Miehesi loukkaa sua, miten reagoit? miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matama mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matama mimmi

Vieras
jos toimit rauhallisesti niin pystytkö aina siihen?

entä jos kerrot miehelle että joku asia mitä hän tekee/jättää tekemättä loukkaa sinua,mutta mies toimii toistuvasti sillä tavalla,miten sitten reagoit?

No mä yleensä kerron ettei ole kivaa ja sit mies pyytää anteeks.

Jos toistuu niin tuon esille että asiasta on juteltu aikasemminkin. Ja että olis kiva kun ei tarvis samasta asiasta puhua miljoonaa kertaa. Aika rauhallisesti ja nopeesti käsitellään asiat.

Kerron tunteikkaasti, mutta pysyn minä-muodossa. Jos mies ei voi muuttaa toimintatapaansa, hän perustelee asian minulle. Mies ei tarkoita pahaa, muttei aina ymmärrä minua. Hän luultavasti tekisi monta asiaa jo kättelyssä toisin, jos arvaisi vaikutuksen minuun. Mieheltä menee yleensä eniten aikaa rauhoittelemiseeni ja paljon vähemmän asiantolan muokkaamiseen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Data
Yleensä kykenen aika rauhallisesti selittämään asian, mikä on loukannut ja miksi. Yritän ihan todella vain puhua omista tunteistani jotka tapahtuma on aiheuttanut, mutta mies ottaa sen turhan henkilökohtaisesti ja voi hermostua. Jollei hän ole ymmärtänyt että tekemänsä loukkaa, en tee siitä isompaa numeroa, keskustelemme vain asian halki ja se on siinä, mutta jos on tehnyt jotain, josta tietää minun loukkaantuvan suuresti, on minun vaikea antaa anteeksi. Pyrin kuitenkin aina hoitamaan "asiallisesti" nämä tilanteet, en tykkää riidellä huutaen tai kiukutellen, miehellä taas on mykkäkoulu-taktiikka ja puolustautumis-reaktio, jotka tekevät puhumisesta vaikeaa.

Yhteistyössä