Miehet ei ikinä maksa

  • Viestiketjun aloittaja kyllästynyt tähän
  • Ensimmäinen viesti
kyllästynyt tähän
Tässä on takana 3 pitkää ja 3 lyhyttä parisuhdetta ja aina sama juttu: pihi mies. Miehet ovat aina olleet huomattavasti hyvätuloisempia kuin minä, mutta silti he olettavat, että maksan puolet kuluista. Jopa köyhänä opiskelijana ollessani hyvätuloinen miesystäväni maksatti minulla surutta puolet kaikista menoistamme. Kavereideni hyvätuloiset miehet automaattisesti maksavat mm. enemmän vuokrasta, ruokakuluista, leffaliput, ravintolassa syömiset, hotellit ja jotkut jopa kokonaiset ulkomaan matkat. Mutta ei ikinä minun kohdalla tällainen onni ole potkaissut. Seurusteluaikoina olemme usein olleet paljon enemmän minun luonani, joten sielläkin on sitten minun ostamaani ruokaa syöty. Ja muutenkin miehet syövät enemmän, joten siinäkin mielessä heidän tulisi maksaa enemmän ruoasta. Onko kyse siitä, että en ole pieni siro kaunotar vaan tavallisen näköinen, pitkä nainen ja se ei houkuta miehiä maksamaan. Vai joku käytöksessäni. Sen tiedän, että ainakin 2 näistä miehistäni on kyllä ex tyttöystävälleen maksaneet vaatteita ja asumisen mutta minun kohdalla sitten täysi stoppi.
En kehtaa ottaa asiaa puheeksi, mutta ärsyttää kuunnella kavereiden juttuja ja olisihan se kiva joskus olla hemmoteltu...
 
Toinen kyllästynyt
Voih, itselläni on ihan sama tilanne. Poikaystäväni on täysin tietoinen rahaongelmistani. Hän tietää, että asunto- ja autolainat syövät kaikki rahani eikä minulta jää rahaa juurikaan mihinkään hauskanpitoon. Kaupassakäydessä sentään mies maksaa puolet ostoksista (tosin hän syö enemmän kuin puolet), mutta jos hän on vaikkapa ylitöissä, niin silloin minä maksan kaiken. Käytännössä ruokakuluistakin kuukausitasolla minä maksan enemmän kuin puolet. Asumisesta hän ei maksa mitään, vaikka kuluttaakin vettä ja sähköä.

Olen aika kyllästynyt tilanteeseen. Ongelmana on myös se, että haluaisin, että muutamme yhteen, mutta hänellä ei ole siihen mitään halua. Tietenkin hänelle tämä nykyinen tilanne on helppo, sillä jos hän haluaa, hän voi mennä omalle asunnolleen, kun parisuhde kyllästyttää ja kun taas tekee mieli ruokaa, seksiä tai seuraa, niin hän tulee luokseni.

Olen kyllästynyt tähän tilanteeseen, mutta minua hirvittää se, että olen ihan tuikitavallisen näköinen ja minun on ollut aina vaikea löytää poikaystäviä, joten jos nyt eroamme, joudun taas sopeutumaan siihen tilanteeseen, että joudun olemaan kuukausia sinkkuna. Kaipaan kuitenkin toisen ihmisen läheisyyttä, hellyyttä ja kaveruutta.
 
kyllästynytnro3
Toiselle kyllästyneelle: voi hyvänen aika, miksi suostut tilanteeseen! Taidat olla liian kiltti ja poikaystäväsi huomaa sen. Tee niin, että kun hän on tulossa luoksesi, laitat jotain erittäin halpaa ja simppeliä ruokaa kuten esim. hernekeittoa, pinaattikeittoa. Tai muutenkaan et ole tarjoutumassa laittamaan hänelle ruokaa tai välipaloja. Jos valittelee ruuan "laatua", sano että sulla on rahat vähissä ja muuhun ei ole varaa!

Itselläkin oli muutama vuosi sitten sama tilanne exän kanssa, mies oli hyvätuloinen ja isoruokahaluinen, mutta maksoi tarkasti puolet ostoksissa tai joka toisen kauppareissun, vaikka tasan tarkkaan söi enemmän kuin puolet. Jos rupesin köyhäilemään niin kyllä mies aika vilkkaasti painui kauppaan ostamaan tukevampaa "miehen ruokaa" ;)

Älä alistu tilanteeseen vaan käytä naisellisia keinoja kun ei kerran mieskään armoa tunne!

AP:lle: niin se homma taitaa nykyaikana mennä, valitettavasti muuta en osaa sulle oikein sanoa. Ihan samoja kokemuksia takana...pitäisi vissiin muuttaa jonnekin Saksaan jossa miehet itsestäänselvyytenä tarjoaa AINA, vaikka olisi kyseeessä vain ystävä ja mennään ulos syömään/juomaan.
 
-nyyti-
Ihan hyvä pointti, mutta tähän tämä tasa-arvon havittelu johtaa. Olkaamme siis naisetkin varuillamme siitä mitä vaadimme!

Olen myös kuullut ikäviä tarinoita siitä mihin se voi johtaa jos mies ostelee tyttöystävälleen kaikkea kivaa. Suhde voi vääristyä. Kaikella on myös se toinen puoli!

Meillä on se tilanne, että mies ei ostele minulle mitään muuta kuin syntymäpäivinä ja ruuatkin maksetaan puoliksi. Miehen tulot bruttona noin 90 000 , minun 20 000 =/
 
N30
Olen itse törmännyt juurikin tähän samaan ongelmaan. Edellisessä parisuhteessani miehelle oli noloa, jos minä otin lompakkoni esiin ravintolassa tai baarissa. Ruokaostokset kyllä meni muuten puoliksi. Tienasimme suht saman verran molemmat, mutta mies vain oli kasvatettu siten. Olen muutenkin deitannut aiemmin miehiä, jotka pyytäessään minua ulos, myös maksavat laskun.

Nykyisessä orastavassa suhteessani olen jo alkanut vähitellen ärtyä, kun mies olettaa minun hoitavan itse kaikki kuluni, vaikka olisin edellisenä iltana ostanut ruuat ja kokannut miehelle, niin seuraavana päivänä maksan itse taas kahvini tai lounaani tms. Ja taloudellinen tilanteeni on aika heikko (opiskelen ja työskentelen) kun taas mies tienaa esimiesasemassaan 3-4 kertaisesti itseeni verrattuna... Mietin nyt todella tarkkaan, haluanko aivan noin pihiä miestä itselleni (mies on kyllä muutenkin hyvin pedantti ja rasittavuuteen asti insinööri...).

Tulee jotenkin vain sellainen olo, kuin mies ei laisinkaan arvostaisi minua vaan niputtaa samaan kastiin kavereidensa kanssa. Olen jo sanonut, ettei minulla ole varaa käydä hänen kanssaan ulkona syömässä, koska olen opiskelija, niin miehen kommentti tähän; ei sitten käydä ulkona... Mutta toisaalta mies koko ajan olettaa että minä autollani kuskaan häntä paikkoihin (hänellä ei autoa) ja kinuu että kävisimme kahvilla, baarissa, ystäväporukan kanssa huippuravintolassa syömässä...

Hups, tulipas kevennettyä sydäntä ;)
 
MIES!!
En todellakaa maksa penniäkään naisen puolesta. Rahan ahne paska jos siitä elämä on kiinni.Nälässä ei tarvitse olla mutta elättämistä on turha toivoa. Nainen joka pyytää rahaa saa minulta kyllä kylmää kyytiä.
 
salarakas*
Alkuperäinen kirjoittaja MIES!!:
En todellakaa maksa penniäkään naisen puolesta. Rahan ahne paska jos siitä elämä on kiinni.Nälässä ei tarvitse olla mutta elättämistä on turha toivoa. Nainen joka pyytää rahaa saa minulta kyllä kylmää kyytiä.
Mielestäni kuuluu jopa sivistykseen tarjota naiselleen ...
 
Kaisuli...
Merkillistä. Minä taas olen tottunut siihen, ehkä liiaksikin, ettei minun tarvitse ravintolaan mennessäni edes ottaa rahapussia esille, menin sitten oman miehen tai jonkun muun miehen kanssa ulos. Toki minulla aina on mukana omat rahat, mutta ne ovat yleensä tallessa vielä kotiuduttuani.

Toisaalta haaveilen kyllä sellaisesta itsenäisyydestä että tienaisin yhtä paljon kuin mieheni. Ei olisi tunnetta että tarvitsen häntä. Olisi vain tunne että olen tässä koska haluan olla. Nyt myös taloudellinen puoli painaa vaakakupissa jonkin verran.
 
minä itte
Alkuperäinen kirjoittaja MIES!!:
En todellakaa maksa penniäkään naisen puolesta. Rahan ahne paska jos siitä elämä on kiinni.Nälässä ei tarvitse olla mutta elättämistä on turha toivoa. Nainen joka pyytää rahaa saa minulta kyllä kylmää kyytiä.
Kunhan mies maksaisi edes omat kulunsa, mutta kun sitäkään ei aina tehdä, ainakaan huomauttamatta.
Äidin luona voi käydä syömässä ilmaiseksi, mutta naisystävien kanssa on vähän toisin.

Ne ruuat ei sieltä kaupasta ilmaiseksi kotiin tule ja jos nainen vielä valmistaa aterian, niin kukahan se siipeilijä onkaan?

Minuakin ärsyttää suunnattomasti, että mieheni on maksanut entisille naisilleen lomamatkoja yms. mutta minä kustannan kaikki kuluni itse ja vähän enemmänkin.

Kysymys on varmasti myös itsenäisyydestä. En halua olla kenellekään taakka tai hyväksikäyttäjä ja olen osoittanut pystyväni seisomaan omilla jaloillani. Mutta kohtuus sentään kaikessa, miehistä on tullut niitä siipeilijäluusereita, joille mamma on ostanut kaiken.
 
onnellinen naine
Kysymys ei varmaankaan ole siitä, että toinen olsi ahne ja olettaisi, että kaikki eläminen pitäisi maksaa ja saisi elellä vain siivellä. Kysymys on pienistä eleistä, joista tulee mukava olo, kun toinen jaksaa huomioida.

Jos äijä on nini pihi, ettei yhtä kahvikupillista viitsi tarjota, niin jääköön rysytämään kaffettaan ihan yksin. Mielestäni se kuuluu vain yksinkertaisesti hyviin tapoihin tarjota. Kysymys ei ole siitä, että jompikumpi olisi rikkaampi tai köyhempi, käyttäisi toista hyväksi ja ahnehtisi ilmaisia kaffekuppeja. Eikä kysymys ole myöskään siitä kuuluisasta tasa-arvosta. Tasa-arvo kun ei liity mitenkään kohteliaaseen käytökseen. Vai olettevatko miehet, että kun nyt ollaan niin tasa-arvoisia, että naiset esimerkiksi kantavat painavat tavarat, kun äijä kulkee vieressä tyhjin käsin. Sitäkö se on sivistyneen miehen mielestä tasa-arvo.

Onneksi omalle kohdalle on sattunut sellaisia miehiä, jotka todellakin tietävät, että on kiva tarjota kupillinen kahvetta ja pullaa eikä niuhottaa joka pennistä. Nykyisen avomieheni kanssa kertaakaan ei ole tullut riitaa rahasta tms. Välillä hän maksaa ostokset, välillä minä. Hän myös ostelee minulle paljon erilaisia lahjoja, mikä on todella ihanaa. Itsekin hemmottelen häntä hyvällä ruoalla ja muulla oheistoiminnalla. Minusta on ihanaa olla nainen ja hänestä ihanaa olla mies.
 
