Miehet ei ikinä maksa

  • Viestiketjun aloittaja kyllästynyt tähän
  • Ensimmäinen viesti
siivet on - omat
Alkuperäinen kirjoittaja tteell:
Alkuperäinen kirjoittaja Nam:
mitä kun siipeilijä onkin mies?
Miksi ihmeessä se muuttaisi millään tavalla tilannetta?
Olen joskus erehtynyt noiden siipeilijämiesten seuraan, mutta nykyään pakenen paikalta välittömästi, jos huomaan sellaiseen viittaavaa käytöstä.

 
Höh
Olen sitä mieltä, että yhteinen elämä pitäisi "mitoittaa" vähemmän tienaavan tulojen mukaan. Ja maksaa yhteiset kulut suunnilleen puoliksi. Eri asia on se, jos on lapsia ja toinen on kotona niitä hoitamassa.
Meillä -onneksi- tienataan aika saman verran, joten eipä ole tarvinnut tätä pohdiskellakaan. Jos olisin itse vähätuloisempi en missään tapauksessa haluaisi elää mieheni "siivellä". Kamala ajatuskin ettei pystyisi itse omia menemisiään, tekemisiään ja syömisiään maksamaan. Ymmärrän sen, että seurustelun alkuaikoina mies maksaa esim. ulkona syödessä, mutta jo suhteen vakiintuessa tämän vaatiminen kuulostaa...no, hyväksikäytöltä. Kannattaisikohan ap:nkin hankkia parempituloinen ja avokätisempi mies jos kerran ongelma on se, ettei mies tarpeeksi kustanna kuluja. Tai sitten muuttaa elämäntapaansa niin, että pystyy itse maksamaan omat kulunsa.
En käsitä kuinka raha voi niin monessa suhteessa olla niin suuri ongelma.
 
Voi aikoja
Vanhemmat ihmiset tuntevat käsitteen "leipäsusi", ettekö te nuoremmat tunne sen määritelmää ? Nimitys on todella vanha, kuten myös siipeily !

Leipäsusi on ihminen, joka pyrkii hyötymään taloudellisesti muista. Tällaisia löytyy molemmista sukupuolista. Siipeilyä vauhditetaan katteettomilla lupauksilla, houkuttelemalla, vetoamalla tunteisiin, uhkailemalla ja luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Vielä mainittakoon kohteliasuuteen ja käytöstapoihin vetoaminen.

Rehellisen ihmisen eräs tunnusmerkki on se, että hän ei koskaan pyri hyötymään muista ihmisistä. Ei isoissa, eikä pienissä asioissa.
 
vieraileva adoonis
Alkuperäinen kirjoittaja rautalangasta vääntäen:
Oltiin kaveriporukalla viettämässä iltaa eräässä ravintolassa Hgissä. Mukana oli ystävättäreni ja hänen brittiläinen miesystävänsä. Tämä brittimies piti kunnia-asiana sitä, että hän tarjosi kaikille leideille pöydässä juomaa. Eli kun tilasimme drinkit, hän halusi ehdottomasti maksaa ne. Itse sanoin monta kertaa, että oikeasti, ei tarvitse. Ystävättäreni kuiskasi minulle, että on epäkohtaliasta olla ottamatta tarjousta vastaan. Sillä osoittaa kuulemma 'sivistymättömyyttään'. Eli suljin suuni ja annoin miehen tarjota.

Ja varmastikaan hän ei pitänyt seurueemme naisia prostituoituna eikä olettanut saavansa illan päätteeksi pillua.

Hän myös maksoi taksimatkan kotiin, koska se kuuluu miehen tehtäviin.

Eli suuressa maailmassa on vielä tällaisia miehiä, joiden mielestä kuuluu vain kohteliaisuuksiin kustantaa daameille ilta.

Suomalainen mies tietenkin (ainakin nämä täällä kirjoittelevat) köyhyydessä piehtaroidessaan ymmärtää vain sen kaljan päälle. Jos naiselle jotain annetaan, niin se on nyrkkiä. Hienoa, suomalainen mies!
Huoh:(

Onko tällaisia naisia paljonkin? Uskomattomalta kuulostaa. Täsmälleen vastaavanlaisilla argumenteilla voidaan perustella naisen jäämistä nyrkin ja hellan väliin, rasismia, epätasa-arvoa...

