Mieheni tapaa entistä naistaan säännöllisesti, en osaa suhtautua -neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susan_na
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Susan_na

Vieras
Olen ollut parisuhteessa mieheni kanssa nyt vuoden ajan. Muutimme yhteiseen kotiin noin kuukausi sitten, reilu pari kuukautta sitten hän sanoi ensimmäisen kerran rakastavansa minua ja että haluaa mun kanssa olla.. teen hänet kuulemma onnelliseksi. Olen todella onnellinen, tuntuu että hän on se oikea mulle.. ja kyllä hänkin selvästi mua rakastaa ja on onnellinen edelleen. Syy miksi aloin tänne kirjottamaan on hänen ex-naisensa. Hän erosi 8 vuoden pituisesta parisuhteesta muutama kuukausi ennen meidän ensitapaamista ja on alusta asti tavannut ex-naistaan säännöllisesti. Tapailut tapahtuivat aina heidän yhteisessä vanhassa asunnossa ( nainen asuu sielä edelleen ), eikä mieheni halunnut esitellä exää minulle. Juovat kuulemma kahvia yhdessä ja juttelevat. Naisella on jotain ongelmia ollut elämässään nyt useita vuosia ja hänen on kuulemma helppo tukeutua mieheeni ja puhua hänelle. He erosivat kuulemma hyvissä väleissä yhteisymmärryksessä, koska nainen oli niin onneton elämässään ettei kyennyt olemaan onnellinen myöskään parisuhteessa.
No nyt muutama päivä sitten mieheni ilmoitti että oli laittanut viestiä exänsä kanssa ja aikoo tavata hänet kahvilla. Ei kuulemma kutsu meidän yhteiseen uuteen kotiin, koska se olisi erittäin outoa, painotti oikein että todella todella outoa. Tapaavat taas sielä naisen asunnolla. Kysyin mieheltäni onko hän kertonut exälleen muuttuneesta elämän tilanteestaan ja kuulemma exänsä tietää että olen olemassa, mutta ei tiedä mitään yhteenmuutosta. Syynä on kuulemma että ei halua pahoittaa exänsä mieltä kertomalla sellaisia asioita.
Eli kysyn vaan.. mikä on tasapainoinen ja terve suhtautuminen tällaiseen tilanteeseen? Mä en halua olla mikään nipottava tyttöystävä, mutta tää tilanne häiritsee mua ja tuntuu vaan pahalta. Mä haluan että mun miehellä on paljon ystäviä ja muutakin elämää kun minä.. mutta että exänsä kanssa noin läheiset välit.. en ymmärrä! Onko mulla mitään oikeutta puuttua tai kyseenalaistaa? Olen siis tähän asti rohkaissut miestäni tukemaan exäänsä, koska olen ajatellut että kyllä mun tarvii mun mieheen luottaa jos hän sanoo että he on vaan ystäviä.. mutta meillä on nyt yhteinen koti ja koko tulevaisuus edessä.. miksi mieheni ei heitä entistä heilaansa jorpakkoon kun kerta niin minua rakastaa ja mun kanssa haluaa olla? Tuntuu aivan perseeltä suoraan sanoen että miehelläni on joku ex nainen tuola jota en ole nähnytkään ja sielä keskustellaan syviä kahvikupin äärellä kerta kuukauteen..

Toiminnassasi ei tunnu olevan mitään logiikkaa.

Ensin oikein kannustat miestä tapaamaan exäänsä.
Mies kertoo rakastavansa sinua ja jo kuukauden päästä muutat saman katon alle.
Olet asunut kuukauden miehen kanssa yhdessä ja nyt sinua yllättäen ärsyttää, kun mies tapaa exäänsä, vaikka tähän asti olet häntä siihen jostain (ulkopuolisesta täysin käsittämättömästä) syystä kannustanut.

Mitä jos tutustuisit itseesi ja alkaisit arvostaa itseäsi.

Oon sun kanssa erimieltä.. Ei ihminen voi aina tietää mikä on hyvä ja huono.. olen tätä ennen ajatellut että exän tapaaminen ok.. mutta nyt en enään oikeestaan ymmärrä miksi hän exäänsä edelleen tapaa.. ajattelin aikasemmin että tapaaminen liittyy eroprosessiin ja kyllä se siitä haihtuu.. mutta ilmeisesti näin ei ole. Mieheni kokee exäänsä ystävyyttä edelleen.. se on juuri se asia mitä en ymmärrä..

Mies taitaa olla vieläkin kiintynyt exään ja tunnetasolla riippuvainen naisesta, ehkä he molemmat ovat riippuvaisia toisistaan, kuka tietää? Vähän huomiotaherättävä asia on mielestäni se, että exälle ei saa kertoa, että te asutte yhdessä. Jos entisestä on päässyt eroon kunnolla, ei sitä enää sitten tapailla kahvittelun merkeissä, varsinkaan kun asuu jo toisen kanssa. Tuleehan se kuitenkin ilmi ennenpitkää.....jossain vaiheessa miehen (tai sinun) on tehtävä valinta!

Näkökulma

Minulla on kokemusta kahdesta exästä. Toinen auttaa minua 9 vuotta eron jälkeenkin. Arvostamme toisiamme. Toinen on vaihtanut naista parin vuoden välein. Nyt on rengastettu parisuhde numero 7 menossa. Yhdenkään exän kanssa hän ei ole ystävä.

Nykyään kysyn itseltäni millaisen miehen haluan. Tapa jolla mies suhtautuu muihin ihmisiin on tärkeä mittari .

erota voi sovussakin ja eron jälkeen auttaa eksäänsä niin henkisissä kuin fyysistä voimaakin vaativissa ongelmissa ilman, että siinä on mukana tippaakaan seksuaalista viritettä tai mitään uutta parisuhdetta loukkaavaa mukana.

Itse kävin juuri auttamassa ex-miestä ikkunaverhojen valinnassa, ompelin ne ja laitoin ikkunaankin ja samalla juteltiin hänen ongelmistaan omien vanhempiensa kanssa. Olemme eksän kanssa tunteneet toisemme 18 vuotta ja siitä asuimme yhdessä 11 vuotta. Minä tunnen hänen vanhempansa erittäin hyvin ja tiedän minkälaisia paineita miehelle sieltä puolelta tulee ja kuinka ne kuormittavat eksän hermoja välillä äärimmilleen.
Eksäni on ollut minulle rakas ystävä, sen jälkeen rakastettu ja kun parisuhde hiipui sisarussuhteen tasolle, siitä huolimatta kunnioitan eksääni yhä ihmisenä ja ystävänä. Se syvin rakkaus ja seksuaalinen vetovoima on kadonnut, mutta ystävyys meidän välillä säilyy varmasti loppuelämämme.

Olen kertonut nykyiselle puolisolleni avoimesti, että me juttelemme eksän ongelmista hänen vanhempiensa kanssa, mutta en ole sen tarkemmin kertonut, koska mielestäni keskustelut ovat luottamuksellisia. Eikä mieheni sitä ole vaatinutkaan, mieheni ymmärtää, että ystäviä voidaan olla eron jälkeenkin, onhan hänkin erittäin hyvissä väleissä lastensa äidin kanssa.

Yhteistyössä