MIES!!
"Kavereideni hyvätuloiset miehet automaattisesti maksavat mm. enemmän vuokrasta, ruokakuluista, leffaliput, ravintolassa syömiset, hotellit ja jotkut jopa kokonaiset ulkomaan matkat"

onpas kahvikupilla hintaa..
 
salarakas*
Alkuperäinen kirjoittaja MIES!!:
"Kavereideni hyvätuloiset miehet automaattisesti maksavat mm. enemmän vuokrasta, ruokakuluista, leffaliput, ravintolassa syömiset, hotellit ja jotkut jopa kokonaiset ulkomaan matkat"

onpas kahvikupilla hintaa..
Ajatteleto ettei kannata hankkia lehmää..jos juo vain kupillisen maitoa päivässä....
 
N30
Minustakin kyseessä on huomioiminen ja sivistyneisyys, kun mies hoitaa laskun pyydettyään naistaan ulos on sitten kyseessä kahvi tai illallinen. En kyllä välttämättä pystyisi vastaanottamaan kokonaista lomamatkaa enkä todellakaan oleta, että mies maksaisi minun shoppailuni... Pakko varmaan oman deittikumppanin kohdalla ottaa asia puheeksi (miten sen voisi tehdä hienovaraisesti?!?) tai sitten vain jatkaa matkaa.
 
N32
Ollaan oltu yksissä avosiippani kanssa jo yli kymmenen vuotta ja vieläkin mieheni kohtelee minua kuin prinsessaa. Kumpikin maksaa kuluista kykynsä mukaan, mieheni enemmän, koska tienaa enemmän. Ravintoloissa saan pysyä lujana, että minäkin "pääsen" joskus maksamaan jotain. Miestäni hemmottelen toki kotona hyvillä aterioilla, teen joka päivä ruuan tuoreista aineksista, jotka minä hankin. Ja jos minulla jää säästöön tilille rahaa, voin vaikka maksaa yhteisen lomamatkamme, enkä käytä sitä vaan itseeni. Kaikki raha menee yhteiseen hyvään, koska rakastamme ja luotamme toisiimme.
 
jokotai
Itse olen ajautunut suhteisiin, joissa on myöhemmin tullut ilmi, että miehellä ei ole pihiyden tai köyhyyden takia varaa/halua maksaa edes omia ravintola-annoksiaan, leffalippuja tai kahvikupillista. Se vasta ärsyttävää onkin, kun nainen joutuu aina tarjoamaan! Minulle on tullut oikein kammo pihejä/varattomia miehiä kohtaan ja nykyään kierrän sellaiset kaukaa. Täydellinen turn-off. Mielelläni tarjoan jos se on molemminpuolista ja tasa-arvoista, eikä sitä, että vain toinen maksaa aina kaiken. Minusta paras vaihtoehto on se, että kummallakin on varaa maksaa omat menonsa, eikä tarvitse elää toisen siivellä, oli sitten mies TAI nainen.
 
monen tapa
Monella pariskunnalla näyttää olevan kulujen jakamisessa se tapa, että maksetaan tulojen mukaan. Jos esim. mies tienaa 4000 ja nainen 2000, niin mies maksaa myös kuluja puolet enemmän, koska tienaakin puolet enemmän. En tiedä onko se reilua miestä kohtaan, että oma hyvä koulutus ja hyvät tulot menevät naisen elättämiseen, mutta niin se monella käytäntö on...
 
pit.
Juu, kyllä minä ainakin ehdottomasti kannatan, että ihan heti suhteen alussa otetaan selville toisen palkkatiedot ja muu varallisuus.

Kyllä se minustakin on ihan kamalaa, kuinka hyvä koulutus ja hyvät tulot menevät jonkun elättämiseen. Ehdottomasti kannatan, että kumpikin syö ja elää omien tulojensa mukaan. Jos toisella ei ole siten varaa kuin makaroniin, niin omapahan on ollut valintansa. Olisi opiskellut pidemmälle tai ainakin kannattavammalle alalle.

Matkatkin kannattaa tehdä erikseen, jos toisella on varraa vain Tallinnan risteilyyn ja toinen haluaa löhötä kaksi viikkoa resortissa Malediiveillä.

Ylipäätään en ymmärrä, kuinka ihmiset joilla on noinkin erilaiset tulot, haluavat olla ja elää yhdessä. Onkohan minulta jäänyt jotain olennaista ymmärtämättä?

 
naisista naisin
Mä kysyn heti tavatessani uuden mielenkiintoisen miehen että mitä teet työksesi ja paljonko tienaat. Eikä yksikään varakkaampi mies ole karkuun juossut kysymykseni takia. Vähävaraiset saavatkin luikkia tiehensä.
 
N32
Alkuperäinen kirjoittaja monen tapa:
Monella pariskunnalla näyttää olevan kulujen jakamisessa se tapa, että maksetaan tulojen mukaan. Jos esim. mies tienaa 4000 ja nainen 2000, niin mies maksaa myös kuluja puolet enemmän, koska tienaakin puolet enemmän. En tiedä onko se reilua miestä kohtaan, että oma hyvä koulutus ja hyvät tulot menevät naisen elättämiseen, mutta niin se monella käytäntö on...
No, tuo käteen jäävä osuus on monesti lähes sama melko isollakin tuloerolla. Eli kyllä verottaja vie enemmän kuin se nainen...

Sitä paitsi minäkin olen lukenut maisteriksi saakka, mutta en ole saanut koulutustani vastaavaa työtä ja myös siksi olen pienituloisempi kuin mieheni. Tasan ei käy onnen lahjat, mut sentään onnea ollut siinä, että olen saanut hyvän miehen :)
 
heppaleena
Entäpä jos se vähemmän ansaitseva tekee kuitenkin kotitöitä enemmän? Pitäisikö niistäkin sitten alkaa hinnoittelemaan, jos kerran kummankin pitäisi maksaa omat kulunsa? Eli jos minulla on varaa syödä vain purkkihernekeittoa ja mies ostaa itselleen pihvit yms joita hän ei osaa valmistaa, niin se olisi sitten muka ihan OK, että minä köyhempänä vielä kokkaisin miehelle hänen itsensä ostamat paremmat ruoat?

Meillä mies ansaitsee enemmän, koska hän tekee ylitöitä enemmän. Minä siis voin "vapaa-aikanani" käyttää aikani esimerkiksi siivoamiseen ja ruoanlaittoon, jotta miehellä on sitten kotiintullessa puhdas koti ja ruoat valmiina. Siitä "palkintona" mies sitten vielä pistäisi minut maksamaan puolet ruokalaskuista, mutta työstä ei mitään? Kuulostaa minusta aika epäoikeudenmukaiselta.

En oikein ymmärrä nyt tuosta alkuperäisen tapauksesta taas sitä, miten kauas tästä keskustelusta oikein on menty. Jos siis mies maksaisi edes oman osuutensa eikä olisi naisen elättinä, niin eihän se sitä tarkoita, että miehen pitäisi maksaa naisen KAIKKI kulut. Minusta liian moni mies käyttää hyväkseen naisten hyväntahtoisuutta ja maksatuttaa ruoat yms ja elää kuin ilmaisessa hotellissa, jossa saa vielä kaupan päälle ilmaista seksiäkin.

Pitäis vissiin hinnoitella jatkossa palvelut siten, että tiskaus on vitosen, ruoanlaitto kympin, pepun puristus vitosen, pusu vitosen ja kielen kanssa kympin...
 
Liian kiltti ihmiseksi
Itse sinun on puolesi pidettävä. Ehkäpä nyt onkin niin, että kun kaveri on maksanut aiemmin mieletään "liikaa muiden kuluja", hän ottaa vahingon takaisin sinulta?

Ei tällä ole mitään ekoa ulkonäön kanssa, se on sitä, että olet liian höveli avaamaan sen kukkarosi. Ole joskus joko reilusti suora ja sano, että maksapa sinä tämä parempituloisena. Äläkä tarjoile ilmaisia ruokia, pyydä tuomaan tullessaan tarjottavia. Voi senkin sanoa, että sinusta tilanteenne ei ole nyt oiken balanssissa. Sinä olet pienituloinen opiskelija, jolla ei ole varaa tarjota yhtään ilmaista suupalaa ja mies syö enemmän kuin sinä.

Kehtuuttaminen maksaa!
 
Maku menee...
Ristiriitaista!

Itse olen tottunut siihen, että jos mies vie ulos niin myös maksaa. Olen 29v nainen. Myös jos olen ihan vaan ystävä-pojan kanssa ulkona, niin he tarjoavat. Ystävien kanssa kyllä silloin tällöin "ehdin" maksaa ensin, eli tajoan heille, mutta poikkeuksetta vaativat saada maksaa itse.

Nyt olen alkanut seurustelemaan miehen kanssa, joka on kaikin tavoin ihana ja empaattinen, mutta ei tarjoa ikinä mitään. En osaa ottaa asiaa puheeksi. Opiskelen ja töitä on vain sijaisuuspätkiä; juuri ja juuri saan vuokran maksettua.

Meille tuli 5kk täyteen ja mies ehdotti ravintolaan menoa. Sanoin, että se olisi mukavaa, mutta minulla ei ole varaa. Kun päivä koitti, mies sanoi että mennään nyt vaan. Oletin että hän siis maksaa, koska hän sitä ehdotti silti vaikka olin sanonut ettei rahaa ole. Otin ruuan halvimmasta päästä ja join vain lasin viiniä. Laskun tullessa (noin 60 e)mies laski omasta lompakostaan 30e pöydälle. Hän oli syönyt kalliin pihvin ja joi paljon! Oma laskuni oli paljon pienempi kuin miehen ja silti oletti että lasku maksetaan puoliksi!

En ole mikään materialisti, mutta käytötapoja arvostan. Maku alkaa mennä koko miehestä. Miehellä ei ole sisaruksia: Olen muutenkin huomannut, että joillain ihmisillä joilla ei ole sisaruksia, eivät ole lapsena oppineet jakamaan asioita. Lisäksi isältäni olen saanut mallin, että naisille tarjotaan.
 
tuli.
Edelliselle (maku menee)... olisit laskenut vain oman osuutesi ja laittanut sen pöydälle! Vaikka taisi olla niin "hämmentävä" tilanne, ettei tullut mieleen. Mutta, muista seuraavalla kerralla. Aika moukka!
 
Rakastaja
Mä en voi yksinkertaisesti ymmärtää, että rakastavat ihmiset yleenskään erottelevat rahojaan. Ollaan oltu 20v naimisissa ja aina yksi yhteinen tili, minne menee kaikki tulot. Itse tienaan jokseenkin tuplasti vaimon palkan, mutta ei tulisi mieleenkään alkaa jemmaamaan niitä itselle. Hei, me eletään parisuhteessa!
 
Inhorealisti1
Sanottakoon nyt ensin väärinkäsitysten välttämiseksi, että minusta seurusteluaikana on herrasmiesmäistä maksaa, jos on naisen ulos pyytänyt. Ja että yhdessä asuttaessa on reilua, että molemmilla on sama elintaso. Monet tuntuvat olevan kanssani eri mieltä ja joillain ei oikeasti ole rahaa tarjota treffeillä tai maksaa suhteessa edes omia kulujaan.

Mutta miksi sama mies tarjoaa toiselle naiselle, toiselle taasen ei? AP epäili sen johtuvan ulkonäöstä tai luonteesta ja luulen, että siinä on perää. Jos nainen esiintyy feminismin tai edes tasa-arvon esitaistelijana, niin ei se ainakaan kannusta miestä vanhanaikaiseen herrasmiesmäisyyteen.

Ei kummankaan sukupuolen parane poimia rusinoita pullasta. Ex:ni oli tasa-arvo nainen ja oletti minun, köyhän opiskelijan maksavan puolet kaikista kuluistamme. No, minä maksoin, myös sen jälkeen kun valmistuin ja aloin ansaitsemaan häntä enemmän. Tosin silloin vanhemmat ja epätasa-arvoisemmat tavat olisivat taas kelvanneet. Minulle eivät kelvanneet, joten se oli lopun alkua.

Nykyinen vaimo on perinteisten roolejen kannattaja ja minä maksan mielelläni suuremman osuuden kuluistamme. Hän kun tekee jokaisesta päivästä sen arvoisen. Enkä tarkoita tässä kotipiikuutta tai äidin korviketta.
 

Yhteistyössä