Suurin osa naisten mielipiteistä tässä keskustelussa on sidoksissa vanhoihin sukupuolirooleihin. Näinä tasa-arvon aikoinakin "hyväksi koetut" vanhanaikaisuudet jatkavat näemmä eloaan. Joistakin kommenteista paistaa silkka ahneus.

Itse koen olevani tyttöystäväni kanssa täsmälleen samalla viivalla, vailla erikoisvelvollisuuksia. Itse asiassa tyttöystäväni jopa tienaa minua enemmän(mikä ei tietenkään käy itsetunnolleni). Silti tarjoan hänelle joskus illallisen ulkona, ihan vain antamisen ilosta ja ilahduttaakseni häntä. Hänkin tekee minulle silloin tällöin kämpillään ruokaa:) Hän ei kuitenkaan vaadi mitään, eikä pidä itseään etuoikeutettuna saamaan illallisia tai muutakaan rahallista tukea. Tällaisen huomatessani jättäisin koko homman sikseen, sellainen asenne lähinnä ärsyttää.

Ja ei, en elä puutteessa. Olen feministi ja elän antoisassa parisuhteessa.
 
Mirkku-85
Elän unelmaani tällä hetkellä. Mieheni maksaa minulle kaiken, ja vähän enemmänkin, vain, että olisin hänen kanssa =) Täytyy myöntää, että hän on aikamoinen idiootti, eikä edes herätä minussa mitään seksuaalista kiinnostusta, mutta samapa tuo. Voihan sitä aina vieraissa käydä ja saa vielä silti rahaa koko aika =)
 
Jaana76
Alkuperäinen kirjoittaja Mirkku-85:
Elän unelmaani tällä hetkellä. Mieheni maksaa minulle kaiken, ja vähän enemmänkin, vain, että olisin hänen kanssa =) Täytyy myöntää, että hän on aikamoinen idiootti, eikä edes herätä minussa mitään seksuaalista kiinnostusta, mutta samapa tuo. Voihan sitä aina vieraissa käydä ja saa vielä silti rahaa koko aika =)
:)

Kateeksi käy, mun mies on myös idiootti mutta köyhä sellainen :(
 
haistavittu
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana76:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirkku-85:
Elän unelmaani tällä hetkellä. Mieheni maksaa minulle kaiken, ja vähän enemmänkin, vain, että olisin hänen kanssa =) Täytyy myöntää, että hän on aikamoinen idiootti, eikä edes herätä minussa mitään seksuaalista kiinnostusta, mutta samapa tuo. Voihan sitä aina vieraissa käydä ja saa vielä silti rahaa koko aika =)
:)

Kateeksi käy, mun mies on myös idiootti mutta köyhä sellainen :(
Sinunlaisesi ihmissaasta pitäisi tappaa

 
Heipäheipähei
Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä teineistä saakka. Nyt olemme 28-vuotiaita ja naimisissa. Mieheni maksaa autoni kulut, tankkaa autoni, ostaa ruoat. Minä maksan netin, tv-luvan, sisustusasiat, kosmetiikat ja muut sellaiset.

Ulos kun menemme syömään maksaa mieheni aina. Anoppini on aina ollut hyvin vanhanaikainen näissä asioissa, opettanut, että naista kuuluu pitää kuin kukkaa kämmenellä ja miehen kuuluu maksaa. Hän aina sanoo, että "naiset ensin, vaikka heikoille jäille"

Olen aikasamoilla linjoilla. Minä hoidan kotityöt, pyykit ja siivoukset. Mies tuo ruoat yms. taloon. Meillä tämä on aina käynyt ilman riitoja, molempien mielestä hyvä ratkaisu.
 
n -27
Hävetkää itkeä tuollaista asiaa! Itse ollaan naisena haluttu tasa-arvoa ja nyt kun se sitten on saavutettu niin vaaditte että miehet maksaisivat enemmän kuin te?? Minä en aio lasta hankkia vielä vähään aikaan, olen panostanut koulutukseen ja uraan ja tässä tämän näkee: tienaan enemmän kuin mieheni! Oletteko koskaan ajatelleen mitä mies on tehnyt sen eteen että saisi hyväpalkkaisen työn ihan vain sen takia että jäisi laskujen jälkeen vähän ekstraa käteen? Hävetkää ja menkää itseenne! Jos olisin mies niin en koskaan menisikään naimisiin kaltaistenne M:ien kanssa!
 
mies69
Alkuperäinen kirjoittaja tähtinen:
Eikös se ole jo sanottu: Nainen laittautuu kauniiksi, ehkä flirttailee, hymyilee ja antaa huomionsa miehelle, jolloin mies tuntee itsensä hyväksi. Mies saa olla tyylikkään, iloisen naisen kanssa ja viettää hänen kanssaan laatuaikaa.

Miehet eivät taida todellakaan tajuta, miten kauan aikaa menee, jos nainen laittaa itsensä tiptop-kuntoon. Käy suihkussa, pesee hiukset, muotoilee hiukset, meikkaa, valitsee vaatteet, keikkuu epämukavissa korkokengissä jne. Itselläni ainakin jo pelkästään pitkien hiusten kuivattaminen föönillä vie aikaa vähintään varttitunnin.
Kyl mä luulen että minulla menee enemmän aikaa kun kenelläkään naisella :)
 
firma betalar, och kvinnor älskar
Alkuperäinen kirjoittaja tähtinen:
Eikös se ole jo sanottu: Nainen laittautuu kauniiksi, ehkä flirttailee, hymyilee ja antaa huomionsa miehelle, jolloin mies tuntee itsensä hyväksi. Mies saa olla tyylikkään, iloisen naisen kanssa ja viettää hänen kanssaan laatuaikaa.

Miehet eivät taida todellakaan tajuta, miten kauan aikaa menee, jos nainen laittaa itsensä tiptop-kuntoon. Käy suihkussa, pesee hiukset, muotoilee hiukset, meikkaa, valitsee vaatteet, keikkuu epämukavissa korkokengissä jne. Itselläni ainakin jo pelkästään pitkien hiusten kuivattaminen föönillä vie aikaa vähintään varttitunnin.
Joo! Voisin mä tosta vaivasta parit firman lounariliput heittää tarjoilijalle. Kun ne ei oo ees laskennassa. Jos sit hei sais kunnon panot, suikkarit ja sillee. Jos ois varmaa et sais kunnon anaalit nii voisin ostaa jotai jälkkäriikii. Kermalikööristhän naiset yleesä tykkää...
 
Huh huh
Monella pariskunnalla näyttää olevan kulujen jakamisessa se tapa, että maksetaan tulojen mukaan. Jos esim. mies tienaa 4000 ja nainen 2000, niin mies maksaa myös kuluja puolet enemmän, koska tienaakin puolet enemmän. En tiedä onko se reilua miestä kohtaan, että oma hyvä koulutus ja hyvät tulot menevät naisen elättämiseen, mutta niin se monella käytäntö on...
Ei se nettopalkka puolta suurempi ole.äly hoi.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
En todellakaa maksa penniäkään naisen puolesta. Rahan ahne paska jos siitä elämä on kiinni.Nälässä ei tarvitse olla mutta elättämistä on turha toivoa. Nainen joka pyytää rahaa saa minulta kyllä kylmää kyytiä.
" Vaan se mies joka ei pysty antaa naisille mitään( eli köyhä), ajattelee että nainen vaatii liikaa "
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Onneksi meidän parisuhteessa ei tarvitse raha-asioista riidellä, huh helpotus! Ja tiedoksi vaan kaikille, että niin suuret tuloerot meillä ei sentään ole, että mieheni maksaisi tyyliin kaiken, vaan kumpikin maksaa kykynsä mukaan.

Täytyy tässä todeta, että nuorena flikkana, kun en vielä seurustellut kenenkään kanssa, niin en kyllä koskaan antanut tarjota itselleni baarissa edes yhtä drinkkiä. Tuli sellainen tunne, että muuten jäisi jotain velkaa. Tosin, jos mies ei edes yrittänyt tarjota, niin enpä sellaiseen koskenut pitkällä tikullakaan! Eräs "herrasmies" jopa maksatti taksireissunsakin minulla ja vielä ihmetteli, kun en lähtenyt toisille treffeille!
Tuskin menetti mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä