Miehestä tuli sietämätön vauvan jälkeen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nalkuti nalkuti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nalkuti nalkuti

Vieras
Mikä ihme miestä vaivaa? Odotti kovasti esikoista ja oli aluksi innostunut vauvanhoidosta. Nyt käyttää kaiken aikansa töissä ja juoksee kylillä kunhan ei tarvitse hoitaa vauvaa. Hoidan tällä hetkellä vauvan kokonaan yksin koska mies ei viihdy kotona.

En ole vaivannut päätäni sillä että olen "yh", mutta nyt mies on alkanut napisemaan turhista. Pyysin häntä ruokkimaan vauvan muutama tunti ennen hänen töihinlähtöään, ja huusi vaan että eikö hän saa syödä ruokansa rauhassa. Minä sitten syötin vauvan. Huvitti, koska en koskaan saa rauhassa juoda edes kahvikuppia tai syödä, sillä vauva monesti keskeyttää sen.

Mies lähti päiväunille, valitteli väsymystä. Itse olen valvonut jo kuukausitolkulla vauvan kanssa, huvitti taas kun mies piti niin ison haloon univeloista. Kaiken huippu kun pesin hänen työpaitansa ja huomasin ettei hän ollut ottanut sitä ajoissa kuivumaan. Otin sen kuivumaan ja laitoin parvekkeelle, mies tuli sitten luennoimaan minulle miten pyykki pestään oikeaoppisesti kun paita oli vielä kostea.
Suuttui minulle kun pyörittelin päätäni, "niin joo, minä en saa sanoa paskaakaan enää ääneen", lähti vihaisena töihin.

Eikö se riitä että hoidan kaikki miehen työasiat (laskutukset, matkalaskut, ym.), kodin sekä vauvan. Vai onko mieheni oikeassa, pitäisikö minun pystyä vielä enempään?

Suurin osa miehistä haluaa perheelisäyksen jälkeen jatkaa elämäänsä juuri sellaisena kuin se oli ennen vauvaakin. Tälle et mahda mitään.

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa - hoidat lapsen yksin, ja mies mahdollisesti tuo rahaa perheeseen, mutta toki joudut tuottamaan tästä hyvästä miehelle palveluita lastenhoidon lisäksi, eli siivoat, peset pyykin, laitat ruokaa, tiskaat ja annat seksiä ja hyvää oloa miehelle.

Toinen vaihtoehtosi on ottaa ero - silloinkin hoidat lapsen yksin, siivoat, peset pyykin, laitat ruokaa ja tiskaat. Ainoa, mitä tässä sinun ei tarvitse tehdä, on siivota miehesi sotkuja, ja luonnollisesti sinun ei tarvitse myöskään antaa seksiä tai hyvää oloa miehelle. Talouteesi ei myöskään silloin tule rahaa mieheltä.

Suurin osa naisista toteaa tämän valinnan edessä, että ehkä tuota miestä kannattaa nurkissa vielä katsoa, koska voi siitä joskus olla jotain apuakin, mutta että elämään kannattaa suhtautua siten, että nainen on yksinhuoltaja, jonka perheessä mies käy pyörähtämässä silloin kun hänen mielensä tekee. Näin ei kenellekään tule pettymyksiä.

Vähäkö ärsyttävä mies! Sanotko ikinä suoraan, vai pyöritteletkö vaan päätäsi? Munki ukkeli joskus vetää vähän yli joissakin asioissa, mutta mä sanon sille heti suoraan, mitä mä oon mieltä ja lähes tulkoon aina hän ymmärtää mun pointin. Puhumaan mä en tosin sitä saa, että jos tuo tilanne olis mulla, niin se ei kyllä osais mulle selvittää, miksi se vauvan hoitaminen ei enää nappaa. Olettaisin varmaan itsekseni, että se ei ollutkaan ihan sitä, mitä mies kuvitteli sen olevan (mitä se sitten ikinä kuvittelikaan).

Yhteistyössä