään pelkäisivät kertoa minulle todellista mielipidettään. Jos näkisitte mieheni ja tämän naisen, homma olisi sillä selvä. Nainen melkein missitasoa ja mieheni...noh...ja kun ei hänellä rahaakaan ole, eikä valtaa/asemaa.Tämän enempää yksityiskohtiin menemättä!

Naisella oli myöskin suomalainen miesystävä vielä viime vuoden puolella, ainakin puoli vuotta, ehkä melkein vuoden ajan. Hänellä oli siis ainakin kahden hengen haaremi: toinen mies seksiin, toinen ilmaiseksi työvoimaksi. Kirjoitin ensimmäisessä viestissäni, että nainen oli eronnut tavatessaan mieheni. Erosta oli silloin eli 2 v. sitten kulunut lyhyehkö aika. Mies oli ollut suomalainen, ja he olivat olleet naimisissa jotain 6-7 v. Toivon totisesti, että nainen jää nyt Amerikkaan tämän uusimman löydön luokse!

Jotkut kirjoittajista ihmettelivät bisneksen luonnetta ja epäilivät aasiattaren pyörittävän bordellia. On tosiaan erittäin omituinen tilanne, ettei nainen ole kertonut miehelleni, mitä hän tekee päivisin/iltaisin. Vielä omituisempaa, mutta jotenkin niin miehelleni tyypillistä on, ettei mies itse ole kysynyt mitään. Jonkinlainen reppanuuden äärimmäinen ilmenemismuoto :-(

Naisella on siis kaksi vuokrakämppää, joissa hän pyörittää air bnb -majoitustoimintaa. Aikaisemmin kämppiä oli useita. Silloin naista auttoivat majoitustoiminnassa hänen veljensä ja tämän vaimo, jotka joutuivat myöhemmin poistumaan maasta. Mieheni rooli oli vielä silloin olla jonkinlaisena yleisneuvonantajana, auttaa vaikkapa verotoimistossa ja kääntää suomenkielisiä viranomaispapereita englanniksi, mutta viime vuoden marraskuusta lähtien mies on ollut lähes jokapäiväinen pyykkäys-imurointi-avaintenantaja -orja. Ja tämä siis jatkuu naisen lähdettyä Yhdysvaltoihin. Toisen kämpän vuokrasopimus loppuu kesällä, toisesta mieheni ei tiedä. Mies jatkaa vuokraustoiminnan pyörittämistä, koska ei uskalla viedä naiselta tämän ainoaa (?) tulonlähdettä, jolla nainen maksaa vuokransa. Voiton osuus on käsittääkseni melko pieni ja menee elämiseen. Olisi vain enemmän kuin reilua, että mieskin saisi korvausta, mutta hänhän ei pyydä.

Lopuksi vielä, että kyse ei onneksi ole bordellitoiminnasta. Miehen kertoman mukaan asiakkaat ovat nuorten miesten porukoita, sekaporukoita ja perheitä, ja vain aika harvoin yksinmatkustavia. Olen itsekin nähnyt heistä muutaman.

Olen iloinen, että tämä ketju sai miehen silmät avautumaan, mutta meillä on edessämme vielä pitkä tie!
Mitä sinulle kuuluu, miten menee miehen kanssa? Onko aasialainen jäänyt jenkkeihin?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Tervehdys Ap:lta,

Ihan kohtalaisesti menee. Nainen on edelleen Jenkeissä. Onnekas sattuma muutti asioiden kulun. Toiseen taloyhtiöön tuli remontti, joka huononsi asumisolosuhteita sen verran, että nainen oli juuri ennen Yhdysvaltoihin lähtöään irtisanonut vuokrasopimuksen ja vuokrannut uuden kämpän (mistä minä kylläkään en saanut tietää mieheltä kuin vasta kolmen viikon kuluttua tapahtuneesta). Huoneistoja on siis edelleen kaksi, mutta nyt ne sijaitsevat niin kaukana toisistaan, että aasiattaren oli pakko palkata sen siivoukseen ihan oikea siivooja jostain firmasta, koska miehelleni olisi tullut logistisia vaikeuksia.

Olisin mieluummin halunnut tapahtuvan niin, että mies olisi itse irtisanoutunut hommista eikä niin, että sattuma hoitaa hommat, mutta ehkä ei pitäisi valittaa. Mies on kyllä viime aikoina väittänyt, että olisi jo helmikuussa sanonut naiselle, ettei enää ehdi/jaksa hoitaa siivousta. Mitenkähän lie?

Tämä palkattu siivooja on alkukankeuksien jälkeen nyt aloittanut työnsä. Ihan vielä en uskalla huokaista helpotuksesta, mutta melkein!
 
vierailija
Tervehdys Ap:lta,

Ihan kohtalaisesti menee. Nainen on edelleen Jenkeissä. Onnekas sattuma muutti asioiden kulun. Toiseen taloyhtiöön tuli remontti, joka huononsi asumisolosuhteita sen verran, että nainen oli juuri ennen Yhdysvaltoihin lähtöään irtisanonut vuokrasopimuksen ja vuokrannut uuden kämpän (mistä minä kylläkään en saanut tietää mieheltä kuin vasta kolmen viikon kuluttua tapahtuneesta). Huoneistoja on siis edelleen kaksi, mutta nyt ne sijaitsevat niin kaukana toisistaan, että aasiattaren oli pakko palkata sen siivoukseen ihan oikea siivooja jostain firmasta, koska miehelleni olisi tullut logistisia vaikeuksia.

Olisin mieluummin halunnut tapahtuvan niin, että mies olisi itse irtisanoutunut hommista eikä niin, että sattuma hoitaa hommat, mutta ehkä ei pitäisi valittaa. Mies on kyllä viime aikoina väittänyt, että olisi jo helmikuussa sanonut naiselle, ettei enää ehdi/jaksa hoitaa siivousta. Mitenkähän lie?

Tämä palkattu siivooja on alkukankeuksien jälkeen nyt aloittanut työnsä. Ihan vielä en uskalla huokaista helpotuksesta, mutta melkein!
Hei ap. Ei kannata huokaista mutta. Nyt kun vuokraus systeemi on selvillä niin voithan ainakin ilmoittaa verotoimistolle tuon naisen liiketoiminnan. Meinaan ei Suomessakaan työtön saa pimeitä vuokratuloja pitää itsellään. On hallitus kuristanut monen sairaan työttömän elinansiot tuolla aktivointimallilla. Jo tuo että vastenmielinen toiminta jatkuu niin kyllä tämän manipulointi taiturin pitäisi edes verot maksaa niin kuin kuuluu. Miehesihän ei ole milläänlailla velvollinen huolehtimaan siitä että miten tämän naisen tulotasot muuttuvat ko ilmoituksen myötä. Mutta oletteko ollenkaan ottaneet huomioon että mies on siis hallituksen pj.tehtävillä kiinni fimassa jossa ei ole sanavaltaa. Viranomainen kuitenkin voi kokea että miehesi on ollut mukana petokseen rahanpesuun verrattavassa toiminnassa. Veroviranomaisen ja työvoimaviranomaisen kusetuskin kun on viranomaisen erehdyttämistä. Hassu miehesi ei ole ollenkaan varmaan edes ajatellut tätä asiaa. Tuollainen hlö joka häviää ulkomaille pitäisi ilmoittaa myös työvoimaviranomaisille ulkomaan matkansa. Eihän sitä korvausta silloin makseta jos ei ole valmis pysty työtä vastaanottamaan. Kyllä me suomalaiset ollaan tosiaan hulluja. Työtön suomalainen ei uskalla tai kusisukassa matkustaa viikon lomalle ulkomaille mutta näitä aasialaisia ko . säännöthän ei pidättele. Maksaisin potut pottuna. Onneksi miehelläsi ei ole firmassa mitään maksuvelvoitteita joten siltä osin viranomainen ei varmaan tartu tähän fiman pyörittämiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä