Hae Anna.fi-sivustolta

Mieheni sisko syyttää minua mieheni käytöksestä

Viestiketju osiossa 'Yksinhuoltajuus ja uusperheet' , käynnistäjänä vierailija, 07.12.2019.

1. vierailija Vierailija

Uusioperhe, 3v yhdessä mieheni kanssa. Muutettu yhteen ja menty kihloihin, suunnitellaan häitä ensi vuodeksi.

Mies eronnut 15vuotisesta suhteestaan alle vuosi suhteemme alkamista ennen. 7 ja 5 vuotiaat lapset. Lapset ja minä tullaan loistavasti toimeen.

Suhdetta hiekottaa lasten äiti, jonka mielestä on väärin jos leivon pullaa lasten kanssa tai jos lapsi soittaa minulle äiti-viikolla ja vastaan puheluun, se on väärin. Teen niin tai näin, aina se on huonosti. Vaikkakin hän sanoo että on onnellinen puolestamme jne...

Nyt hiekkaa heittää lisää vielä miehen sisko, joka on keksinyt että minä olen syypää hänen ja veljensä etäisiin väleihin. On lasten äidin ystävä, eikä siitä syystä hänen kanssa olla tutustuttu, kun mua kohtaan on ollut kylmä ja etäinen.

Sisko pitää minua täysin hankalana ihmisenä ja pilaan heidän perheensä sekoiluillani kun olen rehellisesti ilmoittanut, että en viihdy heillä, kun en tunne oloani kutsutuksi.

Sisko selvästi haikailee ystävänsä ja mieheni suhdetta, ei ole päässyt siitä yli eikä ole antanut minulle tilaisuutta edes yrittää tutustua häneen.

Ihan sama mitä teen, olen hänen mielestään manipuloija ja vaikea ihminen joka pistää miehen pään pyörälle ja aiheuttaa ongelmia perheeseen.

2. vierailija Vierailija

Niin ja kaikki mitä mieheni tekee, hän tekee koska olen kuulemma käskenyt hänen toimia niin.

3. Semmosta Vierailija

Kun itse tiedätte tuollaiset puheet pötypuheiksi, jättäkää omaan arvoonsa. Pahanpuhujia riittää aina, teki niin tai näin. Sellaisten juttujen tarkoitushan on, että se saa teidät pahalle mielelle ja kohottaa heitä itseään paremmaksi.

Tosi ihanaa, että sinun ja miehesi lasten välit ovat hyvät ja lämpimät. Miehesi tykkää varmasti siitä ja arvostaa sinua entistä enemmän. Kun tunteet ovat aitoja, lapset vaistoavat sen aina ja varmasti, joten ei ole syytä muuttaa mitään.

Joidenkin on vaikea luopua vallasta, vaikka olisi erottu ja tarkoitus kummankin jatkaa elämäänsä. Lapsia käytetään silloin härskisti hyväksi ja se on todella väärin. Epäkypsät ihmiset syyllistyvät sellaiseen. Lasten hyvinvointi ja hyvät suhteet molempiin vanhempiin pitäisi olla se tärkein asia. Siihen kuuluu kiinteästi se toisen uusi puoliso, sehän on itsestään selvää.

Pitäkää välit asiallisina niin miehen siskoon kuin ex-puolisoon. Pahat puheet käyvät tehottomiksi, kun ette reagoi niihin. Ehkä asianomaiset henkilöt kyllästyvät toimintaansa, kun toivottua vaikutusta ei tulekaan. Näin se meillä kävi aikanaan.

4. puurot ja vellit Vierailija

Kannattaisi otta hieman maltillisempi linja näihin lapsiin. Et ole heidän äitinsä, joten liiallinen touhuilu heidän kanssaan aiheuttaa mustasukkaisuutta ja kateutta ja väärinkäsityksiä. Sinuna en vastaisi lasten puheluihin äiti-viikolla, vaan selkeyttäisin ajan käytön omalle äidille. Lapsille voi sanoa, että kun ollaan oman äidin luona, niin sitten ollaan. Vapaa-ajan vastuuta voi antaa enemmän isälle, harrastukset ja läksyjen kuulustelut. Ehkä yrität saada liikaa lasten hyväksymisen? Pysy neutraalina, niin välitkin pysyvät parempina.

5. vierailija XY Vierailija

Tekee ap mitä tahansa niin se tulkitaan vääräksi. Siinä ei voi muuta kuin kärsivällisesti ja selkä suorana olla tilanteen yläpuolella. Lasten äiti on ilmeisesti kateellinen, mutta vastaisin kuitenkin lasten puheluihin, ainakin lyhyesti ja ystävällisesti. He luultavasti pitävät aidosti pitää ap:stä.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri