Miehet ja raha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titaani___
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Titaani___

Vieras
Mitä teille merkitsee miehen varallisuus vai merkitseekö mitään?

Suomalaiset naiset on kasvatettu tasa-arvoisiksi ja varsinkin nuoret naiset ovat tottuneet ajatukseen että he käyvät ansiotöissä. Mutta mitä sitten kun tavataan Se Oikea, mennään naimisiin ja hankitaan lapsia? Ovatko hyvätuloiset miehet naiselle parempi nakki kuin huonotuloiset? Vuosituhansia on tehty niin että naiselle tahdotaan saada varakas mies koska hän pystyy turvaamaan perheelle ruokaa ja suojan. Nainen saa nykyäänkin vähemmän palkkaa kuin mies ja lasten hankinta pakottaa naisen kotiin ainakin joksikin aikaa - yleensä pitemmäksi aikaa kuin miehen.

Sitten toinen asia kuten romantiikka; oletetaan että olet huonotuloinen nainen ja poikaystävälläsi on paremmat tulot kuin sinulla ja hän tahtoisi lomamatkalle. Sinulla ei olisi varaa, mutta hän tahtoisi kustantaa sinunkin matkasi. Mitä lomamatkan vastaanottaminen merkitsisi? Sitä että tahdot viettää laatuaikaa miehesi kanssa vai sitä että matkalle meno miehen rahoilla on hyväksikäyttöä, ja hänen pitäisi siksi mennä yksin tai jonkun muun kanssa?

Kyllä se nyt jonkin verran merkitsee.Exä oli korviaan myöten veloissa ja aina osteli vain jotain elokuvia tai pelejä.Asui myös vuokralla ja auto seisoi pihassa kun ei ollut varaa laittaa kuntoon.Ulosottoon meni laskuja.Ei sellaisen kanssa voinut tosissaan tulevaisuutta ajatella kun tärkeysjärjestys hänellä oli mikä oli ja tosiaan päällä velat.Ymmärtäisin jos olisi ollut asunto- tai autovelka,mutta kun oli ostellu ihan humpuukia.Vahingosta viisastuu.En nyt kuitenkaan mitään miljonääriä halua,omillaan tuleva riittää kuten nykyinen mieheni on.Itellä kuitenkin tavoitteena hieman keskivertoa suuremmat tulot,oon ihan riittämiin katsellu kädestä suuhun elämistä.Toi lomamatka aika ajankohtainen koska ite opiskelen ja mies töissä joten hän kustansi matkaani kun lähdimme kesällä kaukomatkalle.Ei se mitään hyväksikäyttöä ole vaan kyllä se meille oli ihan romanttinen matka jossa vähän sai arjesta hengähtää.

Se nyt on aivan sama kuka sen matkan kustantaa jos siitä yhdessä sovitaan.
Mitä ihmeen hyväksikäyttöä siinä muka on puolisoitten kesken...?

Mutta muuten sitten rahasta ja rikkaudesta..nuorena rakkaus oli tärkeintä, ei rahakaan pahitteeksi.
Olen elellyt melkein koko ikäni nuukasti kuin mikä! Nyt kun olisi varaa pieneen ylellisyyteen..ei sitä osaa.

Ex mieheni oli varakas, jopa niin varakas, että rakastui rahoihinsa ;) - joten se siitä.
Nykyinen on ihan keskituloinen, mutta sitäkin rakkaampi. Erittäin hyvin tullaan toimeen sekä rahallisesti että muutenkin.

Ja kun mies (tai nainen) maksaa lomamatkan, niin eihän siinä mitään ongelmaa ole. Yhteistähän se kaikki hyvä on. Ei hyväksikäytön makua.

Vaimon perintörahoilla käytiin just Floridassa. Ensimmäinen ulkomaanmatka Viroa pidemmälle 10 vuoteen, kun ei oo ollut rahaa. Hienoa, että elämän suunta vihdoin kääntyi!

Mulle ainakin vain sydämen tuntemuksilla on väliä. Rakastuin tyhjätaskuna toiseen tyhjätaskuun 10 vuotta sitten vaikka olisi ollut niitäkin säästöpossuja (rahasikoja) tarjolla. Tiukkaakin on ollut mutta yhdessä on vaan rakennettu ns. hyvä elämä. Sen rahoilla on eletty kummalla milloinkin on sattunut olemaan. Ei olisi tullut mieleenkään, ei silloin eikä nyt että taloudellisilla asioilla olisi asiaan mitään merkitystä. Niin että jos haluaa varmistaa että ei sisimmässään ole onnellinen liitossa (tms. suhteessa) niin varmaan "kannattaa" valita rikas mies jonka itsetunto ja maailmankuva perustuu usein omaisuuteensa. Järkyttävää kun vuosien varrella jokunen rahasika on yrittänyt iskeä ja kun olen sanonut olevani varattu niin on alkaneet esitellä varallisuuttaan, kuinka alentavasti naista voi kohdella? voi tsiisus sentäs!

Minunkin exäni tykkäsi rahasta enemmän kuin perheestään. Piti olla hulppea talo (2 ehdittiin rakentaa) ja muutama viimeisen vuosimallin mersu pihassa ja töitä piti painaa kellon ympäri. No, siitä tulikin sitten ex. Meillä oli avioehto, eli mitään tavaraa en ottanut mukaani. Otin vain ne minulle tärkeimmät asiat kodista eli lapset.

Rahalla ei SINÄNSÄ ole merkitystä mutta oletan että mies tulee omillaan toimeen kuten tulen minäkin. Kyllä se samanlainen arvomaailma ja samanlainen rahankäyttö on parisuhteessa tosi tärkeää. Suurimmat riidat taitaa yleensä tulla rahasta, etenkin jos ne on yhteiset.

Nykyisellä miesystävälläni on velaton samantasoinen omistusasunto (kuten minullakin), mikä minusta on plussaa. Jos asuisi vuokralla, ei se suhteeseemme vaikuttaisi mutta parempi näin. Lähdetään sitten aikanaan yhteiseen kotiin ja elämään samasta tilanteesta.

Rakastumiseen toisen rahatilanne ei vaikuta, mutta käytännön elämään kylläkin. En välttämättä edes haluaisi rikasta miestä, vaan kyllä se riittää, että omillaan tulee toimeen ja osaa käsitellä rahaa. Hermot menisi, jos toinen olisi koko ajan tyhjätaskuna ja vippaamassa rahaa.

Exälle raha oli tärkeämpi kuin minä. Toiselle rakastetulle taas raha oli kulutushyödyke ja raha meni aina huvitteluun. Minä kelpasin hänelle ruokalaskujen maksajaksi yms. Kumpikaan ei ollut hyvä asia.

Nykyinen mies on aika pihi, mutta hän arvostaa sitä, että minä käytän rahoistani ison osan esim. asuntolainaan. Hän mielellään tarjoaa esim. loppukuukaudesta vaikkapa ravintolassa minulle kaikki ruoat ja juomat, koska tietää, että minulla on rahat lopussa. Jotenkin sopiva linja onkin juuri se, että rahan pitäisi riittää välttämättömiin menoihin ja sitten sopivan tilaisuuden tullen rahasta pitäisi osaa myös nauttia.

...rahat riittävät omiin menoihin ilman, että käydään miehen lompakolla? Toisten mielestä sitä kutsutaan rakkaudeksi, toisten mielestä vaihdannaistaloudeksi tai laillistetuksi huoraamiseksi. Lopputulos eri nimityksistä huolimatta on sama.

Siis täh? Aika monen vaimon rahat riittävät omiin menoihin. perheen menot ovatkin sitten toinen juttu.

Eikös parisuhde ole aina vaihdannaistalous tai laillista huoraamista. Vaikeaa pidemmän päälle olisi jos halauksesta täytyisi tarjota kahvi+munkki. Suuseksistä jo sitten ravintolassa illallinen (vaikka mielläni miehelle aterian tarjoan siitä hyvästä, on se sen arvoista).

Mitäs parisuhteessa maksaa renkaiden vaihto, vauvan vaippojen vaihtaminen, tiskaaminen, kaupassakäynti, kokkaus, talon maalaus, lumen luonti.

Riippuu vahan siita mista roikkuu. Meilla on siten, etta mina ansaitsen perheen kaiken rahan ja vaimo on kotosalla, joten hanella ei siis ole tuloja. Kuitenkn arvostan hanen kotona tekemaansa tyota ja minusta se on saman arvoista kuin omakin tyoni. Ei minua haittaa jos vaimo kayttaa luottokorttia ja ostaa mita tarvitsee, han ansaitsee sen. Minulla on aina puhdas koti, lammin ruoka odottamassa kotona ja silitetty paita paalla. Vaimolla taasen muutama tuhat euroa kuukaudessa shoppailuun ja huushollin yllapitamiseen.